Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  Cyberpunk 2077 (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:07:59

LOGOUT.hu


__________________________________________________________
*A Topicban működik a Spoiler TAG (SP), legyetek szíves használni!*
[Cyberpunk 2077 screenshot & érdekességek topic]
________________________________________
Magyar Discord Szerver

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#1701) duvi válasza kiserik (#1700) üzenetére


duvi
nagyúr

Felmerült a multi lehetősége is, bár még nem született döntés róla. Ha később integrálják, akkor kimondottan nagy szerepe lesz a külsőnknek.

(#1702) Cifu válasza kiserik (#1700) üzenetére


Cifu
Topikgazda

Van tükör is a játékban... :)

A dolgot egyfelől én is furcsállom (főleg, mert a tavalyi videó és a mostani E3 trailerben milyen pofás külső nézeti videók voltak), de a másik oldalról teljesen megértem, ugyanis:

-Az átvezetők valójában interaktívak, a beszélgetést lehet befolyásolni, cselekedni lehet, stb. Ezt külső nézetből elég macerás dolog megoldani, ha amúgy belső nézetes a játék. Az új Tomb Raidereknél megoldották, hogy mész-mész-mész, és egyszer csak fordul a kamera, hogy Lara animáltan csináljon valamit. Ez tök jó, de az első időkben én közben folyamatosan nyomtam a hátra vagy az ugrás gombot, hátha valami quick time event... :P

-Ez szigorúan saját vélemény, de szerepjáték szempontjából talán előnyösebb a dolog. A felhasználók jó része amúgy is csinálna egy kerek fenekű, nagy mellű női karaktert, hogy az illegesse magát végig. Ez valahol érthető, de nem azért csinálták a karaktert, mert ők ilyen karaktert akartak megszemélyesíteni. Persze a szabadság beáldozásával jár ez a döntés, nem vitás...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#1703) Cifu válasza duvi (#1701) üzenetére


Cifu
Topikgazda

A multira nem építenék várakat. szép és jó az ötlet, de valószínűleg sokat fog változni a játék (nem győzőm hangsúlyozni, hogy a The Witcher 3 mennyit változott a megjelenésekor és a legutolsó verzió között).

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#1704) LK válasza Cifu (#1702) üzenetére


LK
addikt

Teljesen jó látod. +1 Viszont nálam 95% szerepjáték, 5% illegetés miatt szeretnék női karaktert. Egy kemény női karaktert izgalmasabb megszemélyesíteni, mint a szokásos macsó vagyok és megmentem a világot unalmas klisét továbbvinni.

"óóóóó istenem.. boldogok a lelki szegények, mert övék a trollok és fanboyok országa, ámen" by PUG

(#1705) FoxiestFox


FoxiestFox
félisten

Pedig annyi lenne, hogy alap az állandó belső nézet mellé lenyomva tartasz egy gombot, láthatnád kívülről a jelenetet.
Pl egy Deus Exet sem tudok elképzelni állandó belső nézettel.

(#1706) Cifu


Cifu
Topikgazda

Közben jött egy twitter üzenet a Community Managertől:

E szerint az FPS nézet azért folyamatos, mert így lehet az élményt megszakítás nélkül biztosítani.
Ugyanakkor a karakterlapon, a járművezetésnél, a tükörben és egy ritka alkalmakkor egy-egy átvezető animációban láthatjuk így is a karakterünket.

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#1707) Cifu válasza FoxiestFox (#1705) üzenetére


Cifu
Topikgazda

A dolognak van pár problémája azért.

1.: A kameramozgással foglalkozni kell. A külső nézetnél ez mindig probléma, hogy a tereptárgyak vagy "átlátszóak" lesznek, vagy pedig akadályozzák a kamera mozgását, ami miatt össze-vissza ugrál a kamera. Egyik sem jó megoldás, mindkettőnek vannak problémái.

2.: A játékban némileg csalás lehet, hogy a kamera forgatásával beláthassunk olyan helyekre, amelyeket amúgy a karakterünk nem látna.

