Az eBay használatával kapcsolatos információk.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [lezso6:] Miért veszünk SUV-okat?
- [Re:] [Argos:] MuzsikAI
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Zolly444
aktív tag
Hello. Ha rendeltem egy tokot április 13. án és azóta nem jött meg, de a várható szállítás Jún.03ig tart akkor még ugye semmilyen határidőből nem futok ki? Gondoltam felesleges az eladónak írni úgyis azt mondja várjam meg a határidőt.
radi8tor
MODERÁTOR
Háát elég régóta van úton, már sok remény nincs a megérkezésére.
De reklamációval meg kell várnod 3-át.
⭐ Stella
cbmfan
senior tag
ha megvan még a csomagolás és nem kell neked akkor elkérném
Close the world, ʇxƎu ǝɥʇ uǝdo
Zolly444
aktív tag
Abba már beletörődtem. Ha esetleg halasztja meg, mennyi a max amit várhatok mielőtt kifutok egy határidőből?
Itt nincs halasztás, június 3-tól még 30 napig van időd reklamálni, elég lesz 25-e körül, de addig valószínűleg meg is érkezik.
Flashcash
Közösségépítő
Az a gond, hogy spec. lemez csomagolásban rendeltem egy ismerősnek és szerintem meg akarja tartani a tokot.
De azért lefotóztam a részleteket.
Ez pedig a postai cég honlapja, akinek a matricája rajta van a csomagon: [link]
[ Szerkesztve ]
radi8tor
MODERÁTOR
És túlélte a lemez?
⭐ Stella
Flashcash
Közösségépítő
Nem tudom, nekem nincs lemezjátszóm, majd ki lesz próbálva a héten.
madle
őstag
Sziasztok,
szeretnék az USA-ból rendelni egy nagyobb értékű órát és a postaköltség mellett felszámol elvileg a rendszer egy import költséget is. Ezen felül itthon már nekem nem kell fizetnem a vámolásért igaz? Tehát, ha ez az összeg be van fizetve, akkor nem fognak szívózni velem a vámosok külön eljárással stb?
radi8tor
MODERÁTOR
Az is valami, ha nem tört ketté.
⭐ Stella
Igen kifizetsz mindent.
De ha vásárolsz, naponta szívóznak az Áfával, nem csak a vámosok.
madle
őstag
Jó ez világos. Csak arra értettem, hogy ha bennragad egy termék a vámraktárban, akkor kezdődik a telefonálgatás, vámkezelési költség, áfa, vám.
De érdekes mert az óra még így is 50 ezerrel olcsóbb lenne, ha minden költséget kifizetek ott eBay-en, mintha itthon venném meg. Viszont a garancia ami érdekes lehet. De bízom benne egy Svájci szerkezet nem akar elromlani.
radi8tor
MODERÁTOR
Nem fog bent ragadni a vámraktárban, mivel EU-n belüli országban kerül vámolásra a csomag, Magyarországra már úgy érkezik be, mintha EU-n belül adták volna fel.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
Vasinger!
nagyúr
Sziasztok!
Ebayről egy 133 értékeléses (97.1% pozitív) embertől vennék, viszonylag nagyobb értékben egy terméket. Az lenne a kérdésem, ha bármi okból kifolyólag nem érkezne meg, vagy nem azt kapnám amit rendeltem, akkor ez esetben buktam az összeget, vagy az Ebay/PayPal tud nekem segíteni visszakérni a pénzemet?
Kis infó a hirdetésről:
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv.:Vasinger!
[ Szerkesztve ]
radi8tor
MODERÁTOR
eBay money back guarantee (see details)-re kattintva elolvashatod hogyan véd téged eBay a csalóktól.
⭐ Stella
Azért használjuk az eBay-t és a Paypal-t mert van vásárlói védelme mindkettőnek, ez eléggé köztudott, tele van a net leírásokkal.
Vasinger!
nagyúr
Ez most így mind oké. Csak arra vagyok kíváncsi, hogy ezt mennyire nehéz kierőszakolni? Nyilván ha mindenféle indok nélkül bárki visszakérhetné a pénzét, akkor rengeteg visszaélés lenne ebből. Ezért kérdeztem, hogy mennyire nézik ezt szigorúan, volt e már olyan, akinek ezt visszautasították. Nekem ez lenne az első ilyen esetem.
