- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- eBay-es kütyük kis pénzért
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- antikomcsi: Celebtanya - Farm VIP V.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Bevezetés a wokok világába
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- weiss: Pant* rant
Új hozzászólás Aktív témák
-
NandoXXL
senior tag
'A lényeg, hogy te fogalmatlan vagy, ő pedig szakértő. '
A kommentek számára (mindenféle szakmaiság nélkül) rangot ad a rendszeretek.... Minden hülyeséget beszélőt aki nem személyeskedik védtek mert pörgetik a fórumot, és dübörög a 'marketing', ugye hirdetők miatt a nézettség stb.. Innentől kezdve, jobb ha meg sem szólaltok, az origó színtű rendszert, sok évvel ezelőtt ti indítottátok el, szétverve a szakmai közösséget. Ilyen hozzálással mit vártok a fórumtól? Anno nem volt szokás így beszélni, de manapság ez a magyar it oldalak egyik pö..egödre(Szóval nem ártana új imidzs nektek, új marketinggel, a hülyeséget beszélő titánok meg udvari bolond rangot, vagy bohóc rangot kaphatnának, mási meg trollt, stb..)
-
Kolbi_30
őstag
Termekeik megjelentek filmekben, sorozatokban...stb. Mar ezzel lehet vasarlobazist azerezni. A show amivel az uj szeriakat behozzak, es kinyaljak a segged amikor atveszed a telefont...stb ez mind resze a nagy egesznek...a termekuk meg kvazi semmivel sem jobb mint a konkurensek azonos kategoriaju termekei..csak nagy a hype.
-
GreatL
őstag
Beszántja, elkaszálja... igazi földműves cég lett ez az Intel!
-
válasz
janeszgol #132 üzenetére
En is abban a hitben voltam, hogy marketing egyenlo reklam...
Ennek az az oka, hogy nagyvállalati szinten a már említett marketing funkciók specializálódtak, az ő nevükben pedig nem szerepel a kifejezés (piackutasás/termékfejlesztés pl). Ahol megmarad, az jellemzően a marketing kommunikáció, ezért a laikusok számára ez egyenlő a reklámmal. De látod, minimál keresgéléssel ez tisztázódik. -
janeszgol
félisten
En is abban a hitben voltam, hogy marketing egyenlo reklam, de Vision es annak a hsz-e, aki a feher iPod fulhallgatorol irt meggyozott, hogy a marketing resze a kutatás is. Sőt, donto resze a kutatas, a reklamozas pedig már csak a vegjatek.
A Gemini valasza arra, hogy mi a marketing feladata:
"A marketing feladata a vállalat termékeinek vagy szolgáltatásainak azonosítása, megismertetése a célközönséggel, és a vásárlók motiválása a termékek vagy szolgáltatások megvásárlására, mindezt úgy, hogy a vállalat profitot is termeljen. Ez magában foglalja a piaci elemzést, a célközönség meghatározását, a termékek vagy szolgáltatások fejlesztését, az árazást, a kommunikációt, az értékesítést és a vásárlói élmény javítását."
-
GhanBuri Ghan
őstag
Röviden: erre csak annyit tudok mondani, hogy a sikert nem kell magyarázni.
Ha az Intel még mindig sokmilliárdos nyereséggel rendelkezne, akkor bőven beleférne, ha egyéb projektekben égetné a pénzét. Ezeket ilyenkor meg szokták magyarázni azzal, hogy "csak nézd meg, egy ilyenből lesz majd az új x86", "muszáj fejleszteni, hogy piacvezető maradhasson, ha csak egy ilyen projekt beüt, az bőven visszahozza azt, amit a többin elveszít".
Ha meg éppen veszteséges és leépít, akkor meg egyből előveszik, hogy "na tessék, ezeket a hibákat nem kellett volna elkövetnie, és akkor most nem itt tartana"
A kettő között csupán bevétel szintje a különbség, ami pedig a technológiai elmaradásának a következménye... -
válasz
GhanBuri Ghan #129 üzenetére
Hogy én is valóban tartsak önreflexiót:
Szóval: olyasmire követeltél tőlem választ, amire már egyébként válaszoltam (és ezt még csak észre se vetted), és csak annyit mondtál a megválaszolandó dologról, hogy "bambano írta", ami egyébként nem volt igaz. Milyen alapon vártad el tőlem, hogy egyetlen hibásan megadott információ alapján találja meg, hogy mire is gondoltál, ha esetleg mégse válaszoltam volna meg?
