Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2018-06-28 12:57:20

LOGOUT.hu

Ajánlott weboldalak:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#501) nonsen5e válasza ldave (#499) üzenetére


nonsen5e
addikt

Ezt a Hardware 2014 adatot ezt úgy kell értelmezni, hogy
2014 | 2013
?

Mondjuk már lehet az egész lakosság megvette a kedvenc (kézi)konzolját, és ezek csak az újonnan született gyerkőcöknek / az elromlottak cseréjeként lettek véve. :D

D4 klán: HunPH - invért privát rám

(#502) Mister_X válasza nonsen5e (#501) üzenetére


Mister_X
nagyúr

Idei eladott | Összes eladott

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#503) nonsen5e válasza Mister_X (#502) üzenetére


nonsen5e
addikt

Akkor pedig látszatra legalábbis nem tűnnének olyan rossznak az adatok.

D4 klán: HunPH - invért privát rám

(#504) nonsen5e


nonsen5e
addikt

Volt még múltkor linkelve a Type-0 HD PS4 különkiadás.
Kapott most egy dobozt is, szerintem tök jól néz ki (a doboz) meg a konzol is, ha nem lenne bordó színű.

D4 klán: HunPH - invért privát rám

(#505) ldave válasza Synthwave (#480) üzenetére


ldave
Topikgazda

Final Fantasy XIV: A Realm Reborn most péntekig akciósan 3.46 GBP + posta (ami asszem szintén 3 GBP).

A Slime draws near! Command?

(#506) Synthwave válasza ldave (#505) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Postával 4500. Nem sokkal olcsóbb, mint amúgy - meg most nincs is rá keret.

Azért köszi.

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#507) oriic


oriic
HÁZIGAZDA

És még PSP-re is jelennek meg játékok..

wow :YMármint nem a játék, hanem az hogy még PSP-re jön valami. :D

féloff. PS2-re a FIFA 14 volt az utolsó játék?

[ Szerkesztve ]

Live-Die-Respawn

(#508) Mister_X válasza oriic (#507) üzenetére


Mister_X
nagyúr

Attól függ, hogy melyik régiót nézzük. FIF 14 usákiában 2013.09.24-én, a világ többi részén 27-én jelent meg, PES 2014 meg 2013-ban 09.24./11.08./11.14. (US/EU/JP). Én azt mondom, hogy ez a két játék volt az utolsó és kész.

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#509) Synthwave válasza oriic (#507) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Pro Evolution Soccer 2014.

Egy 2000-ben debütáló konzolhoz képest nem rossz. Ilyen ütemben PS3-ra még 2020-ig lesznek megjelenések. Nem volna hátrány.

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#510) nonsen5e válasza ldave (#484) üzenetére


nonsen5e
addikt

Na ezzel még tartoztam.

Akkor egy teljes körű összehasonlítás.
Írjátok ha valamit kifelejtettem, vagy valami kérdés lenne, napokban kiteszem logoutra is, legyen láthatóbb.
Jelenleg is aktívan játszom egyszerre mindkét játékkal (RIP pénztárca), van alapom hasonlításra.
WoW: World of Warcraft : Warlords of Draenor
Final Fantasy XIV: A Realm Reborn
(innentől csak WoW / XIV)

Kezdhetjük az elején ilyen alap dolgokkal, mint grafika:
Itt azért van egy olyan szintű előnye a XIV-nek, hogy több mint 10 évvel újabb motor van alatta, így pl. 24-25 fős raideken is beton stabilan tudja tartani az FPS-t, míg a WoW öreg motorja az unoptimális szál kihasználással szenvedni tud közel csúcs hardveren is. (i5-3330, 8gb ram, vapor-x r9 280x) A grafika a teljesítmény mellett is erősen a XIV-ben jobb. Teljesen dinamikus árnyékok, több fényforrás és többszörös árnyékok kezelése, folyamatosan változó napszakok (folyamatosan mozognak az árnyékok) és a horizonton a nap is. Azt viszont nem értem miért kell a napnál a Lens Flare effektet erőltetni, a karakterem szeme nem egy kamera... Továbbá az időjárás is változhat zónától függően eső, vihar, napsütés, köd, és zónákra jellemző homokvihar, hóvihar és egyéb egzotikus jelenségek között is. A grafikának a hozománya a sokkal részletesebb karaktergenerálás is. De ezek felett ne feletkezzünk meg a varázslatok és képességek lélegzetelállító effektjeiről sem.
A grafikai összehasonlítás nem fair, teljesen más technológia lapul a két játék mögött. Viszont azt el kell ismerni, hogy egyrészt a WoW sokkal inkább meseszerűbb grafikára épít, addig a XIV inkább valósághű[bb] modellekkel dolgozik. A 10 éves motor mellé viszont azt kell, hogy mondjam, hogy respekt a WoW-os csapatnak, mert bár kevés poligont használó csilli-villi effektekkel, alacsony felbontású textúrákkal és baltával faragott modellekkel dolgozik, hangulatban és össz-látványvilágban eszméletlenül erős, hihetetlen milyen összhangja van bizonyos zónáknak, észre sem veszi az ember, milyen kőköri igazából az egész.
CGI videó mindkét játékban csak a kiegészítők és az alapjáték trailerében használható, ezt kivéve csak in-game render cutsceneket hasznának többé (XIV) - kevésbé (WoW), mondjuk ezen az arányon az új Warlords of Draenor kiegészítő javított valamicskét.