Csak pozitívan! Még nem is "vásároltál" és már a negatív dolgokon töröd a fejed. Egy szabályhalmaznál nincs mit kierőszakolni, le van írva hogy milyen jogosultságaid vannak, azt tartják be. Ha a vevő sérti meg a szabályokat akkor persze nem biztos, hogy visszakapja a pénzét, mivel van eladói védelem is mindkét helyen.
chatran
őstag
Rendeltem egy tokot, aminél az e-bay azt írja van tracking number. Viszont a postás csak simán berakta a ládába, nem kellett aláírnom semmit. YT-vel kezdődik majd utána csak számok.
Akkor ez kamu tracking szám?
[ Szerkesztve ]
Vasinger!
nagyúr
Ne érts félre, nem vagyok mindennel ilyen szinten elővigyázatos, de jó lenne ha nem abban a hitbe lennék, hogy bármi történik, vissza tudom kérni a pénzem, aztán az Ebay azt mondja, hogy hát pedig nem, mert nem elég jó az indokom.
Természetesen bízok abban, hogy ilyen nem történik, de mivel sosem volt ilyennel dolgom, ezért mikor nagyobb összeget szeretnék otthagyni, akkor nyilván utánajár az ember, mintsem sok pénze bánja.
Persze, mindenkinek megvan a joga eszetlenül vásárolnia, aztán szívnia a fogát, de én most szeretnék kimaradni ebből, ha lehet.
Csak hogy témába is vágjak:
Nyilván nem én akarok megszegni a szabályokat, engem csak az érdekel, ha az eladó nem azt adná fel, amit kértem, vagy ha nem érkezne meg a csomag.
A vevő védelem egyszerű.
Nem kaptad meg, visszakapod az kifizetett összeget.
Nem azt kaptál amit kifizettél, visszakapod az kifizetett összeget.
Minőségi probléma a megérkezett árúval:
Egyezkedsz az eladóval kárpótol rész visszatérítéssel és megtartod,
Visszaküldöd, visszakapod az kifizetett összeget.( A visszaküldés költségét 9300 Ft összegig kifizeti a Paypal)
Nem kell visszaküldened és visszakapod az kifizetett összeget.
eladó nem azt adná fel, Ilyen az eBay-n nem igazán létezik, de ha mégis akkor vevő védelem.
[ Szerkesztve ]
Vasinger!
nagyúr
Köszönöm, erre lettem volna kíváncsi!
radi8tor
MODERÁTOR
"Nem kaptad meg, visszakapod az kifizetett összeget." - kivéve amikor nem. Volt már erre is példa sajnos...
⭐ Stella
29-én rendeltem egy "occsó kínai" órát, elküldtem a vételárat rögtön.
Az eladó nem jelentkezett még, most írtam rá, hogy küldi-e a terméket, vagy mi van.
Ez normális egyébként?
Rendeltem gombokért nyakkendőket is, azt is ugyanígy rögtön fizettem. Másnap már jött az üzenet, hogy postán van a cucc és megkaptam a pozitív értékelést is.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
radi8tor
MODERÁTOR
Normális, 2 nap alatt ne várj postázást.
A termék adatlapján ott van amúgy hogy hány napon belül vállalta az eladó a termék feladását. Ez sem olyan, hogy aztán mindenképpen ennyi időn belül fel kell adnia, amolyan iránymutató.
Ha 1 hét után sem adná fel, akkor kezdhetnél reklamálni, de simán lehet hogy csak nem jelölte feladottként a terméket.
⭐ Stella
A legalább 30 napos szállítási időbe az 2 munkanap, mert hogy annyi telt el nem befolyásol semmit, kár türelmetlenkedni, amit megadnak feladási határidőt azt szokták tartani, hiába írogatsz.
Köszi és köszi! Csak fura volt, hogy általában azonnal, vagy legalább másnap szoktak válaszolni, máskor már postázzák is, itt meg még semmi nem volt.
Akkor várok!
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Mivel egyértelműen le van írva, hogy meddig adja fel és ha bejelöli hogy elküldve akkor kapsz e-mailt nem szoktak külön írogatni, küldi a rendszer.
jolti05
őstag
Sziasztok!