Ezt én néztem el és ezért elnézésedet is kérem!
Nah de végre a lényeg:
"Röviden: nem győztél meg róla"
Akkor pár egyébb tényező, ami hozzájárult a cég lejtmenetéhez:
- Hibás termék pozicionálás, mind árazás és mind célközönség szempontjából
- Hibásan eldobott divíziók, pl XScale
- Hibásan eldbott termékcsaládok
- Elbaltázott kései Foundry focus
- Borzalmas személyzeti döntések
- Szar org. restructing döntésekÉs akkor ezzel vissza is kanyarodhatunk az első neked címzett hsz-emhez, hogy igen, botor dolog komplex folyamatok ok-okozati relációjában binárisan; fekete-fehéren mindent egyetlen egy okra ráhúzni
Még mindig tartod, hogy csak a gyártástechnológiai lemaradás miatt van abban a csávában az Intel, amiből most vért izzadva próbál kimászni?
-
GhanBuri Ghan
őstag
Szóval: olyasmire követeltél tőlem választ, amire már egyébként válaszoltam (és ezt még csak észre se vetted), és csak annyit mondtál a megválaszolandó dologról, hogy "bambano írta", ami egyébként nem volt igaz. Milyen alapon vártad el tőlem, hogy egyetlen hibásan megadott információ alapján találja meg, hogy mire is gondoltál, ha esetleg mégse válaszoltam volna meg?
Ennyire nem vagy képben, és közben veregeted a válladat, hogy te milyen okos vagy, mert a többiek milyen hülyék.
Röviden: nem győztél meg róla. Szerintem olvasd vissza magadat, konkrétan arra a részre gondoltam, amit az önreflexióról írtál (és még azt is megadom, hogy a 104-es hozzászólás, hogy ne essek abba a hibába, amit máson kifogásolok - tudod, önreflexió), és próbáld meg magadra is alkalmazni.
Sok sikert! -
Attól nem lesz valaki hülye, hogy hülyeségeket beszél, szóval ezt ne add a számba.
És ha a topik 99%-a baromságokat írna, akkor a maradék 1%-nak is inkább tapsolnia kéne hozzá, or wut?Nem értem miért jó a mellett kardoskodni, hogy emberek fals dolgokat írnak és azokra vizes lepedőt húzni, akik rávilágítanak a tárgyi tévedésekre. És igen, azt tartom, hogy azt még kevésbé értem, ha ez pont egy házigazdától jön.
Úgyhogy én is feladom
-
válasz
GhanBuri Ghan #124 üzenetére
Mi scusi, nem Bambanőtől jött az N széria, hanem Pikaritól, ez változtat a tartalmán?
A lényegi részre, a kötekedés helyett, válaszolnál?
Még mindig tartod , hogy az Intel teljes hanyatlása a technológiai lemaradására visszavezethető vissza,?
-
GhanBuri Ghan
őstag
Na, akkor vegyük újra: az Intel N szériás felvetésre pont válaszoltam (ha azt hiányoltad rajtam), ráadásul azt nem bambano írta, hanem Pikari.
A saját hozzászólásaid között sincs meg az alapvető és elvárható koherencia.
Ráadásul bejössz a beszélgetésbe, nagy mellénnyel és lekezelően szólsz hozzá a témához, majd megsértődsz azon, amikor annak megfelelően válaszolok.
Szerinted komolyan kellene, hogy vegyelek? -
válasz
Busterftw #118 üzenetére
Ideális esetben a szolgáltatótól kapod közvetlenül a jobb ajánlatot valamilyen módon. Ez a vásárlók számára is hasznos és etikus marketing. De itthon nagyon sok helyen monopolhelyzetben van a szolgáltató, így általában nincs se választás, se verseny, se az ehhez tartozó marketing. Szóval mindkettőtöknek igaza van.
-
válasz
Ripper17 #120 üzenetére
Nem is a maketingre való költést emeltem ki, te hoztad fel mint párhuzamot, hogy "minden túlfizetett léhűtőt kirugtak"....
