Az eBay használatával kapcsolatos információk.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [callmeakos:] A bukott koncepció, amiért háromszor is fizettem.
- [Re:] Tesla ARS 9204-10 hangszóró
- [Re:] [Brogyi:] CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
rostiron
őstag
Sziasztok.
Szeretnék a telefonomhoz rendelni egy lcd és egy tapi képernyőt. Mivel nincs tapasztalatom, a sok egyforma eladó közül melyiktől érdemes rendelni ? Mit figyeljek ? Az ár és a Positive feedback is kb mindnél ugyan olyan. [link]
Gigabyte B55 Aorus elite v2, Ryzen 5600, 32GB DDR4, RX6600, XFX TS-550,
zeus_2k14
senior tag
Sziasztok.
Február 21-én rendeltem egy terméket eBay-ről. A termék még nem érkezett meg, de sajnos normálisan követni se tudom, mert 17Track.net-en nem találom a csomagomat, csak azon, amit az eladó küldött. Pedig 17track-on kellene hogy mutassa nem? Vagy hogy van ez? Meddig várjak kb? Maximum 24-ig kell hogy megérkezzen, 2100 Ft-s termék, nem nagy pénz, de akkor is.
Ő ezt adta : Követési szám : 11942984631 Követési oldal : http://track.yw56.com.cn/en-US/
A Yanwen keresője a feladás dátuma után önmaga tölti ki az adatokat, azt hagyd figyelmen kívül, mert nem igaz.
Maximum 24-ig kell hogy megérkezzen Nem, csak ennyi szokott az átlag szállítási idő lenni az eBay belső statisztikája alapján, nem Szentírás.
Március 24-től (ha ez az utolsó dátum) él 30 napig a vásárlói védelmed, nem kell idegeskedni, ez a szállítás 45 nap is lehet.
zeus_2k14
senior tag
Rendben köszi, akkor bármikor meg jöhet? Mikor reklamálhatok majd , ha nem jön meg? Vagy hogyan csináljam? Első rendelésem ez, még vakon vagyok
Ráérsz április 11-én is "reklamálni". A legutolsó Yanwenes küldeményem 37. napra jött meg. Persze a nyomkövetési kiírás szerint már a 16. napon megérkezett Magyarországra Nagy kamu az egész.
[ Szerkesztve ]
zeus_2k14
senior tag
oké köszi, már várom kiváncsi leszek
Sentinel80
aktív tag
Már rendeltem pár alkalommal, de most tanácstalan vagyok.
Volt anno, hogy egy szobor terméket egy vásárlóm visszaküldött, mert megsérült. Ugye ismerjük a paypal claim folyamatot, ha eladó vagy és eltörik a termék, hiába tettél meg mindent, akkor is a vevő oldalára állnak.
Elkerülve a további sérülést nem küldettem haza a sérült szobrot, hanem elküldtem annak a boltnak ahonnan rendszeresen rendelek és azt mondtam, hogy mi lenne ha beszámítanák sérültként egy következő rendelésembe.
Itt jönn a kérdés: emiatt nyilván én a termékért amit rendeltem, nem a jelenlegi aktuális árat fogom fizetni, hanem annak töredékét és nyilván erről lesz paypal\banki tranzakciós napló, nem a teljes árról
A cég nyilván kiállít igazolást, hogy átvette xy összegért a szobrot, hisz át is vette.
Itt jönn a kérdés: ezt a vámon tudom jelezni? vagy mindegy hogy nem annyit fizettem, akkor is meghúznak a teljes ára alapján?
Valaki hasonló módon járt?
Rendelsz valakitől egy X értékű árút, akinél ott van valamid amit beszámít a vételárba Z értékkel.
Így hivatalosan fogsz fizetni X-Z= T összeget.
Ez a T összeg lesz az eBay ár, a Paypal-el kifizetett ár és ennek megfelelő összeg kerül le a bankszámládról.
Mit akarsz jelezni a vámnak? A T összeg lesz a vámeljárás alapja.
A cég miért kavarná ezt az információt ehhez az eladáshoz: A cég nyilván kiállít igazolást, hogy átvette xy összegért a szobrot, hisz át is vette.
