Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#803) Vistaboy válasza TBT (#799) üzenetére


Vistaboy
veterán

Ennyi belefér, én magát a játékot is onnan szoktam letölteni, a lemezek nem kerülnek bele a meghajtóba... :) A kód a lényeg és hogy olcsóbb legyen, mintha digitálisan kellene megvenni őket euróért.

"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

(#804) #85552128


#85552128
törölt tag

SPOILER úgyhogy csak az olvassa aki végigvitte (teljesen) a játékot:
A Jaws of Hakkon vége is tetszett, nagyon hangulatosra sikerült pedig az elején annyira nem jött be. A Decentben volt pár szép földalatti helyszín, de a vége nem jött be. A Tresspasser, főleg az utolsó pár jelenet valami hihetetlen jó lett. A végén a harcok/bossharcok és az eluvianos üldözés valami eszméletlenül intenzívre sikeredett - sokkal jobb mint a Corypheous vagy bármelyik boss, talán mindhárom játék legjobbja ez a DLC/küldetés. Komolyan mint egy mozifilm, sőt...
Így kerek a játék, és valamilyen szinten az egész DA világnak új értelmet ad.
Most komolyan úgy vagyok vele, hogy szüneteltessék az ME:A fejlesztését és jöjjenek a Dragon Age: Tevinterrel minél hamarabb :C
Nem bánnám amúgy ha ez a bagázs térne vissza, eddig még mindhárom játékban más karakter volt, de itt viszont valahogy megfontoltabbnak éreztem az egész Inkvizíviót hátha maradnak valamilyen szinten.
Bár a végén is elhangzik, hogy keresnek majd új embereket Solas ellen úgyhogy valószínű új karakter lesz.

[ Szerkesztve ]

(#805) CriticalHit válasza #85552128 (#804) üzenetére


CriticalHit
őstag

Solas?

Yesterday's history, tomorrow's mystery, today's a gift that's why it's called present.

(#806) Vistaboy válasza #85552128 (#804) üzenetére


Vistaboy
veterán

Nem véletlenül vágják ki ezeket belőle, pont az a cél, hogy megvegyék a DLC-ket, mivel azokkal kerek az egész történet. Épp emiatt várom már nagyon a GOTY-t, addig nem akarok belefogni, amíg hiányos a sztori. Pénzt pedig DLC-ért SOHA nem adok, mert ezeknek eleve az alapjátékban kellene lenniük és csak nyerészkedés okán adják őket külön.

Update: Ja, és azt hozzá kell tenni, miszerint nem lesz "Update Pack", vagyis aki GOTY-t akar, annak külön meg kell vásárolnia azt. Aki már rendelkezik az alapjátékkal és szeretné a DLC-ket, annak külön kell megvennie. Csak épp az a bibi, hogy a dollár-euró váltás miatt valószínűleg többe kerül a 3 DLC együtt, mint a külön megvásárolható GOTY kiadás. :U

Tényleg, nem úgy volt, hogy Október 6-tól lehet majd kapni? Van már hír, hogy mikortól lesz itthon GOTY? :F

[ Szerkesztve ]

"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

(#807) Vistaboy válasza Vistaboy (#806) üzenetére


Vistaboy
veterán

Utánanéztem, de csak XBOX One-ra és PS4-re látok GOTY-t, PC-re nem. Sem a Konzolok Szervizénél, sem a CD Galaxisban sincs lehetőség a vételre. :(

Pedig a hivatalos oldalon azt írják, hogy lesz PC-re is.

Most ez szándékos, hogy nálunk nem lehet PC-re megvenni? Mert akkor bekaphatja a hazai forgalmazó, ha ide nem hozza be. Már épp kezdtem beleélni magam, hogy így megérné végre megvenni, erre nem hozzák be PC-re a GOTY-t?

Mégis, mit várnak? Hogy mi majd megvesszük online a dága DLC-ket? :W Na, azt leshetik. :((( Nekem az alapjátékért nem éri meg fizetni, a DLC-kért pedig akkor sem adnék pénzt, ha máshonnan nem lehetne őket beszerezni. Akkor úgy néz ki, mégiscsak marad Mari néni sarki üzlete, ott már árulják a komplett csomagot, mégpedig elég olcsón. :U

Így legyenek az embernek tisztességes szándékai. Direkt kib****** a PC-sekkel. De akkor sem veszek konzolt, bármit is csinálnak. Nem az én világom.

[ Szerkesztve ]

"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

(#808) leviske válasza Vistaboy (#807) üzenetére


leviske
veterán

Originen már Okt.6. óta fent van.

Egyébként én nem hiszem, hogy ezek kivágott tartalmak lennének. A ME3 és ME2 DLC-in érződött, hogy hiányzanak a sztoriból a letölthető tartalmak, de ez a DAI esetében szerintem nem lehet elmondani. Bár javítsatok ki, ha tévedek, elvégre egyik "plusz pálya" DLC-t se vettem meg.