Erre mondtam, hogy olyan jól sikerült a leépítés, hogy konkrétan alap folyamatok nem mentek a cégnél rendesen....
A kép amit megosztottam, az pedig nem a felhasználók számát mutatja, hanem hogy a vállalat szétverése óta milyen mélyrepülésben vannak náluk a reklám bevételek....
-
Ripper17
tag
válasz
Busterftw #118 üzenetére
Ez így van, Magyarországon hagyományosan borzasztó alacsony a szolgáltatószektorban (ISP és bank, amire rálátok) a churn rate (~természetes vándorlás).
Amíg az ügyfeleknek évente fáradtság megnézni, elérhető-e jobb ajánlat (akár szolgáltatónál belül újrakötve) vagy a szükséges készségek (értő írás-olvasás) hiányoznak - addig ez így is marad.
-
Busterftw
nagyúr
Magyarorszagon lehet nem, ami inkabb kivetel (amit koszonhetsz a kormanynak), mindenhol mashol az ISP piac nagyon kompetitiv. Tele van uj szereplokkel.
Konkretan ketevente szolgaltatot valtok lassan, mert nem gyoznek bombazni a jobb es olcsobb ajanlatokkal, egyre gyorsabb netet kapok kevesebb penzert. -
gabor7th
addikt
Mit is reklámoznának? Hogy 50%-kal drágábban adjuk ugyanazt?
-
bambano
titán
Ez volt a hsz: "Marketing nélkül nincs termék, mert maga a termékfejlesztés is része a marketingnek.": ezen még dolgoznod kellene.
Az én hozzászólásom pedig nem azt állította, hogy marketing nélkül nincs vagy van termék, hanem azt, hogy a termékfejlesztés nem valódi részhalmaza a marketingnek. Ahogy az a többi hsz-emből egyébként kiderült.
-
Ne vicceljünk már, van egy adott téma, aminek a fókusz fogalmáról a topic-ban kommentelők fele azt se tudja, hogy eszik avagy isszák, pontosabban csak az alábbi van meg náluk fejben:
Marketing = reklám = rossz
És aki próbálja a fejekben a sötétséget oszlatni, az a mumus? Ráadásul ezt házigazdaként...
-
Igen, van legalább két tag, akik nem akarnak megérteni semmit, hanem kinyilatkoztatnak. És most nem rád gondolok, hanem azokra akik alpári stílusban féligazságokra alapozva kritizálják a marketinget. De őket szerintem ignorálni kell. És nem azért, mert nem értünk egyet velük, hanem mert jól láthatóan nem beszélgetni jöttek ide, hanem megmondani a frankót. És részben ilyesmit látok nálad is, csak jóval enyhébb stílusban, de nálad is fennál a megértés szándékának hiánya, csak itt azért, mert nem a mondandómról beszélsz, hanem rólam.
-
Tudod, hogy mit látok? A megértés szándékának a teljes hiányát. Nálad is. Már az elején hoztam konkrét példát, referenciát, google találatot. Eredmény? Semmi. Akkor most mi van?
És idézném #28-t:
És nyugodtan le lehet hülyézni bárkit, azért elég ijesztő, hogy mekkora sötétség van a témával kapcsolatban itt a topikban.
-
Busterftw
nagyúr
A tech ipar nagyon kompetitiv es versengo piac, mirol beszelsz?
Ha az Intelt nezzuk, ott van az AMD, belepett az ARM is, Apple, Qualcomm, Mediatek, jonnek az Nvidia/Mediatek CPU-k is.Nem lehet marketing nelkul tomegeket elerni, mert marketing nelkul lesz egy niche userbazis, ami nem fenntarthato.
-
válasz
GhanBuri Ghan #100 üzenetére
Nem akar eladni semmit. Mondani sem akar semmit, leginkább az az igénye, hogy hülyének nézhessen mindenkit, s személyeskedésbe terelje a beszélgetést. A lényeg, hogy te fogalmatlan vagy, ő pedig szakértő.
Hagyd a fenébe, hisz már téged is beleprovokált a személyeskedésbe, azzal hogy megkérdezted hogy marketinges területen dolgozik-e.