Hangzásvilág. Évekig a Blizzardos játékokat, azokon belül is a WoW-ot tartottam a VGM [video game music] egyik etalonjának. Különösen sok jó dallam van a játékban, de ugyanakkor legalább ennyi zónában, helyen a háttér "zene" szerepét csak ambiens csörömpölés veszi át, ami lehet ugyan köthető az adott zónához, de huzamosabb ideig hallgatni egyáltalán nem élvezetes, nem ad hozzá a játékélményhez, sőt... Viszont ahol pont el lett találva a zene, ott fantasztikus, talán kevés embernek kell csak bemutatnom a Wrath of the Lich King témazenéit sem (Come My Son; Invincible) és egyéb zenék (Talador theme; Blackrock and Roll, Jaina's Homeland theme, Stormwind theme, stb...).
Ezzel szemben - mint ahogy a legtöbb Final Fantasy-ben, egyszerűen a XIV-ből sem tudnék olyan zenét mondani amibe nem szerettem be olyan szinten első hallásra... A zónáktól és ellenségektől függő harci indulóktól a városok napszakok szerint változó témazenéig, hogy a cinematic trailer zenéjét ne is említsem - időnként vannak persze "érdekesebb" melódiák is, mint például a (Under the Weight, Good King Moogle Mog XII) de az abszolút mesterművek vannak túlsúlyban (Answers, Navigator's Glory, a Prelude-ot talán nem kell említeni, Fallen Angel, az összes város összes zenéje, Primal Timbre és még ezernyi más).
Hangok esetén azt lehet mondani, hogy a kevesebb néha több, lehet, hogy a hangok jobban kidolgozottabbak a XIV-ben, de összességében kevesebb van, azok relatíve hamar repetitívvé válnak, és amikor az adott karakter minden kardcsapás után teljesen ugyanúgy nyög keservesen, hogy "hááá" és ezt beszorozzuk minimum 4-gyel csapatban, akkor elég hamar azt mondja az egyszeri játékos, hogy ebből elég volt és kikapcsolja a hangokat.

A sztori kérdése megint csak egy érdekes téma, mivel a WoW, eleinte WarCraft univerzum története 1994-ig nyúlik vissza, a Final Fantasy mint sorozat hiába nyúlik vissza még ennél is 7 évnél régebbre, ha minden számozott epizódja más univerzumban és más történettel játszódik. A XIV: Realm Reborn története csupán a 2010-es XIV (1.0)-ig ered vissza. Mindkét játéknak masszív története van fontos szereplőkkel, a legfontosabb különbség talán, hogy bár a WarCraft III eseményei után nagyon jelentős dolgok is történtek, a játékos karakter csupán sodródik a történettel, végül mindent a már jól bejáratott történetben is szereplő hősök intéznek el, ők aratják le a babérokat. Ez nem hiba, az egyébként nagyon is jó történet értékéből nem sokat von le, de a játékos sokkal kevésbé érzi a történetből eredően azt, hogy elért valamit, inkább külső szemlélőként láthatja a történetet - és ezen a kevéssé kidolgozott és 95%-ban teljesen unalmas és szürke mellékszálak és a küldetések szövegének szinte semmilyen szerepe sem segít, alig tudunk meg belőlük valamit. Mondjuk meglátszik a hozomány a Cataclysm kiegészítőnek a zónák lineárisabbá varázsolása és a Warlords kiegészítőnek hála, ahol nagyobb szerepet kaptak a játék motorjával renderelt átvezető videók.