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#1708) Fitzgerald válasza LK (#1704) üzenetére


Fitzgerald
veterán

Mintha a kemény női karakter nem lenne manapság legalább ugyanekkora klisé ezekkel az androgén külsejű, felnyírt/rövid hajú, tetovált sunákkal.

Szerk.

Napi slusszpoén: a komment után 1 perccel betöltöttem a Battlefield 1-et, és ez a kép fogadott. Majdnem kiköptem a sörömet a röhögéstől. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#1709) Cifu válasza Fitzgerald (#1708) üzenetére


Cifu
Topikgazda

Azzal együtt, hogy szerepjátékról beszélünk, ahol az egyik lényeg az lenne, hogy olyan karakterrel játszunk, amilyennel csak akarunk, azért érdekes lenne, ha a Cyberpunk világában olyan karakterekkel akarna valaki nyomulni, amely kifejezetten nem a macsó férfi / kemény csaj alapról építkezne.

Az egész Cyberpunk a zsigerből pózerkedésről szól... :DDD

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#1710) kiserik válasza Cifu (#1706) üzenetére


kiserik
senior tag

Akkor van még remény. A tükör az nem érdekes, de az átvezető videókon, ahol max párbeszéd van, ott jó lenne egy Witcher3 szerű megoldás.

(#1711) Cifu


Cifu
Topikgazda

A Cosplay útmutatók oldalon feltűnt három karakter még: Meredith Stout, a Militech ügynök; Dexter Deshaw, a fixer és egy általános Trauma Team egyenruha. A letölthető képek a szokásos 4096 pixel magasak...

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#1712) LK válasza Fitzgerald (#1708) üzenetére


LK
addikt

Az egyik a filmezés eleje óta klisé, a másik csak 20-30 éve. Inkább a kevésbé klisébbet választom, amíg nem írják elő kötelezően, ill. van választás.

"óóóóó istenem.. boldogok a lelki szegények, mert övék a trollok és fanboyok országa, ámen" by PUG

(#1713) ZrogNV


ZrogNV
tag

Sziasztok!

Már előrendeltem a játékot PC-re.
Most azonban elgondolkodtam a collector edition-ön,
de sehol sem sikerült megrendelhető készletet találnom.
Erről már lekéstem és mind elfogyott vagy még nem is lehet ezeket előrendelni?

“Nem győzni jöttünk, hanem pusztítani!”

(#1714) Cifu válasza ZrogNV (#1713) üzenetére


Cifu
Topikgazda

Arról már lekéstél...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#1715) Fitzgerald válasza Cifu (#1709) üzenetére


Fitzgerald
veterán

Tökre igaz, leginkább arról volt szó hogy mi a klisé, meg mi nem az.

(#1716) Fitzgerald válasza Vesa (#1696) üzenetére


Fitzgerald
veterán

Elfelejtettem válaszolni. Valószínűleg vettek fel egy rakás olyan arcot, aki dolgozott már FPS játékon/játékokon is. Jó nagyra nőtt a csapat létszáma a W3 óta. Az egyik E3-as interjúban egy olyan fejlesztővel beszélgettek, aki az USA-ból költözött ki Lengyelországba, hogy a Cyberpunk-on dolgozhasson.

(#1717) JSaN válasza kiserik (#1700) üzenetére


JSaN
addikt

De a tukorben nezegetheted magad, videoban is latszott.
Ha meg van RTX karid akkor minden tukrozodo pocsolyaban/kirakatban nezheted magad. ;]

Steam profile: https://steamcommunity.com/id/1106198411061984/

(#1718) kwzatz válasza LK (#1712) üzenetére


kwzatz
őstag

"Egy kemény női karaktert izgalmasabb megszemélyesíteni, mint a szokásos macsó vagyok és megmentem a világot unalmas klisét továbbvinni."
Férfi vagy női testtípus ( ;] ) ide vagy oda, alapvetően ebből a megmenteni a világot sztori az, aminek remélhetőleg nem sok köze lesz a játékhoz. Félreértés ne essék, imádom a jól megvalósított "a kiválasztott megment mindenkit" történeteket, de itt szerintem igazán lehetne más. Valahogy nem olyannak tűnik ez a világ, amit egyáltalán meg lehet/érdemes megmenteni. :D