Nyilván nem állít ki mert minek, de a jutalékokat ő is a T összeg alapján fizeti az eBay-nek és a Paypal-nek.
Úgy gondolod ahogy nagy leértékelések esetén a teljes összeggel számolnak a hatóságok?
Nem jellemző, hiszem meg van hogy mennyit fizettél érte, nem kell becsülni az értéket.
[ Szerkesztve ]
Sentinel80
aktív tag
Köszönöm a választ, ennek megfelelően fogok eljárni.
Azért kérdeztem rá, mert manapság egyre többszőr találkozok azzal, hogy azért mert valami nagy és nehéz a vám hitetlenkedik, teszi mindezt hivatalos számlákkal körülvéve.
Legutóbb egy használt vásárlásomról nem hitték el, hogy valóban olcsó, azt hitték ezért mert fénylik, nehéz és csillog sokat ér. Ezzel csak az volt a gond, hogy a termék 10 évvel ezelőtt is 40 USD t ért és nem hitték el, hogy 20 USD ért megvehettem.
Ami megmosolygtató és elmondom ezt is : paypal egyenlegről fizettem, a paypal tranzakció képen látható is volt (Phunds source: paypal balance),
erre jönn a levél a Magyar Postától. Kedves XY, A vámhivatal kéreti a banki tranzakció naplót...WTF?
Jó lenne, ha lenne módunk jelezni az észrevételeinket, esetleges panaszunkat a vámhivatal és nem az egyes szállítócégek fele, akik ugye elméletben csak együttműködnek, azaz hiába panaszkodunk nekik.
a Magyar Postától. Kedves XY, A vámhivatal kéreti a banki tranzakció naplót...WTF?
Ezen már meg sem lepődök, ha az egyenleg is érintett megy a Paypal Transaction Details is (a régi oldalas verzió). Ugyanis a magas labda a postai ügyintézőnek a fele kártya, fele egyenleg fizetés volt és az istenért nem jött át neki, hogy az első fele miért nincs a bankszámla kivonaton. Bár ráírtam, hogy miért annyi az annyi, de a lapalján volt 12-es betűvel és nem "találta" meg.
[ Szerkesztve ]
Sentinel80
aktív tag
Kezdem azt hinni, hogy az egy dolog, hogy a vámhivatal oldaláról nem tudnak értelmezni a szokásostól eltérő eseményeket, esetleg nem is várható el, no de.
a posta se hasznos segítő, partner (pedig ő kéne képviseljen minket)
(és nem azért mert nem akar, hanem mert (már bocsánat a kifejezésért) láthatóan tapasztalatlan, az elektronikus vásárlásokban, tranzakciókban járatlan fiatal pipikre cserélték a tapasztalt és rutinos kolleganőket)
, hogy mint közvetlen kapcsolattartó, ha már egyszer fizetünk a szolgáltatásért, fizetünk vámot - kellemesebbé, fájdalommentessé, gyorssá tegye a vámolási folyamatot.
Egészen 2015-ig megjött elsőbbségivel a levél értesítő 1 nap, reggel el isküldtem, +1-2 nap lekezelték és 4. napra nálam volt.
legutóbbi vámolás:
megjött a csomag, 3. nap megjött a levél, elküldtem aznap, +3 nap várakozás (gondoltam már jönn a csomagom), 4.küldjön banki tranzakciót (a paypal egyenleg fizetlésről ) 2-3 nap értetlenkedés és kb 10. munkanap megérkezett az amúgy 3 napot japánból utazott EMS csomagom.
Az EMS láthatóan nem mindenkinek jelenti ugyanazt, igaz hogy a legdrágább postázási mód a magyar postánál is.
rostiron
őstag
Sziasztok.
Erre van valami tanácsotok ??
Gigabyte B55 Aorus elite v2, Ryzen 5600, 32GB DDR4, RX6600, XFX TS-550,
Sentinel80
aktív tag
Ha már úgyis erre jártam, akkor megpróbálok segíteni.
ha teheted próbálj EU s eladótól rendelni, már a postázási idő miatt is, mintha UK eladó is lenne a halmazban.
