Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Hálózat, szolgáltatók  »  eBay (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-18 13:57:53

LOGOUT.hu

Az eBay használatával kapcsolatos információk.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#58351) V/ válasza somnia (#58347) üzenetére


V/
Topikgazda

Ez úgy értendő, hogy a Magyar Postával feladom a csomagot, amikor beírom hogy milyen számon adtam fel ott USPS-t adok meg és a magyar ragszámot? Mert eddig formátum hibával elutasította a RX000111222HU számot.

(#58352) somnia válasza V/ (#58351) üzenetére


somnia
őstag

Azt mondja.

(#58353) Predator2


Predator2
addikt

Sajnos a paypal és a ebay is csak 2-3 évet enged visszamenni. Nekem viszont egy 2012-es vásárlás érdekelne :(

Értékelt az eladó viszont, nem vagyok biztos benne, hogy ez lenne az:[link]

Van lehetőség ezek alapján vissza nézni a terméket?

>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<

(#58354) V/ válasza Predator2 (#58353) üzenetére


V/
Topikgazda

Akkor valamit nem jól csináltál a Paypal-n.
Ott bármeddig jelölheted a kezdő időpontot, de a végső időpont ahhoz viszonyítva 2 év lehet, így 2 évente kérdezheted le. Ez a második képernyő.

[ Szerkesztve ]

(#58355) Predator2 válasza V/ (#58354) üzenetére


Predator2
addikt

Rendben, megpróbálom még1x

Viszont nekem az ablak sem így nézett ki, mint amit most linkeltél!

Abból amit én linkeltem, nem derül ki a termék?

>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<

(#58356) V/ válasza Predator2 (#58355) üzenetére


V/
Topikgazda

Alul válaszd az Old account view és a Detailsra kattintva látod hogy mit vettél, a kitől az látszik a képernyőn.

(#58357) radi8tor válasza Predator2 (#58353) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Itt rá lehet keresni korábbi eBay termékekre Item ID alapján: [link]

[link]
[link]

⭐ Stella

(#58358) Predator2


Predator2
addikt

Köszönöm a segítséget, most már rendben van!

Még valami, régebben kérdeztem, de nem kaptam választ: [link] hátha most sikerül!

>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<

(#58359) V/


V/
Topikgazda

A PayPal téma összefoglalóba bekerült az új Paypal felületen történő bankkártya konverzió beállítás leírása.

(#58360) anorche1


anorche1
őstag

Ma kaptam Szingapúrból egy noname fülhallgatót, pedig nem is rendeltem. Ez mi? Miért?
Gondoltam arra, hogy rossz csomagot adtak nekem fel, de jelenleg 2 csomagot várok, és telefontokot Angliából, és egy külső 2.5" hdd tokot Shen-zen -ből.

"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond

(#58361) tothferenc válasza anorche1 (#58360) üzenetére


tothferenc
senior tag

nyugi, én így jártam egy Samu Galaxy S6 Edge 9H-s kijelző védővel... :)

i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3

(#58362) lacko6


lacko6
senior tag

Hi.

Most olvasom ha egy tétel hibásan érkezik,az eladónak kell fizetnie a vissza utat is.

Jól értelmezem?

(#58363) havri1 válasza lacko6 (#58362) üzenetére


havri1
félisten

Ezt hol olvastad? Az eladók a hirdetésben leírják, hogy mikor ki fizeti a visszaposta díjat. Amúgy a paypal is kifizeti, bizonyos feltételek mellett.

havri

(#58364) Maksifül


Maksifül
senior tag

Érdeklődni szeretnék, hogy küldött-e már valaki olyan csomagot, amit értéknyilvánítással adott fel, de útközben eltűnt, majd kellett kártérítést kérnie?