(#809) Vistaboy válasza leviske (#808) üzenetére


Vistaboy
veterán

Originen nem tudom megvenni, mert nincs kártyám. Nekem dobozosan kell, pont amiatt, hogy kifejezetten azért nem vettem meg korábban, hogy később meglegyen a GOTY is a polcon.

"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

(#810) D5


D5
aktív tag

Akkor ha jól olvasom a hsz-eket, a tresspassert érdemes megvenni? A többit hagyhatom, nem tesznek sokat hozzá a sztorihoz?

(#811) Vistaboy válasza D5 (#810) üzenetére


Vistaboy
veterán

Szerintem várj egy kicsit, hátha lesz később akciósan is a DLC és akkor érdemes mindhármat megszerezni. Viszont annyit, amennyit elkérnek értük eleinte, egyik sem ér meg.

"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

(#812) D5 válasza Vistaboy (#811) üzenetére


D5
aktív tag

Igen, én is így döntöttem végül. Addig is ott a witcher ;]

(#813) leviske válasza D5 (#810) üzenetére


leviske
veterán

Nem tudom itt áradoztam-e korábban a Tresspasserről, de szerintem az a DLC messze kiemelkedik a többi közül. Ha nem is most, de idővel mindenképp vedd meg. SZVSZ

(#814) Vistaboy


Vistaboy
veterán

Na, írtam egy emailt a CD Galaxisnak, hogy kapható lesz-e nálunk dobozos kiszerelésben is a Dragon Age: Inquisition GOTY kiadása PC-re (Vagy továbbra is csak Originen keresztül lehet megvenni, ahonnan én egyáltalán nem tudom beszerezni)?

Ha azt a választ kapom, hogy az EA nem tervezi dobozos kiszerelésben értékesíteni a PC kiadást, akkor be fogok rágni, mert érdekes módon

XBOX One-ra és PS4-re már lehet kapni a GOTY-t dobozosan,

akkor meg PC-re mi a ***censored***-ért nem adják így ki? :(((

Akkor én sem várok tovább, elmegyek Mari nénihez és elhozom a Full Unlocked Editiont. Igaz, picivel többet kell így letölteni, mintha csak a DLC-ket szedném le hozzá, de ezen már nem fog múlni a dolog. :U Azt követően pedig majd meglátom, milyenek ezek a DLC-k, mert ha nem sokat adnak hozzá az alapjátékhoz (Egy-két extra küldetés pluszba vagy mínuszba nem nagy ügy), akkor elég lesz az alapkiadás is, amit majd meg is rendelek hamarosan. :K

Viszont, ha történetesen olyan jók lesznek ezek a DLC-k, hogy sokat adnak az alapjátékhoz, akkor csonkán biztosan nem fogom megvenni, és ha nem lesz belőle GOTY dobozosan PC-re is, akkor tőlem egy fillért sem kapnak egy csonka játékért. És nem csak most, hanem soha többé. :(((

Hamarosan kiderül.

[ Szerkesztve ]

"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

(#815) Vistaboy válasza Vistaboy (#814) üzenetére


Vistaboy
veterán

Megjött a válasz:

"Tisztelt Nagy Zsolt!

Sajnos nem, az EA dobozos változatban nem adja ki a PC verziót, csak PS4 és Xbox One érkezett.
Digitális vásárlással a játékot pedig sajnos nem árusítjuk.

Megértését köszönjük!

Tisztelettel: CD Galaxis"

Hát akkor, nem mondhatja senki, hogy nem próbáltam legálisan megszerezni. Akkor irány Mari néni virágboltja, és majd két szál orchideával és három szál szegfűvel együtt Halottak Napjának tiszteletére azt is megrendelem. :)

Ennyi.

"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

(#816) D5 válasza Vistaboy (#815) üzenetére


D5
aktív tag

:DD

(#817) woryz válasza Vistaboy (#815) üzenetére


woryz
senior tag

De te legalább kaptál választ. :) Én a CNG-vel majdnem félévig leveleztem, mondjuk egyirányú kommunikáció volt. :B

(#818) Vistaboy válasza woryz (#817) üzenetére


Vistaboy
veterán

A végeredményt tekintve teljesen mindegy, én egyszer szoktam mindent megkérdezni, ha nem kapok választ, akkor úgy veszem, hogy elutasítottak. Ha nekik nem kell a pénzem, akkor az az ő dolguk, én mindenesetre megpróbáltam. Tudom, ez nem mentség, de engem nem érdekel, nem tehetek róla, hogy manapság mindenen nyerészkedni akarnak. Dobozosan megvettem volna a GOTY-t, viszont Originről nem tudom, mert nincs megfelelő kártyám. Történet vége.

"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

(#819) woryz válasza Vistaboy (#818) üzenetére


woryz
senior tag

Dobozos játékot akartam regisztrálni Steam-en, hogy elérjem a DLC-ket, de megvettem akcióban mégegyszer. Soha nem fogok venni dobozos játékot... :)

(#820) leviske


leviske
veterán

Itt aprón egyébként kapható a GOTY, bár ugyanúgy kártya kell hozzá.