-
cucka
addikt
Értem, mire gondolsz. Te abban a hitben vagy, hogy az Apple marketingje kimerült abban, hogy Jobs évi kétszer tartott egy prezentációt.
És szerinted ez eladta a terméket, felépített egy lojális fogyasztói bázist, és a semmiből a világ egyik legnagyobb cégévé emelte az Apple-t.Bocsánat, ez olyan mértékű vakság, hogy erre értelmeset nem tudok mondani. Fordítva ülsz a tévének kb.
-
válasz
GhanBuri Ghan #102 üzenetére
Értem, az Intel hanyatlása pont olyan faék egyszerűségű, mint a lábtörés...
Nah akkor vegyük újra...
Alsó hangon fel lehet sorolni 3-5 termék csoportot, amik nem a technológiai lemaradás miatt lettek bukók az Intelnél. Bambanő hozta ez egyik kézenfekőt, az N szériát.
Kérdezem, még mindig tartod a faék egyszerűségű meglátásod, hogy az Intel teljes hanyatlása a technológiai lemaradására visszavezethető vissza, vagy esetleg képes vagy minimális önreflexiót alkalmazni és beismerni, hogy nem állja meg a helyét ez az állításod?
-
GhanBuri Ghan
őstag
Viccelődjél már, azt kérted számon rajtad, hogy miért nem reagáltam bambano olyan hozzászólására, amit nem is nekem címzett.
Ha valaki képes ilyet leírni, akkor nyilvánvalóan csak trollkodik.
Előtte meg leadtál egy fellengzős dumát arról, hogy "mindenki hülye, aki egy okra vezet vissza egy problémát" (nyilván, ha gödörbe lépek, és eltörik a lábam, akkor is keressek komplex okokat), utána meg jött ez a látványos megsértődésed.
Bocs, de tankönyvi troll vagy, nem én tehetek róla. Esetleg kezdhetsz visszamenőlegesen helyesírási hibákat is keresni az általam beírtakban -
válasz
GhanBuri Ghan #100 üzenetére
Nem, csak veletek ellentétben én tudom, hogy miről beszélek. Amúgy miféle marketing szolgáltatásra gondolsz?
-
válasz
GhanBuri Ghan #96 üzenetére
Értem, ha elfogytak az érvek, akkor jön a személyeskedés, good job.
-
válasz
GhanBuri Ghan #97 üzenetére
Abszolút nem vagyok marketinges, IT architecti melót csinálok. Simán csak tanultam, és tudom, hogy mi a marketing. Sőt, dolgoztam marketing igazgatóságon is a T-nél (adattárház területen).
-
válasz
GhanBuri Ghan #90 üzenetére
Te állítottál valamit, nem én... nem nekem kell érvelnem.
Csak felhívtam a figylemed, hogy eléggé fekete-fehérben gondolkodsz egy igen komplex cég majd évtizedes lejtmenetéről."Az Intel összes problémája visszavezethető arra, hogy technológiai elmaradásban vannak"
Bambanő hozott egy tökéletes példát ami rámutat arra, hogy nincs igazad, és úgy ignoráltad mint a sicc.
-
Kaiku
senior tag
-
A termékfejlesztés by definition marketing tevékenység, része a marketing mixnek (5P). Persze ez nem azt jelenti, hogy a gyakorlatban az adott terméket a marketing szervezet készíti el, hanem ő találja ki, hogy az adott termék milyen legyen. Mitől lesz az piacképes. A Nike például olyan szintre fejlesztette ezt, hogy maga a cég egy nagy marketing szervezet, minden mást kiszervezett. Nincs saját gyára, bérgyárakban gyártat.
És még mindig ott tartunk, hogy egy 5 másodperces Google-re se veszitek a fáradtságot:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Marketingmix
A termékpolitika (product)
Feladatai: terméktervezés, termékválaszték alakítás, termékek piaci bevezetése és kivonása, szolgáltatások, sorok menedzselése.
A piackutatás pont arról szól, hogy a vásárlók látens igényeit megtalálja.
-
Kaiku
senior tag
Marketing nélkül igen is van termék, legaláb ne hazadj már! A normális mértékű marketing arra kell, hogy ezt a potenciális vevők figyelmét felkeltsük a termék iránt és meg akarja venni. Ez főleg igaz az új márkánál vagy egy gyökeresen új terméknél!