Futárszolgálatoknál azt mondják, hogy hiába ad fel bárki bármilyen csomagot, s fizet a biztosításért akármennyit, ha eltűnik, megsemmisül, s nem küldő nem tudja az adott termék árát SZÁMLÁVAL igazolni, akkor nem fizet semmit a biztosító.
Kérdem én, hogy egy magánszemély egy használt termék esetében, amit esetleg már ő is használtan vett, hogyan tudna számlával igazolni bármit is? Sima adás-vételi szerződést is elfogadnak ilyenkor a futárcégek, vagy a posta? :F

Esetleg adott fel bárki postával olyan csomagot, ami eltűnt, s kártalanítást kellett kérnie az értéknyilvánított csomag után? A részletek érdekelnének. :R

Luxusparfümök kis kiszerelésben. 1 vagy 2ml-es minták és 5, 10, 20ml-es fújósok. Az aktuális listáért látogass el az alábbi oldalra: https://goo.gl/B09F5U

(#58365) Doze válasza Maksifül (#58364) üzenetére


Doze
aktív tag

Ha érték-nyilvánítva volt/vagy biztosítás volt rajta akkor a doboz akár üres is lehet... te megfizetted az árát feladási költségként.

(#58366) lacko6 válasza havri1 (#58363) üzenetére


lacko6
senior tag

ebay oldala help

Who pays for return shipping costs?

If there's a problem with an item, the seller is responsible for paying return shipping costs.

If a buyer changes their mind about a purchase and wants to return it, they may be required to pay the shipping costs, depending on the seller's return policy.

(#58367) Surci1


Surci1
tag

Egy ebay-en vásárolt termék becsült max. szállítási ideje már egy hete lejárt. Gondoltam irok az eladónak. A terméknél jobb oldalon a fület lenyitva a contact seller menűpontot választottam, ahol küldtem üzenetet az eladónak. Ezután vettem észre, hogy a purchase history-ból a termék eltűnt. Egy kis keresgélés után látom, hogy a resulotion centerben egy request-et nyitottam. Természetesen nem ez volt a szándékom, nem is tudtam, hogy a contact seller-nél lehet ilyet csinálni. Kérdésem, hogy a request és a case között pontosan mi a különbség? A bénaságommal legalább annyira kicsesztem az eladóval mintha case-t nyitottam volna?

[ Szerkesztve ]

(#58368) darál0w válasza Surci1 (#58367) üzenetére


darál0w
Jómunkásember

nem csesztél ki vele...de egy ideje már igy működik az ebay

innen is tudod később értékelni akár pozitívval is, ha minden ugy megy, ahogy az le volt/van írva

Aki viszkető seggel fekszik, az büdös ujjal ébred... :]

(#58369) Surci1 válasza darál0w (#58368) üzenetére


Surci1
tag

köszi, eddig úgy tudtam, hogy csak a resolution centerben lehet nyitni dolgokat, ezek szerint hiányos volt a tudásom, köszi a felhomályosítást :R

(#58370) V/ válasza lacko6 (#58366) üzenetére


V/
Topikgazda

A lényeg: on the seller's return policy. Ha ebben vállalja, akkor igen, de nem szokták fizetni, én az eBay-n nem is találtam még ilyen eladót. A visszaküldésre is nem sok időt adnak, és legtöbbször a vevő fizeti azt is.
A fogyasztó védelmi törvények sem írják elő, az hogy a visszaküldést fizeti az eladó önként vállalt.
Nem véletlenül létezik a Paypal promóciója a visszaküldésre.

(#58371) tothferenc


tothferenc
senior tag

a vásárlási előzményeknél van egy olyan fül, hogy Returns and canceled orders. Van pár darab ~ 300 forintos tétel, ami nem lett kifizetve, mert visszadobta a PP a fizetésnél a dolgot. (úgy vettem észre, van olyan eladó, akinél nem tudok a pp-hez hozzárendelt Maestro kártyámmal fizetni...). Ezzel van teendőm? semelyik eladó nem írt, hogy fizessem ki a terméket...stb.

i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3

(#58372) tothferenc


tothferenc
senior tag

ha a request total-ra kattintok, ezt kapom:

i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3

(#58373) Maksifül válasza Doze (#58365) üzenetére


Maksifül
senior tag

Na, ez a futárcégekre nem igaz. Ők csak akkor fizetnek, ha számlával tudják igazolni a feladott, s elveszett termék eredeti árát.
A posta ezzel nem foglalkozik. Ha ott kifizetted az értéknyilvánítást, s a csomagod elveszik, azok a kinyomozás után kifizetik. Legalább is ezt mondták a postán.

