Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Kashim


Kashim
őstag

Nem találtam topicot a játéknak, de gondoltam megérdemel egyet. Most szereztem be Steam leárazáskor, még viszonylag friss, mondhatni elég béta jellegű cucc, de érdekes és baromi élvezetes középkori online fps darabolás. :)
Egy Kickstarter indie game projektként indult, kis csapat hegeszti, ennek az lesz az előnye hogy valószínű jó pár kieget kapunk ingyen és folyamatosan toldozni fogják a játékot. Januárra várható is egy update csomag, új fegyverekkel, térképekkel, 1v1 duel és zászlórabló módokkal.

Hivatalos weboldal

Ezeken az oldalakon lehet megvenni a játékot: Steam, Gamersgate, GameStop
Általában olyan, 18-20 euró körül van, ha nincs leárazva. Jelenleg Steamen a legolcsóbb.

Elég jókat lehet vele mókázni, linkelek pár videót ennek prezentálására:

Kedvcsináló #1
Kedvcsináló #2
Kedvcsináló #3
Sok kép

Grafika nagyon szép, ha van hozzá vasa az embernek.
Ugyan Unreal Engine 3 fut alatta, de van még mit optimalizálni, mert elég gyatrán tud futni viszonylag erős gépeken is. Ráadásul vannak 64 fős mapek is, amik tényleg meg tudják izzasztani a hardvert. Érdemes official szervereken játszani, azok lag és akadás szempontjából is sokkal jobbak, mint a sok third party.
Sok beállítás van, így meg lehet találni a megfelelőt, de maxon iszonyat hangulatos és jól néz ki.

Grafika mellett a hanghatások és a sok bekiabálás is sokat tud dobni a hangulaton, ezeket X-szel elérjük, továbbá a C megnyomásával lehet elsütni egy csatakiáltást, ami kb. tényleg hű a nevéhez. Ha megnyomjuk, egy ordas nagyot üvölt a karakterünk, amely hatására sokszor mások is becsatlakoznak. Ez a lánc-hőbörgés egy 64 fős szerveren kifejezetten mulatságos momentum szokott lenni, de abszolút hű a helyzethez és nagyon megdobja a hangulatot.

Elsősorban egy FPS játék, de ha a szerver engedi, P-vel válthatunk külső nézetre, vannak helyzetek mikor külső nézetből többet látni, de szvsz az alapnézet hangulatosabb.

Összesen 4 class van a játékban. Archer , Man-at-arms, Vanguard és Knight.
Itt vannak róluk képek és angol leírás.

Aki nem tudna angolul, vagy csak lusta kattintani, röviden:

Archer: Íjász, értelemszerűen. Tud sima íjjal, számszeríjjal és dárdával is menni, ezekhez pedig különféle nyilakat választani. Közelharcra elég gyengus, de a gyorsaságával lehet meglepetéseket okozni, főleg, hogy hátbatámadásra bónusz sebzést dob.
Többi íjász ellen tud fedezékként egy nagyobb pajzsot szúrni maga elé. Jó kis kempelős class összességében.

Man at arms: Leggyorsabb közelharcos, tud dodge-olni, félreugrani. Ezzel közelebb és távolabb tud kerülni az ellenféltől, Vanguard ellen elég jó class, viszont a rövid fegyverei miatt közel kell kerülni az ellenfélhez, ez pedig tömegben bőven végzetes lehet. Tud pajzsot is hordani, így gyengébb íjászok ellen jó eséllyel indul hardba.

Vanguard: Viszonylag gyors, de dodge-olni már nem tudó class, hosszú kétkezes fegyverek az elsődleges eszközei. Nagy távolságra tud suhintani és döfni, de elég lassan támad, így közelről ki lehet végezni. Speciális képessége, hogy hosszabb sprint alatt megemeli a fegyverét, és az első támadásra egy orbitálisat csap. Emiatt rohamozni a legjobb kaszt.

Knight: Legdurvább páncélos class. Baromi lassan mozog, de sok gyepát kibír és ő viseli a legnagyobb pajzsot is a játékban. Már ha persze kiválasztjuk. Lehet két kezessel és egy kezes+pajzs kombinációval is menni. Íjászok ellen és frontvonalon tankoláshoz javasolt.

Összességében minden classon belül van némi változatosság, mert 3 fő fegyvernem közül választhatunk, majd ezeken belül killek után újabbakat unlockolhatunk. A fő fegyveren kívül választhatunk másodlagosat és egy kiegészítő eszközt is, ami lehet egy dobófejsze/kés, különféle pajzsok, vagy egy olajos bödön amivel felgyújthatunk egy kis területet. Kemper íjászok ellen hasznos tud lenni ez utóbbi.
Fegyverekről itt lehet képeket nézni és angol leírást olvasni.

Ha lesz érdeklődés és sokan játszatok, csinálhatunk névsort is ide az első hozzászólásba, velem kKNd-ként találkozhattok ingame. Ha valaki lát szóljon rám nyugodtan, csapatjáték elég jól tud jönni és hangulatosabb is úgy tolni.

Jó játékot. For the order!

[ Szerkesztve ]

(#2) HaaS válasza Kashim (#1) üzenetére


HaaS
addikt

Nézegettem videókat a jutyúbon, tényleg nagyon élvezetes, még nézni is:)! Teamspeakkel megspékelve meg aztán tényleg király:D!

"a sárkány is csak ember" - oxox

(#3) Kashim válasza HaaS (#2) üzenetére


Kashim
őstag

Azám. :D

De legjobb, hogy nagyon frankón ki van egyensúlyozva. Igazából, ha ügyesek vagyunk minden classal lehet ütni a másikat. Vannak helyzetek mikor egyik előnybe kerül, de nem érezni azt, hogy most pl. a Knight mindenkit begyak aki az útjába kerül. A harc nagyon egyszerű, de mégis jó pár órát beleöl az ember, mire kitapasztalja mik a jó taktikák, mikor melyik támadást kell alkalmazni és egy kialakult 1v1-nél nagyon jókat el lehet csatázni. Van hogy egy szűk helyen egy nagy hévvel érkező Vanguard egyszerűen belecsap egy útba eső oszlopba és egy jól irányzott döféssel el lehet intézni. Nem szabad elfeledkezni, hogy a görgő fel és le görgetésével van még 2 féle támadás, nem csak a kattintós suhintás.