Egy jól bevezetett és működő iPhone-nál már nem kellene akkora volument. -
Kaiku
senior tag
Az, hogy mennyit költött egy dolog és az is, hogy mennyi lett volna elég! Így már érted vagy tovább játszod az értetlent?
Meg azt is tegyük hozzá, hogy a marketingre költött pénz egy része simán csak az adózás egy részének a megúszására szolgál! Mert könnyú túlárazni egy fiktív tevékenységet Ézt érted vagy ezt is el kell magyarázni? -
Valamivagyok
tag
Értem a szöveget
. De az Apple nagyrészt nem a hozzá értőkből él. Az Intelt most az OEM-ek tartják lélegeztető gépen, igen őket szerződés köti, pontosan tudja mit hoz ki az Intel, venni is fogja. Én mint egység sugarú Iphone felhasználó, honnan tudjam, hogy az Apple mit tol ki a gyárkapun. Meg kell indokolniuk, "életérzés", " ökoszisztéma ", " a legjobb chippükn evör", "olyan kamera, hogy lehidalsz", " "Ultra Retina, leszívod magad kijelző". Ez mind kell, hogy ne a konkurencia olcsóbb készülékeit nézd, hanem az övéket.
Te, én meg ez a párezer techre érzékeny ember aki itt is összegyűlik nem tartja el az Apple-t, igen ennek egy jelentős része bullshit, de ez juttatja el a terméküket a valódi fogyasztókhoz, sikeresen. Ha nem költenének marketingre, akkor esnének szerintem. Nem követem az Apple termékeit, mégis tudom, mert valamelyik operátor reklámjában hirdették, hogy náluk elérhető a 16e. Tuti, hogy az Apple keze benne van a reklámban tehát a marketing célt ért, tudok róla, hogy van. Venni, nem fogok, de a másik 10- ből 2-3 ember viszont igen. -
Kaiku
senior tag
válasz
GhanBuri Ghan #83 üzenetére
Ez elmondható az SSD-kel kapcsolatban is, mert jól indult a szekér, jó volt a vezérlő az X25 szériában, ennek ellenére leálltak a fejlesztéssel. Majd itt is elindult a lemaradás.
-
válasz
GhanBuri Ghan #83 üzenetére
Eléggé botor dolog komplex dologok ok-okozati viszonyait bináris módon egyetlen root cause-hoz kötni
-
Kaiku
senior tag
válasz
GhanBuri Ghan #80 üzenetére
Ennyi! +1
-
GhanBuri Ghan
őstag
Na, ebben sem értek egyet. Az Intel összes problémája visszavezethető arra, hogy technológiai elmaradásban vannak, ráadásul egy belső hatalmi vita miatt Krzanich elüldözte az R&D részleg vezetőjét, aki a TSMC-nél kötött ki.
Ha az N szériát képesek lettek volna az Arrow-Lake gyártástechnológiájával legyártani, és nem a TSMC-nél, hanem házon belül, akkor versenyképes lehetett volna. -
Pikari
veterán
válasz
GhanBuri Ghan #80 üzenetére
Mondok példát. Az Intel N szériás processzorok marketingje és a piackutatás iránya is hibás volt, azon biztosan elment egy csomó lóvé. Nem oda célozták a terméket, ahova kellett volna. Akiknek kellett volna, oda nem jutott el. Az árat is hibásan lőtték be, a form faktort is. Annak a piacnak a nagy részét be is bukta az intel emiatt.
-
Pikari
veterán
válasz
GhanBuri Ghan #78 üzenetére
Megvannak a határai... de az intel nagyon messze jár manapság attól, hogy ezeket a határokat feszegesse
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz
Busterftw #74 üzenetére
És ugye a marketing visszajelzése csupán mankó a stratégiai döntésekhez.
Egyébként pedig,
Ford: "Ha megkérdeztem volna a vásárlókat, mit akarnak, akkor azt mondták volna, egy gyorsabb lovat.""
Jobs: "Nem kérdezhetjük meg a vásárlókat, hogy mit akarnak, mert mire előállítanánk azt a dolgot, addigra már valami teljesen mást akarnának"Szóval a piackutatásnak is megvannak a határai.