China \ HongKong i eladóak ritka, hogy 100% sak, mert elég hosszú a postázási idő, van hogy elveszlik a csomag, sérülten érkezik és van olyan is akit totál nem érdekel mi van veled. A paypal azonban mindig az oldaladon áll, ha az illető nem tudja bizonyítani, hogy úton van a csomag feléd.
Sajnos tucattermékeknél emaitt nehéz jól választani, próbáld a lehető legmagasabb pos feedbackes és ha lehet EU s eladót választani. Keletről eltarthat 1 hónapig is, ha úgy adják fel.
Arra nem számíthatsz, hogy majd itt valaki rábök neked egyre, mérlegelj és válaszd amelyik szimpatikus.
D@ny7
aktív tag
Hol vannak ezek beragadva?
Már azon gondolkodom hogy újra rendelem másik eladótól ahol a szállításnál: Shipping: FREE Small Packets - International - Air
Én február 5.-ikén rendeltem 2 csomagot, az egyik megjött (FREE Small Packets - International - Air ), a másikat meg azóta várom (economy Int'l Postage).
DJ. Ru$y
félisten
Félrement egy konténer stb. Akármi lehet.
Nekem pont ma "tört meg a jég", megjött egy 14-én feladott csomagom, bár még így is lett volna egy hete az "utolsó napig".
[ Szerkesztve ]
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
Kernel
nagyúr
Üdv, olvastam az összefoglalóban a case indítását, de mi van utána?
Áru nem jött meg, jeleztem az eladó felé, válasz:
Most azt akarja, hogy előbb zárjam, vagy előbb várjak a refundra, utána zárjam?
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
Ne zárd le, ha küldi a refundot automatikusan záródik, egy kicsit be akar csapni. De mint látod alul írja hogy március 22-ig léphetsz tovább, így ezután a válasz után legyen ez: Escalate the case to Customer Support
[ Szerkesztve ]
Met
nagyúr
Bankszámla kivonatnál kitörlöm a számlaszámot, a személyinek meg mindkét oldala aztán annyi?
"If in doubt, flat out!" Colin McRae
somnia
őstag
Bankszámla kivonatnál kitörlöm a számlaszámot
Miért is?
Met
nagyúr
If you're sending a bank statement, please black out the bank account number.
"If in doubt, flat out!" Colin McRae
Mi a fenének, senki nem fog, tud vele visszaélni. Ne legyetek már ilyen paranoiások. De ha ezt kérik akkor "radírozd" le.
Tegnap voltam a bankban kölcsönt felvenni minden alkalommal amikor ügyet intézek másolják az okmányaimat (vagy 12* az elmúlt 3 évben, pedig ott van nekik a rendszerben), ott is és az eBaynél, Paypalnél komolyan veszik az adatvédelmet.
[ Szerkesztve ]
rostiron
őstag
Köszi,
Megfontolom a tanácsodat, bár az EU s eladóknál drágább. Nem tudom ér-e nekem ennyit.
A postázási idő nem szempont, mert ráér.
Köszi a tanácsokat.
Gigabyte B55 Aorus elite v2, Ryzen 5600, 32GB DDR4, RX6600, XFX TS-550,
Sentinel80
aktív tag
Inkább gondolj arra megéri-e neked az a pár USD\GBP hogy idegbeteg legyél, mert a 4. héten se érkezett semmi
Hidd el már a meg nem vásárólt orvosság\nyugtatóból visszajönn a befektetésed
Én rendeltem 2x laser sight ot, kb 3 hét múlva jött: -- manapság ezek az eladók már tapasztaltak, küldenek egy auto üzit, a lényeget leírom, a blabla pontokkal:
Kedves.....kérlek......ne adj negatív....értékelést.......még várj.....2 hetet és csak azután....es kétségbe. --
üzenet és még 1,5 hét és itt is volt a csomag.
Szóval vesd össze, hogy van-e időd türelmed és azt, hogy mennyivel többet kéne az angol (valójában legtöbbszőr re-seller) sellernek fizetned.
Én úgy vagyok vele ha időre kell, akkor nem lehet számítani a távol keleti posta sebességére.
rostiron
őstag
Ami igazából elbizonytalanít,az az hogy az angol eladónak ami még beleférne a rászánt keretemre, rosszabb az értékelése mint a kínainak.