Mi van ha ennek vesszük a fordítottját? Megkapjuk a XIV történetét. Az MMO-k körében már-már bevettnek számító küldetésfelvevő ablak történetleíró funkcióját teljesen száműzték. A felvételkor dialogus és egyben átvezető videó formájában kell végigkattintgatnunk a szövegbuborékokon, amikkel sokkal részletesebb betekintést nyerhetünk a dolgok alakulásába, a gépi karakterek motivációiba, miért is szeretnék, hogy ezt vagy azt csináljunk nekik - viszont teljesen elfogadható kritika, hogy ez az erre kevésbé vevő játékosok számára teljesen a játékmenet rovására mehet, szaggatottá, vontatottá téve azt. Viszont akit nem zavar, az végigélvezheti talán az egyik legjobb történetet amit MMO kínálni tud.

A játékmenet, a játék alapjait mindkét játékban hülye-biztosan el van magyarázva, olyan szinten, hogy nyomd meg a W gombot a lépéshez és az 1-2-3-at a képességek használatához, a többi meg majd jön idővel, de az egyes funkciók elérésekor előugró segítség ablakok minden esetben kimerítően elmagyarázzák, hogy "ezmiez?". A XIV-ben a harcok a nagyobb global cooldown (GCD) hatására (sajnos) lassabban mennek, ami szerintem részben a kontrolleres felületnek köszönhető, ahol egy "lapon" "csak" 16 képességet helyezhetünk el, így-egy egy bonyolultabb harcnál vadon kell lapozgatnunk ha 100%-on szeretnénk járatni karakterünket ami időbe telhet míg meg nincs szokva. Képességből összességében kevesebb van a XIV-ben, de ez nem feltétlenül rossz, sőt... Nincsenek sosem használt képességek, amiktől a WoW is nemrég szabadult meg egybevonások és teljes eltörlések által, sok esetben 30-40%-kal csökkentve a fölösleges képességek számát.

A játék harcrendszere itt is a "szentháromságra" alapul, azaz healer , tank és dps karakterünk lehet.
Míg a WoW-ban a talentrendszer adhat némi változatosságot, már amennyiben a játékos a kasztok abba a 10%-ába tartozik, ahol nincs egy bizonyos talent minden sorban ami KELL és a többi rossz - ilyen rendszer a Final Fantasy-ben nincs, szintenként kapunk 1db bónusz pontot amit +1 statra lehet elkölteni és ebben ki is merül az egész. Képességeket automatikusan kapjuk meg mindkét játékban szintlépéskor, ez alól kivételt képez kasztonként 3-4 képesség a XIV-ben, amiket a kasztspecifikus küldetéssorozatok teljesítésével szerezhetünk meg.
Ezt a talentrendszert mintegy helyettesítendő létezik vizsont a cross-class rendszer, minek segítségével (ha elég időt beleölünk a játékba) további képességeket szerezhetünk az éppen nem aktív kasztunktól / szakmánktól. És itt jön a lényeg, míg a tradicionális MMO receptben választhatunk egy kasztot és azzal játszhatunk, amennyiben pedig mást akarunk kipróbálni indítanunk kell egy új karaktert, addig a XIV-ben egy karakterrel pusztán a fő fegyver kicserélésével már kasztot is váltottunk kicserélve a képességeket és felszerelést is - és ezeknek a képességeit tudjuk a fentebb említett rendszer segítségével méginkább kihasználni.
Elkezdeni igazából egyik játékot sem bonyolult, de az "easy to learn, hard to master" állítás igaz mindkettőre.
Felszerelésünkön vannak "statok", bónuszpontok amik erősítik karakterünket, teljes ruha szettek, az egyes cuccokba tehetünk kavicsokat is ezzel tovább erősítve őket, mindkét játékban ugyanúgy törnek halálunk esetén amit javítanunk kell árusban (vagy szakma által), és minden amire az ember egy MMORPG alatt gondolhat.

Fejlődésre több opciónk is van, fejlődhetünk küldetések, vagy insták által, XIV esetében speciális a nyílt világban feltűnő bónusz célpontok levadászása által is. Erről több szót nem nagyon ejtenék, teljesen szokványos MMO recept, nincs nagy különbség a két játék között. Vannak a fő story küldetések és a mellékküldetések.

PvP tekintetében abszolút a WoW dominál, a kasztok közötti "balance" talán a legjobb, kompetitívan egyenlő esélyekkel lehet játszani 2v2, 3v3, vagy 5v5 arénát (amelyik csapat megöli előbb az ellenséget az nyer) vagy battlegroundokat toln, amikből gyakran az interneten közvetített hatalmas összdíjazású versenyeket is tartanak. XIV esetében a PvP eléggé mostoha szerepet kapott, vannak különböző csak ez a speciálisan kijelölt PvP zónákban használatos képességek, miknek a rotációba beleszövése eleinte gondot okozhat, viszont az egész játék PvE-re van hangolva, így vannak bizonyos kasztok amikkel esélye sem lehet az egyiknek a másik ellen. Ezen felül a global cooldown által "lassított" játékmenet is unalmasabbnak tűnhet a kevésbé változatos és kis számú PvP terület mellé. Továbbá a world PvP (meglátok egy kósza ellenséget és megölöm) nem létezik, mivel mint manapság talán egyre több MMO, itt sincsenek a játékosok frakciókra osztva, hanem egymással szövetségben játszik mindenki.