(#821) Valdez


Valdez
őstag

Én is a pc-s goty-t várom, de úgy látom ebből sem lesz, csakúgy mint a wasteland 2-ből. Ez lesz az új módi? Pc-re nyista, menjen inkább a warez?

(#822) Vistaboy válasza Valdez (#821) üzenetére


Vistaboy
veterán

Igen, sajnos pont ezt érik el vele, ráadásul utána úgyis mi leszünk a rosszak, merthogy mi "nem akarjuk megvenni". Pedig mi pont hogy megvennénk, csak épp Originről nem tudjuk. Ha lenne dobozos GOTY, már rég itthon lenne a polcomon, de csonkán nem veszem meg, mert szimplán nem vagyok hajlandó fizetni egy nem teljes produktumért. Pont.

"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

(#823) Valdez válasza Vistaboy (#822) üzenetére


Valdez
őstag

Nekem is eddig minden kedvencem dobozosan van meg, és mindig kivárom a complete, goty verziókat, mert semmi kedvem 5000 dlc-vel vesződni állandóan. De így... nem szeretem se a steamet, se az origint se semmi ilyet, régimódi vagyok na.

(#824) Darth_Revan válasza Darth_Revan (#758) üzenetére


Darth_Revan
veterán

Na, kis update: ugy tunik mindenkeppen valami eroforras kezelesi problema van a jatekkal...

Csereltem vga-t GTX980-ra es monitort 144hz-es GSync monitorra, de ugyanezt a hibat produkalja meg GSyncel is, minden OS-en.

Viszont megfigyeltem,hogy MSI Afterburner szerint, ha "csak" 90-95% a cpu hasznalat, akkor szep folyamatos a kep mozgas kozben, viszont ha a cpu hasznalat felugrik 95-100%-ra egy pillanatra, ekkor picit ugrik a kep es a drawgraph-al megnezve, ekkor a korabbi majdnem egyenes vonalhoz kepest a cpu feldolgozasi idejet jelzo vonal megugrik egy picit...

Szerintem Enkoros viragbolti verziot kiprobalom, hogy milyen mert Google szerint sok felhasznalonal ez a hiba a 2. patch utan jott elo.

Jah es szerintem meg a GSyncet sem tamogatja rendesen, mert hiaba van bekapcsolva a GSync es az fps korlat, siman tullepi a 144 fps-t...lassan mar elgondolkodok, hogy miert kinlodok en ennyit ezzel a jatekkal ahelyett, hogy inkabb Fallout 4-et tolnam :W

Javitani tudok rajta, de eltuntetni nem...lehet mar inkabb megelegszek azzal is :W

[ Szerkesztve ]

(#825) janos666 válasza janos666 (#747) üzenetére


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

A három DLC, de főleg a Trespasser után ezt most egy az egyben áthúznám egy jó vastag vonallal és nekifutnék újra. :DDD

Ismét SPOILER veszély.

Nekem kicsit olyan, mint ha a DLC-knél a Bioware körülbelül az ahhoz hasonló kritikákra reagált volna, amit itt megfogalmaztam.
Az első két story DLC szerintem még nem nagy eresztés, simán kihagyhatók (az árukat nem feltétlenül érik meg), de visszagondolva úgy érzem, hogy már azok is elkezdtek visszamozdulni a hagyományosabb Bioware stílus felé. Segítettek kicsit felvezetni a harmadik DLC-t talán hangvételben is, de kronológiailag mindenképp olyan szempontból, hogy tényleg volt mit csinálnunk a Corypheus és Solas konfrontációk közt, amiket a story szerint durván 2 év választ el... De ezekről többet szerintem kár is beszélni, csak apróságok.

A Trespasser szerintem "Mona Lisa arca", a játék valódi befejezése, ami felteszi végre az I-re a pontot, hogy igen, ez egy korrekt és kerek történet volt.

- Több olyan történetszál kezdett végre tényleg kikerekedni, és valóban értelmet nyerni, amiről már az Origin-ben is hallhattunk (beleértve annak DLC-it, mert ott is a játék szerves részének tekintettem pl. a Witch Hunt-ot, bár ott még inkább csak a Morrigan románc miatt éreztem igazán fontosnak, amúgy talán nem annyira hatott volna meg a tükrös trükkök előjátéka).