Luxusparfümök kis kiszerelésben. 1 vagy 2ml-es minták és 5, 10, 20ml-es fújósok. Az aktuális listáért látogass el az alábbi oldalra: https://goo.gl/B09F5U

(#58374) V/ válasza Maksifül (#58364) üzenetére


V/
Topikgazda

Tisztázzuk a dolgokat. Ha már eBay topik, akkor te eladsz valamit, elküldöd egy másik helyre egy szállítóval és elvesztik a csomagot.
Ilyen esetben a feladónak, küldőnek kell igazolni az értékét a csomag tartalmának.
Van egy eBay tranzakció igazolás, hogy mit és mennyiért adtál el, van egy Paypal tranzakció igazolás a beérkezett pénzről és ha azt az összeget a Paypal-ről kiküldöd a számládra van egy forint értékes igazolásod. Valamint a szállítótól számla a küldés díjáról.
Ezekkel igazolhatod az értéket. Ezek elfogadását nem tagadhatja meg kifejezetten arra való hivatkozással, hogy csak számlával lehet igazolni. A Paypal Uniós cégként működik, -lehet számlát is készíteni egyébként, vagy kérni hivatalos igazolást- így ha a NAV elfogadja az igazolásukat az értékről, nem igazán értem hogy egy Uniós országban működő futár cég miért nem tenné meg.
A szállítási szolgáltató szerződési feltételei írnak a küldemény tartalmának piaci értékéről -ez az amennyiért eladtam- illetve az értéknyilvánításos küldemények esetén a fuvarlevélre, csomagra írt érték- ami után kifizettük a megfelelő pénzt- megfelelő kártérítési összegről. A magyar bejegyzésű cégekre is vonatkozik a Posta törvény és az a kiinduló alap az üzleti feltételeik közt.
Sehol nem olvastam a szerződési feltételeik közt számlával igazolt értéket a kártérítés összegének megállapításáról.

Konkrét szabályozás
Postatörvény: 27. Felelősség a postai küldemény megsemmisüléséért, elveszéséért, megsérüléséért

[ Szerkesztve ]

(#58375) lacko6 válasza V/ (#58370) üzenetére


lacko6
senior tag

Akkor a paypalnal nyissak vitat ne az ebayen?

(#58376) V/ válasza lacko6 (#58375) üzenetére


V/
Topikgazda

Megjött a csomagod, kibontod, hibás a termék. eBay-n nem felel meg a leírásnak case indítása.
Ennek lehet több kimenete:
1. Visszakapod a pénzed és nem kell visszaküldeni.
2. Visszakapod a pénzed, de vissza kell küldeni.
3. Küld másikat, de vissza kell küldeni.
A 2-es és 3-as esetben, ha ebben az évben vásároltad, akkor a Paypal fizeti a visszaküldés költségét.
Az hogy a 2015.12.31-ig érvényes promóció ideje alatt vásároltad, az én olvasatomban úgy tűnik nem fizetik, de mivel nincs más lehetőség a visszaküldés költségének visszakapására, egy próbát megér.
De egyébként mit ír az eladó a szabályaiban a visszaküldésről? (on the seller's return policy)

(#58377) Xarina


Xarina
aktív tag

Vettem egy órát múlt héten az e-bayen. Ki is fizettem paypal-on keresztül. Pár nap múlva a tesómnak is rendeltem egyet, de ekkor fizetésnél azt írta ki, hogy technikai okok miatt folyamatban van a fizetés, de nem teljesült. Próbáljam meg később. Jópár órával később a papypal fiókomban láttam, hogy az összeg levonásra került.
Ma belépve a my ebay summary oldalon látom, hogy a rendelésem helyén a következő üzenet fogad:
We had to remove this listing from the site and you're not required to complete the transaction. If you've already sent payment, the sale should process as normal and you don't have anything to worry about. If you have any questions about delivery, please check tracking or contact your seller. If you run into any trouble along the way eBay is here to help. Please visit the Resolution Center to help resolve any problems you may encounter.
This user is no longer registered on eBay.
A rendelt termék oldala eltűnt, csak egy felirat van helyette, hogy a termék eltávolításra került.
Kell nekem tenni valamit vagy írjak a problémamegoldó központnak?

(#58378) V/ válasza Xarina (#58377) üzenetére


V/
Topikgazda

Elküldte?