(#1720) Cifu


Cifu
Topikgazda

Egy Finn gamer magazin címlapja:

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#1722) oriic


oriic
HÁZIGAZDA

1/2 Until now, the only thing we said about multi was that it was in R&D. As we’re getting closer to launching ‘single player’ Cyberpunk 2077 in Apr. 2020, we’d like to confirm that multiplayer's in the works! If you feel like lending us your skills apply: https://t.co/QQV6qsuvhk https://t.co/GHbiS5N3DT

2/2 The plan for now is to deliver Cyberpunk 2077 in April, then follow up with DLCs (free!) and single player content, and — once we’re done — invite you for some multiplayer action.

[ Szerkesztve ]

Live-Die-Respawn

(#1723) Cifu válasza oriic (#1722) üzenetére


Cifu
Topikgazda

Azért jó fej vagy, hogy az angol szöveget bemásolod... :DDD

A lényeg az, hogy megerősítették, hogy dolgoznak a többjátékos módon, és nyitottak egy sor állásajánlatot a Wrocław-i csapathoz (hálózati fejlesztő, tapasztalt játékenet programozó, stb.).

A második üzenet arról szól, hogy a játék megjelenése után ingyenes DLC-k várhatóak, és ha ezekkel is meglesznek, akkor jön csak a többjátékos mód.

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#1724) oriic válasza Cifu (#1723) üzenetére


oriic
HÁZIGAZDA

Bocsi bocsi.Felkezzel motorrol ennyit tudtam csak hirtelen. :D

[ Szerkesztve ]

Live-Die-Respawn

(#1725) Cifu válasza oriic (#1724) üzenetére


Cifu
Topikgazda

:F ... :Y ... :DDD

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#1726) Cifu


Cifu
Topikgazda

Egy Facebook kérdés volt, hogy mi a helyzet a gyártással. A válasz szerint mindenki tud gyártani, de az összetettebb dolgokhoz a megfelelő képességekre (perk) elég pontot kell rakni. A példák szerint lehet páncélt, kiberver-elemeket, fegyver modulokat, különleges fegyvereket, fogyasztási termékeket (pl. drogok) és felhasználható eszközöket (gadgets) gyártani.

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#1727) duvi válasza Cifu (#1726) üzenetére


duvi
nagyúr

Ez jó hír :K Vajon hogy lesz megoldva a lootolás? Ládákból+ ellenfelekből+quest rewardokból? A meglévő felszereléseket "bezúzhatjuk" komponensekért?

(#1728) Cifu válasza duvi (#1727) üzenetére


Cifu
Topikgazda

A videókban bizonyos szintig látható volt már, pl. a Netwatch ügynök körül "villognak" a pénzkötegek, amikor Sasquatch hozzánk vágja a kalapácsát, akkor "lootoljuk", a korábbi videóban ugye menet közben szedtünk össze fegyvereket, stb.

Sajnos a nyersanyagokról és a gyártás pontos menetéről nem sokat tudni. Én úgy gondolom olyasmi lesz, mint a The Witcher 3-ban. Ami valahol jó, valahol rossz. Leginkább azért rossz, mert a The Witcher 3 esetében is hiába lehetett tök hasznos cuccokat gyártani, egyfelől mindig pont olyan "alkatrész" nem volt hozzá, ami kellett, és ha csak nem álltál neki a neten utánanézni, saját kútfőből átlagos egyorrú játékos sose találhatta meg azt az egy bizonyos cuccot. A másik gond, hogy a lootolható cuccok általában jobbak voltak, kevés kivételtől eltekintve (pl. a Witcher szettek, de azok is a bónuszaik miatt főleg).

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#1729) Vesa válasza Cifu (#1728) üzenetére


Vesa
Topikgazda

"A másik gond, hogy a lootolható cuccok általában jobbak voltak,"

Ezzel egyébként elég sok játékban agynverik a gyártást, ami így értelmét veszti.

A tudomány a valóság költészete!

(#1730) .LnB


.LnB
titán
LOGOUT blog

Cifu!

Cyberpunk, Chippin In

Ez lesz az?

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#1731) Cifu válasza .LnB (#1730) üzenetére


Cifu
Topikgazda

Yupp. :DDD

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#1732) .LnB válasza Cifu (#1731) üzenetére


.LnB
titán
LOGOUT blog

Uhhuhuu :)

[ Szerkesztve ]

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#1733) tomazin válasza .LnB (#1732) üzenetére


tomazin
veterán

megtaláltam én is, de nem tudom megnyitni :O
remélem nem vársz vele (mármint Cifu) uborkaszenzonra, hanem már pikkpakk megjelenik :)

[ Szerkesztve ]

(#1734) .LnB válasza tomazin (#1733) üzenetére


.LnB
titán
LOGOUT blog

Cifu-nak innentől nincs ráhatása. Majd megjelenik, mikor Kalandor-ék úgy gondolják. De mivel nincs sok várakozó cikk, ezért szerintem nem kell rá sokat várnunk. Én se tudok természetesen beleolvasni még ilyenkor.

Na megrendeltem a másik poló(ka)t, de most M-eset. (Most rendeltem egy Witcher-eset is). De nekem ennyi elég is.

[ Szerkesztve ]

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#1735) Cifu


Cifu
Topikgazda

A Deep Dive videó narrátor nélkül jó minőségben, akár letölthető formátumban is. Érdemes egyszer végignézni, mert a hanghatások egész jól kijönnek így. Viszont érdekes módon egy csomó esetben nem hallani a dialógust, amit kiír, lehet, hogy még ez a küldetésszál sem kész 100%-osan?

Egy másik inkább csak poén, az iPhone 11 kapcsán a hivatalos twitter humorizált egyet a 2013-as teaser videóban látható sisak-designnal:

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#1736) LK válasza Cifu (#1735) üzenetére


LK
addikt

A twitter nagyon jóóó. :DDD

"óóóóó istenem.. boldogok a lelki szegények, mert övék a trollok és fanboyok országa, ámen" by PUG

(#1737) Cifu


Cifu
Topikgazda

Q&A az egyik küldetés-tervezővel, Philipp Weberrel.

Zanzásított lényeg:

-Weber úgy került a CDPR-hez, hogy a Redkit modding tool-al csinált egy saját modot, a Lykaon-t még a The Witcher 2-höz, amivel megnyert egy Redkit moddig versenyt. Az első helyezett díja amúgy egy replika volt az Aerondight-ból (az ezüst kard, amit Geralt a Lady of the Lake-től kap meg). Ezután Pawel Panasiuk megkereste, hogy lenne-e kedve pályatervezőként dolgozni a The Witcher 3-on. Persze, hogy igent mondott, de végül nem pályatervezőnek, hanem küldetés-tervezőnek alkalmazták.

-A fő különbség a modder és a játékfejlesztő között a közeg: a modder nagyobb szabadságot élvez, de ugyanakkor a játékfejlesztésnél rengeteg tehetséges ember segíti a munkádat. Fontos különbség az, hogy egy tapasztalt QA csapat áll készen arra, hogy "szétszedje" a küldetést, rámutasson a hibákra vagy ötleteket adjon hogy lehetne jobbá tenni.

-A küldetések tervezése az ötleteléssel kezdődik, ez a legkönnyebb része a munkának, általában több száz kerül az asztalra, amiből aztán kiválogatják a legjobbakat. Ezek nagyjából fél oldalas rövid összegzések. Ebből lesz egy 10+ oldalas tervezet, ami egyfajta forgatókönyvnek felel meg, de még a párbeszédek csak vázlat szinten készülnek el, és szekciókra van bontva, mint 'Helyszín', 'Felfedezés' és 'Játékstílusok'. Ezután a tervezettel való munkát az írók veszik kezelésbe, akik a karaktereket, párbeszédeket és történetet polírozzák tovább, de még mindig nem véglegesre. Ha ez is megvan, elkezdődik a küldetés elkészítése a fejlesztői csomaggal, az első változat egy durva verzió még, amelynek a lényege, hogy alapszinten végig lehessen játszani. Ezt folyamatosan újra és újra játszva elkezdik a történetet és a párbeszédeket véglegesre csiszolni, további részleteket hozzáadni, játéktechnikailag tökéletesíteni, bekerülnek a hanghatások, grafikai hatások, stb. A folyamatot a fejlesztői csomagon keresztül a producerek is követni tudják, hogy az adott küldetés milyen fejlesztési stádiumban van és hogy áll, ezáltal az egész folyamat roppant szervezet módon zajlik.

-Arra a kérdésre, hogy mitől lesz egy küldetés 'jó', azt válaszolja, hogy erre nincs recept. Szerencsére a CDPR-nél nincsenek küldetés-besorolások (pl. ez most kísérés-küldetés, ez most keresed-meg-és-hozd-el küldetés, stb.), mivel ez alapból korlátozná a kreativitást. A fontos mindig az, hogy az adott küldetésbe a játékos bele tudja élni magát. Nagyon szereti az olyan küldetéseket, ahol érdekes és új játékmenet-elemekkel szembesülhet a játékos, amik a korábbi (és későbbi) küldetésekben nem köszönnek vissza.

Ezzel kapcsolatban felidézi, hogy a The Witcher 3 fejlesztésének elején volt egy olyan küldetés-tervezet, hogy a világban mindenhol lennének elszórva szavak, és ha mindegyiket megtalálja a játékos, akkor jutalmat kap. A tervezetet elvetették, mégpedig Mateusz Tomaszkiewicz (a vezető küldetés-tervező) ezzel a szöveggel: “We. Don’t. Do. Fetch. Quests!” (Mi. Nem. Csinálunk. Elhozós. Küldetést!).

-A fő szál történetvezetése alapvetően pár mondatos leírások - innen indul a történet és ez lesz a vége. A küldetéstervező feladata a kettő közötti részt tartalommal megtölteni, az írókkal együttműködve. A mellékküldetéseknél nagyobb a szabadság, ugyanakkor előfordul, hogy a mellékszál is kihatással van a fő történet szálának végkifejletére. Minőségbéli különbség viszont nincs közöttük, nincs olyan "szabály", hogy a mellékküldetések nem kaphatnak dedikált karaktereket és átvezető animációkat, csak azért, mert ez csak egy mellékküldetés.

-Alapvetően a fő- és mellékküldetések mellett még van egyfajta 'nyílt világi történések' kategória, amit 'Utcai Történeteknek' (Street Stories) hívnak. Ezek nem klasszikus küldetések, hanem egyszerű "hétköznapi" események, amelyik élettel töltik meg Night City-t, ezek nagy részét például fixerektől (mint Dexter DeShaw) kaphatjuk.

-A fő küldetéseknél külön kitér arra, hogy mivel nem lineáris a játékmenet, ezért simán "átugorhatjuk" (vagy éppen elmulaszthatjuk) a fő küldetésszálhoz tartozó küldetéseket. Ettől még végig lehet játszani a játékot. Ehhez tartozik az a verzió is, hogy a játékos "elbukja" az adott küldetést. A játékban csak a játékos halálával jön a "game over" képernyő, a fő küldetésszálaknál nem tudunk olyan helyzetet létrehozni, ahol a további játék megáll (mert nem tud haladni a történet). Ez ugyanakkor a következmények kategóriáját is megalkotja, tehát ha a játékos valami nagy hülyeséget is csinál, az később kihatással lesz a játék történetére...

-A küldetések tervezése szempontjából nagyon nagy lehetőséget lát a három háttéropcióban, egy nomád a legtöbb esetben jobban tud egy utcai helyzetet kezelni, mint egy céges, ám ha tárgyalni kell, a céges lesz előnyben. Ez számtalan szerepjátékra ad lehetőséget.

-Arra a kérdésre, hogy lesz-e annak kihatása a játékmenetre, hogy például V már félig-meddig kiborg, azt válaszolja, hogy spoilerezni nem akar, de egyfelől igen, vannak olyan csoportok, akiknek a tagjai például vallási okból kerülik a mesterséges beültetéseket. Ugyanakkor a 2077 világában a kiberver olyasmi, mint ma a mobiltelefon - teljesen megszokott és hétköznapi a látványa.

-A küldetéseknél a kísérő (companion) esete speciális, egy csomó küldetésnél alapvetően eltérően zajlanak a történések attól függően, hogy egyedül vagy kísérővel megyünk. Ez persze sok extra munkát jelent, de ez egyben még több féle játékélményt adhat, tehát bőven megéri foglalkozni vele.

-A játékban csak 'kézzel készült' küldetések lesznek, procedural küldetéskészítés nem is volt az asztalon.

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#1738) GypsFulvus2 válasza Cifu (#1735) üzenetére


GypsFulvus2
őstag

Baj lesz még ebből, az almások indítanak egy szabadalomsértési pert... ;]

"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

(#1739) LK válasza Cifu (#1737) üzenetére


LK
addikt

A Shadowrunban volt a társadalomnak egy része, akik meggyőződésből nem használtak beültetéseket. Lesz a játékban ilyen, vagy a játék történeti felépítése nem teszi lehetővé ill. az előnyei miatt szinte öngyilkosság lesz nem használni ezeket az eszközöket? (tudom ez nem Shadowrun lesz,de érdekel)
Aerondight-ot pont tegnap kaptam meg a Witcher 3-ban :)

[ Szerkesztve ]

"óóóóó istenem.. boldogok a lelki szegények, mert övék a trollok és fanboyok országa, ámen" by PUG

(#1740) Cifu válasza LK (#1739) üzenetére


Cifu
Topikgazda

Lesz a játékban ilyen, vagy a játék történeti felépítése nem teszi lehetővé ill. az előnyei miatt szinte öngyilkosság lesz nem használni ezeket az eszközöket?

Ha megnézed a Deep Dive videót, feltűnhet, hogy a Pacificai lakók (főleg Haitiak és Dominikaiak) nem nagyon rendelkeznek beépített kiberverrel. Főleg feltűnő az Animals-al összevetve. Eleve furcsa kicsit a Voodoo Boys netzsoké háttere is, ha ezt is hozzárakjuk...

A CP2020-ban az Inquisitors banda kifejezetten kiberver ellenes, a kiberver minden formáját az istentől idegennek és szentségtelennek tartják. A dolog szépsége, hogy bioware-eket (bionikus, tehát mesterséges, de élő szövetekből álló) beültetéseket ők is használnak.

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#1741) LK válasza Cifu (#1740) üzenetére


LK
addikt

A Japán rajzfilmekben gyakran feltűnik a kérdés, hogy meddig ember még az ember ? Illetve egy gép (MI) mikortól nevezhető lélekkel bíró (érző) élőlénynek? Kíváncsi vagyok, hogy ez a téma-kérdéskör feltűnik-e a történetben? Csalódnék, ha nem ;) Egyik kedvencem, hogy a műtesttel rendelkező egyének a megszokás miatt eljárnak műkaja vendéglőbe. (Ghost in the shell)
Egyébként nemsokára valós kérdések lesznek ezek.
Hát igen ez is érdekes kérdés, hogy nem gép, tehát élő szövetes beültetés azonos elbírálás alá esik vagy sem ?