- Végre elkezdtek élőnek, embernek, személynek érződni a karakterek is, illetve sokkal közelebb kerültem a saját játékos karakteremhez is, mint eddig (most már hasonlóan "szinkronban voltunk", mint ahogy a régebbi Bioware játékokban sikerült), végre tényleg Inquisitor lett belőle/m. Nem csak úgy tengett-lengett a világban, mert nem volt jobb ötlete, hanem elkezdte magát fontosnak érezni, aki tényleg jobbá szeretné tenni a világot akként a személyként, akivé vált. Nem csak tagadta azt, hogy "nem, nem vagyok se próféta, se megringathatatlan katonai vezető, se ...", hanem "igen, békét tartunk a világban!"
Megj.: Még az alapjátékban egy "ez lenne a legkisebb rossz..., de inkább kihagyom" Cassanda románcot is kedvem lett volna nyélbe ütni, ha lett volna rá lehetőség a DLC folyamán (de azért túléltem, hogy nem volt), mert lett annyi "lelke" a karaktereknek, hogy most már "a legkisebb rossz, de nem olyan rossz, és rövid az élet...".

- Ennek a DLC-nek szerintem a lezárása is sokkal "korrektebb". Tényleg egy hosszú történet "élhető" befejezésének tűnik, nem csak egy "(Mass Effect 3 után kötelezőnek vett) műanyagünneplés", ahogy tömören az alapjáték végét jellemezném. (Bár pusztán technikai szempontból picit összecsapottnak tűnt a végszó: nagyon minimalista volt a montázs képi és hangi része, hanyagul volt időzítve a felirat, néha villódzott a kép, stb. - de - szerintem még így sem rossz.)
Az alapjátéknál már szinte csak azt vártam, hogy végre kiléphessek és akár rögtön uninstall-t nyomhassak, ha már semmi más nem történik (bár egy apró meglepetés azért volt még...), itt viszont kellemesen merengtem az egész eddigi Dragon Age story-n az Origin-ig visszanyúlóan. Egyszerre éreztem azt, hogy 1: vége van ennek a résznek, nem csak abbahagyták valahol ; 2: akár szívesen újrajátszanám majd még egyszer egy drasztikusan más karakterrel ; 3: nagyon várom a folytatást, mert most már bizakodom, hogy jó játék lesz (sőt, jobb mint ez volt összességében, mert szerintem azért van gyengéje bőven) és előbb-utóbb teljes kört ír majd le az Origin-el indult story is. :K

Szerintem ez "kötelező" DLC, és hiba, hogy nem az alapjáték része, vagy legalább ingyenes DLC (lehet, hogy az időrendi szünet mindenkinél jót tesz neki, mert a story-ban időt ugrik), enélkül félkész és kevesebbet mondó a játék.

[ Szerkesztve ]

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#826) Darth_Revan


Darth_Revan
veterán

Sziasztok!
Szeretnem kerni olyan segitseget akinek i5 processzora van.
Arra vagyok kivancsi, hogy a jatek legelejen, amig el nem jut a hid leszakadasaig es az elso fegyver felveteleig, addig a pontig MSI Afterburner jatek kozben atlag es max mennyi osszesitett cpu hasznalatot ir magonkent?
Lattam olyan Youtube videot, ahol mar tovabb haladva a jatekban, erdoben kevesebb volt a 4690k cpu hasznalat, mint nekem az elejen a havas resznel 6600k-val... :(
Most mar tenyleg ott tartok, hogy nem tudom, hogy a jatek a ludas vagy a gepem...

(#827) -kdM-


-kdM-
senior tag

The Descent dlc-ről mik a vélemények? Leírás alapján nem sok köze van a fő sztorihoz (deep roads-ért meg amúgy sem vagyok oda). A másik kettőt most az akciózás miatt megvettem, sokat vesztek ha ezt kihagyom?

(#828) #85552128 válasza -kdM- (#827) üzenetére


#85552128
törölt tag

Most nem, hogy a jövőben elő kívánják e venni azt nem tudni...

(#829) janos666 válasza -kdM- (#827) üzenetére


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Szerintem ez ér legkevesebbet a 3 közül.
Én is így vagyok vele, bár az Inquisition-ben kicsit azért jobb a Deep Roads design. "3D-sebb", nem annyira síkban lineáris labirintus, mint az előző részekben. Közelebb került a látvány ahhoz, ahogy korábban szavakban leírták.
Bár konkrétan a DLC és a cselekménye az mégis egyenes vonalú és szerintem nagyon mellékszál, kb. olyan fontos lehet, mint az Anvil of the Void történetszál, csak ez ráadásul DLC.

[ Szerkesztve ]

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#830) marilllyo


marilllyo
veterán

Sziasztok! Akciós most a játék ps store-on. Gondolkodom a megvételén.
Eddig rpg -k közül csak a Witcher 3-mal játszottam. Azt Imádtam. Ezt a sorozatot nem ismerem. Csak a Mass Effect -et.
Mit gondoltok érdemes lenne belevágnom? Van olyan epic mint a Witcher 3?

PSN: Rio__HUN | Tumblr: rio-hun.tumblr.com

(#831) leviske válasza marilllyo (#830) üzenetére


leviske
veterán

A W3-al nem merem összehasonlítani, mert egyelőre kimaradt, de amennyiben a ME bejött, akkor ez is tetszeni fog.