Védekezést is jókor kell megnyomni és a támadás irányába nézni, akkor hatásos. Emiatt be is lehet szívatni a jó népet, mert ha elkezdünk ütni és megnyomjuk a Q-t vagy a jobb gombot, rögtön abbahagyja a támadást, így ha valaki védekező pozícióba ugrik és leengedi, jól nyakon lehet vágni. :D
Van rúgás is F betűvel, sok pajzs mögött sumákolót ki lehet billenteni az egyensúlyból és megkínálni.

Azt se szabad elfelejteni, hogy friendly fire itt elég rendesen van. Szóval ha egy Vanguarddal berontunk a tömegbe, nem ritka, hogy 1-2 bajtársunkat is meg lehet szabadítani a fejétől... :DDD
Helyezkedés és körültekintés így hatványozottan fontos, különben egyrészt csapattárs nélkül maradunk az ellenség markában, másrészt jól megutálnak minket.

(#4) HaaS válasza Kashim (#3) üzenetére


HaaS
addikt

A kétkezes kalapácsos gameplayek a kedvenceim, őszinte bashing:D!

"a sárkány is csak ember" - oxox

(#5) Kashim


Kashim
őstag

Ééés megint leárazták 50%-kal. Vegyétek. :C
2600 Ft-ért vicc.

(#6) Mardel válasza Kashim (#3) üzenetére


Mardel
őstag

Ezzel azért vitatkoznék hogy jól ki van egyensúlyozva...
Man at amrsal az a félreugrás félre az egyenlő a nullával, kétkezes karddal mindenki egy ütés legalábbis az íjász és man at amrs kasztok egyike. Ezért is vannak tele a szerverek inkább knightokkal és vanguarddal.
ÉS számomra itt vált unalmassá az egész, egy az hogy demotiváló a játék, hogy a másik a karijával taktika nélkül buta módon csak a mouse 1 nyomogatásából simán lever, míg nekem hiába van ilyen olyan dodge, vagy pajzs kb a hajamra kenhetem, mert kicsit lassú az egész működése...

[ Szerkesztve ]

Ennél többet nem kell tudni. Csak azt, hogy a víz nedves és kék az ég. Meg hogy a vérapó mindig a helyén van és egyre erősebb.

(#7) Kashim válasza Mardel (#6) üzenetére


Kashim
őstag

Nem értek egyet. Én pl. Man at Armssal bárkit szétgyepálok. Sokan pont a dodge miatt sírnak, hogy túl op. ha jól használja az ember, tényleg nagyon be lehet szivatni a népet.
Nagyon fontos megérteni, hogy minden kaszttal máshogy kell játszani. MAA nyilván nem tömegek gyepálására van, nem szabad vele befutni 4-5 ember közé. Kevés hp-ja van, sokszor a saját csapattársak okozzák a halálod, mert hátbavernek a csata hevében. Erre ott a vanguard, meg a knight kétkezessel. MAA inkább az íjászok és a vonalak mögé settenkedve tud galibát okozni. 1v1-ben pedig nehéz elintézni. Én 80% ezzel a kaszttal játszok és sosem volt gondom Vanguard, vagy Knight ellen. Sebessége miatt simán be lehet szívatni őket, akár kettőt is egyszerre. Sokszor volt, hogy konkrétan úgy lesebezték egymást a bal klikk spamükkel, hogy egy szúrással végeztem mindkettővel.

Meg kell tanulni játszani, ez a game tényleg a technikáról és időzítésről szól, nem olyan, mint egy lövöldözős fps, hogy 10 perc alatt pro az ember. Sok-sok órát beleölve ismeri ki az ember a taktikákat (pl. le lehet guggolni egy vanguard suhintás elől -> ezzel kapásból előnybe kerülsz és sokszor instant halál neki, mert már nem tudja normálisan kivédeni) és akkor jön rá, hogy egy jó játékos bármelyik kaszttal tud jól játszani és bármelyik másik kaszt ellen esélyes. Egy íjász is lazán bedarál egy lovagot vagy vanguardot, ha jól elkapja az ütemet. És pont itt a másik szépsége is, sok-sok óra után is tud kiszámíthatatlan lenni, nem tudja az ember egy-egy játékos mikor süt el egy feintet és mikor csap le igazából. Van, aki 3-4 feintet lenyom egymás után és van aki pont úgy okoz meglepetést, hogy az első támadásra tényleg üt és nem csak trükközik.

Lesznek mindig játékosok, akik Vanguarddal beszántanak a tömegben és csak klikkelgetnek, de ők egyrészt sok csapattársat mészárolnak, ami miatt utálni fogják, esetleg kickelik, másrészt nem lesz jobb a játékban, 1v1-ben rommá veri az ember, így valós sikerélménye úgysem lesz. Ne foglalkozz velük.

Nem szabad feladni, játszogatni kell és tanul az ember, elején lehet picit frusztráló, de ha belejön az ember nagyon jó meccseket le lehet tolni. Viszont nem kell komolyan venni, szomorúan látom, hogy nagyon sok játékos felhúzza magát és anyázik a chatban, ilyet nem szabad egy online játéknál, felesleges.

Ezektől függetlenül januárban az update-tel jön majd balance patch azért. Tudomásom szerint a Vanguard bardiche, halberd meg a hasonló tényleg elég OP fegyókból vesz vissza pici.