Hogy maximális szinten mit lehet csinálni? WoW-ban egyfajta helyőrséget építünk fel az újonnan felfedezett Draenor kontinensen, ez lesz operációink központja, és ide fogunk minden nap visszatérni napi teendőink elintézéséhez. Ezen felül igazából ha csak a gearelődést, a raideken való progressziót nézzük nem nagyon tehetünk semmit az insták és raidek farmolásán kívül. A kisebb partyk 5 főből állnak, 1 tank 1 healer és 3 dps feloszlásban. Ezeknek 3 nehézsége van, normál, heroic és challenge mód. Az értük járó jutalom ereje is ennek függvényében változik. Ezen instákban vagy a garrisonban a (követőink által megcsinált küldetésekből) vagy esetleg a szakmák által legyártott felszerelésből öltöztethetjük fel karakterünket raid képessé, amiknek nehézsége (normal és heroic is) 10 és 30 fő fözött a létszám függvényében skálázódik. Ezek után már csak az extra (mythic) nehézségi fog van a játékban fix 20 főre szabva, itt viszont nem ritka egy-egy bosson való több tucat, extrémebb esetben több száz wipeolás is (lehal az egész csapat, lehet kezdeni elölről).

Nagyon hasonló ehhez a XIV gearelődési rendszere. Először is 50-es szinten is indul egy küldetéssorozat (a fő történetszál folytatása), amit ezután minden nagyobb patchben is folytatni kell mivel ez nyit meg csomó fontos zónát. Kezdő felszerelésünket itt is a küldetésekből kapott, vagy szakmák által készített tárgyak képezhetik, mi után a 4 fős partyk következnek (1 tank 1 healer 2 dps), majd ezek hard változatai - itt kicsit gondban vagyok, mivel ez az adott insta függvényében létezik csak. Amelyik helyet csak 50-es szinten nyitotta meg a játékos, ott az számít "A módnak", de a content patchek alatt nem-egy régi és kis szintű zóna felújított változatát is megkaptuk 50-es szintre szabva. Ezek mellett léteznek challenge fightok, mik egy-egy ellenségből állnak de az átlagnál nehezebbek és összeszedettebb (8 fős) csapatokra vannak szabva, ezeknél elérhető a minden eddigi módnál nehezebb extreme fokozat is. A normál 4 fős insták után következnek pedig a 8 vagy 24 fős raidek, amiből itt is a legnagyobb szintű felszerelést lehet bezsákolni. Van egy leskálázó rendszer is, aminek lényege, hogy bónusz kavicsokért - ezekről bővebben mindjárt) a nagy szintű játékos lemehet bármilyen már általa előzetesen megnyitott instába és újra végigütheti azokat - ezzel segítve a kis karakterek bekerülési idejét és változatosságot víve a pl. WoW-hoz képest eleve sokkal bővebb maximális szintű insta-repertoárba. Szintén bónusz kavicsok járnak az egész partynak akkor, hogy ha egy olyan játékos is a partyban van, aki az adott helyen akkor jár először. A "kavics" rendszerről röviden, minden egyes főbb ellenség megöléséért, insták, raidek befejezéséért jár a nehézség függvényében különböző token (= kavics) amikből egy bizonyos városban igencsak erős felszereléseket lehet vásárolni. Érdekes megjegyezni, hogy ez a tokenes rendszer ezévig élt a WoW-ban is, de a legújabb kiegészítővel szedték ki a játékból, vagy ha úgy vesszük cserélték le a Garrison (helyőrség) rendszerére.

