Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Hálózat, szolgáltatók  »  eBay (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-18 13:57:53

LOGOUT.hu

Az eBay használatával kapcsolatos információk.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#60951) Zolly444


Zolly444
aktív tag

Hello. Ha rendeltem egy tokot április 13. án és azóta nem jött meg, de a várható szállítás Jún.03ig tart akkor még ugye semmilyen határidőből nem futok ki? Gondoltam felesleges az eladónak írni úgyis azt mondja várjam meg a határidőt.

(#60952) radi8tor válasza Zolly444 (#60951) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Háát elég régóta van úton, már sok remény nincs a megérkezésére.
De reklamációval meg kell várnod 3-át.

⭐ Stella

(#60953) cbmfan válasza Flashcash (#60950) üzenetére


cbmfan
senior tag

ha megvan még a csomagolás és nem kell neked akkor elkérném :)

Close the world, ʇxƎu ǝɥʇ uǝdo

(#60954) Zolly444 válasza radi8tor (#60952) üzenetére


Zolly444
aktív tag

Abba már beletörődtem. Ha esetleg halasztja meg, mennyi a max amit várhatok mielőtt kifutok egy határidőből?

(#60955) V/ válasza Zolly444 (#60954) üzenetére


V/
Topikgazda

Itt nincs halasztás, június 3-tól még 30 napig van időd reklamálni, elég lesz 25-e körül, de addig valószínűleg meg is érkezik.

(#60956) Flashcash válasza cbmfan (#60953) üzenetére


Flashcash
Közösségépítő

Az a gond, hogy spec. lemez csomagolásban rendeltem egy ismerősnek és szerintem meg akarja tartani a tokot.
De azért lefotóztam a részleteket. :)

Ez pedig a postai cég honlapja, akinek a matricája rajta van a csomagon: [link]

[ Szerkesztve ]

(#60957) radi8tor válasza Flashcash (#60956) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

És túlélte a lemez? :Y

⭐ Stella

(#60958) Flashcash válasza radi8tor (#60957) üzenetére


Flashcash
Közösségépítő

Nem tudom, nekem nincs lemezjátszóm, majd ki lesz próbálva a héten. :)

(#60959) madle


madle
őstag

Sziasztok,

szeretnék az USA-ból rendelni egy nagyobb értékű órát és a postaköltség mellett felszámol elvileg a rendszer egy import költséget is. Ezen felül itthon már nekem nem kell fizetnem a vámolásért igaz? Tehát, ha ez az összeg be van fizetve, akkor nem fognak szívózni velem a vámosok külön eljárással stb?

(#60960) radi8tor válasza Flashcash (#60958) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Az is valami, ha nem tört ketté.

⭐ Stella

(#60961) V/ válasza madle (#60959) üzenetére


V/
Topikgazda

Igen kifizetsz mindent.
De ha vásárolsz, naponta szívóznak az Áfával, nem csak a vámosok.

(#60962) madle válasza V/ (#60961) üzenetére


madle
őstag

Jó ez világos. Csak arra értettem, hogy ha bennragad egy termék a vámraktárban, akkor kezdődik a telefonálgatás, vámkezelési költség, áfa, vám.
De érdekes mert az óra még így is 50 ezerrel olcsóbb lenne, ha minden költséget kifizetek ott eBay-en, mintha itthon venném meg. Viszont a garancia ami érdekes lehet. De bízom benne egy Svájci szerkezet nem akar elromlani.

(#60963) radi8tor válasza madle (#60962) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Nem fog bent ragadni a vámraktárban, mivel EU-n belüli országban kerül vámolásra a csomag, Magyarországra már úgy érkezik be, mintha EU-n belül adták volna fel.

[ Szerkesztve ]

⭐ Stella

(#60964) Vasinger!


Vasinger!
nagyúr

Sziasztok!

