Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#18) KaitouP


KaitouP
veterán

III. A Multiplayer mód

Bár a Call of Duty szériáról általánosságban elmondható az, hogy részről részre újdonságokkal lepi meg rajongóit többek közt a Multiplayer módot illetően is, ezek az újdonságok főként kisebb mértékűek, a játék alapelemei mindig fixen maradtak - utóbbiak miatt hozza a játékosokat részről részre vonzó, különleges Call of Duty "hangulatot".

Ugyan az alapokhoz most is ragaszkodtak a készítők, de talán nem túlzás megjegyezni azt, hogy a reboot Modern Warfare hozta el a széria történetében a legtöbb változást, és ez nem csak a régi, rettenetesen sokat foltozott és használt id Tech 3 alapjaira épülő IW Engine lecserélését, és helyette egy vadiúj grafikus motor bevezetését jelenti, (megj.: elvileg az új motor is az IW Engine alapjaira dolgozik, csak sokkal nagyobb mértékben dolgozták át azt), hanem olyan játékelemek, játékmódok bevezetését is, amit eddig még vagy nem láttunk, vagy a rajongói nyomás ellenére nem vezették be korábban.

Az egész játékot átfogó talán legnagyobb újítás az nem más, mint a fizetős DLC-k, a Season Pass eltörlése, és helyettük a folyamatos, teljesen ingyenesen, Season események formájában érkező tartalmak. A főbb tartalmi elemeket nézve ez szezononként több pályát, 2-3 új fegyvert, fegyver tervrajzokat, karakter ruházatokat és több más apróságot jelent. A pályák és a fegyverek, valamint 1-2 apróság tényleg teljesen ingyen érhetőek el mindenki számára, minden mást pedig a Battle Pass rendszerben érhetünk el, melynek van egy ingyenes formája kevesebb tartalommal, illetve egy fizetős része, ebben már lépcsőnként (Tier - egy szezonban 100 lépcső van) szerezhetünk meg újabb és újabb tartalmakat. Ezek mind kozmetikai extrák, aggódnia tehát senkinek nem kell, a játék nem "pay to win", mindenki egyenlő esélyekkel indul a játék részéről.

A másik legnagyobb újdonság a 6v6-nál több fős meccsek megjelenése, illetve a 32v32 főt egymásnak eresztő Ground War játékmód. A koncepció körülbelül az, hogy különböző, kisebb nagyobb pályákat hoztak létre, melyek adott játékosszámra készültek. A 6v6 fős meccsek ugyan továbbra is elsőbbséget élveznek, de léteznek olyan pályák és játékmódok, amikor 8v8, 10v10 fős meccsekben vehetünk részt, illetőleg ott az említett Ground War, ami kifejezetten csak erre a játékmódra létrehozott pályákon játszódik többségében. Ezeken már a széria rajongói által nem ismeretlen járművezetés is van, melyet a Call of Duty: World at War-ban, és részlegesen a Black Ops 4 Blackout battle royale játékmódjában is láthattunk már.
Kisebb újdonság az 1v1/2v2/3v3 fős Gunfight mód, ami kisebb, körökre osztott csatákat jelent, egyfajta "ketrecharcokat".

Újdonság, bár létjogosultsága megkérdőjelezhető a játékba bevezetett, PC és konzol platformok közötti cross-play funkciónak. Értelemszerűen konzolos és PC-s játékosok játszhatnak egymás mellett és ellen, input alapú matchmaking szűrés alapján, ami azt jelenti, hogy a cross-play funkció (mely kikapcsolható) bekapcsolt állapota mellett a rendszer olyan játékosokat keres a meccsünkhöz, akik pont azt a vezérlést használják a játékban, amit mi. Tehát ha kontrollert használunk, akkor kontrolleres játékosokat kapunk, ha egeret és billentyűzetet, akkor pedig az ezt használó játékosok fognak majd velünk játszani. Kivétel az, ha olyan barátot hívunk meg a partynkba, aki tőlünk eltérő vezérlést használ, mert ilyenkor a matchmaking vegyesen keres majd mellénk játékosokat.
A cross-play funkcióval karöltve jön a natív egér és billentyűzet támogatás konzolon. Bár konzoljaink eleve tudják ezt, de sok játék nem, és eddig a Call of Duty széria se tette elérhetővé a funkciót, ez most viszont megváltozott, és talán alapértelmezett lesz a jövőben is.

Az utolsó nagyobb, említésre méltó változás a Gunsmith funkció. Félig hat újdonságnak csak, hiszen az utóbbi idők Call of Duty játékaiban mindig volt fegyverszerkesztés, melyben adott fegyverünk kiegészítőinek saját ízlés szerinti összeválogatását tehettük meg. A Gunsmith gyakorlatilag ezen a funkción csiszol, és mind vizuálisan, mind a tonnányi fegyverkiegészítőket tekintve egy sokkal részletesebb fegyverfejlesztési rendszert kapunk. A fegyvereink most is szintezhetőek, szintenként újabb fegyverkiegészítőt nyitunk meg, egy fegyvernél pedig ezekből kategóriánként 5 fajtát használhatunk egyszerre.

Ezek jelentik a főbb újdonságokat, apróbb változtatások az alábbi linkeken olvashatóak tovább:

- A Trials működése
- A megújult rank rendszer működése (Enlisted/Officer Ranks)

[ Szerkesztve ]

God, bless us everyone, we're a broken people living under loaded gun

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.