(egyébként meg örülök hogy végre írt a játékkal kapcsolatban, azt hittem már senki sem játszik vele :P)

(#8) Mardel válasza Kashim (#7) üzenetére


Mardel
őstag

Igazából én nem tanulgatni szeretném. Azért vettem, hogy lekössön pár órára, de ne ez töltse ki a napom nagy részét.
A probléma az, hogy hiába tudsz is játszani egy man at arms-al, sok lúd disznót győz elv itt is érvényesül, és 3v1-ben simán bevernek, míg egy knight vagy egy vanguard spear-el vagy long sword-el azért tudja tartani a lépést.
Erre a játékra meg nem az 1v1 a jellemző.

Az sem tetszik, hogy ha kis HP-n vagyok akkor már nem lehet rúgni.
Tehát esélytelen nyerni egy pajzsossal szemben akkor már.
Rengetegszer volt hogy úgy haltam emg hogy kis HP-m volt és nem figyeltem nyomogattma az F-et de nem történt semmi és simán megöltek...

[ Szerkesztve ]

Ennél többet nem kell tudni. Csak azt, hogy a víz nedves és kék az ég. Meg hogy a vérapó mindig a helyén van és egyre erősebb.

(#9) Mardel


Mardel
őstag

És egy kérdés, vanguard ellen merre térek ki? Mert se balra, se jobbra nem jó, úgyanúgy elér a hosszú botjával, hátra azért nem jó mert akkor is ő van előnyben, sehogy sem lehet a háta mögé kerülni.
És egymás után nem is lehet használni közvetlen ezt a csúszkálást, ezért mondtam hogy ez használhatatlan..

Ennél többet nem kell tudni. Csak azt, hogy a víz nedves és kék az ég. Meg hogy a vérapó mindig a helyén van és egyre erősebb.

(#10) Kashim válasza Mardel (#8) üzenetére


Kashim
őstag

Nem a kevés hp miatt nem megy a rúgás, hanem valószínű a staminád fogyott el. Arra nagyon oda kell figyelni, mert a rúgás, dodge, sok levegőbe csapkodás sokat levesz és ha stamina nélkül maradsz = halál. Ha nincs staminád, parry-zás is kevésbé hatékony, lassabban tudsz visszatámadni és újra védekezni, így totál kiszolgáltatott vagy. Ezért ha fogytán van staminád, inkább lassan SÉTÁLVA, hátrálj, pihenj amíg visszatöltődik. Természetesen ezt az ellenfelednél is ki lehet használni, ha sokat ugrálsz előle és nem talál el, néhány suhintás után lenullázza a stamináját így nyert ügyed lesz.

Mint mondtam, MAA nem tömegkaszabolásra van. Ha sokan jönnek, fuss el, vagy csald őket egy kis, szűk helyre. Gyak. magukat intézik el a harc hevében. Nem egyszer volt már, hogy 3-4v1-ben 2 vagy 1 ellenféllel maradtam szemben, mert a sok őrült levágta a társát. :D

Nyilván a tanulást nem arra értettem, hogy most ülj le vele egész nap és próbálgass dolgokat, de ez egy olyan játék, hogy bele kell szokni, így jobb játékosok ellen nem lesz rögtön sikerélményed. Ha viszont már belejöttél, sokkal jobban kinyílnak a lehetőségek. Tudod melyik helyzetben melyik kaszt/melyik fegyverrel érdemes menni, melyik ellenfél ellen melyik taktikát vesd be... stb.

Másik kérdésedre reagálva, először is meg kell figyelni melyik támadásba kezd bele. Amint meglátod, hogy szúrni, felülről lendíteni, vagy simán csapni akar egyet, könnyen ki lehet táncolni a támadása útjából. Legfontosabb, hogy figyelj a távolságra. A Vanguard fegyverek nagyon hosszúak, de lassúak is egyben, mindig tartsd magad olyan távol, hogy ha suhint egyet, még épp ne érjen el, viszont egy támadása után/közben be tudsz lépni, vagy dodge-olni közvetlen elé és megsorozni, majd szintén kiugrani. Vanguard ellen ez a taktika. Ezt pár ütközet alatt ki lehet tapasztalni és belső nézetből sokkal könnyebb utána felbecsülni. (ezért játszok én is fps nézetben mindig)

Ha tömegben vagy és sok Vanguard, Knight vesz körül. Szinte biztos, hogy a sima bal klikket fogják nyomogatni, ami elől könnyen le lehet guggolni. FONTOS, hogy a guggolás úgy történjen, hogy csak a CTRL-t nyomod, semmi iránygombot mellé, különben nem guggol elég mélyre és beleér a fejed a csapásba. Ha egy rövid időre lenézel a földre guggolás közben, még jobb eredményt érsz el, mert akkor teljesen behúzod a fejed. Ezt természetesen 1v1-ben is el lehet tolni, ha látod hogy a bal klikkes támadással jön feléd. Ha jól időzítesz, egyrészt baromi nagy meglepetés éri a támadót, másrészt minimum 2 ingyen találatot be tudsz osztani neki, ami után már nem sok esélye lesz, ha nem végzi ki egyből.

Másik ami elől legkönnyebben ki lehet térni, az a Vanguard futás közbeni legdurvább támadása. Mivel az alapból viszonylag alacsonyan suhint és hosszú az animációja, sokszor egy jól időzített ugrással ki lehet védeni, de legbiztosabb ha mikor látod hogy fut feléd, te is nekiállsz felé futni, majd mikor látod hogy megnyomta a támadást, elsprintelsz és ugrasz mellette, majd rögtön a hátába fordulsz. Ezzel 99%-ban egy jó nagy luftot fog ütni maga elé és mivel azt a támadást nem lehet már megszakítani, tiéd az előny. Ezt a támadást egyébként úgy is ki lehet játszani, hogy futsz felé és mikor már viszonylag közel vagy, hirtelen nekiállsz oldalra hátrálni. Ekkor rosszul becsüli fel a távolságot, mert ha futottál volna, akkor már a hatótávján belül lennél, így eltolja a támadást, de nem leszel ott, így megint csak kiszolgáltatott lesz a támadó animáció közben, te meg sorozhatod.