[ Szerkesztve ]

(#58379) Xarina válasza V/ (#58378) üzenetére


Xarina
aktív tag

Egy hete rendeltem Kínából. Nyilván csak pár hét múlva érkezne meg.

(#58380) V/ válasza Xarina (#58379) üzenetére


V/
Topikgazda

Akkor pontosítom, van várható érkezési időd a termékre a vásárlásnál?

[ Szerkesztve ]

(#58381) Xarina válasza V/ (#58380) üzenetére


Xarina
aktív tag

Semmi nincs, csak a megadott szöveg van feltüntetve. Ill. egy ablakban a resolve problem felirat.meg alatta a view paypal transaction link. Semmi más. Pl. üzenetet sem tudok küldeni az eladónak. Azt sem tudom ki volt. Azt, hogy a terméket eltávolították, azt is csak a paypal alól tudtam megnézni.

(#58382) V/ válasza Xarina (#58381) üzenetére


V/
Topikgazda

Tehát nem küldte el. Akkor More actions-ra kattintva milyen lehetőségeid vannak? Purchase history, Orders és a termék.

[ Szerkesztve ]

(#58383) Xarina válasza V/ (#58382) üzenetére


Xarina
aktív tag

Mondom, hogy semmi. Ill. mégis, a mora action alatt van egy hide order és semmi más.

(#58384) Xarina


Xarina
aktív tag

Ennyi látszódik csak:

(#58385) V/ válasza Xarina (#58383) üzenetére


V/
Topikgazda

Bejelölte hogy elküldve, mert a boríték nem szürke.
Oké, Resolve Problem, akkor Resolution Center és valamilyen okkal pénz visszakérés, már amit enged, úgy értem.
Előtte azért nézz rá a Paypal-re, ha ott nincs visszafordítva a pénz neked és az eBay-n semmi lehetőség, akkor Paypal nem érkezett meg dispute.

[ Szerkesztve ]

(#58386) Xarina válasza V/ (#58385) üzenetére


Xarina
aktív tag

A paypal nem utalta vissza a pénzt, már megnéztem. Viszont, ha elküldte, akkor meg várnom kellene másfél hónapot hátha megérkezik?

(#58387) V/ válasza Xarina (#58386) üzenetére


V/
Topikgazda

Szerintem ne várj, a legrövidebb időn belül próbáld a pénzed visszakapni, ha mégis tényleg feladta és megérkezik, akkor majd ráérsz azon gondolkodni, hogy kinek fizeted ki újra. Törölték és ilyenkor csak a cégek (eBay, Paypal) tudnak neked pénzt visszaadni.

[ Szerkesztve ]

(#58388) Xarina válasza V/ (#58387) üzenetére


Xarina
aktív tag

Pár perce az ebay is küldött egy levelet:

We're writing to let you know that we've removed an item you recently won:
252231213937 - White Smart Watch Phone Mate U8 Bluetooth For IOS Android Samsung HTC LG

Since you've already paid for the item, you don't need to do anything else. If your item hasn't arrived yet, it should arrive soon. If it doesn't, then you'll want to open a case in our Resolution Centre. You can learn how to do this, plus find timelines for opening cases, at:
http://pages.ebay.co.uk/help/policies/money-back-guarantee.html

We wish you all the best on eBay and hope your future experiences are pleasant and successful. If you have questions, please click "Customer Support" at the top of most eBay pages.

If you have already filed an eBay Money Back Guarantee case for this item, the case has been decided in your favor and your payment has been refunded.

eBay still has lots of other great deals. Go to http://www.ebay.co.uk to shop. We hope to see you soon.

Thanks,

eBay

Ők is azt írják, hogy várjak. Nyilván én meg szeretném visszakapni a pénzem. Tehát ilyenkor nem kellene kivárnom valamennyi időt, mert nyilván egy hét alatt nem érne ide sehogy sem?

(#58389) V/ válasza Xarina (#58388) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem véletlenül írták, mivel most ár ők a felelősek, ne várj.

(#58390) Pöttön


Pöttön
őstag

Sziasztok!
Ha Kínából származó műszaki cikket veszek ebay-en, akkor az használható az itthoni 220v-al?
Vagy kell majd hozzá valami speckós adapter? :F

A sport a legjobb kikapcsolódás...