Ebayről egy 133 értékeléses (97.1% pozitív) embertől vennék, viszonylag nagyobb értékben egy terméket. Az lenne a kérdésem, ha bármi okból kifolyólag nem érkezne meg, vagy nem azt kapnám amit rendeltem, akkor ez esetben buktam az összeget, vagy az Ebay/PayPal tud nekem segíteni visszakérni a pénzemet?

Kis infó a hirdetésről:

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv.:Vasinger!

[ Szerkesztve ]

(#60965) radi8tor válasza Vasinger! (#60964) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

eBay money back guarantee (see details)-re kattintva elolvashatod hogyan véd téged eBay a csalóktól.

⭐ Stella

(#60966) V/ válasza Vasinger! (#60964) üzenetére


V/
Topikgazda

Azért használjuk az eBay-t és a Paypal-t mert van vásárlói védelme mindkettőnek, ez eléggé köztudott, tele van a net leírásokkal.

(#60967) Vasinger!


Vasinger!
nagyúr

Ez most így mind oké. Csak arra vagyok kíváncsi, hogy ezt mennyire nehéz kierőszakolni? Nyilván ha mindenféle indok nélkül bárki visszakérhetné a pénzét, akkor rengeteg visszaélés lenne ebből. Ezért kérdeztem, hogy mennyire nézik ezt szigorúan, volt e már olyan, akinek ezt visszautasították. Nekem ez lenne az első ilyen esetem.

(#60968) V/ válasza Vasinger! (#60967) üzenetére


V/
Topikgazda

Csak pozitívan! Még nem is "vásároltál" és már a negatív dolgokon töröd a fejed. Egy szabályhalmaznál nincs mit kierőszakolni, le van írva hogy milyen jogosultságaid vannak, azt tartják be. Ha a vevő sérti meg a szabályokat akkor persze nem biztos, hogy visszakapja a pénzét, mivel van eladói védelem is mindkét helyen.

(#60969) chatran


chatran
őstag

Rendeltem egy tokot, aminél az e-bay azt írja van tracking number. Viszont a postás csak simán berakta a ládába, nem kellett aláírnom semmit. YT-vel kezdődik majd utána csak számok.
Akkor ez kamu tracking szám?

[ Szerkesztve ]

(#60970) Vasinger! válasza V/ (#60968) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

Ne érts félre, nem vagyok mindennel ilyen szinten elővigyázatos, de jó lenne ha nem abban a hitbe lennék, hogy bármi történik, vissza tudom kérni a pénzem, aztán az Ebay azt mondja, hogy hát pedig nem, mert nem elég jó az indokom.

Természetesen bízok abban, hogy ilyen nem történik, de mivel sosem volt ilyennel dolgom, ezért mikor nagyobb összeget szeretnék otthagyni, akkor nyilván utánajár az ember, mintsem sok pénze bánja.

Persze, mindenkinek megvan a joga eszetlenül vásárolnia, aztán szívnia a fogát, de én most szeretnék kimaradni ebből, ha lehet.

Csak hogy témába is vágjak:

Nyilván nem én akarok megszegni a szabályokat, engem csak az érdekel, ha az eladó nem azt adná fel, amit kértem, vagy ha nem érkezne meg a csomag.

(#60971) V/ válasza Vasinger! (#60970) üzenetére


V/
Topikgazda

A vevő védelem egyszerű.
Nem kaptad meg, visszakapod az kifizetett összeget.
Nem azt kaptál amit kifizettél, visszakapod az kifizetett összeget.
Minőségi probléma a megérkezett árúval:
Egyezkedsz az eladóval kárpótol rész visszatérítéssel és megtartod,
Visszaküldöd, visszakapod az kifizetett összeget.( A visszaküldés költségét 9300 Ft összegig kifizeti a Paypal)
Nem kell visszaküldened és visszakapod az kifizetett összeget.

eladó nem azt adná fel, Ilyen az eBay-n nem igazán létezik, de ha mégis akkor vevő védelem.

