- Fire/SOUL/CD: INGYENES Clone és Backup-Restore alkalmazások tesztje [2024]
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- NASsoljunk: ZyXEL NSA-310 és az FFP
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Szevam: „Rendszerleállás” – egy AI képzeletbeli halál utáni élménye
- Argos: Szeretem az ecetfát
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
csibe1
addikt
Jay Leno-nak van gőz meghajtású autója, 1920-as: [link]
Lehet több is van neki, mert elég nagy a gyűjteménye.
Azt már nem tudom eredetileg hol láttam, de szinkronos volt a videó.Amúgy tényleg nem egyszerű elindítani; nem az akksi meg üzemanyag bele, elfordítom a kulcsot és már indulok is típus.
-
Alusky
senior tag
válasz
Hieronymus #4 üzenetére
Ezt még írtam is ide régebben, hogy amikor eljutunk a fúziós reaktorig, mindenki leteszi a haját az asztalra, hogy mekkora ugrás, aztán majd szépen melegítünk vele vizet, hogy a gőzzel turbinát hajtassunk meg ami generátort teker aztán még vezetékeken is el kell szállítani. Csodálatos.
-
DraXoN
addikt
valójában a 60as években csináltak autó motorterébe beférő "gőzgépet", gyakorlatilag gőz hajtású autó volt, amiben egy üzemanyagkályhával fűtötték a vizet.
Előnye volt a felépítésnek, hogy bármilyen üzemanyaggal ami éghető (akár tiszta szesz) is működőképes volt. Hatékonyságban nem volt viszont annyira jó.
Viszont manapság elővehető konstrukció lenne, mert bio szeszt egyszerűbb csinálni mint "stabil bio üzemanyagot" (és olcsóbb is). Mivel zárt gőz rendszerű tud lenni az autó, így vizet se kéne literszámra beletölteni, és "indítás" után legkésőbb 1-2 percel (külső hőmérséklettől függően) már használható az egész. -
A gőzgépek legnagyobb hátránya a lassú szabályozhatóság.
A gőzgép indítása után hosszú ide nem volt képes nyomatékot termelni.Sokaknak a gőzgépről a széntüzelésű gőzmozdony jut eszébe.
Azt gondolják, ma már nincs használatban. Pedig ma is használjuk.
Az összes atomerőmű egy hatalmas gőzgép objektum. A víz forralása atomenergiával történik. A munkavégzés gőzturbinában valósul meg a munkahengerek helyett.Kezdetben építettek gőzhajtású kerékpárt is. Csak úgy nem lehetett felpattanni rá, mint egy mai motorkerékpárra. Üzemanyagként vizet is vinni kellett a kerékpárral. Kicsit elő kellett melegíteni, hogy legyen elegendő túlhevített gőz az induláshoz. Nehéz volt és néha égetően fájdalmas.
Nem terjedt el. -
-
Alusky
senior tag
Legalább ez egy nyugisabb téma, mint a másik. Bár emiatt nem is kommentelt senki az igaz.
Gőzben az a jó, hogy folyamatosan jut a hengerbe és mindkét oldalról tolja a dugattyút, a későbbi konstrukciókkal ellentétben amiket a mai napig használunk. Minden másban elavult persze.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Vízpart, vakáció és hardverek
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Xbox tulajok OFF topicja
- Hálózati / IP kamera
- Milyen videókártyát?
- Nintendo Switch
- Mielőbb díjat rakatnának a görögök az olcsó csomagokra az EU-ban
- Autós topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
- Oneplus Nord 5G
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 3000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad P43s - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I Nvidia I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest