Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Hálózat, szolgáltatók  »  eBay (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-18 13:57:53

LOGOUT.hu

Az eBay használatával kapcsolatos információk.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#59601) rostiron


rostiron
őstag

Sziasztok.

Szeretnék a telefonomhoz rendelni egy lcd és egy tapi képernyőt. Mivel nincs tapasztalatom, a sok egyforma eladó közül melyiktől érdemes rendelni ? Mit figyeljek ? Az ár és a Positive feedback is kb mindnél ugyan olyan. [link]

Gigabyte B55 Aorus elite v2, Ryzen 5600, 32GB DDR4, RX6600, XFX TS-550,

(#59602) zeus_2k14


zeus_2k14
senior tag

Sziasztok.

Február 21-én rendeltem egy terméket eBay-ről. A termék még nem érkezett meg, de sajnos normálisan követni se tudom, mert 17Track.net-en nem találom a csomagomat, csak azon, amit az eladó küldött. Pedig 17track-on kellene hogy mutassa nem? Vagy hogy van ez? Meddig várjak kb? Maximum 24-ig kell hogy megérkezzen, 2100 Ft-s termék, nem nagy pénz, de akkor is.

Ő ezt adta : Követési szám : 11942984631 Követési oldal : http://track.yw56.com.cn/en-US/

(#59603) V/ válasza zeus_2k14 (#59602) üzenetére


V/
Topikgazda

A Yanwen keresője a feladás dátuma után önmaga tölti ki az adatokat, azt hagyd figyelmen kívül, mert nem igaz.
Maximum 24-ig kell hogy megérkezzen Nem, csak ennyi szokott az átlag szállítási idő lenni az eBay belső statisztikája alapján, nem Szentírás.
Március 24-től (ha ez az utolsó dátum) él 30 napig a vásárlói védelmed, nem kell idegeskedni, ez a szállítás 45 nap is lehet.

(#59604) zeus_2k14 válasza V/ (#59603) üzenetére


zeus_2k14
senior tag

Rendben köszi, akkor bármikor meg jöhet? Mikor reklamálhatok majd , ha nem jön meg? Vagy hogyan csináljam? Első rendelésem ez, még vakon vagyok

(#59605) V/ válasza zeus_2k14 (#59604) üzenetére


V/
Topikgazda

Ráérsz április 11-én is "reklamálni". A legutolsó Yanwenes küldeményem 37. napra jött meg. Persze a nyomkövetési kiírás szerint már a 16. napon megérkezett Magyarországra :F Nagy kamu az egész.

[ Szerkesztve ]

(#59606) zeus_2k14 válasza V/ (#59605) üzenetére


zeus_2k14
senior tag

oké köszi, már várom :D kiváncsi leszek :D

(#59607) Sentinel80


Sentinel80
aktív tag

Már rendeltem pár alkalommal, de most tanácstalan vagyok.

Volt anno, hogy egy szobor terméket egy vásárlóm visszaküldött, mert megsérült. Ugye ismerjük a paypal claim folyamatot, ha eladó vagy és eltörik a termék, hiába tettél meg mindent, akkor is a vevő oldalára állnak.

Elkerülve a további sérülést nem küldettem haza a sérült szobrot, hanem elküldtem annak a boltnak ahonnan rendszeresen rendelek és azt mondtam, hogy mi lenne ha beszámítanák sérültként egy következő rendelésembe.

Itt jönn a kérdés: emiatt nyilván én a termékért amit rendeltem, nem a jelenlegi aktuális árat fogom fizetni, hanem annak töredékét és nyilván erről lesz paypal\banki tranzakciós napló, nem a teljes árról

A cég nyilván kiállít igazolást, hogy átvette xy összegért a szobrot, hisz át is vette.

Itt jönn a kérdés: ezt a vámon tudom jelezni? vagy mindegy hogy nem annyit fizettem, akkor is meghúznak a teljes ára alapján?

Valaki hasonló módon járt?

(#59608) V/ válasza Sentinel80 (#59607) üzenetére


V/
Topikgazda

Rendelsz valakitől egy X értékű árút, akinél ott van valamid amit beszámít a vételárba Z értékkel.
Így hivatalosan fogsz fizetni X-Z= T összeget.
Ez a T összeg lesz az eBay ár, a Paypal-el kifizetett ár és ennek megfelelő összeg kerül le a bankszámládról.
Mit akarsz jelezni a vámnak? A T összeg lesz a vámeljárás alapja.
A cég miért kavarná ezt az információt ehhez az eladáshoz: A cég nyilván kiállít igazolást, hogy átvette xy összegért a szobrot, hisz át is vette.
Nyilván nem állít ki mert minek, de a jutalékokat ő is a T összeg alapján fizeti az eBay-nek és a Paypal-nek.
Úgy gondolod ahogy nagy leértékelések esetén a teljes összeggel számolnak a hatóságok?
Nem jellemző, hiszem meg van hogy mennyit fizettél érte, nem kell becsülni az értéket.

[ Szerkesztve ]

(#59609) Sentinel80 válasza V/ (#59608) üzenetére


Sentinel80
aktív tag

Köszönöm a választ, ennek megfelelően fogok eljárni.

Azért kérdeztem rá, mert manapság egyre többszőr találkozok azzal, hogy azért mert valami nagy és nehéz a vám hitetlenkedik, teszi mindezt hivatalos számlákkal körülvéve.

Legutóbb egy használt vásárlásomról nem hitték el, hogy valóban olcsó, azt hitték ezért mert fénylik, nehéz és csillog sokat ér. Ezzel csak az volt a gond, hogy a termék 10 évvel ezelőtt is 40 USD t ért és nem hitték el, hogy 20 USD ért megvehettem.

Ami megmosolygtató és elmondom ezt is : paypal egyenlegről fizettem, a paypal tranzakció képen látható is volt (Phunds source: paypal balance),

erre jönn a levél a Magyar Postától. Kedves XY, A vámhivatal kéreti a banki tranzakció naplót...WTF?

Jó lenne, ha lenne módunk jelezni az észrevételeinket, esetleges panaszunkat a vámhivatal és nem az egyes szállítócégek fele, akik ugye elméletben csak együttműködnek, azaz hiába panaszkodunk nekik.

(#59610) V/ válasza Sentinel80 (#59609) üzenetére


V/
Topikgazda

a Magyar Postától. Kedves XY, A vámhivatal kéreti a banki tranzakció naplót...WTF?
Ezen már meg sem lepődök, ha az egyenleg is érintett megy a Paypal Transaction Details is (a régi oldalas verzió). Ugyanis a magas labda a postai ügyintézőnek a fele kártya, fele egyenleg fizetés volt és az istenért nem jött át neki, hogy az első fele miért nincs a bankszámla kivonaton. Bár ráírtam, hogy miért annyi az annyi, de a lapalján volt 12-es betűvel és nem "találta" meg.

[ Szerkesztve ]

(#59611) Sentinel80 válasza V/ (#59610) üzenetére


Sentinel80
aktív tag

Kezdem azt hinni, hogy az egy dolog, hogy a vámhivatal oldaláról nem tudnak értelmezni a szokásostól eltérő eseményeket, esetleg nem is várható el, no de.

a posta se hasznos segítő, partner (pedig ő kéne képviseljen minket)

(és nem azért mert nem akar, hanem mert (már bocsánat a kifejezésért) láthatóan tapasztalatlan, az elektronikus vásárlásokban, tranzakciókban járatlan fiatal pipikre cserélték a tapasztalt és rutinos kolleganőket)

, hogy mint közvetlen kapcsolattartó, ha már egyszer fizetünk a szolgáltatásért, fizetünk vámot - kellemesebbé, fájdalommentessé, gyorssá tegye a vámolási folyamatot.

Egészen 2015-ig megjött elsőbbségivel a levél értesítő 1 nap, reggel el isküldtem, +1-2 nap lekezelték és 4. napra nálam volt.

legutóbbi vámolás:
megjött a csomag, 3. nap megjött a levél, elküldtem aznap, +3 nap várakozás (gondoltam már jönn a csomagom), 4.küldjön banki tranzakciót (a paypal egyenleg fizetlésről:) ) 2-3 nap értetlenkedés és kb 10. munkanap megérkezett az amúgy 3 napot japánból utazott EMS csomagom.

Az EMS láthatóan nem mindenkinek jelenti ugyanazt, igaz hogy a legdrágább postázási mód a magyar postánál is.

(#59612) rostiron


rostiron
őstag

Sziasztok.

Erre van valami tanácsotok ??

Gigabyte B55 Aorus elite v2, Ryzen 5600, 32GB DDR4, RX6600, XFX TS-550,

(#59613) Sentinel80 válasza rostiron (#59612) üzenetére


Sentinel80
aktív tag

Ha már úgyis erre jártam, akkor megpróbálok segíteni.

ha teheted próbálj EU s eladótól rendelni, már a postázási idő miatt is, mintha UK eladó is lenne a halmazban.

China \ HongKong i eladóak ritka, hogy 100% sak, mert elég hosszú a postázási idő, van hogy elveszlik a csomag, sérülten érkezik és van olyan is akit totál nem érdekel mi van veled. A paypal azonban mindig az oldaladon áll, ha az illető nem tudja bizonyítani, hogy úton van a csomag feléd.

Sajnos tucattermékeknél emaitt nehéz jól választani, próbáld a lehető legmagasabb pos feedbackes és ha lehet EU s eladót választani. Keletről eltarthat 1 hónapig is, ha úgy adják fel.

Arra nem számíthatsz, hogy majd itt valaki rábök neked egyre, mérlegelj és válaszd amelyik szimpatikus.

(#59614) D@ny7 válasza DJ. Ru$y (#59592) üzenetére


D@ny7
aktív tag

Hol vannak ezek beragadva?
Már azon gondolkodom hogy újra rendelem másik eladótól ahol a szállításnál: Shipping: FREE Small Packets - International - Air

Én február 5.-ikén rendeltem 2 csomagot, az egyik megjött (FREE Small Packets - International - Air ), a másikat meg azóta várom (economy Int'l Postage).

(#59615) DJ. Ru$y válasza D@ny7 (#59614) üzenetére


DJ. Ru$y
félisten

Félrement egy konténer stb. Akármi lehet.

Nekem pont ma "tört meg a jég", megjött egy 14-én feladott csomagom, bár még így is lett volna egy hete az "utolsó napig".

[ Szerkesztve ]

Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!

(#59616) Kernel


Kernel
nagyúr

Üdv, olvastam az összefoglalóban a case indítását, de mi van utána?

Áru nem jött meg, jeleztem az eladó felé, válasz:

Most azt akarja, hogy előbb zárjam, vagy előbb várjak a refundra, utána zárjam?

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#59617) V/ válasza Kernel (#59616) üzenetére


V/
Topikgazda

Ne zárd le, ha küldi a refundot automatikusan záródik, egy kicsit be akar csapni. De mint látod alul írja hogy március 22-ig léphetsz tovább, így ezután a válasz után legyen ez: Escalate the case to Customer Support

[ Szerkesztve ]

(#59618) Met válasza V/ (#59600) üzenetére


Met
nagyúr

Bankszámla kivonatnál kitörlöm a számlaszámot, a személyinek meg mindkét oldala aztán annyi?

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#59619) somnia válasza Met (#59618) üzenetére


somnia
őstag

Bankszámla kivonatnál kitörlöm a számlaszámot

Miért is?

(#59620) Met válasza somnia (#59619) üzenetére


Met
nagyúr

If you're sending a bank statement, please black out the bank account number.

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#59621) V/ válasza Met (#59618) üzenetére


V/
Topikgazda

Mi a fenének, senki nem fog, tud vele visszaélni. Ne legyetek már ilyen paranoiások. De ha ezt kérik akkor "radírozd" le.
Tegnap voltam a bankban kölcsönt felvenni minden alkalommal amikor ügyet intézek másolják az okmányaimat (vagy 12* az elmúlt 3 évben, pedig ott van nekik a rendszerben), ott is és az eBaynél, Paypalnél komolyan veszik az adatvédelmet.

[ Szerkesztve ]

(#59622) rostiron válasza Sentinel80 (#59613) üzenetére


rostiron
őstag

Köszi,

Megfontolom a tanácsodat, bár az EU s eladóknál drágább. Nem tudom ér-e nekem ennyit.
A postázási idő nem szempont, mert ráér.
Köszi a tanácsokat.

Gigabyte B55 Aorus elite v2, Ryzen 5600, 32GB DDR4, RX6600, XFX TS-550,

(#59623) Sentinel80 válasza rostiron (#59622) üzenetére


Sentinel80
aktív tag

Inkább gondolj arra megéri-e neked az a pár USD\GBP hogy idegbeteg legyél, mert a 4. héten se érkezett semmi:)

Hidd el már a meg nem vásárólt orvosság\nyugtatóból visszajönn a befektetésed:D

Én rendeltem 2x laser sight ot, kb 3 hét múlva jött: -- manapság ezek az eladók már tapasztaltak, küldenek egy auto üzit, a lényeget leírom, a blabla pontokkal:

Kedves.....kérlek......ne adj negatív....értékelést.......még várj.....2 hetet és csak azután....es kétségbe. --

üzenet és még 1,5 hét és itt is volt a csomag.

Szóval vesd össze, hogy van-e időd türelmed és azt, hogy mennyivel többet kéne az angol (valójában legtöbbszőr re-seller) sellernek fizetned.

Én úgy vagyok vele ha időre kell, akkor nem lehet számítani a távol keleti posta sebességére.

(#59624) rostiron válasza Sentinel80 (#59623) üzenetére


rostiron
őstag

Ami igazából elbizonytalanít,az az hogy az angol eladónak ami még beleférne a rászánt keretemre, rosszabb az értékelése mint a kínainak.
A csomag meg ráér, vettem másik telót, csak gondoltam helyrehozom.
Gondolom minőségre nincs különbség a kijelzők között.

Gigabyte B55 Aorus elite v2, Ryzen 5600, 32GB DDR4, RX6600, XFX TS-550,

(#59625) vacs


vacs
veterán

Kérlek segítsetek, adjatok tanácsot. :F
Eddig nem válaszolt, pedig kb 8000 Ft-om múlik rajta! :(
[link]

(^)(>.<)(^)

(#59626) V/ válasza vacs (#59625) üzenetére


V/
Topikgazda

Azon a fórumon is csak azt látom, hogy vissza kell küldened és teljes árat visszakapsz és 3 napon belül reagálnod kell. Viszont a 2. képed nem igazán az Aliexpress belső oldalának tűnik, lennie-e kellene egy valaminek a válaszhoz, link, gomb.

[ Szerkesztve ]

(#59627) 0.44


0.44
tag

Honnan erdemes microsd kartyat rendelni? Eddit sinceritytrading -tol rendeltem mindig, de ahogy latom nem postazik magyarorszagra es most epp itt vagyok

(#59628) DJ. Ru$y válasza 0.44 (#59627) üzenetére


DJ. Ru$y
félisten

Csak Sandisk-et nem postáz ide elvileg, minden mást igen. Amúgy ez is az övé, és innen azt is postáz, ha minden igaz.

Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!

(#59629) 0.44 válasza DJ. Ru$y (#59628) üzenetére


0.44
tag

Koszi, de ugyan az a hiba fogad:

We can't process your PayPal payment.
Error Codes: 70360 PAYER_CANNOT_PAY 70168

(#59630) 0.44


0.44
tag

Ez erdekes... guest-kent mukodik a vasarlas

(#59631) hcs57 válasza V/ (#59479) üzenetére


hcs57
őstag

Másodjára felajánlott 10$-t... amit ismét elutasítottam. Harmadjára megint 5$ javaslata volt, erre begurultam és az ebaynak írtam... ma visszakaptam a teljes árat (gondolom az ebay írt neki..). Mit csináljak az eladóval? Mi ilyenkor a korrekt?

Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu

(#59632) sanzi89 válasza hcs57 (#59631) üzenetére


sanzi89
addikt

Ha nem az eladó refundolta a pénzt, hanem a Paypal/eBay adta vissza, akkor simán negatív.

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#59633) hcs57 válasza sanzi89 (#59632) üzenetére


hcs57
őstag

Az utalás az eladótól jött... de szerintem az ebay nyomására.

Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu

(#59634) V/ válasza hcs57 (#59631) üzenetére


V/
Topikgazda

Adj neki semleges értékelést, legalább te legyél jóindulatú.

(#59635) hcs57 válasza V/ (#59634) üzenetére


hcs57
őstag

Most keresem, hogy merre van az értékelés...

Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu

(#59636) V/ válasza hcs57 (#59635) üzenetére


V/
Topikgazda

Neved alatt Account settings, My Account, Feedback,
Items Awaiting Feedback

[ Szerkesztve ]

(#59637) Kernel válasza V/ (#59617) üzenetére


Kernel
nagyúr

Köszi, mára meg is jött a pénz, utána leadtam a pozitív minősítést.

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#59638) fcbarca


fcbarca
őstag

Sziasztok. Kijelzot rendeltem a telomba(ZTE Nubia Z7),8 ezer ftert, megjott 2 het alatt, beepitettem, de szar, bevan egve, homályos, meg belulrol megvan picit repedve. Hogy tudom visszakapni a pénzem?

(#59639) V/ válasza fcbarca (#59638) üzenetére


V/
Topikgazda

A hirdetés tartalma? Új, új fenntartásokkal, használt volt az állapot, visszatérítési szabályai, garanciája az eladónak?
Sokat segít, ha ilyenkor a hirdetés linkjét is beilleszted az hsz-be.
Alap eljárás: Contact Seller, I received an item that wasn't as described

Az elvisz a Request a return oldalra és a Select a reason listából a Doesn't work or is defective.
Írd le a problémát a Add details (Required) ablakba és csatolj képeket Add photos-nál, majd küldd el a Request a return gombbal.

belulrol megvan picit repedve, arra azt fogja mondani, hogy rosszul csináltad

(Ha a fenti nem jönne elő, akkor Resolution Centre, I received an item that does not match the seller's description. Continue, kiválasztod a terméket, utána egyezik a többi.)

[ Szerkesztve ]

(#59640) fcbarca válasza V/ (#59639) üzenetére


fcbarca
őstag

[link]
visszakuldes nelkul vissza kapnam szerinted a penzt?

[ Szerkesztve ]

(#59641) V/ válasza fcbarca (#59640) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem valószínű, de úgy 3500 Ft lenne a visszaküldés és azt a Paypal kifizeti neked.

(#59642) V/ válasza fcbarca (#59640) üzenetére


V/
Topikgazda

Ezt írják: 90 days Non-Human damage issues Free Replacement Guarantee
Bár Working 100% Full Tested All function Before Shipping
Vásároltam már tőlük, nem volt gond, korrekt cég.