(#832) janos666 válasza marilllyo (#830) üzenetére


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Szerintem még mindig az első részek a legjobbak az ME* és DA* sorozatból, szóval szerintem kezd a DAO-val, ha nem zavar a mai szemmel már elavult grafika (bár szerintem a nyers képminőség/korlátok ellenére szebb a második résztől, sokkal lelkesebben kidolgozott, mintsem összecsapott).
A Witcher-el én sem játszottam még ~20 percnél többet. Nem tűnt rossznak, de aztán mégis inkább a DAI mellett döntöttem, ha már beleinvesztáltam az előző 2 részbe, a Witcher-t pedig mindig kihagytam valami indokkal (az elsőről akkoriban nem is hallottam, a második rész pedig egyszerűen nem tetszett, mint játék, mikor kipróbáltam, fura volt a színvilága és főleg a kameramozgás/egérkövetés...).

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#833) Frogged válasza marilllyo (#830) üzenetére


Frogged
aktív tag

Én úgy mondanám hogy a witcher 3 utáni űr betöltésére ez a játék a legalkamasabb, grafikában van olyan jó a történet is jó és epikus.
Ami hiányozhat hogy nincsenek olyan komoly hatásai a játék során hozott döntéseidnek.
Ha meg a grafika nem fő szempont akkor az első dragon age vagy a 2014-es divinity szintén nagyon jó kis rpg-k.

(#834) Departed válasza Frogged (#833) üzenetére


Departed
őstag

Az Oblivion+Skyrim párost se felejtsétek el, összességében az kötött/köt le legjobban a DAO és a MassEffect2 mellett. Ez a négy a legjobb RPG az utóbbi 10 évben. :R

(#835) woryz


woryz
senior tag

Újra nekifutottam a játéknak, mondván, hogy az nem lehet, hogy nem jön be a game, és úgy néz ki, hogy tetszik. :)) Indítottam egy dalish elf íjászt, de valahogy az elfek nem jönnek át... Ha legalább lehetne nem csak harmadik személy nézetben akkor nem feltétlenül zavarna, hogy úgy néz ki a karakterem, mint egy 12 éves kislány... Faszi létére... Ezért egy új karakter generálása lesz a következő lépés... :))

(#836) Qru


Qru
MODERÁTOR

Josephine's inner circle quest - "An Unexpected Engagement" küldetésben, hol találom a hírnököt Skyholdban? A térkép nem jelöli, a napló meg csak annyit ír, hogy beszéljek vele.
Jó de hol van?

mod:

Közben megtaláltam.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#837) leviske válasza Frogged (#833) üzenetére


leviske
veterán

Nos, kitoltam a W3-at is és azt kell, hogy mondjam, hogy örülök, hogy a DAI-val játszottam előbb. Anno a W2 is jó volt, de a W3 gyakorlatilag messze kirepült az elmúlt 10 év mezőnyéből.

Szerintem aki ezt a W3 után játssza, nem biztos, hogy tudja majd annyira értékelni, mint akik még a 2014-ig megjelent mezőnyhöz viszonyították. Szóval, ha ott űr keletkezett, lehet, hogy az expansion pass jobban megéri, mint ez. Szerintem.

[ Szerkesztve ]

(#838) woryz válasza woryz (#835) üzenetére


woryz
senior tag

Egyszerűen nem, nem és nem... Egyszerűen nem éreztem rá a játékra, valami nem frankó itten... Olyan fura nekem ez a harcrendszer (is)... Valakire rááll a célkereszt és akkor csak nyomni kell az egeret... Azt is nehezen tudom kivenni, mikor találok, mikor "blokkolja" a lövésemet valami... És mi lenne ha valami kétkezes fegyverrel próbálnék meg bohóckodni...

A tutorialt nem lehet valahogy kiszkippelni? Túl sok a rizsa, meg harmadszor - ötödször már rohadtul unalmas is ...

(#839) janos666 válasza woryz (#838) üzenetére


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Én is bénáztam pár perc és ellenfél erejéig, míg rájöttem miként lehet a korábbi DA részekhez hasonló módon és ezzel együtt viszonylag kényelmesen játszani.

Hamar berögződésemmé vált, hogy mikor ellenfélbe ütközöm, akkor suhintok egyet az egérgörgőn, ami úgy volt beállítva a játékmenüben, hogy kigörget egészen a "taktikai nézetig" és ezzel együtt automatikusan jön egy pause is (mondjuk talán ez az alapértelmezés is, de a menü tanulmányozásából jöttem rá, hogy vannak ilyen funkciók). + Ez részletkérdés, de átállítgattam a QWEASD gombokat úgy, hogy ugyan abba az irányba forgassák/tolják a kamerát a fókuszponthoz képest normál és taktikai nézetben is (azt hiszem, hogy ez valamiért nem így volt alapbeállításokkal, de lehet hogy csak én kapkodtam el a dolgot és állítottam el rosszul még a legelején, mielőtt láttam hogy mi mit csinál a gyakorlatban).