A fej fölötti lendítések ellen igazából erősen oldalazni kell, azzal a támadással a legnehezebb eltalálni valakit, így elég ha gyors vagy. Fontos viszont, ha közel vagy és nincs más opciód, mint a parry. Úgy nyomd a jobb gombot, hogy felnézel a támadás irányába. Ezt sokan nem csinálják és csodálkoznak hogy betalál a támadás, annak ellenére hogy nyomták a parry gombot. Bele kell nézni a támadásba, és úgy védekezni, különben sokszor nem hatékony.

Szúrások is kb. ez a kategória, kis területre hat, ezért szintén nehéz betalálni vele, emiatt könnyebb kitérni előle. Mozogni kell, szűk helyeken 90% hogy ilyen támadásba fut az ember, mert a többi beakadhat a falakba, oszlopokba.

Bocs a sok szövegelésért, lehet hogy ezzel kellett volna kezdenem, van itt két nagyon jó szemléletes videó, ilyen tippekről amiket leírtam. Ha ezt végignézed és hasznosítod a játékban, jobban fog menni az tuti: Első, Második

[ Szerkesztve ]

(#11) Mellors


Mellors
csendes tag

Ezt a játékot megfogom venni.
Alapjába véve az ilyen medieval játékok a gyengéim, ez meg mellé még élvezetesnek is tűnik.

Várok még néhány hónapot amíg kiforr, aztán buy.

(#12) Mellors válasza Kashim (#10) üzenetére


Mellors
csendes tag

Nézegettem a kasztokat.. és nekem is a MAA a legszimpatikusabb.
Agilis, gyors és egy fokkal sem gyengébb közelharcban, akár páncélozottabb ellenfél ellen sem, ha a megfelelő fegyvert használja.

Milyen fegyverzetet használsz vele ?

Átnéztem a fegyókat, nekem a Buckler pajzs(könnyű, ad némi védelmet, de nem lassítja le számottevően az embert) & Norse sword(gyenge de viszont rohadt gyors)/Long sword/ war axe kombó tűnik hasznosnak.

Érdekelne, hogy mit mond a gyakorlat.. szerinted melyik a leghatásosabb?

(#13) Kashim válasza Mellors (#12) üzenetére


Kashim
őstag

Én pajzs nélkül szoktam nagyrészt. Oil pottal az őrületbe lehet kergetni az ellenfelet. :P
Főleg tömegbe hatásos, meg oszoltatni a népet, ha nagyon összetömörülnének védeni egy objective-et. Elég nagy káoszt lehet okozni, ha 5-6 MAA megszórja pl. a királyt egy kis olajjal.

Egyedül akkor megyek pajzzsal, ha nagyon sok az íjász és tényleg alig lehet haladni, szerintem oil pot hasznosabb, de pl. dobókések sem rosszak kivégezni egy-egy legyengült ellenfelet, aki menekülőre fogja, vagy nagyon tartózkodik. Kések amúgy kezdésnek is jók, megszórni picit az ellenfelet közeledés közben és ha betalál néhány, sokszor egy csapás már elég is mire a közelünkbe ér.

Persze nem azt mondom, hogy a pajzsnak nincs létjogosultsága, feintek ellen többet ér, mint a sima parry, meg mint említettem íjászok... de én inkább oil pot, vagy kés. Igazából ki-hogy játszik, stílus dönti el.

Fegyvernek én a sima alap karddal, vagy néha Norse Sworddel megyek. Igazából sebességben nem marad le sokkal alap sem, viszont nagyobbat sebez. Ezért szokták inkább azt favorizálni.
Emellett még a Dane Axe egy nagyon jó fegyver. (utolsó fejsze a sorban) Az esetek többségében ezzel aprítok.
Nem csak hogy nagyon gyors, a legtöbb ellenfelet két fejre lendítéssel kifekteti. Vanguardok utálják. :P

Kasztok közül még a maulos (két kezes kalapács) Knighttal lehet jól aprítani, az a másik kedvencem. :DDD
De az sem egyszerű, nagyon lassú a támadása, így az időzítésnek meg a helyezkedésnek nagyon fontos szerepe van. Társakra főleg figyelni kell. Viszont Knight-on kívül elég egy találat a fejre és loccs.

Jah és itt egy másik videó, egy kis marhulás, hogy ne csak komoly dolgokról legyen szó. :D

[ Szerkesztve ]

(#14) Mardel válasza Kashim (#10) üzenetére


Mardel
őstag

Én íjásszal szeretek (szeretnék) játszani, de az a leggyengébb...
Fegyverváltás meg olyan lassú hogy mire vált, addigra megölnek.
Ennek a kasztnak meg semmi speciális félreugrása sincs, szóval ha rámrohannak végignézhetem ahogy megölnek...
Messzire nem lehet vele lőni, mert nem látni olyan messzire azt a 20-30 métert sprintben meg simán lefutják.
Az arrowok száma is nagyon kevés.
De nem értem, hogy miért kell az íjászokat ezzel is szivatni.
Én szívesen látnám, akkor hogy a fegyverek kicsorbulnak, és bizonyos ölésszám felett eltűnik a kezedből, és ammo boxból lehetne venni, mint a nyilvesszőket.
Ez a része nemtudom hogy lehet kiegyenlített, meg az hogy ha közelről fejbelövöm akkor illene belehalnia, még ha sisakja is van, mert nem favégű nyilvesszőkkel lövöm, stb.

[ Szerkesztve ]

Ennél többet nem kell tudni. Csak azt, hogy a víz nedves és kék az ég. Meg hogy a vérapó mindig a helyén van és egyre erősebb.