-
-
bambano
titán
Jaja, az almának annyira nem kell marketing, hogy 2023-ban 775 millió dollárt költött marketingre ezen cikk becslése szerint: [link]
Lehet vitatni, hogy ez a cikk mennyire pontos, de az kijelenthető, hogy akkorát nem tévedhettek a költségvetéssel, hogy igazzá váljon az állításod. -
bambano
titán
"Szóval akkor hogyan csinálják a marketingesek, hogy a cég jót gyártson, jó áron?": a marketingesek sehogy. Nincs olyan, hogy jót gyárt.
Olyan van, hogy bizonyos szempontból jó.
Például ha a merci jó autót gyárt, ezért nem 6 évente, hanem 15 évente cseréli le a vevő, akkor az nem biztos, hogy jó autó.A marketing nemigen fog beleszólni, hogy jó áron gyárt-e a cég. A gyártási költség az az anyagok, termékek, munkaerő költségétől függ. A marketing max. annyit mondhat, hogy valamely döntésben szabad az olcsóbb opciót választani, másikban meg nem. Például az autóban azokon a helyeken, amiket gyakran taperolsz, nem szabad ócsó' anyagot alkalmazni, ami meg nincs szem előtt, ott szabad.
Másrészt a marketing abban segíthet, hogy azonos áron olyan terméket gyárts, ami több vevői szempontot vesz figyelembe, ezért elégedettségben jobb, ár/teljesítményben jobb.
-
cucka
addikt
Nem igazán érthető, mire példa Jobs farmeros termékbemutatója.
Az Apple akkoriban a marketing csúcsát jelentette, a top ligát, amit mindenki másolni szeretett volna. Azok a termékbemutatók az utolsó vesszőig előre ki voltak találva, azok igazi mestermunkák. A slide-ok amiket használt, mai napig iskola, ha jó prezentációt akarsz csinálni, akkor ebből tanulsz.És akkoriban az Apple volt az, ahol nagyon jól látszott, milyen az, amikor a marketing és a termék fejlesztés kéz a kézben dolgozik. Csak pár példa
- Az, hogy az Apple fehér fülhallgatót adott az ipodhoz, iphonehoz. Lehetett volna fekete is, mint bárki másnak, de akkor nem ismered fel egyből, ha valaki ilyet használ. Erre építették a reklámkampányt, és ilyen alkotóelemekből építették fel a saját kultuszukat.
- Az ipod bemutatóján az, hogy "1000 dal a zsebedben". Ez volt a termék mögött a vízió, ezen dolgozott egy csomó mérnök, hogy meg tudják csinálni, és hogy ki tudják írni a slide-ra.
- Valamelyik mac pro-hoz árultak kerekeket, valami 600 dollárért. Zseniális húzás. Senki se vette őket meg, viszont mindenki erről beszélt. -
Kaiku
senior tag
Neked is segítek, szövegértés!
Nem kell milliárdokért marketing szarszág azt jelenti, hogy nem lenne szükség ennyit költenie rá! Az más kérdés, hogy sajnos költ rá!
Felhoztam példának Jobs farmeros termékbemutatóját.Belőleg amúgy "jó" "modern" újságíró lenne, mivel jól tudsz szavakat kiragadni egy szövegkörnyezetből, majd ahhoz egy általad kreált narratívát írni azzal a címmel, hogy az illető ezt meg ezt mondta, közben pedig nem.
-
Kaiku
senior tag
válasz
Valamivagyok #62 üzenetére
Szövegértés, az írtam, hogy nem kell költeni, az más kérdés, hogy sajnos költ! Ideje lenne ezt is leépíteni.
Leírtam a lényeget, de odáig már nem jutottál el. -
bambano
titán
"külsős cég esetén lehet reklamációval élni": a részleg beszántását nyugodtan értelmezheted reklamációnak
a többi hsz-hez:
a marketing alapvető problémája az, hogy nagyjából annyi jó marketinges van, mint jó hr-es.egyébként a marketing része a piackutatás is, tehát lehet, hogy a termék árcédulája nem lesz kisebb a marketingtől, de lehet, hogy a hasznossága javul, ha valós piaci igények felé fejlesztik.
még egy kósza gondolat: olyankor lehet azt csinálni, hogy beszántunk egy részleget, kiadjuk, majd 2-3 év múlva visszavesszük, ha bonyolult és drága lett volna egyesével kirúgni x. embert. így meg csoportos leépítés, sokkal kevesebb papírmunka.