Április 7-én rendeltem egy kijelzőt eBay-ről és tegnap-ra sikerült oda jutni, hogy GSM szervizben beszerelték a telefonba. Elméletileg Angliából jött, Estimated Delivery-t nem látok.
Olvastam a következőt az összefoglalóban:
"Ha kicsúsztál ebből a +30 napból, de bankkártyával fizettél, akkor még nincs minden veszve. Ez esetben érdeklődj a bankodnál a pénz visszatérítése végett.
Valamint a vásárlás napjától él a Paypal-n a 180 napos vásárlói védelem."
39 munkanapja, 55 napja rendeltem. Ha nem működik, abban az esetben, ha paypallel fizettem, milyen Protection vonatkozik rám? Mit tehetek annak érdekében, hogy ha valóban hibás darabot kaptam, akkor a teljes- vagy (legalább) részösszeget visszakapjak?
A lassúság és a sok alvás része a túlélési stratégiámnak...
#44630784
törölt tag
Sziasztok!
Ebayről szeretnék rendelni alkatrészeket kb. 5-600USD értékben az USA-ból.
A vámköteles cuccokra ha jól tudom vámot + áfát is fizetni kell.
Kérdésem, hogy ha áfa körös, egyéni vállalkozóként rendelek, akkor ugyanúgy vissza tudom igényelni az áfát, mintha itthon vásároltam volna?
Ha igen, akkor az eredeti számlára is rá kell iratnom a vállalkozói adószámomat?
Köszi
[ Szerkesztve ]
radi8tor
MODERÁTOR
Ezt leginkább a könyvelőd tudja megmondani neked.
⭐ Stella
Június 1-van, mikor érkezett meg?
Az itt megfizetett ÁFÁ-t igen, mert azt Vámhivatal szedi be, a könyvelőd biztos ismeri a szabályokat.
Ha Global shippenges a szállítás, - együtt fizeted a vételárral a vámot, áfát- az bonyolultabb az eljárás, az Unión kívüli beszerzések szerinti adózási szabályok szerint. A vásárlásról olyan számlát kell kérned ami a szabályaink szerinti, nem a te adószámod a lényeg és nem minden eladótól fogsz kapni.
[ Szerkesztve ]
#44630784
törölt tag
Ok köszi, akkor tartózkodom a global shippingtől.
#54715584
törölt tag
Ha 2 ugyanolyan termékre licitálok, akkor azt hogy lehet megoldani, hogy a szállítási díjat ne 2x számolja fel? Hogy lehet a fizetés részét megoldani egyben?
Ha úgy alakul, hogy megnyerem a liciteket, akkor elég ezt jeleznem az eladónak, hogy mind2 termék hozzám jön?
radi8tor
MODERÁTOR
Igen, sikeres licitálás végén kérned kell egy számlát az eladótól. De csak akkor kötelező neki olcsóbban postázni, ha ott van mindkét termék szállítási költségénél, hogy "any additional item" mennyibe kerül.
Ha nincs ilyen, akkor csak egyesével küldi.
⭐ Stella
#54715584
törölt tag
radi8tor
MODERÁTOR
Akkor csak a jóakaratán múlik, hogy hajlandó-e combined shippingre.
⭐ Stella
Istyu74
aktív tag
Sziasztok,
egy eladótól több terméket is szeretnék vásárolni,de külön külön nem szeretném a posta költséget kifizetni,mivel nem nagy terjedelmű áruról lenne szó,jó lenne ha egyben küldené,ezt hol és hogyan tudom meg tenni ?
Üdv, István.
#54715584
törölt tag
Add to cart, ha minden tétel ugyanahhoz az eladóhoz tartozik.
Istyu74
aktív tag
Ha nincs ilyen lehetőség,akkor külön külön kell fizetnem mindnért a postaköltséget ?
[ Szerkesztve ]
Üdv, István.
somnia
őstag
...ezt beszéld meg az eladóval!...
jolti05
őstag
Csak tippelni tudok, de szerintem április 18-20 között.
A lassúság és a sok alvás része a túlélési stratégiámnak...
Hát akkor nem sok lehetőséged van reklamálni, általában az eladó által vállalt reklamációs időn belül kellene jelezni a problémát, de a megérkezést, átvételt követő pár napon belül ki kell derülni, hogy rossz-e. Nem azt mondom hogy a Paypal-n nincs még lehetőséged, de necces, a 180 napos határidő azért feltételekhez kötött.