A csomag meg ráér, vettem másik telót, csak gondoltam helyrehozom.
Gondolom minőségre nincs különbség a kijelzők között.
Gigabyte B55 Aorus elite v2, Ryzen 5600, 32GB DDR4, RX6600, XFX TS-550,
vacs
veterán
Kérlek segítsetek, adjatok tanácsot.
Eddig nem válaszolt, pedig kb 8000 Ft-om múlik rajta!
[link]
(^)(>.<)(^)
Azon a fórumon is csak azt látom, hogy vissza kell küldened és teljes árat visszakapsz és 3 napon belül reagálnod kell. Viszont a 2. képed nem igazán az Aliexpress belső oldalának tűnik, lennie-e kellene egy valaminek a válaszhoz, link, gomb.
[ Szerkesztve ]
0.44
tag
Honnan erdemes microsd kartyat rendelni? Eddit sinceritytrading -tol rendeltem mindig, de ahogy latom nem postazik magyarorszagra es most epp itt vagyok
DJ. Ru$y
félisten
Csak Sandisk-et nem postáz ide elvileg, minden mást igen. Amúgy ez is az övé, és innen azt is postáz, ha minden igaz.
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
0.44
tag
Koszi, de ugyan az a hiba fogad:
We can't process your PayPal payment.
Error Codes: 70360 PAYER_CANNOT_PAY 70168
0.44
tag
Ez erdekes... guest-kent mukodik a vasarlas
hcs57
őstag
Másodjára felajánlott 10$-t... amit ismét elutasítottam. Harmadjára megint 5$ javaslata volt, erre begurultam és az ebaynak írtam... ma visszakaptam a teljes árat (gondolom az ebay írt neki..). Mit csináljak az eladóval? Mi ilyenkor a korrekt?
Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu
sanzi89
addikt
Ha nem az eladó refundolta a pénzt, hanem a Paypal/eBay adta vissza, akkor simán negatív.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
hcs57
őstag
Az utalás az eladótól jött... de szerintem az ebay nyomására.
Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu
Adj neki semleges értékelést, legalább te legyél jóindulatú.
hcs57
őstag
Most keresem, hogy merre van az értékelés...
Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu
Neved alatt Account settings, My Account, Feedback,
Items Awaiting Feedback
[ Szerkesztve ]
Kernel
nagyúr
Köszi, mára meg is jött a pénz, utána leadtam a pozitív minősítést.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
fcbarca
őstag
Sziasztok. Kijelzot rendeltem a telomba(ZTE Nubia Z7),8 ezer ftert, megjott 2 het alatt, beepitettem, de szar, bevan egve, homályos, meg belulrol megvan picit repedve. Hogy tudom visszakapni a pénzem?
A hirdetés tartalma? Új, új fenntartásokkal, használt volt az állapot, visszatérítési szabályai, garanciája az eladónak?
Sokat segít, ha ilyenkor a hirdetés linkjét is beilleszted az hsz-be.
Alap eljárás: Contact Seller, I received an item that wasn't as described
Az elvisz a Request a return oldalra és a Select a reason listából a Doesn't work or is defective.
Írd le a problémát a Add details (Required) ablakba és csatolj képeket Add photos-nál, majd küldd el a Request a return gombbal.
belulrol megvan picit repedve, arra azt fogja mondani, hogy rosszul csináltad
(Ha a fenti nem jönne elő, akkor Resolution Centre, I received an item that does not match the seller's description. Continue, kiválasztod a terméket, utána egyezik a többi.)
[ Szerkesztve ]
fcbarca
őstag
[link]
visszakuldes nelkul vissza kapnam szerinted a penzt?
[ Szerkesztve ]
Nem valószínű, de úgy 3500 Ft lenne a visszaküldés és azt a Paypal kifizeti neked.
Ezt írják: 90 days Non-Human damage issues Free Replacement Guarantee
Bár Working 100% Full Tested All function Before Shipping
Vásároltam már tőlük, nem volt gond, korrekt cég.
fcbarca
őstag
Es hogy kellene visszakuldeni? Mi ennek a folyamata? Köszi hogy segítesz
A legfontosabb egy pontos címet kérni az eladótól, ahol át is fogják venni.