Szóval pause alatt többé-kevésbé körbenéztem a területet, illetve szükség szerint kiadtam pár parancsot a csapattagoknak, aztán nyomtam egy un/puase-t (amit beállítottam egy kényelmesen elérhető gombra), de a taktikai módból nem léptem ki az utolsó ellenfél haláláig, hanem így szituációtól függően vagy unottan bámultam, vagy vadul járkáltam körbe a kamerával és "micromanageltem" a harcot, szükség szerint akár köztes un/pause nyomkodással (de a harc közbeni pause nálam nem berögződés, ha lehet akkor valós időben próbálok játszani, ami a "boss fight"-ok kivételével általában elég).

Néhány puzzle-nél, ami több csapattag pozicionálását is igényelte, volt néha pár apróbb problémám, de már nem emlékszem pontosan, hogy miért kellett volna néha kilépnem a taktikai módból, aminek a hatására viszont mindenki elfelejtette a parancsait és elkóborolt a helyéről. De végül is megoldható volt minden.

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#840) woryz válasza janos666 (#839) üzenetére


woryz
senior tag

Valahogy ebben a részben fura (szokatlan?) a taktikai nézet, ezért nem is használtam. Nem tudok vele kellőképp "kizoomolni".
Viszont megnézem, hogy mivel tudom olyanná tenni az irányítást, mint az Originsben, az valahogy kezelhetőbb (talán csak mert azt megszoktam) volt.

Mindenesetre van benne pár órám, de valahogy nem tudom még átérezni a játék hangulatát... De azért nem adom fel. :)

(#841) janos666 válasza woryz (#840) üzenetére


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Nekem sem ment mindig elég kényelmesen távolra az égben a kamera pusztán a görgővel, de ha utána még forgattam rajta bekattintott egérgombbal, akkor már sokszor bőven elég lett. Sőt, én egy idő után meg is szerettem azt a fajta irányítást, hogy a taktikai kamera nagyjából fejmagasságban lebeg körbe, mint ha egy ötödik jelenlévő csapattag, vagyis inkább egy láthatatlan irányító lenne, aki mindig tetszőleges szögből látja az eseményeket, de nem madártávlatból.
Szerintem így mindenképp látványosabb a játék és a betanulási idő után még akár jobb is a kezelés (bizonyos értelemben precízebb és átláthatóbb), hogy több tekintetben szabadabb a kamera (még ha a plafon kicsit alacsonyabb is néha és szokni kell, de sokkal több minden tudsz vele csinálni, mint régebben, jobban az ízlésednek megfelelően mozgathatod).
Összességében ez szerintem értékes fejlődés volt, nem áldozat a látvány vagy nyers újítások oltárán. Elláthatja azt a szerepet is, mint a régi, de többet is tud.

Szerepjáték szempontból viszont talán hátrány, hogy így esetleg könnyebb egy taktikai kamera mögé képzelni és azonosulni egy "láthatatlan akarattal", mintsem a story szerinti főhőssel, ha egyfajta élőlénynek érezhető a kamera.
Erre csak most gondolok így vissza, de érdekes felfedezés számomra, hogy egy idő után én szerintem így tettem, most az emlékeimben "érzem a kamera jelenlétét" a harcok helyszínein. Az "ő" szemin át látva emlékszem vissza. Gondolom azért is van ez, mert tud lebegni a föld felett, és az emberektől gyorsabban mozog, de van némi tehetetlensége, és nem utolsó sorban nem tud áthatolni a legtöbb fizika tárgyon, vagy mágikus falon sem (esetleg ha "hiba" jelleggel "átesik", vagy ha észrevétlenül siklik át egy apró akadály felett lebegve).

SPOILER

Összeesküvés elmélet: a Bioware ezt direkt így akarta. :DD A következő részben kiderül, hogy a taktikai kamera igazából a Justinia-t is megszemélyesítő entitás, aki végig rövid dróton rángatta az Inquisitor-t és közeli társait. :))

[ Szerkesztve ]

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#842) Grafirka


Grafirka
őstag

Mennyire van szabadsagerzes a jatekban ? A skyrimhez kepest megkotottnek tunik? Felreertes ne essek meg veletlenul sem vitat szeretnek elinditani , hogy melyik a jobb , hanem kedvem lenne jatszni valami olyasmit ahol barangolhatok kedvemre , fejleszthetem a hosomet anelkul hogy ugy erezzem, hogy egy "palyan" jatszom. Valaszokat elore is koszonom.

Boldog Karacsonyt mindenkinek !

(#843) Frogged válasza Grafirka (#842) üzenetére


Frogged
aktív tag

Nos ha szeretsz bolyongani és benézni minden bokorba akkor ez a játék neked tetszeni fog , a skyrimnél valamivel nagyobb a bejárható terület , bár pontos adatokat nem tudok hogy melyik mekkora.
.