[ Szerkesztve ]

(#60972) Vasinger! válasza V/ (#60971) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

Köszönöm, erre lettem volna kíváncsi! :R

(#60973) radi8tor válasza V/ (#60971) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

"Nem kaptad meg, visszakapod az kifizetett összeget." - kivéve amikor nem. Volt már erre is példa sajnos...

⭐ Stella

(#60974) flymi


flymi
addikt
LOGOUT blog

29-én rendeltem egy "occsó kínai" órát, elküldtem a vételárat rögtön.
Az eladó nem jelentkezett még, most írtam rá, hogy küldi-e a terméket, vagy mi van.
Ez normális egyébként? :F

Rendeltem gombokért nyakkendőket is, azt is ugyanígy rögtön fizettem. Másnap már jött az üzenet, hogy postán van a cucc és megkaptam a pozitív értékelést is.

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#60975) radi8tor válasza flymi (#60974) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Normális, 2 nap alatt ne várj postázást.
A termék adatlapján ott van amúgy hogy hány napon belül vállalta az eladó a termék feladását. Ez sem olyan, hogy aztán mindenképpen ennyi időn belül fel kell adnia, amolyan iránymutató.
Ha 1 hét után sem adná fel, akkor kezdhetnél reklamálni, de simán lehet hogy csak nem jelölte feladottként a terméket.

⭐ Stella

(#60976) V/ válasza flymi (#60974) üzenetére


V/
Topikgazda

A legalább 30 napos szállítási időbe az 2 munkanap, mert hogy annyi telt el nem befolyásol semmit, kár türelmetlenkedni, amit megadnak feladási határidőt azt szokták tartani, hiába írogatsz.

(#60977) flymi


flymi
addikt
LOGOUT blog

Köszi és köszi! Csak fura volt, hogy általában azonnal, vagy legalább másnap szoktak válaszolni, máskor már postázzák is, itt meg még semmi nem volt.
Akkor várok! :R

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#60978) V/ válasza flymi (#60977) üzenetére


V/
Topikgazda

Mivel egyértelműen le van írva, hogy meddig adja fel és ha bejelöli hogy elküldve akkor kapsz e-mailt nem szoktak külön írogatni, küldi a rendszer.

(#60979) jolti05


jolti05
őstag

Sziasztok!

Április 7-én rendeltem egy kijelzőt eBay-ről és tegnap-ra sikerült oda jutni, hogy GSM szervizben beszerelték a telefonba. Elméletileg Angliából jött, Estimated Delivery-t nem látok.

Olvastam a következőt az összefoglalóban:
"Ha kicsúsztál ebből a +30 napból, de bankkártyával fizettél, akkor még nincs minden veszve. Ez esetben érdeklődj a bankodnál a pénz visszatérítése végett.
Valamint a vásárlás napjától él a Paypal-n a 180 napos vásárlói védelem."

39 munkanapja, 55 napja rendeltem. Ha nem működik, abban az esetben, ha paypallel fizettem, milyen Protection vonatkozik rám? Mit tehetek annak érdekében, hogy ha valóban hibás darabot kaptam, akkor a teljes- vagy (legalább) részösszeget visszakapjak?

A lassúság és a sok alvás része a túlélési stratégiámnak...

(#60980) #44630784


#44630784
törölt tag

Sziasztok!

Ebayről szeretnék rendelni alkatrészeket kb. 5-600USD értékben az USA-ból.
A vámköteles cuccokra ha jól tudom vámot + áfát is fizetni kell.
Kérdésem, hogy ha áfa körös, egyéni vállalkozóként rendelek, akkor ugyanúgy vissza tudom igényelni az áfát, mintha itthon vásároltam volna?
Ha igen, akkor az eredeti számlára is rá kell iratnom a vállalkozói adószámomat?