(#15) Kashim válasza Mardel (#14) üzenetére


Kashim
őstag

Igazából pont a legrosszabb kasztot választottad kezdésnek. Íjász a legnehezebb, azt a leghosszabb idő kitapasztalni. Viszont lehet okosan játszani azt is, nem úgy, mint a szervereken lévők 90%-a, hogy a kezdőhelyen kempelve lövi a csapattársai hátát. Helyezkedni kell és türelmesen célozni. Messzire nem érdemes püffögtetni. Heavy crossbow egy lövéstől pl. sok kaszt fekszik, de amelyik nem is olyat kap, hogy utána nem sok esélye van bárki ellen. Cudgelt szerezd meg, röhej, de az a legjobb másodlagos fegyó archernek, pillanatok alatt pépesre lehet vele gyepálni az ellent. Időzítést meg kell tanulni, ez a játék része. Ha túl közel kerülnek nem tölteni kell, hanem futni és váltani, vagy hátrálva felvenni a harcot. Nem kell kétségbe esni. Ma is volt, hogy a papír maa-val 4 emberrel néztem szembe és guggolással meg jó helyezkedéssel gyak. 1 embert kellett megölnöm, többi szétaprította egymást annyira ész nélkül kaszaboltak. Ha tartod magad pár másodpercig, sokszor odaérnek a társak és kisegítenek. (vagy épp ők vernek hátba...)

Fegyver csorbulás tönkretenné az egész játékot, fölösleges és irreális kérés. Hogy nézne ki, hogy a támadó csapat futna vissza fegyvert venni a hátul lévő dobozból? Ráadásul a melee kasztok élete sokszor nagyon rövid, mert nyomulni kell előre, így még ha irreálisan gyorsan elhasználódóvá tennék a fegyvereket, akkor sem érne vele sokat senki. Meg most őszintén, egy baromi nagy kalapács mitől csorbul ki, vagy törik el?

Arrowok száma azért kevés, hogy ne kempeljenek félórán keresztül egy helyen. Nincs még egy kaszt, ami ha felmászik egy elérhetetlen helyre, akkor közben tudja ölni a másik felet. Lövedéknek pedig fogynia kell.
Az a baj, hogy továbbra is ezzel a kiegyensúlyozatlansággal vagdalkozol, mikor láthatsz archereket a toplisták elején is. Ha az íjász overall gyenge lenne, akkor ilyen nem történne meg. Egyszerűen tudni kell használni és iszonyú op-vá is képes válni. Játszottam nem egy archer ellen, akit senkivel nem tudtam legyakni, mert mire odafutottam kettőt belém eresztett bárhogy csámpáztam vele. Mikor meg elértem egy ütésből lecsapott, mert olyan gyorsan üt azzal a bunkóval miközben szaladgál össze-vissza.

Egyébként vicces, hogy a másik oldalról épp amiatt szoktak "sírni" hogy minek egyáltalán az íjász kaszt egy ilyen játékba. Egyik oldallal sem tudok azonosulni. Kell az íjász, de nem kell túlerősíteni. Így is ha van 2-3 jó íjász egy csapatban, iszonyat kín átfutni a harcmezőn, mert darabokra szednek. Sokszor még a pajzs sem segít, mert valamid kilóg és azt is ellövik.

Elfutni azért nem tudsz, mert van egy "üldözési" mechanizmus a játékban. Az üldöző bónusz sebességet kap, ha rajta tartja a célkeresztet az ellenfélen. Így ér utol egy knight egy íjászt is akár. Szóval menekülni sem egy vonalban kell, hanem lehetőleg cakkozva és minél több tereptárgy között szlalomozva.

[ Szerkesztve ]

(#16) Kashim


Kashim
őstag

Kis gameplay az új pályákról és fegyverekről amik a januári content update-ben jönnek, elsősorban a buzogányra fókuszálva.
+Buzogányok mellett lesz harci bot is! Új térképek elég ütősnek néznek ki.

(#17) Mardel válasza Kashim (#16) üzenetére


Mardel
őstag

Hát kíváncsi vagyok, remélem az íjászokat nem gyengítették, ha már nem kaptak semmi pluszt.
Kicsit úgy érzem, hogy ez a class kényszerből van a játékban, mert Mount & Blade spinoff.
De mintha a fejelsztők csak a mazochistáknak szánták volna, kapsz 25 arrowot a top íjjal, aztán hello, man at armsnál ugye ott a dodge mint specialitás, vanguardoknál a hosszú spear mint op fegyver meg a nekifutásból döfés, knightok meg strapabíróak és elég gyorsan sprintelnek.

[ Szerkesztve ]

Ennél többet nem kell tudni. Csak azt, hogy a víz nedves és kék az ég. Meg hogy a vérapó mindig a helyén van és egyre erősebb.

(#18) Kashim


Kashim
őstag

Most jöttem rá, hogy végülis maga a béta is elérhető Steamen belül akit érdekel. Itt van egy kis leírás pontosan mit tartalmaz.

Hogyan lehet aktiválni? Steamen jobb klikk a játékra -> properties -> lesz egy béta fül ahol a legördülőben ki lehet választani a béta részvételt. Okézás után kis idő múlva elkezdi tölteni a frissítést. Enjoy! :)

Azt azért nem árt tudni, hogy a béta jelző nem véletlenül van ott. Tehát még folyamatban van a munka, néhány helyen textúrák hiányozhatnak stb...

Mardel
A játék az egykori Age of Chivalry HL2 mod utódja, nem volt még Mount and Blade, mikor az a mod kijött. A játékelemek 90% az elődből van átemelve, csak ott sok volt a megkötés a motor miatt. Itt a saját megoldásokra többet gyúrtak. Csak gondoltam megemlítem.

[ Szerkesztve ]

(#19) Mardel


Mardel
őstag

+1 idegesítő bug (vagy feautre?) ha azzal a sima karddal amit íjász másodlagos fegyverként kap, folyamatosan szurkál vagy megsebez de legyen bármilyen gyors fegyver, nem lehet visszaütni, megakaszt az ütésben bármilyen kasztot. De ezt lehet man at arms-al is.
Kicsit idegesítő mikor így ütnek halálra, hogy vissza sem lehet vágni, mert megakasztja a karaktert a támadásban...

Ezt hamar orvosolni kéne, mert ezzel simán nyer az akinek előbb sikerül egy ütést bevinni amit utána spammel.

