Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Piftuka


Piftuka
veterán

Köszi az ismertetőt!

Bevallom, egészen idáig nem ismertem a "metroidvania" műfajról, ezért utána kellett olvasnom...

Az biztos, hogy az általad összegyűjtött pozitívumok és a játék képi világa meghozza az ember kedvét ehhez a játékhoz, ám engem éppen a felsorolt negatívumok tartanak vissza, és a bevezetőben említett "2D rougelike".

Tehát ebben a játékban is permanens az elhalálozás? És olyankor lehet kezdeni a legelejéről az egészet?

"Aquila non captat muscas."

(#2) DaemonX válasza Piftuka (#1) üzenetére


DaemonX
HÁZIGAZDA

Lehet, hogy én voltam félreérthető, ez esetben elnézést. A játék nem roguelike, vagy roguelite, mindösszesen arra akartam utalni a bevezetőben, hogy a rogue és a Metroidvania műfajú játékok az utóbbi években nagy népszerűségnek örvendenek fejlesztői és játékosi oldalról is egyaránt az indie világban, és rengeteg készül belőlük (két domináns műfaj lényegében). Utána írtam is, hogy a Curse of the Sea Rats az utóbbi zsánerbe (Metroidvania) esik, nem a rogue-ba, amire utaltam is, hogy nem szívlelem. :D

Örülök, hogy meghozta a teszt a kedved hozzá! Korrekt kis játék, az tény, és megér egy próbát. Viszont ha még új számodra a műfaj, azért talán első körben az olyan nagyágyúkat ajánlanám, mint az Ori második része, a HAAK, vagy a Hollow Knight. Ezek a 10/10-es darabok.

(#3) gbors


gbors
nagyúr

Érdekes lett a konklúzió része a dolognak, különösen a FIST-es összevetés - én alapvetően élveztem a FIST-et, annak ellenére, hogy amiket felhoztál hibájaként, azzal szinte mind egyetértek. Viszont nagyon jól volt összerakva a világa, szórakoztató volt benne mászkálni, jó volt a power-up struktúra, ill. nekem a zenék is teljesen bejöttek.
A CotSR-ből igencsak jól jönne egy 30-40 perces demo, mert így nehéz eldönteni, hogy az értékei miatt el lehet-e nézni a hibáit (amik a leírtak alapján sokkal inkább a játékmenetre hatnak, mint a FIST esetében).

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#4) Piftuka válasza DaemonX (#2) üzenetére


Piftuka
veterán

Köszönöm, így már a helyére kerültek a dolgok! :R

A műfaj egyébként nem új számomra, mert a 8 & 16 bit-es időkből való, hasonló játékokkal játszottam már; a "Castlevania"-t és "Metroid"-otis ismerem SNES-ről, valamint az Ori mindkét részét megvásároltam, ráadásul a Steam-es kívánságlistámon is megtalálható még jó néhány cím ebből a kategóriából...

Csak azt nem tudtam, hogy a műfaj neve "Metroidvania". :)

Illetve "persze, hogy tudtam, csak nem sejtettem"! :DDD

Mindenesetre az jó, hogy nem "rougelike", mert öreg vagyok én már ahhoz, hogy százszor nekifussak egy játéknak. Ha meglátom bármelyik játékban, hogy a "permadeath" az egyik jellemzője, akkor azonnal ignorálom.

A "Curse of the Sea Rats" viszont most felkerült a kívánságlistámra. :K

[ Szerkesztve ]

"Aquila non captat muscas."

(#5) DaemonX válasza gbors (#3) üzenetére


DaemonX
HÁZIGAZDA

Van egy Metroidvania listám, amit angolul vezetek. Csak 2D-s és/vagy indie címek kerülnek fel rá, meg egy-két játék, ami elég hasonlóságot mutat egy MV-vel, hogy annak lehessen nevezni. Talán ezek rangsorolása/pontozása adhat némi támpontot neked a Curse of the Sea Rats kapcsán.

[ Szerkesztve ]

(#6) gbors válasza DaemonX (#5) üzenetére


gbors
nagyúr

Hát, köszi, annyi támpontot ad, hogy vszleg nem mi fogunk egymásnak jó tippeket adni metroidvania játékok terén :D
Az S-kategóriádból 5 játékkal játszottam, ebből 4 az amúgy valóban kiváló alapötlet ellenére nagyon gyorsan az idegeimre ment, és abbahagytam (Ori, FEZ, HLD, GM), egy pedig kb. hidegen hagyott (Hollow Knight). Ugyanakkor a Yoku nálam S, Axiom Verge és Luna Nights meg A. A metroid-rokon csoportból meg a Dead Cells S(+).
Szóval, láthatóan nem ugyanazt szeretjük a műfajban :N

[ Szerkesztve ]

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.