A nehézségről... A küldetésekkel, szimpla mészárlással való fejlődés egyik játékban sem okoz nehézséget. A fejlődés közbeni insták míg a WoW esetében abszolút csukott szemmel csinálhatóak, semmi kihívást sem jelentenek, addig XIV-ben már relatíve kis szinten (50 a max szint, kb. 20-tól) már erősen figyelni kel harconként minimum 1 (egyszerű) mechanikára, ami ha ott még nem is feltétlenül gyilkos, de nagyban megnehezíti a party, különösképp a healer dolgát, ez magasabb szinten még inkább igaz, míg számomra a WoW a maximális szint elérése előtt abszolút 0 kihívást kínál. A kis 4 vagy 5 fős partyk esetében eléggé fej-fej mellett van a két játék a nehézséget tekintve, beépített taktikaleíró panel hiányában kicsit nehezebbek lehetnek XIV-ben az insták, nem mindig tudja az ember, hogy mit csináljon, viszont összességében én kissé a WoW felé hajlok összetettségben, különösképp ha a challenge módokat is számítjuk (mondjuk aki a Titan Extreme harcot kitalálta az szüljön sünt).
Raidekben XIV-ben kicsit kevesebb tapasztalatom van, de amit láttam, ott derekasan helyt állt a nagyobbik MMO mellett. Kellően összetettek a harcok, érdekesek és nehezek a taktikák, az ellenségek. Viszont nincsen több nehézség. Sok - a WoW-hoz képest relatíve rövid raid(szárny) található, amik mind különböző nehézséget képviselnek. Míg a gyengébbeket mind a WoW-ban, mind a XIV-ben el lehet érni gép általi "party finder" opcióval, addig a nehezebbekhez mindenképpen előre összeszervezett és jól összeszokott csapat kell, az a pár nehezebb boss simán felér a WoW béli nehézséghez is (- amellett számomra változatosabbak és szórakoztatóbbak is.) Sajnos a nehézségre unfair módon rátesz a relatíve magas késleltetés is, mivel hiába vannak dedikált EU szerverek is, ha fizikailag azok is Kanadában találhatóak.

Végszóként mindenképpen meg kell említenem az eddigi közösségi tapasztalataimat is. A Realm Rebon mondhatja magáénak a legjobb MMORPG-s közösséget. Abszolút segítőkész mindenki - a random general chattől kezdve a partykig, ahol sokszor még be sincs alkalmam írni, hogy először vagyok az adott helyen, már kérdezik, hogy tudjuk-e a taktikákat, miben tudnak segíteni, majd ezek után baráti beszélgetés folyik végig az insta alatt, kilépő embereket is (1-2 raidet kivéve) elvétve láttam, wipe után megbeszél(jük) mi volt a gond és megyünk tovább. Ha valaki meghal, akkor sem szidják és kickelik, hanem először segíteni próbálnak neki - és ilyen attitűddel - én legalábbis még MMO-ban nem találkoztam.

Ilyen összehasonlító esszé után az érettségi lófütty nem lesz, jó éjszakát! :)
// grafomán állat lettem

[ Szerkesztve ]

D4 klán: HunPH - invért privát rám

(#511) oriic válasza nonsen5e (#510) üzenetére


oriic
HÁZIGAZDA

:Y :R

Más:

Type-0 Limited Collerctor Edition

Live-Die-Respawn

(#512) ldave válasza oriic (#511) üzenetére


ldave
Topikgazda

Hát én most úgy vagyok, hogy ez egyelőre kimarad. Addig nem adok pénzt a Square-nek, amíg az FF 15-öt le nem teszik az asztalra.

A Slime draws near! Command?

(#513) oriic


oriic
HÁZIGAZDA

Na nem bírtam magammal.

Final Fantasy Type-0

PSP emulátorral Win-es tableten, angolul. :D

Még csak az intro ment le, de jesszus, már ez felspanolt. :) :Y

Live-Die-Respawn

(#514) nonsen5e válasza oriic (#513) üzenetére


nonsen5e
addikt

Pont pár hete próbáltam én is, hogy legyen majd hova tenni konzolon is ezt a Type-0-t. Nekem egy nem éppen gyenge (adatlapon lévő) géppel is úgy akadozik mind a hang mind a játék, hogy 5 perc után feladatam, elindítani is már egy katasztrófa volt. Lehet majd megpróbálkozom vele még egyszer, de amennyire el vagyok havazva egy tonna játékkal, valószínű, hogy az majd már cska XV után lesz PS4-en.

Mondjuk emulátorokkal mindig csak a baj van, eddig pozitív tapasztalatom nekem csak az SNES emulátorral volt WP-n. :DDD

[ Szerkesztve ]

D4 klán: HunPH - invért privát rám

(#515) alevan


alevan
őstag

Csak szólok, hogy fillérekért lehet PSP-t venni manapság...

"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."