(#59643) fcbarca válasza V/ (#59642) üzenetére


fcbarca
őstag

Es hogy kellene visszakuldeni? Mi ennek a folyamata? Köszi hogy segítesz :)

(#59644) V/ válasza fcbarca (#59643) üzenetére


V/
Topikgazda

A legfontosabb egy pontos címet kérni az eladótól, ahol át is fogják venni.
Becsomagolod, letöltöd a Posta oldaláról a CN23-as vámárúnyilatkozatot vagy kérsz a Postán tőlük és kitöltöd.
Elsőbbségi, ajánlott, tértivevényes küldeményként feladod, ehhez kell a kitöltött feladóvevény, kérsz számlát.
Az Összefoglalóban a Paypal-es rész le van írva:
Ha vissza kell küldenünk az eladónak a terméket (és PayPallal fizettünk), lehetőségünk van a visszapostázás díját a PayPalon keresztül visszaigényelni:

Annyit teszek még hozzá, hogy én két képet mellékelek a nyomtatványhoz, a számlát hogy egyértelmű legyen a fizetett összeg és a feladóvevényt, hogy a címzett is azonosítható legyen.
Ha megírod a becsomagolt súlyt, akkor pontosan meg tudom mondani az összeget.

(#59645) Maksifül


Maksifül
senior tag

Vannak olyanok errefelé, akik üzletszerűen használják az eBay-t, s akár többszáz, ezer terméket is árulnak rajta? Privátban lenne pár kérdésem azzal kapcsolatban, hogy az időigényes és költséges listázást hogyan lehet hatékonyabbá, s olcsóbbá tenni. Ahogy láttam, vannak olyan jellegű programok, szolgáltatások, amik ebben segítenek, pl Auctiva, de személyes tapasztalatokra lennék elsősorban kíváncsi. :R

Luxusparfümök kis kiszerelésben. 1 vagy 2ml-es minták és 5, 10, 20ml-es fújósok. Az aktuális listáért látogass el az alábbi oldalra: https://goo.gl/B09F5U

(#59646) fcbarca válasza V/ (#59644) üzenetére


fcbarca
őstag

Es az mennyi ido lenne mire visszakapnam a pénzem? Nem verhetnek at? Vagy nem lehet ujat kerni ez helyett?

(#59647) V/ válasza fcbarca (#59646) üzenetére


V/
Topikgazda

Ha refundban egyeztek meg az átkerül a Paypal fiókodra, onnan a kártyához tartozó számlára 2-3 nap alatt könyveli a bankod.
Kérhetsz másikat is, garancia esetén az szokott az elsődleges lenni.
Ez egy cég, miért verne át?

(#59648) gabor9991 válasza V/ (#59647) üzenetére


gabor9991
őstag

Refund esetén mi a helyes eljárás?
Szeretnék én is segítséget kérni tőled, nem kaptam meg a rendelésem, megegyeztem az eladóval, hogy nem kell újra elküldje azt, inkább a pénzt kérem vissza.Erre azt válaszolta, ha bezárom a vitát a paypalon, akkor visszakapom a pénzem.Én meg erre azt , hogy előbb küldje vissza a pénzt, ha megkaptam, bezárom a vitát, ha meg nem küldi, a vitából követelést csinálok.Erre 3 napja nem válaszol.Hogy szokták ezt intézni?
Ha bezárom a vitát és mégsem utalja vissza, vagy nem annyit amennyit én fizettem neki, a lezárt vizát ugye nem tudom újra megnyitni, ezt tudom.

(#59649) hcs57 válasza gabor9991 (#59648) üzenetére


hcs57
őstag

Nekem hasonló gondom volt, az ebay-nak írtam, hogy segítsenek, 3 nap után full refund lett.

Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu

(#59650) V/ válasza gabor9991 (#59648) üzenetére


V/
Topikgazda

Ha elküldi a pénzt a automatikusan zárul a dolog. Értelmetlen ezt kérni az eladónak, egyszerűen nem hiszem el, hogy ennyire "nem ismerik" a szabályokat.
Mivel ez átveréses kérésnek tűnik, kapásból követelésre vinném. Neked is ezt javaslom.

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Hálózat, szolgáltatók  »  eBay (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.