Köszi

[ Szerkesztve ]

(#60981) radi8tor válasza #44630784 (#60980) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Ezt leginkább a könyvelőd tudja megmondani neked.

⭐ Stella

(#60982) V/ válasza jolti05 (#60979) üzenetére


V/
Topikgazda

Június 1-van, mikor érkezett meg?

(#60983) V/ válasza #44630784 (#60980) üzenetére


V/
Topikgazda

Az itt megfizetett ÁFÁ-t igen, mert azt Vámhivatal szedi be, a könyvelőd biztos ismeri a szabályokat.
Ha Global shippenges a szállítás, - együtt fizeted a vételárral a vámot, áfát- az bonyolultabb az eljárás, az Unión kívüli beszerzések szerinti adózási szabályok szerint. A vásárlásról olyan számlát kell kérned ami a szabályaink szerinti, nem a te adószámod a lényeg és nem minden eladótól fogsz kapni.

[ Szerkesztve ]

(#60984) #44630784 válasza V/ (#60983) üzenetére


#44630784
törölt tag

Ok köszi, akkor tartózkodom a global shippingtől.

(#60985) #54715584


#54715584
törölt tag

Ha 2 ugyanolyan termékre licitálok, akkor azt hogy lehet megoldani, hogy a szállítási díjat ne 2x számolja fel? Hogy lehet a fizetés részét megoldani egyben?
Ha úgy alakul, hogy megnyerem a liciteket, akkor elég ezt jeleznem az eladónak, hogy mind2 termék hozzám jön?

(#60986) radi8tor válasza #54715584 (#60985) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Igen, sikeres licitálás végén kérned kell egy számlát az eladótól. De csak akkor kötelező neki olcsóbban postázni, ha ott van mindkét termék szállítási költségénél, hogy "any additional item" mennyibe kerül.
Ha nincs ilyen, akkor csak egyesével küldi.

⭐ Stella

(#60987) #54715584 válasza radi8tor (#60986) üzenetére


#54715584
törölt tag

Nem látok olyat a szállítási résznél. :(

(#60988) radi8tor válasza #54715584 (#60987) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Akkor csak a jóakaratán múlik, hogy hajlandó-e combined shippingre.

⭐ Stella

(#60989) Istyu74


Istyu74
aktív tag

Sziasztok,
egy eladótól több terméket is szeretnék vásárolni,de külön külön nem szeretném a posta költséget kifizetni,mivel nem nagy terjedelmű áruról lenne szó,jó lenne ha egyben küldené,ezt hol és hogyan tudom meg tenni ?

Üdv, István.

(#60990) #54715584 válasza Istyu74 (#60989) üzenetére


#54715584
törölt tag

Add to cart, ha minden tétel ugyanahhoz az eladóhoz tartozik.

(#60991) Istyu74 válasza #54715584 (#60990) üzenetére


Istyu74
aktív tag

Ha nincs ilyen lehetőség,akkor külön külön kell fizetnem mindnért a postaköltséget ?

[ Szerkesztve ]

Üdv, István.

(#60992) somnia válasza Istyu74 (#60991) üzenetére


somnia
őstag

...ezt beszéld meg az eladóval!...

(#60993) jolti05 válasza V/ (#60982) üzenetére


jolti05
őstag

Csak tippelni tudok, de szerintem április 18-20 között.

A lassúság és a sok alvás része a túlélési stratégiámnak...

(#60994) V/ válasza jolti05 (#60993) üzenetére


V/
Topikgazda

Hát akkor nem sok lehetőséged van reklamálni, általában az eladó által vállalt reklamációs időn belül kellene jelezni a problémát, de a megérkezést, átvételt követő pár napon belül ki kell derülni, hogy rossz-e. Nem azt mondom hogy a Paypal-n nincs még lehetőséged, de necces, a 180 napos határidő azért feltételekhez kötött.