(#516) oriic válasza nonsen5e (#514) üzenetére


oriic
HÁZIGAZDA

BÁr vannak grafikai hibák, meg hang néhol nekem is akad, de egész jól megy. :)

Live-Die-Respawn

(#517) saelin


saelin
veterán

Visszaolvastam pár hszt és úgy látom elég felkapott téma a FF. Én csak a régebbi részek közzül játszottam párral, azok még körökre osztott harcrendszerrel mentek. Most a Sigma Star Sagat játszom (GBA), ami mondjuk csak rajzolásában anime, a készítők usákok, de meglepően jó. Hogy on is legyek:
Ha valakit nem riaszt vissza az elavult grafika és még nem játszott a Koudelka-val, akkor mindenképp tegye meg. Bizonyos dolgokban hasonlít az FF-hez, de sokkal sötétebb a hangulata, a sztorija és úgy mindene. PS1 emulátoron tökéletesen fut.
(Csak úgy eszembe jutott az emulátorról... Gondoltam megosztom, mert sokan nem ismerik, pedig egy igazán jó játék.)

"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."

(#518) Synthwave válasza saelin (#517) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Egy pár éve már itt lóg a falamon egy poszter.

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#519) ldave válasza saelin (#517) üzenetére


ldave
Topikgazda

Nekem az sajna kimaradt, ahogy a Shadow Hearts sorozat is utána. Majd egyszer bepótolom, mondjuk jó lenne ha PSN-en Classic-ként megvehetőek lennének ezek a játékok.

A Slime draws near! Command?

(#520) saelin válasza Synthwave (#518) üzenetére


saelin
veterán

FF?
Nálunk a poszter kihúzva, mert a cica úgyis leszedné a falról/szekrényről. :(

"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."

(#521) alevan válasza saelin (#517) üzenetére


alevan
őstag

Ú, kipróbálom.

Nekem sokkal jobban bejönnek a felülnézetes JRPGk, mint a 3D-sek (FFI - VI, Chrono Trigger, Radiant Historia, stb).

A 3D-s FFekben az a legidegesítőbb, amikor a képességeknek (Ultima, Ediolon summon, stb) van egy kihagyhatatlan animációja, amit már 100x lát az ember a játék közepéig...

"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."

(#522) Synthwave válasza saelin (#520) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Koudelka. De FF is van. Meg Legend of Mana, Shenmue II, Septerra Core, meg.. :D

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#523) oriic


oriic
HÁZIGAZDA

Ha már újra feljött az FF téma, tegnap megnéztem a Crisis Core néhány átvezetőjét, és hát ez még mindig nagyon epic nekem. :) :C :))

[link]

Live-Die-Respawn

(#524) saelin válasza alevan (#521) üzenetére


saelin
veterán

Jah, az egy tápolós játékban elég fárasztó tud lenni. Ha majd visszajön az asus tabom, akkor újra elkezdem psp emulátorral a persona-t (3 portable). Nagyon tetszett, csak ahogy meghalt a tab vitte a mentést is... :( Szerencsére bőven annyira érdekes a játék, hogy 2-3 újrajatszást simán elbír.

"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."

(#525) Mister_X


Mister_X
nagyúr

Beregisztráltam a KanColle-ra (Kantai Collection) 艦これ (艦隊これくしょん), aki nem ismerné: egy böngészőben futó single player cucc, alapjában véve flottát kell építeni, képezni, stb. Csak a flották nem hajókból, hanem ún. kantai-musume (kanmusu) 艦隊娘 (艦娘) - hadihajó-lányokból állnak. És akkor tessék ezt a csavart ízlelgetni, megemészteni :DDD

Elég aberrált módon lehet elérni. VPN/proxy/Internet Expolerben lefuttatott parancs kell a weboldal becsapásához, regisztrálninlehet, de szerverekre bejutni "lottóval" lehet: hetente-kéthetente meghirdetnek 6-10k helyet, majd besorsol. Ma reggel nyolctól volt "lottó", 07:58-kor felléptem, ott volt a "macskás kép" (lottökor ezt rakja be) és kiírta, hogy öt percenként frissítsek. Franc, 08:01-kor ráfrissítettem, már léptem is be a nyitott szerverre (azaz nyertem) :DDD

[ Szerkesztve ]

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#526) Mister_X válasza Mister_X (#525) üzenetére


Mister_X
nagyúr

Kis referencia, hogy miként is néz ki egy hadihajó-lány:





Érdekesség, hogy minden egyes lány létező hadihajóról kapta a nevét. Fentiek sorrendben: Kirishima, Bismarck, Kiso, Sendai, Teitoku.

[ Szerkesztve ]

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#527) Mister_X válasza Mister_X (#526) üzenetére


Mister_X
nagyúr

Az utolsó nevét elnéztem, nem Teitoku, hanem Hiei.