Másik, hogy knightnak van a kétkezes kalapácsa (2. sor 2. fegyver, nevét most nemtudom) vanguard eleln akik alapból spearrel mennek esélytelen. 2x olyan lassú, és fele olyan hosszú, inentől adott hogy simán bezúznak.

[ Szerkesztve ]

Ennél többet nem kell tudni. Csak azt, hogy a víz nedves és kék az ég. Meg hogy a vérapó mindig a helyén van és egyre erősebb.

(#20) Mardel


Mardel
őstag

Jó nekem most lett elegem ebből és letöröltem ezt a hulladékot a gépemről, mikor 15x ebbe halok meg hogy megszúr aztán folyamatosan stab stab stab, nemtudok visszaütni mert megakaszt az ütésben, nemtudok rúgni mert knight lassan reagál vagy lenyomom hoyg kick aztán véletlenszerűen valamikor rúg egyet.

Elég volt ebből az idegesítő játékból, 60 órám van benne és nem nemtudok az ilyen idegesítő bugokba beletanulni. Ez nem skill hogy szétszúrkálják a másikat, úgy hogy a másik semmit nemtud ellene tenni, parrynál elfogy a stamina aztán hulla. Ha nyomom hogy kick akkor 5 mp után talán rúg egyet...

A másik a vanguard spear emg longsword spammerek. Jön és lóbálja a hosszú op szar fegyverét, rövedebb fegyverrel knightal el nem éred, man at armsal talán még ki lehet cselezni de mivel nyomkodja simán az attackot se megrúgni nem lehet knightal se eltalálni egy rövidebb fegyverrel. A parry meg addig működik amíg van stamina, ah elfogy akkor meg leszúr.

Azt hittem ez olyan játék ahol a másik ügyessége is szerepet kap, de az, hogy egy hosszú erős fegyverrel jobbra balra söprünk, vagy hot valakit csak szétszúrkálunk megakadályozva ezzel azt hogy visszaüssön, ebben hola fair játék, meg az ügyesség?

[ Szerkesztve ]

Ennél többet nem kell tudni. Csak azt, hogy a víz nedves és kék az ég. Meg hogy a vérapó mindig a helyén van és egyre erősebb.

(#21) Kashim válasza Mardel (#19) üzenetére


Kashim
őstag

Nem bug, csak az idegeső lb spam. Igazából egyszer kapod el egy parry-val a ritmusát, utána fekszenek, csak a csata hevében van, hogy nehéz elkapni a momentumot. Sok játékos van aki erre játszik, hogy rád ront és közelről elkezdi ütni verni a bal gombot meg rohangál. Ezért is utálom a cudgelt, "íjásztuskót." Egyik leggyorsabb fegyver a játékban, valaki elkap vele akkor nehéz szabadulni. :DDD

Vannak amúgy szerencsétlen fegyver párosítások igen, főleg mikor egy hosszú és egy nagyon rövid távú fegyver találkozik és nincs sebességbeli előnye a rövid fegyveresnek. De azért jó helyezkedéssel meg időzítéssel lehet boldogulni néha akkor is. Kalapáccsal meg tényleg egyszer találsz fejbe valakit, ha nem max hp-s knight, akkor instant fekszik. Én imádom a mault, de tipikus védekező fegyver. Pl. a hillside objective térképen mason knighttal mindig azzal megyek, durva statokat lehet okozni az alagútból előbújók meglepetésére ;]

Mardel #20
Nem kéne ennyire felhúznod magad szerintem egy játékon, de tégy ahogy jónak látod. Azért remélem adsz még majd neki egy esélyt 1-2 patch után. Bár ilyen játékmechanikai jellegű dolgokban szerintem nem fognak nagyobb változásokat eszközölni.

Egy kis videó, hogy ha ügyes az ember meddig el lehet lenni találat nélkül. :P

[ Szerkesztve ]

(#22) Mardel válasza Kashim (#21) üzenetére


Mardel
őstag

Ez a videó tetszett, vicces és ügyes is. :) Mondjuk lehet hogy ez 1st person nézetben nem menne ennyire neki.
Majd pár patch után ránézek, talán.
Nem az a bajom, hogy van ilyen a játékban (jó lenne, ha korlátozni tudnák), hanem az egyszerű emberek java része csak erre az olcsó "bug" kihasználására megy rá. Az ilyenekkel tele szerver és nekem ettől megy el a kedvem.

[ Szerkesztve ]

Ennél többet nem kell tudni. Csak azt, hogy a víz nedves és kék az ég. Meg hogy a vérapó mindig a helyén van és egyre erősebb.

(#23) Mellors válasza Mardel (#20) üzenetére


Mellors
csendes tag

..hát ha a knight lassan reagál (vajon miért reagál lassan, talán mert 30 kiló acél van rajta?) akkor menj másik kaszttal. Vanguard medium páncélzattak + erőteljes fegyverzettel lehet, hogy jobban feküdne neked..

Kicsit próbáld már meg reálisan szemlélni a játékot... mintha az életben lenne.

Hosszú fegyverrel támad és ezen vagy kiakadva ?! Legegyszerűbb az ellenszere... MAA valami kurva gyors egykezessel, + gránáttal vagy pajzs. A kétkezes fegyver lassú, az egykezes gyors. 1 támadását blokkolod (ha ügyes vagy) onnantól már ütés előnyben vagy és meg kell tudnod ölni (ha ügyes vagy) .

Mindig bele kell mászni a 2h-sok arcába, hiszen nekik a legnagyobb előnyük, hogy hosszú a fegyverük, nem kell közel jönniük, elég kaszabolni nekik össze-vissza, ahogy te írtad.... de hogy ha túl közel mész hozzá, akkor semmi esélye nem lesz, mert a fegyvere lassú a tiédhez képest...

Ahogy Kashim is írta, az ütemre meg rá kell érezni... mikor kell támadni, mikor kell hátraugrani, erre egy idő után rájön az ember... persze nem mindenki.