(#58391) V/ válasza Pöttön (#58390) üzenetére


V/
Topikgazda

Náluk is 220V 50 Hz-van de használható a mi 230V 50 Hz-es hálózatunkon, a csatlakozó dugók nem Európai szabvány, nézni kell hogy olyannal szállítja-e a kereskedő automatikusan, vagy meg kell írni a fizetéskor üzenetként. De lehet hozzá rendelni átalakítókat is 30-70 Ft-ért darabját, ha nem úgy lenne.

(#58392) agroman válasza Pöttön (#58390) üzenetére


agroman
senior tag

olyan eszkozt kell valasztani/venni ami EU plug-al hirdetnek es megfelel az EU-s szabvanyoknak (220/230V 50HZ).
mivel a kinaiak az egesz vilag szamara gyartanak halozati eszkozoket (pl. USA 110/120V), erre oda kell figyelni.

[ Szerkesztve ]

------

(#58393) ferke72


ferke72
aktív tag

Sziasztok! ebay és DHL szállítás Németországból (DHL Paket International) kérdés..tracking number nem 10 számjegyű hanem 12.. ezt valószínű idehaza már nem DHL hozza ki hanem MPL futár? :F
:R

Nem az számít, hogy mennyi időnk van, hanem hogy mit kezdünk vele.

(#58394) agroman válasza ferke72 (#58393) üzenetére


agroman
senior tag

a sima dhl a nemet "magyar posta"..tehat a hazai megfeleloje veszi at (mpl).

[ Szerkesztve ]

------

(#58395) ferke72 válasza agroman (#58394) üzenetére


ferke72
aktív tag

köszi :) ha ma adták fel akkor leghamarabb pénteken érkezik meg ezek szerint :U

Nem az számít, hogy mennyi időnk van, hanem hogy mit kezdünk vele.

(#58396) somnia válasza ferke72 (#58395) üzenetére


somnia
őstag

...jövő pénteken...

(#58397) ferke72 válasza somnia (#58396) üzenetére


ferke72
aktív tag

mivel ennyit fizettem érte előfordulhat expressz jön, azóta ránéztem 4óra alatt még két bejegyzés íródott rá ;]

Nem az számít, hogy mennyi időnk van, hanem hogy mit kezdünk vele.

(#58398) szemmelver


szemmelver
aktív tag

Sziasztok!

Rendeltem egy terméket dec 7-én ebay-ről, amit az eladó feladott dec 10-én. Január 8. volt az utolsó határidő, hogy megkapjam, de nem kaptam meg. Írtam neki, hogy utalja vissza a pénzt, erre azt írta hogy nem-e tudnék várni jan 22-ig, mert hogy lassú a szállítás és hogy 20-42 munkanap között meg kell, hogy jöjjön. Amennyiben nem jön meg, visszautalja.

Kérdésem az, hogy merjek-e vele várni január 22-ig, vagy követeljem vissza a pénzem?

Február 8-ig él a kérelmem, amit elindítottam vele szembe.

Amúgy amiket dec 14-én rendeltem cuccokat, azok jan 6-ra itt voltak :D

Várom a válaszokat, tanácsokat!

Köszönöm! :)

(#58399) V/ válasza szemmelver (#58398) üzenetére


V/
Topikgazda

Mivel az eBay vásárlói védelme a megérkezés várható idejének végső időpontjától számítva 30 nap, itt nálad február 7, valamint a Paypal vásárlói védelme a vásárlás napjától számított 180 nap, nyugodtan megvárhatod a január 22-t. De várhatsz tovább is.

dec 14-én rendeltem cuccokat, azok jan 6-ra itt voltak, gondolom nem ettől az eladótól és lehet, hogy nem ugyanaz volt a szállító.

Még mindig van a Magyar Posta tárolóhelyein karácsony előtt érkezett, de még kapacítás probléma miatt nem kézbesített csomag.

[ Szerkesztve ]

(#58400) szemmelver válasza V/ (#58399) üzenetére


szemmelver
aktív tag

Köszi a gyors választ!
Akkor várok vele. :)

Igen, nem ettől az eladótól voltak. :)

Útvonal

Fórumok  »  Hálózat, szolgáltatók  »  eBay (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.