(#844) janos666 válasza Grafirka (#842) üzenetére


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Szerintem hasonló méretű, de összességében "élőbb" a DAI világa, mint Skyrim-é.

Teljesen szabadon nem tudsz körbesétálni az egész bejárható világon, mert csak a térkép bizonyos szeletei érhetőek el, amik közt töltőképernyők vezetnek át és valamilyen formában körbe vannak határolva, illetve bizonyos szeletek (vagy azokon belül kisebb-nagyobb elkülönített területek) csak a story folyományaként nyílnak meg (ez lehet akár fő-, akár mellékküldetés) vagy esetleg válnak elérhetetlenné (végleg vagy átmenetileg), amit még tovább cifráznak egy kicsit a story DLC-k...

Érdekesség volt számomra, hogy a DAI bizonyos területei "organikusan térbeliek", tehát nem csak létrákkal, vagy természetes rámpákkal összekötött vízszintes síkok vannak egymásra halmozva, hanem egyetemesen ferde terepen vannak a domboldalak és akár ferde barlangok , amik így néha természetes módon folynak át egymásba, egy komplex terep és terek hatását keltve. Ezen néha elismerően elcsodálkoztam, hogy milyen szépen összehozták és tényleg térben gondolkodtak a tervezők, illetve a játékmotor is képes ilyesmikre.

A Skyrim esetén számomra az egyik legnagyobb hiányérzetet az adta, hogy szinte egyáltalán nem reagált a világ egésze arra, amit csináltam benne. Sokkal egyértelműbben látszott az, hogy bár a világ látszólag folytonosan létezik és "él", az előkészített küldetések mégis egy "buborékban", a világ többi részétől térben és időben elszigetelten történtek. Például lehettem egyszerre a tolvajok fejedelme és a mágusok lektora, vagy a helyi góré jobbkeze, az látszólag abszolút nulla kihatással volt a többi történetszálra és a küldetésen kívül töltött időkben is szerte a világban. Senki nem félt tőlem jobban vagy kevésbé, ált mellém vagy támadt rám ilyen okokból, még csak a puszta pletyka és baráti beszélgetés erejéig sem ismert fel senki, mint XY (legalább is nem rémlik). Kivéve persze talán azt, hogy te vagy a "dragonborn" (de nem mint ha az tényleg számítana a falusi kocsmalakó szemében).

A Bioware játékainál általában egy központi történetszál köré épül minden más (ami sokszor abszolút lineáris, de időnként szolidan szétágazó: néhány dolog vagy teljesen szabad sorrendben, esetleg vagy/vagy elven választható, netán keresztülugorható valami extrém megoldással), plusz adott játéktól függően lehetnek szervesen beilleszkedő és értelmes, de akár abszolút érdektelen, unalmas és hülye mellékküldetések, amik csak úgy lógnak a világban. Legtöbbször ha lehet is, nincs értelme az orrod után botorkálni a világban, mert úgy sem találsz ott semmi érdekeset, ha nem a narráció vezérelt oda.
Bár ez a DAI esetén szerintem viszonylag sokat változott a korábbiakhoz képest, némileg a Skyrim jellegű irányába. Itt bőségesen találsz melléküldetéseket, vagyis átfogóbb értelemben véve valamilyen előkészített cselekvéssor pontjait akkor is, ha úgymond "terület alapon" szeretnél játszani és a fő küldetésszál is viszonylag laza.

Itt fontos design elem az az illúzió, hogy ™minden döntésed számít™, tehát ha mást nem, legalább a látszatát megpróbálják adni annak, hogy úgy érezd, az egész világ reagál a döntéseidre, a benne élő emberek értesültek a fontosabb nyilvános tetteidről. Legalább egy megjegyzés erejéig reagálnak rá a bejárható világ egyik szélső szegletében, ha a másikban valami olyat csináltál, ami befolyásolhatta az ő életüket is, vagy egyszerűen csak "lelkileg meg-érintette/rázta" őket (pl. megmentettél vagy veszni hagytál egy teljes várost/népet, hőstettet vagy kegyetlenséget követtél el valahol nyilvánosan, stb). Valamilyen szinten reflektál a játék arra, hogy milyen a személyiséged és néha akár (™)tényleges különbség is adódik a világbak a döntéseid nyomán(™:P) De szerintem fontosabb az, hogy jól elhitessék ezt, mint hogy tényleg így legyen, elvégre belátható, hogy nem lehet három teljesen eltérő második részt és kilenc teljesen eltérő harmadik részt készíteni aztán a negyediknél feladni a lehetetlent... a lényeg, hogy a pillanatnyi élmény meglegyen.