Becsomagolod, letöltöd a Posta oldaláról a CN23-as vámárúnyilatkozatot vagy kérsz a Postán tőlük és kitöltöd.
Elsőbbségi, ajánlott, tértivevényes küldeményként feladod, ehhez kell a kitöltött feladóvevény, kérsz számlát.
Az Összefoglalóban a Paypal-es rész le van írva:
Ha vissza kell küldenünk az eladónak a terméket (és PayPallal fizettünk), lehetőségünk van a visszapostázás díját a PayPalon keresztül visszaigényelni:
Annyit teszek még hozzá, hogy én két képet mellékelek a nyomtatványhoz, a számlát hogy egyértelmű legyen a fizetett összeg és a feladóvevényt, hogy a címzett is azonosítható legyen.
Ha megírod a becsomagolt súlyt, akkor pontosan meg tudom mondani az összeget.
Maksifül
senior tag
Vannak olyanok errefelé, akik üzletszerűen használják az eBay-t, s akár többszáz, ezer terméket is árulnak rajta? Privátban lenne pár kérdésem azzal kapcsolatban, hogy az időigényes és költséges listázást hogyan lehet hatékonyabbá, s olcsóbbá tenni. Ahogy láttam, vannak olyan jellegű programok, szolgáltatások, amik ebben segítenek, pl Auctiva, de személyes tapasztalatokra lennék elsősorban kíváncsi.
Luxusparfümök kis kiszerelésben. 1 vagy 2ml-es minták és 5, 10, 20ml-es fújósok. Az aktuális listáért látogass el az alábbi oldalra: https://goo.gl/B09F5U
fcbarca
őstag
Es az mennyi ido lenne mire visszakapnam a pénzem? Nem verhetnek at? Vagy nem lehet ujat kerni ez helyett?
Ha refundban egyeztek meg az átkerül a Paypal fiókodra, onnan a kártyához tartozó számlára 2-3 nap alatt könyveli a bankod.
Kérhetsz másikat is, garancia esetén az szokott az elsődleges lenni.
Ez egy cég, miért verne át?
gabor9991
őstag
Refund esetén mi a helyes eljárás?
Szeretnék én is segítséget kérni tőled, nem kaptam meg a rendelésem, megegyeztem az eladóval, hogy nem kell újra elküldje azt, inkább a pénzt kérem vissza.Erre azt válaszolta, ha bezárom a vitát a paypalon, akkor visszakapom a pénzem.Én meg erre azt , hogy előbb küldje vissza a pénzt, ha megkaptam, bezárom a vitát, ha meg nem küldi, a vitából követelést csinálok.Erre 3 napja nem válaszol.Hogy szokták ezt intézni?
Ha bezárom a vitát és mégsem utalja vissza, vagy nem annyit amennyit én fizettem neki, a lezárt vizát ugye nem tudom újra megnyitni, ezt tudom.
hcs57
őstag
Nekem hasonló gondom volt, az ebay-nak írtam, hogy segítsenek, 3 nap után full refund lett.
Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu
Ha elküldi a pénzt a automatikusan zárul a dolog. Értelmetlen ezt kérni az eladónak, egyszerűen nem hiszem el, hogy ennyire "nem ismerik" a szabályokat.
Mivel ez átveréses kérésnek tűnik, kapásból követelésre vinném. Neked is ezt javaslom.
[ Szerkesztve ]
Téma tudnivalók
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az eBay szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- ÚJ Független Apple iPhone 15 128GB !!! 1éV nemzetközi APPLE GARANCiA
- ÚJ bontatlan aktiválatlan Apple iPhone 15 256GB !!! 1éV nemzetközi APPLE GARANCiA
- AKCIÓ Új Bontatlan 2023 MacBook Pro 16 M2 Pro 12/19 16GB/512GB Magyar billent Azonnal Átvehető Deák.
- ÚJ Független Apple iPhone 15 Plus 128GB és 256GB Black ! 1éV nemzetközi APPLE GARANCiA
- teljesen ÚJ bontatlan Apple iPhone 15 Pro 128GB !!! 1éV nemzetközi APPLE GARANCiA