Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#23) And válasza REAL WORLD (#22) üzenetére


And
veterán

Amikor írtam hogy esetleg nehezen megoldható idegen forrásból származó audió pontos befűzése, kb. erre gondoltam. Az audió-kezdőpont eltolására az ifoedit authoring is ad lehetőséget, de a delay a kisebbik gond. Márpedig ha a videóban két -időben távoli, hogy jól mérhető legyen- esemény közti időtartam nem egyezik meg az audiósávban lévő ugyanazon két eseményhez tartozó hang időkülönbségével, akkor nem nagyon tudsz mit csinálni a hangsávval azon kívül amivel próbálkoztál. Itt pontos 25 fps-re (PAL rendszerben) és pontosan 44,1/48kHz-es mintavételre kell vonatkoztatni. Az hogy a sávok külön-külön történő lejátszása szinkronnak tűnik, nem jelenti azt hogy multiplexálva azok is lesznek. Ez előjöhet pl. TV-ről capture kártyával történő felvételkor is, amikor realtime digitalizálódik az anyag, mégis frankón elcsúszhat a kép és hang. Ezen ott az segít, ha az egyik streamhez (master stream) szinkronizálod a másikat, tipikusan a hanghoz a képet, viszont így a videó nem pontosan 25 fps lesz. Erre meg további feldolgozáskor az enkóder szólhat be, hogy márpedig nem kódol mondjuk 24.98 fps-es videót dvd/mpg2-be... Annyit tudok javasolni, hogy az aszinkronitást ne a lejátszáskori időkülönbséggel mérd, hanem audió- ill. videoszerkesztővel (képkockapontossal, akár TMPGEnc preview) próbáld meghatározni 2 fix pont segítségével, és ezzel átmintavételezni a hangsávot megfelelő sebbességre. Az se baj, ha már ekkor beállítod a delay-t, a hangsáv elejét/végét szükség szerint feltöltöd ''csenddel'', hogy pontosan a videóval egyező idejű hangsávot kapj, és ezután konvertálod vissza az anyagot mp2-be (vagy az Ulead közvetlenül szerkeszti az mp2-formátumot ?). Akárhogyis teszel, macerás lesz, de van remény a sikerre!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.