Hirdetés

2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#225) F-ECT$ válasza blise (#224) üzenetére


F-ECT$
titán

Mégse jött össze :B De csak azért mert kicsi volt az érdeklődés ;)
Viszont most itt a vége:
Tehát a csónakban ültünk, elöl a cuccok, mi pedig a két szélén. Miután kiértünk a sziklafal mellől a nyílt vízre a hullámokat elkezdtük szemből kapni. Ha túl előre helyezkedtünk, akkor a csónak orrán csapott át a víz, ha meg túl hátra, akkor meg a végén nem tudott kifolyni a hátsó ''falon'' (amire a motor van szerelve) lévő lyukakon. Szóval a víz kezdte elönteni a csónakot, és a helyi vezeztő is kezdett parázni, ugyanis balról Jugó, jobbról Bora a hátunk mögül meg valami N betűs (Neverra :F) szél/vihar közeledett felénk. Pár perc alatt teljesen megtelet a csónak, tehát a hátsó fal víz alá került, és szabadon folyt be-ki rajta a víz. Mondta a vezető, hogy nem ez a baj (mert nem fog elsüllyedni), hanem az, hogy a motor is víz alá került néha, és olyankor kihagyott 1-2 ütemet, és ha leállt volna, akkor a szél pont elfelé sodort volna a parttól.Mindenestre nagy nehezen kiértünk és nem sokkal utánunk befutott a fahajó is. Erről azt kell tudni, hogy ez viszont el tud süllyedni, ha megtelik vízzel. A rajta lévő szivattyú nem bírta a terhelést, szóval 2-2 búvár folyamatosan lapátolta ki a vizet mindennnel, ami erre alkalmas volt. Félúton közölték velük, hogy lehet, hogy nem fognak kiérni, szóval mindenki teljes felszerelésben ült, hogy ha kell, akkor ki tudjanak azonnal ugorni. Nem nehéz elképzelni, hogy milyen fejjel értek partot :)
Ezután már nem volt több merülés, de a helyiek megnyugtattak minket, hogy holnapra tükörsima lesz a víz. Mindenesetre a nap további része jól telt, mert ultiztunk egyet, és este beállított Polgár Kata, aki a villányi Polgár Zoltán (akié a Polgár picészet :DDD) lánya és egy kis borkóstolót rendezett nekünk. Sajnos másnapra sem javult a helyzet és szombat délben úgy döntöttünk, hogy nem várunk tovább, indulunk haza. Segítettünk bepakolni a búvárcuccokat, majd mi is összepakoltunk és már indultunk volna, amikor kiderült, hogy nem lehet kijutni a szigetről. Ugyanis a kompokat bevitték a nyílt vízről egy védett öbölbe, és a szigetről kivezető hidat is lezárták a vihar miatt. (Erről a viharról csak annyit, hogy ez csapott át Olaszországba: 100 km/h szél, havazás a tengerparton, 4 halott.) Szóval kaja, és utána elindultunk, hátha lesz valami. (Ekkor még félig volt a tank.) Tehát komp kilőve, irány a híd. Persze ez le volt zárva, viszont volt egy még hosszabb út, igaz az nem autópálya de legalább kijutunk a szárazföldre. Eszméletlen szar utakon haladva egyszer csak egy útlezáráshoz értünk. Ott nekünk jobbra vagy egyeset kellett volna menni, de csak balra lehetett. OK, balra el, de már gyanús volt, hogy nagyon sok külföldi autó jön szemből, de mögöttünk is tele volt az út. Fél óra után beértünk egy városba, ott megkérdeztünk egy helyi erőt, és kiderült, hogy vissza kell menni vagy 50 km-t, és ott valami kis szar úton lehet csak kijutni. Szóval hátra arc, vissza az autópályához, amit szerencsére nyitva találtunk. Átmentünk a hídon 40-nel, mert így kb a 2 sávot elfoglalva át lehetett érni. Mikozben mentünk Kori kitalálta, hogy menjünk végig a parti úton (8-as), mert az olyan szép, és így a híd után lekanyarodtunk a pályáról. Szemből ekkor már ismét nem engedték az autókat...
Körülbelül fél óra elteltével kigyulladt az üres tank lámpa, de még vagy 40 km-re voltunk valami nagyobb helységtől. (Persze eddig nem találtunk 1 benzinkutat sem.) Szerencsére elértük a kutat, ekkorra kb 2-3 l benzinünk volt már csak. Senj-ben megálltunk kajázni és 9 körül indultunk tovább. Kori bejelentette, hogy ő vezetni akar. Fasza. No hegyekre föl. A csaj fölfelé a ''serpentinára'' 3-asban ment 30-cal, és mire bevette a kanyart leesett kb 20-ra, persze hátulról majd belénk jöttek, és a motor is majd lefulladt. Kiderült, hogy enyhe farkasvaksága van a csajnak, mert egy csomó mindent nem látott. Amikor lejtős részhez értünk, akkor egyszer kétszer persze túl nagy rössel akarta bevenni a kanyart, és csak csikorgó gumikkal sikerült a sávban maradni. Feljebb érve a hőmérséklet leesett 10 fok alá, teljesen besötétedett és a köd is leszállt. Egy éles kanyart ki akart egyenesíteni a csaj, és ha Ákos nem kapja el a kormányt akkor szakadék. (Természetesen ha szembe jön egy autó, akkor is szakadék. mert bőven átnyúltunk a másik sávba.) A csaj még ekkor sem akarta átadni a volánt, de szerencsére a csúcsig már nem volt több gond, főleg, hogy hó csak magasabban esett..
Kb 1-kor értük el a határt és onnantól kezdve Ákos vezetett Kaposvárig. Ott aludtunk egyet, majd másnap elindultunk Pestre. Ismét Kori vezetett. Mentünk az autópályán egy ideig, majd Ákost le kellett tenni valami farmon, ahol lovasverseny volt. Lekanyarodtunk a pályáról majd egy sima 2 sávos úton (1 oda 1 vissza) a csaj kitette a bal indexet és átment a szembe jövő sávba!!! Kérdezzük, hogy mit csinál, és akkor esett le neki, hogy ez ''nem párhuzamos közlekedésre alkamas út'' - (idéztem őt). Letettük Ákost, majd Pestig már nem volt szerencsére semmi...
A történethez még hozzátartozik, hogy az Aquanautától visszakaptam 1 napi felszerelés bérleti díjat és 60 EU-t a 3 elmaradt merülésért.

Dive ever, work never.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.