(#24) Mardel válasza Mellors (#23) üzenetére


Mardel
őstag

Fegyverfejlesztés miatt mentem knightal és maul-al, ki szeretném maxolni az összes fegyvert és erre az FFA a legalkalmasabb. Problem?

Ennél többet nem kell tudni. Csak azt, hogy a víz nedves és kék az ég. Meg hogy a vérapó mindig a helyén van és egyre erősebb.

(#25) Mardel válasza Kashim (#7) üzenetére


Mardel
őstag

FFA Duel szerverre fel szoktál nézni, ahol 1v1 van?
Szívesen megnézném hogy ölsz meg egy knightot vagy egy vanguardot akiknél longsword vagy spear van, nálad meg shield és nem oil pot.
4ből csak 1-szer sikerült megölnöm valakit.
Egyet rádcsap és fél cm HP-d marad a következőnél meghaltál. A top Axe-al is 3-4 ütés egy knight. Most azt a 3-4-et úgy kell bevinned hogy maximum egyszer találhat el a knight, és azt sem fejre mért ütéssel, mert úgy 1 ütés vagy.

Dodge számomra hasztalan volt, mert a hosszú fegyvere miatt simán elért ha valamelyik oldalra tértem ki. A dodge akkor lenne jó ha kevesebb staminát fogyasztana vagy legalább nem ilyen 1-2 mp-es időközönként lehetne használni pl.

[ Szerkesztve ]

Ennél többet nem kell tudni. Csak azt, hogy a víz nedves és kék az ég. Meg hogy a vérapó mindig a helyén van és egyre erősebb.

(#26) Kashim válasza Mardel (#25) üzenetére


Kashim
őstag

Nem tudtam mostanában játszani vizsgák miatt. Majd bepótolom.
Összességében nekem nem szokott gondot okozni 1v1, de nyilván nem mindegy milyen játékossal hoz össze a sors. Szerintem nem a kaszt számít, hanem hogy mennyire jó játékos van mögötte. Ha valaki jó, akkor úgysem vered meg semmivel. Vannak minden játékban ilyen szinte megölhetetlen alakok.

Ki kell használni a hibákat, félreütéseket, ez a lényeg. Baltával meg fejre kell menni (görgő hátra), akkor két ütés, nem 3-4. Hosszú fegyvernél dodge magában nem mindig elég, a helyezkedésre figyelni kell +oldalazni közben és a hátába kerülni. Ezenkívül a guggolást mindig mondom, nagyon kevesen használják pedig 1-2 ütést szinte megerőltetés nélkül be lehet vinni, annyira meg lehet lepni vele az ellenfelet sokszor.
Ha folyamatosan menne a dodge túl op lenne, így is vannak esetek ahol szinte cheatnek számít.
Találat után meg érdemes hátrálni, óvatosan közelíteni, inkább kifárasztani az ellenfelet, addig te is regenerálódsz kicsit. Ha beszorítanak valahova, akkor nem figyeltél a környezetre és elszúrtad.

Shieldet amúgy pont azért nem szeretem, mert nehezebben lehet vele kikeveredni és zavarja a látást is, +lassú. Oil pot pont arra jó hogy kicsit felidegeld és emiatt össze-vissza kapálózzon, ráadásul a hp-ját is lekapja kezdésnek, vagy befejezésnek. Parry-nál van egy olyan trükk, ha felugrasz védés közben kicsit hátrébb dob, főleg ha többen ütnek rád egyszerre, vagy nagyobb fegyverrel. Így sokszor elég nagy szusszanásnyi helyet lehet nyerni bármi megerőltetés nélkül.

Amúgy azt hittem törölted a játékot. Mégsem olyan könnyű megszabadulni tőle? :P

[ Szerkesztve ]

(#27) Mardel válasza Kashim (#26) üzenetére


Mardel
őstag

Nem még felraktam hogy mindegyik kaszt veterán legyen és már csak a knightból hiányzott pár fegyver.
De most egy kis pihenőre küldtem.

Ennél többet nem kell tudni. Csak azt, hogy a víz nedves és kék az ég. Meg hogy a vérapó mindig a helyén van és egyre erősebb.

(#28) Krike


Krike
aktív tag

Na, karis akcióban megvettem, de csak ma kezdtem el kipróbálni, és tetszik :) Csak a játékmódoknál van némi zavar a fejemben. A free for all, a mindenki mindenki ellen gondolom, ha két csapat van, az is egyértelmű. Viszont duel-nél azt jelentené, ha ketten harcolnak, abba nem illik beleszólni? Biztos "buta" a kérdésem, de nem vagyok HC gamer.

A lélek Isten üzlete, enyém az Ember

(#29) Kashim válasza Krike (#28) üzenetére


Kashim
őstag

Igen, duel csak 1v1. Ott be kell tartani az etikettet, vagy kirugdalnak a szerverről. Általában csatakiáltással kell kihívni a kiszemelt ellenfelet és megvárni még ő is visszakiált. Utána mehet a fight.
Következő update-ben kicsit át fogják majd alakítani ezt a módot, de szerintem így is megvan a hangulata.

Jó játékot, ne húzd fel magad az elején, kell egy kis idő még belejön az ember. :)

(#30) Krike


Krike
aktív tag

Ingyenes hétvége a Steam-n :) [Chivalry]

A lélek Isten üzlete, enyém az Ember

(#31) Kashim válasza Krike (#30) üzenetére


Kashim
őstag

Váu, király! Kösz hogy szóltál, ráveszek 1-2 havert hogy próbálja be.

(#32) Krike


Krike
aktív tag

És persze a STEAM-en hétfőn 10-ig 50% árengedmény is van rá :)

A lélek Isten üzlete, enyém az Ember

(#33) Krike


Krike
aktív tag

Amúgy itt nincsen valami oldal, mint mondjuk anno a BF2-nél, ahol láthatod az eredményeidet? Ilyen Chivalry stat?

A lélek Isten üzlete, enyém az Ember

(#34) Kashim válasza Krike (#33) üzenetére


Kashim
őstag

Szerintem nem igazán lesz ilyesmi. Kicsit idegen a játéktól.

(#35) Kashim


Kashim
őstag

Free weekend van megint, ki lehet próbálni ingyen . :D

(#36) Mardel válasza Kashim (#26) üzenetére


Mardel
őstag

Par napja felraktam.
FFA szervereket preferalom jobban es meg mindig archer class (tobbnyire warbow).
Masodlagos fegyver meg a torokbol az utolso, mert arra gyorsan lehet valtani es a nyakonszuras (overhead) eleg gyors, es shield moge eleg jol be lehet szurni vele kisebb labmunkaval karoltve.
Volt hogy egy vanguard vegiguldozott a fel palyan, majd varatlanul megfordultam es rarontottam, egy fejszuras utan osszeesett, valoszinuleg keves HP-ja volt.
A headshotok meg poenosak, ramront a vanguard a specialis rush attackal, megvarom mig eleg kozel kerul, majd mikor 1 m van koztunk elengedem a vesszot es fej nelkul esik terdre, ingame meg kirohogom (X es 7-es bill). :DD

[ Szerkesztve ]

Ennél többet nem kell tudni. Csak azt, hogy a víz nedves és kék az ég. Meg hogy a vérapó mindig a helyén van és egyre erősebb.

(#37) Edorn


Edorn
aktív tag

Ez a Chivalry játék engem is érdekelne... De nem merem megvenni... A War of the Roses-al játszottam egy darabig, gondolom ez is ilyen lehet. De az nekem túl gyors volt. A játékosok ide-oda rohangásztak, egy összecsapás kb. annyi volt, hogy nekem rohant, lecsapott és rohant tovább... (kicsit olyan érzés volt mint AA, SWAT4 vagy Arma után a CS, vagy L4D2)
Itt is ilyesmire lehet számítani?

AMD Ryzen 5 5600 3.50GHz AM4, SAPPHIRE RX580 4GB, EX2220 (1920x1080), crucial MX500 SSD, CRUCIAL 16GB Ballistix DDR4 3200MHz, MSI B450 GAMING PLUS | Tárhely, domain: https://nokturn.hu

(#38) miazmá


miazmá
tag

3 napig akciós Steam-en ha valakit érdekel még ez a játék.
Én még nem találkoztam vele, de jónak tűnik meg is vettem :DD

am 4,24 euro

(#39) miazmá válasza miazmá (#38) üzenetére


miazmá
tag

Nah lejött, még épp csak kipróbáltam, de nagyon jó :DD

(#40) miazmá válasza miazmá (#39) üzenetére


miazmá
tag

Ha vki erre jár firkantsa már le h kell ugy irni h mindenki lássa.
Am már 23 szinten vagyok :P :D

(#41) miazmá


miazmá
tag

Még h gyenge az archer kaszt :DDD

(#42) Amur válasza miazmá (#41) üzenetére


Amur
addikt

Én is elkezdtem tolni.
Nagyon nem megy még. Konkrétan csak a 3 ütésfajtát tudom, át kellene néznem a bill.kiosztást.
1st vagy 3rd person nézetből jobb játszani? (van egyáltalán 3rd person benne).
Nekem tetszik, bár általában 10-20 együtéses halállal kezdem a pályákat.(mármint engem ütnek le)

Youtube csatornám: youtube.com/c/AmurRajadasha =**=Minecraft és android gameplay=**=Az avatart Stonefortressdragon készítette https://www.deviantart.com/stonefortressdragon

(#43) miazmá válasza Amur (#42) üzenetére


miazmá
tag

Nem minden szerveren megy a 3rd, de ahol használható ott úgy emlékszem "P" betűvel tudsz váltani.
Mindenképpen jobb a belsőnézet, máshogy nem is tudnék vele játszani sztem :)

(#44) ciry


ciry
őstag

Játsza még valaki? :U
Jó lenne tudni, hogy hogyan lehet custom fegyverzetet berakni, amik hivatalosan jóvá lettek hagyva, ill. nem jöttem még, hogy miként nevet a karakter.

[ Szerkesztve ]

Origin: ciryboy ..."Csak semmi buzulás!"...

(#45) miazmá válasza ciry (#44) üzenetére


miazmá
tag

Naná :D
Kb 1 hónapja mióta melózok mondjuk hanyagolom.
A fegyveres kérdést nem igazán értem, de a nevetéshez nyomj x-et aztán 2-est, ha jól emlékszem.

(#46) ciry válasza miazmá (#45) üzenetére


ciry
őstag

Van hivatalosan jóváhagyott moddolt fegyver ill. öltözet ami valahogy a karakterhez rakható, amivel más külsőt adhat a játékos magának és a fegyvereinek. Workshopban találtam az itemeknél

Origin: ciryboy ..."Csak semmi buzulás!"...

(#47) miazmá válasza ciry (#46) üzenetére


miazmá
tag

Jah igen, de többségét meg kell venni. 1-2 van nekem is.

(#48) ciry válasza miazmá (#47) üzenetére


ciry
őstag

Van valami ötleted rá , hogyan lehet az fps korlátot feloldani ? 62-őn kiakad és nem mozdul :( 144hz-s monitorom van jó lenne azért ennél többet kicsavarni belőle

Origin: ciryboy ..."Csak semmi buzulás!"...

(#49) miazmá válasza ciry (#48) üzenetére


miazmá
tag

Nyisd meg a játék mappáját - config mappa, abban pedig az UDKEngine nevű ini fájlt.
Az eleje körül találsz olyat hogy: MinSmoothedFrameRate=22
MaxSmoothedFrameRate=62
Ezek az alapbeállítások, de csak át kell írnod amennyire szeretnéd.

(#50) ciry válasza miazmá (#49) üzenetére


ciry
őstag

Köszi szépen ! Azt még meg tudod mondani,hogy miért talál el az ellen, ha forog meg felfelé néz? Általában magas rangú komák csinálják. Ez valami bug?

Origin: ciryboy ..."Csak semmi buzulás!"...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.