[ Szerkesztve ]
jolti05
őstag
Sajnos idő volt, amíg eljutottam egy GSM szervizig (munkámból kifolyólag) és az is valamennyi, amíg kicserélték a kijelzőt.
Hol olvashatom el, hogy a 180 nap mihez kötött? Illetve, van bármi más lehetőségem, vagy így jártam?
A lassúság és a sok alvás része a túlélési stratégiámnak...
Nem működik, van valami hibája?
Akitől vetted milyen garanciát vállalt rá?
[ Szerkesztve ]
jolti05
őstag
EZT vásároltam meg.
A GSM szervizben azzal indítottak, hogy úgy néz ki, hogy ez nem új termék, mert ragacsos volt a kijelző hátulja, tehát úgy nézett ki, mint amit egy készülékről szereltek le.
Érdekes, mert már nem postáznak Magyarországra...
Hogy milyen garanciát vállal az eladó, hol látom?
A lassúság és a sok alvás része a túlélési stratégiámnak...
Nem ír garanciát, csak a vevőköltségére 30 napos visszaküldést hiba esetén:
Returns: 30 days, acquirente
Ez az átvételtől ketyegő idő.
A nem teljesen új állapotot írt, Condition: New other (see details) ami lehet ez is: The item may be a factory second or a new, unused item with defects.
A leírásban nincs az állapotról szó, így volt benne "ragacsos" rizikó. Kijelző új csak egy alaplaphibás készülékből mentették ki például.
Mivel ez egy üzlet, ha jelzed a problémát nem fognak elzárkózni a megegyezéstől, de egy kicsit sokáig tartott a "kipróbálása".
De nem válaszoltál, van vele gondod?
[ Szerkesztve ]
Vasinger!
nagyúr
Valaki tudna segíteni értelmezni ezt?
Egy fejhallgatót vettem, de kettő csomagnak látszik. Miért?
A másik, hogy próbáltam volna trackelni is, de nem működött egyik oldallal sem. Valami tipp, hogy mivel kéne? Meglett
[ Szerkesztve ]
jolti05
őstag
Jajj, bocsánat, elsiklottam a másik kérdés felett: Szervizben átültették a telefont erre az "új" kijelzőre, majd a boltban bekapcsoltam, minden rendben volt, majd zsebre raktam és sétáltam úgy egy kilómétert, majd elővettem, hogy kikapcsoljam (mert csak 4%-on volt az aksi), erre akkor már nem érzékelte a digitizer az érintést... Visszamentem a boltba, elvileg ma ránéztek megint a szervizben, de (akkor épp) nem produkálta a hibát. Azt az infót kaptam, hogy ha újra előjön, akkor több, mint valószínű, hogy hibás a kijelző.
Azt magam is tudom, hogy sajnos sokáig tartott, amíg oda jutottam, hogy szervizbe adjam; nem tudtam másképp megoldani és a munkám miatt nem értem rá. Ha kifutottam egy bizonyos időintervallumból, vagy az eladó nem hajlandó egyezkedni, megértem (legalábbis az első okból kifolyólag), csak érdeklődni és informálódni próbálok, hogy vannak-e még lehetőségeim.
Egyébként hogyan ketyeg az idő az átvételtől? Kap az eladó egy értesítést, hogy a csomagot kézbesítették? (Szerintem nem, valamint én sem írok alá semmit, csak kiveszem a csomagokat a postaládából, vagy a postás a kezembe nyomja.)
A lassúság és a sok alvás része a túlélési stratégiámnak...
Téma tudnivalók
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az eBay szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- iPad Air 10.9" - 2022, M1, Apple garancia, doboz, kék
- iPad Air 10.9" - 2022, M1, nanoSIM, Apple garancia, doboz, szürke
- Macbook Pro 16" - i9 és i7, 32/512GB, 4GB Radeon, touchbar, garancia, szürke
- Macbook Pro 15" - 2018, 6 mag i7, 16/256 GB, 4GB Radeon, 83 ciklus, garancia, ezüst (02)
- Macbook Pro 15" - 2017, 4 mag i7, 16/256 GB, 4GB Radeon, 99%, garancia, doboz, szürke