[ Szerkesztve ]

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#845) Grafirka válasza janos666 (#844) üzenetére


Grafirka
őstag

Ez kimerito valasz volt , nagyon koszonom :R Ki fogom probalni. Azert kerdeztem ra, mert jatszottam az elso es a maodik resszel el es mar nem emlekszem miert de egyiket sem fejeztem be. valahogy nem szippantott be , es valamelyik reszben (nem emlekszem mar melyikben ) zavart a szukos jatekter Amugy a Bioware jatekai kozott vannak nagy kedvenceim mint a Mass Effects vagy a KotOR amelyek nem annyira nyitottak mint a witcher III vagy a skyrim , megsem volt zavaro egyeltalan.Lehet csak eltelt az ido es az elvarasok valtoztak meg :)

[ Szerkesztve ]

(#846) ImACeltic


ImACeltic
őstag

Sziasztok!

Megvettem a játék GOTY kiadását a PS Store-on keresztül és jelenleg a Dragon Age Keep weboldalon ismerkedek az előzményekkel, de beleütköztem valamibe amiről szeretnék kérdezni.

Még az elején vagyok a Dragon Age Keep-nek, ahol kiválasztottam az Origins és a Dragon Age 2 hősömet, majd most azt akarja az oldal, hogy válasszam ki az Inquisitoromat. Ha itt a weboldalon megcsinálom, akkor a játékban már nem is lesz lehetőségem a karakteremet variálni a játék elindításakor?

Gamer(PS5, PC), sport fan.

(#847) janos666 válasza ImACeltic (#846) üzenetére


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Szerintem a Keep-ben minden, ami DAI, az csak a későbbi DA játékok miatt szerkeszthető ugyan úgy, mint a korábbi játékok csempekirakata (illetve a korábbi DA részeknél előfordultak az alapjátékról teljesen leváló DLC/kiegészítő kampányok, így talán ez a lehetőség sem volt kizárva a DAI esetére sem, mikor a Keep-et tervezték, ilyesmikre akár már a DA4 előtt is hasznos lehetett volna a szerkesztő, de végül nem így alakult), de a DAI szerintem nem fog tudomást venni semmi változásról, amit ott eszközölsz.
Szerintem a DAI DLC-ket sem érdekli a Keep (ebben a részben egységes szálon gördül végig a helyi mentés, nincs olyan kampány, amiben nem vesz részt az Inquisitor és az ő története teljesen lineáris a saját szemszögéből), illetve akkor sem érdekli a DAI-t Keep-ed DAI része, ha friss kampányt indítasz a nulláról, mindig bedobja a karakterszerkesztőt (vagy nem tudom engedi-e esetleg a helyi mentésből importálni a nyers karaktert, de az akkor sem a Keep-ből jön, hanem a helyi/felhő savegame adatokból), már csak azért is, mert az részletesebb, mint a Keep-es.

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#848) janos666


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

De ha már Keep...
Most láttam, hogy vannak már DLC-specifikus Spoiler kapcsolók. Mielőtt ezek megjelentek, nekem csak a The Descent volt rejtett, most pedig hogy feloldottam mindet, a Descent csempe szerintem rossz helyen áll.
Más is tapasztalt ilyet, vagy lehet, hogy félreétettem mi történt végül a játékban? :U

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#849) ImACeltic válasza janos666 (#847) üzenetére


ImACeltic
őstag

Köszi a választ. :)

Végül a Keep átfutása nélkül kezdtem el a játékot mert azt olvastam, hogy nem feltétlen szükséges az előzmények részletes ismerete.

Gamer(PS5, PC), sport fan.

(#850) janos666 válasza ImACeltic (#849) üzenetére


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Hát, elakadni semmiképp nem fogsz emiatt, illetve ha szánsz némi időt a játékon belüli opcionális cseverészésre, esetleg kódexlapok olvasgatására, stb, akkor szerintem kellőképp megismerheted az aktuális cselekmény szempontjából is releváns múltbéli eseményeket, beleértve azokat is, amiket bővebben boncolgatnak az előző részekben (vagy konkrétan azokban történnek).

---

A héten gyűjtögettem a bátorságot ahhoz, hogy megpróbáljak elkezdeni egy "mágikus nőstény elf" végigjátszást úgy, hogy a szokásos önmegvalósítás ('mint ha konkrétan én magad csöppennék a játékvilágába' elv) helyett megpróbáljam beleélni magam egy abszolút idegen szerepbe (egy tőlem idegen embertípust/stílust/morált/logikát/stb kitalálva neki, majd abba belehelyezkedni), mert nemrég elgondolkodtam ezen a látens filozófiai problémán, hogy vajon ezeket a játékokat melyik jellegű szerepjátszásra találták ki (az imént említett kettő közül, de nem kizárva, hogy valójában egy harmadik a megoldás :DDD). Ma pedig, miután kibontottunk párat a karácsony címén egymást közt körbecserélt italokból, el is indítottam a programot. :D

Egyelőre szerintem jól megy, mert 8+ órája el van indítva, de még nem jutottam túl a karakterszerkesztőn (bár többnyire háttérben futott és nem voltam végig itt a gépnél, de többször elővettem 10-10 percre, babrálni a sminkjét -> Ez most vicc, de nem vicc.). :))

[ Szerkesztve ]

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.