[ Szerkesztve ]

(#60995) jolti05 válasza V/ (#60994) üzenetére


jolti05
őstag

Sajnos idő volt, amíg eljutottam egy GSM szervizig (munkámból kifolyólag) és az is valamennyi, amíg kicserélték a kijelzőt.
Hol olvashatom el, hogy a 180 nap mihez kötött? Illetve, van bármi más lehetőségem, vagy így jártam?

A lassúság és a sok alvás része a túlélési stratégiámnak...

(#60996) V/ válasza jolti05 (#60995) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem működik, van valami hibája?
Akitől vetted milyen garanciát vállalt rá?

[ Szerkesztve ]

(#60997) jolti05 válasza V/ (#60996) üzenetére


jolti05
őstag

EZT vásároltam meg.
A GSM szervizben azzal indítottak, hogy úgy néz ki, hogy ez nem új termék, mert ragacsos volt a kijelző hátulja, tehát úgy nézett ki, mint amit egy készülékről szereltek le.
Érdekes, mert már nem postáznak Magyarországra...
Hogy milyen garanciát vállal az eladó, hol látom?

A lassúság és a sok alvás része a túlélési stratégiámnak...

(#60998) V/ válasza jolti05 (#60997) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem ír garanciát, csak a vevőköltségére 30 napos visszaküldést hiba esetén:
Returns: 30 days, acquirente
Ez az átvételtől ketyegő idő.
A nem teljesen új állapotot írt, Condition: New other (see details) ami lehet ez is: The item may be a factory second or a new, unused item with defects.
A leírásban nincs az állapotról szó, így volt benne "ragacsos" rizikó. Kijelző új csak egy alaplaphibás készülékből mentették ki például.
Mivel ez egy üzlet, ha jelzed a problémát nem fognak elzárkózni a megegyezéstől, de egy kicsit sokáig tartott a "kipróbálása".
De nem válaszoltál, van vele gondod?

[ Szerkesztve ]

(#60999) Vasinger!


Vasinger!
nagyúr

Valaki tudna segíteni értelmezni ezt?

Egy fejhallgatót vettem, de kettő csomagnak látszik. Miért? :F

A másik, hogy próbáltam volna trackelni is, de nem működött egyik oldallal sem. Valami tipp, hogy mivel kéne? Meglett

[ Szerkesztve ]

(#61000) jolti05 válasza V/ (#60998) üzenetére


jolti05
őstag

Jajj, bocsánat, elsiklottam a másik kérdés felett: Szervizben átültették a telefont erre az "új" kijelzőre, majd a boltban bekapcsoltam, minden rendben volt, majd zsebre raktam és sétáltam úgy egy kilómétert, majd elővettem, hogy kikapcsoljam (mert csak 4%-on volt az aksi), erre akkor már nem érzékelte a digitizer az érintést... Visszamentem a boltba, elvileg ma ránéztek megint a szervizben, de (akkor épp) nem produkálta a hibát. Azt az infót kaptam, hogy ha újra előjön, akkor több, mint valószínű, hogy hibás a kijelző.

Azt magam is tudom, hogy sajnos sokáig tartott, amíg oda jutottam, hogy szervizbe adjam; nem tudtam másképp megoldani és a munkám miatt nem értem rá. Ha kifutottam egy bizonyos időintervallumból, vagy az eladó nem hajlandó egyezkedni, megértem (legalábbis az első okból kifolyólag), csak érdeklődni és informálódni próbálok, hogy vannak-e még lehetőségeim.

Egyébként hogyan ketyeg az idő az átvételtől? Kap az eladó egy értesítést, hogy a csomagot kézbesítették? (Szerintem nem, valamint én sem írok alá semmit, csak kiveszem a csomagokat a postaládából, vagy a postás a kezembe nyomja.)

A lassúság és a sok alvás része a túlélési stratégiámnak...

Útvonal

Fórumok  »  Hálózat, szolgáltatók  »  eBay (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.