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#528) oriic válasza Mister_X (#527) üzenetére


oriic
HÁZIGAZDA

Animet lehet megis csak be próbálom. A játék meg érdekes lehet. :)

Live-Die-Respawn

(#529) saelin válasza oriic (#528) üzenetére


saelin
veterán

Én is nézni fogom az animét, csak jöjjön ki minden része és úgy egyben.
A játékra is beneveznék, de nem tudok japánul és nincs kedvem vpn-el bajlódni. :(

"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."

(#530) alevan válasza saelin (#529) üzenetére


alevan
őstag

Dettó :(

Nem értem, miért korlátozták ennyire japánra.

[ Szerkesztve ]

"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."

(#531) Mister_X válasza saelin (#529) üzenetére


Mister_X
nagyúr

Nem kell vpn, elég volt leütni a weboldalon egy F12-t, beírni négy sort és azt lefuttani (módosítottuk a sütit), tehát nem gáz. A japánra meg: egy éve tanulom, de kb. lószart se ér a társalgási szintű tudásom :DDD

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#532) Totheground válasza Mister_X (#527) üzenetére


Totheground
addikt

Teitoku (提督) = "admiral".  :)

Egyébként nem csak a nevüket kapták valós hajók után, hanem a designjukat (bizonyos szintig), a tulajdonságaikat, felszerelésüket meg a szövegeiket is. Vagy éppen a hogy a damaged art-on hol vannak rajtuk sérülések. Néha meglepően részletekbe mentek az egésszel.

Ott van pl Sendai őrülete az éjszakai harcért (夜戦), a ninja külleme kai2 formában illetve az idézetei. Mindnek megvan az oka. :)

[ Szerkesztve ]

Tokyoite - https://www.instagram.com/denipi_m/

(#533) Totheground


Totheground
addikt

Remek, 5 perces limit.

Egyébként a 4chan /jp/-n folyamatosan van róla thread (most épp ez), első pár postban hasznos infokkal és linkekkel, utána meg általában mindenféle beszélgetéssel. Ez főleg eventek alatt jön jól, amiből Február elején kezdődik a következő. Szóval Mister_x, gatyát felkötni. :DDD

[ Szerkesztve ]

Tokyoite - https://www.instagram.com/denipi_m/

(#534) nonsen5e válasza Mister_X (#531) üzenetére


nonsen5e
addikt

Ha szabad érdeklődnöm hogy tanulsz japánt? Valahol tanfolyamon, kurzus, vagy otthon könyvből, gép előttről? :)

D4 klán: HunPH - invért privát rám

(#535) Mister_X válasza nonsen5e (#534) üzenetére


Mister_X
nagyúr

自習 :K

Le kell ülni és tanulni. Írás alapjainak elsajátításához a Bonjinsha adott ki nagyon jó könyveket (irás alapja = 500 kanji, a kanák az alapok alapja alatt van), ezt animékkel és JLPT N4-es felkészítőkönyvekkel (Nihongo Challenge sorozat) fejeltem meg. De szerencsére összedobtak a közelmúltban egy nagyon jó magyar nyelvkönyvet, melynek neve Dekiru (két részes), és én csak azért nem vettem meg, mert az első kötet felesleges (tudom), a második meg csak félig, de így elüt attól a tematikától, amit én eddig alkalmaztam.

@Totheground: ilyen területeken elég szegényes még a szókincsem, egy-két szóra volt korlátozva. Kéne egy-két háborús anime, katonai dolgokat eddig csak Girls und Panzer alatt hallottam - ejj, de szép is volt lecserélni a WoT legénységi hangokat anno :DDD

Hogy én a 4chant mennyire nem szeretem megnyitni...

[ Szerkesztve ]

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#536) alevan válasza Totheground (#532) üzenetére


alevan
őstag

Kár, hogy mind a négy amit a 2. VH alatt építettek, vagy elsülyedt vagy szétszedték :(

"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."

(#537) Totheground válasza alevan (#536) üzenetére


Totheground
addikt

Igen, sajnos.
Nyáron voltam a Yamato múzeumban Kure-ben és ott volt a Yamato 1:10 arányú modellje. Már az is hatalmas és fenséges volt. Hát még az igazi milyen lehetett. De sajnos mi már soha nem fogjuk látni. :(

Tokyoite - https://www.instagram.com/denipi_m/

(#538) Mister_X válasza Totheground (#537) üzenetére


Mister_X
nagyúr

Egyáltalán maradt ép hadihajó a 2. vh után?