[ Szerkesztve ]

"óóóóó istenem.. boldogok a lelki szegények, mert övék a trollok és fanboyok országa, ámen" by PUG

(#1742) Cifu válasza LK (#1741) üzenetére


Cifu
Topikgazda

A Japán rajzfilmekben gyakran feltűnik a kérdés, hogy meddig ember még az ember ? Illetve egy gép (MI) mikortól nevezhető lélekkel bíró (érző) élőlénynek?

A dolog összetettebb, kezdve ott, hogy egy mesterséges élőlény minek tekinthető (akár mesterséges biológiai lény is). A kérdést fel lehet tenni, de ez tisztán morális és etikai kérdés, lásd alig száz éve például a bőrszín vagy nemek alapján szegregáltak embereket. A vallás alapján a mai napig megy ez. Szóval hiába tűnik ez olyan nagy dolognak, csak nézőpont kérdése, hogy mit látunk bele, mivel vetjük össze.

Egyébként nemsokára valós kérdések lesznek ezek.
Hát igen ez is érdekes kérdés, hogy nem gép, tehát élő szövetes beültetés azonos elbírálás alá esik vagy sem ?

Nem hinném, hogy hamarosan lenne ez. A kibernetikus beültetések még csak-csak, de ott a hasznosságot aligha fogja bárki is kérdőre vonni (hiszen adott esetben a szemműtét és mesterséges szem beültetése terén aligha vitás, hogy hasznos dolog). Ráadásul az elbírálás is ismét csak elbírálás és nézőpontok kérdése. A ametafentamin terén is üldözendő drogoknak vannak tekintve, mégis használják a mai napig például vadászpilóták esetén a sok órás küldetéseknél szükséges koncentráció fenntartására ([link]).

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#1743) Fitzgerald válasza LK (#1739) üzenetére


Fitzgerald
veterán

Ha a főhősre gondolsz, a lead quest designer a YongYea-interjúban beszélt erről. Nem lehet teljesen cyberware-mentesen végigtolni a játékot. A legalapvetőbb interfészek, csatlakozók meglesznek minden karakteren, illetve a sztori szempontjából fontos minimális cyberware-t nem lehet megúszni.

(#1744) LK válasza Fitzgerald (#1743) üzenetére


LK
addikt

Gondoltam. Ezek alapok, mint ma egy mobil v. hitelkártya. A küldiket is könnyebb úgy megadni 2077-ben. ;]

Cifu írását meg nagyon várom. :) Remélem lesz még cikk ,meg videók, mert nehéz lesz kibírni jövő tavaszig :DDD

"óóóóó istenem.. boldogok a lelki szegények, mert övék a trollok és fanboyok országa, ámen" by PUG

(#1745) oriic válasza LK (#1744) üzenetére


oriic
HÁZIGAZDA

"Cifu írását meg nagyon várom."

Hajaj, már beleolvastam, bitang írás lett nagyon. :C

Live-Die-Respawn

(#1747) .LnB válasza oriic (#1745) üzenetére


.LnB
titán
LOGOUT blog

Csaló! Lehetnél politikus, úgy visszaélsz a hatalmaddal! :DDD Én naponta százszor nézek fel a logoutra, hogy kint van e már.

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#1748) Cifu válasza duvi (#1746) üzenetére


Cifu
Topikgazda

Hát, én kis naív azt hittem, hogy játékengine-t látunk.
Erre kiderül, hogy prerendelt az egész... :(

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#1749) duvi válasza Cifu (#1748) üzenetére


duvi
nagyúr

Igen. Túl szép volt ahhoz, hogy engineből készült volna az a trailer :( Így is optimalizálni (butítani?) kell a végleges verzióhoz, hogy a konzolokon is elfogadható sebességgel fusson.

(#1750) LK válasza oriic (#1745) üzenetére


LK
addikt

Ó hogy..... Hát ezek után az a minimum, hogy belinkeled ide, ha kint lesz. :P

"óóóóó istenem.. boldogok a lelki szegények, mert övék a trollok és fanboyok országa, ámen" by PUG

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  Cyberpunk 2077 (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.