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#539) Totheground válasza Mister_X (#538) üzenetére


Totheground
addikt

Magát a háborút több is átvészelte. Nagato, Sakawa (őket később az Amik használták atombomba teszteknél), valamennyire talán Haruna is, Hibiki (őt a szovjetek kapták meg és át is nevezték Верный-re (ez pl a játékban is megvan), Yukikaze (ő meg a kínaiakhoz került). Meg még tuti volt néhány.

[ Szerkesztve ]

Tokyoite - https://www.instagram.com/denipi_m/

(#540) Mister_X válasza Totheground (#539) üzenetére


Mister_X
nagyúr

Akkor fogalmazok úgy, hogy olyan hadihajó, ami japán kézen maradt (lefegyverezve), mert ami el lett véve / meg lett semmisítve kísérletben, az nem a "megmaradt" kategória.

Hibiki az animében már Верный, nem?

@Getrius: nem olyan nehéz az. Na jó, mocskosul, de meghálálja a bele fektetett időt. Koreaiul meg lehet tanulni folyékonyan olvasni egy hét alatt, napi 1-4 őra befektetésével.

[ Szerkesztve ]

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#541) nonsen5e válasza Mister_X (#535) üzenetére


nonsen5e
addikt

Köszi, hát szerintem majd valamikor ha lesz kis időm elkezdem tanulmányozgatni, mert érdekel. Az biztos, hogy német, angol és egy kis spanyol után elég érdekes lesz ez a sok krikszkraksz. kanji? :DDD

[ Szerkesztve ]

D4 klán: HunPH - invért privát rám

(#542) Totheground válasza Mister_X (#540) üzenetére


Totheground
addikt

Szerintem nem nagyon.

Jut eszembe, a pvpre meg nézz rá, mert mocsok jó exp forrás, és én azt nagyon nem használtam ki az elején anno.

[ Szerkesztve ]

Tokyoite - https://www.instagram.com/denipi_m/

(#543) Mister_X válasza Totheground (#542) üzenetére


Mister_X
nagyúr

Amúgy hogy néz ki a flotta? PvP-re, küldetésekre csak egy-egy köteléket lehet vinni?

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#544) saelin válasza nonsen5e (#541) üzenetére


saelin
veterán

Hah! Én meg az angollal is küzdök... :D
De ha ez már megy komolyabban, akkor a japánba is bele fogok nézni. Biztos elleszek vele pár évig.

"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."

(#545) saelin válasza nonsen5e (#541) üzenetére


saelin
veterán

Egyébként pont most találtam logouton: [link]

"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."

(#546) Totheground válasza Mister_X (#543) üzenetére


Totheground
addikt

Igen. Leszámítva néhány, egyelőre event only térképet, ahol combined fleet (連合艦隊 - ezt jegyezd meg, mert ha japán 2. vh-s történelméről van szó, két mondatonként előkerül. :DDD) felállás van. Akkor egyszerre használsz két flottát.

[ Szerkesztve ]

Tokyoite - https://www.instagram.com/denipi_m/

(#547) Mister_X válasza Totheground (#546) üzenetére


Mister_X
nagyúr

Igyekszem :DDD Nembaj, tavasztól/ősztől már felveszem a minort, csak előkerül a II. vh. Diploma mellé csak meglesz a JLPT N1 :B

Egyébként a játék lején választottam Murakumu-t, de afféle pimasz kis tyúk, nem lehet lecserélni? Tudja, hogy külföldi vagyok és nem ad elég tiszteletet, pff.

[ Szerkesztve ]

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#548) saelin válasza Mister_X (#547) üzenetére


saelin
veterán

" Tudja, hogy külföldi vagyok és nem ad elég tiszteletet, pff."

Hogy wut? :DDD

"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."

(#549) Totheground válasza Mister_X (#547) üzenetére


Totheground
addikt

Murakumo már csak ilyen. :DDD
"Lecserélni" nem tudod, de ha vannak más hajóid, nem muszály a flottádban tartani. Bár az embert a starterjéhez elég erős viszony kellene, hogy fűzze. Elveszíteni meg kifejezett eretnekség. :DDD Én amúgy Samidare-vel kezdtem, és most az egyik legmagasabb DDm. :)

Az N1-el meg óvatosan, az már nagyon durva. Én örülök, ha az idén neki tudok menni az N2-nek.

[ Szerkesztve ]

Tokyoite - https://www.instagram.com/denipi_m/

(#550) Mister_X válasza Totheground (#549) üzenetére


Mister_X
nagyúr

Ő nézett ki a legmenőbben (Inazumán vacilláltam még), aztán persze megtudtam, hogy milyen kis ringyó :DDD Nem baj, majd megleszünk kettecskén.

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.