-
Ripper17
tag
Nekem ilyen híreknél mindig eszembe jut, mikor Musk átvette a twittert és leépített csomó embert.
Ez után Musk lenyilatkozta: több ember volt átlag az irodaházaikban a konyhán, mint munkatárs; az emberek jó része mindenfele digitális nomádkodott a COVID óta, a munkája outputja minimum kérdéses volt; de közben bigtech fizut kapott.
Rá 1-1.5 éven belül hirtelen tucatnyi más cég is hasonlóan tudott lépni. Nekem egy, bigtech/USA piacra hitelesen rálátó ismerősöm is mondta: ezekben a cégekben a marketing/PR/sales az közismerten az, ahol lehet pár nyugis éved, jó pénzért.
Az ilyen gyártóknál a consumer marketinget mondjuk nem tudom, miért keveritek ide. Az ügyfélkörükben azért komolyabb szempontok vannak az alapján, mint hogy a beszerzési vezetőnek mi a kedvenc színe.
Az out-/insourcing meg ahogy más is mondja: mindig a menedzsment vízfej saját maga "foglalkoztatása"; addig se tűnik fel, mennyire nincs hozzáadott értékük. Persze ha egyébként a termék tré, a perspektíva zavaros, akkor hálátlan feladat is a házon belüli marketing.
-
Pikari
veterán
Az intel marketingstratégiája nagyon alacsony hatásfokú volt. Nem csodálom, hogy elkaszálták. De a piackutatás tekintetében is komoly gondok vannak.
-
Kaiku
senior tag
Ez így van! Az intel, IBM, Apple stb kaliberű tech cégeknek nem kell milliárdokért marketing szarszág!
Pontosan elég egy Jobs féle, farmeros termékbemutató, ahol csak a lényeget és az újdonságot mutatják! A szakmát és a hozzáértőket ez érdekli nem a bullshit meg, hogy az afrikai kislány majd ezzel fogja megmenteni az Antarktisz jegét mert az új CPU már annyira jó és különben is szerintük kevesebb CO2-t termel. -
azbest
félisten
a marketing az, amikor a cég összes költségének fele te vagy és mindenkit meg kell győznöd, hogy megvegyék dupla áron a temékeket, ami normál áron még versenyképes is lenne, ha kirúgnák a marketingeseket.
Bár ez inkább a szórakoztatóiparra igaz. Ott szó szerint többet költenek a marketingre, mint a termékre. Ha jól látom az intelnél a bevétlek 1-2%-ával ér fel. Szóval az intelnél inkább csak süllyed a hajó.
-
dabadab
titán
Pont ez az érvelési hiba, hogy még tudsz is róla, hogy mást ért a szó alatt, de a félreértés korrigálása helyett lehülyézed, miközben részben igaza van.
De ha mások rosszul értik?... Mert hát azt, hogy a marketingosztály mit csinál, azt nem az határozza meg, hogy random PH-s kommentelő mit gondol erről a témáról.
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
kriszpontaz #35 üzenetére
az AMD marketing részlege már egy ideje átment az Intelhez. Úgy a Ryzen korszak hajnalán
-
válasz
E.Kaufmann #51 üzenetére
Ha kukázza az x86-ot, mi marad?
Pont ez a problémájuk nekik is. Hogy döglött lovon ülnek. -
E.Kaufmann
veterán
Még nem ojtszórszóltam, biztosan
Ha kukázza az x86-ot, mi marad?
- Elbacta az ARM-ot, x86 mobil SoC-t meg nem tudott felfuttatni
- Elkótyavetyélte az FPGA részleget, ahelyett, hogy félig hw félig OS szinten támogatottan valami utasítás gyorsítótár félét épített volna FPGA alapon a processzoraiba.
- SSD sincs már
- A GPU részleg is olyan vegyes eredményeket mutat és annó a Larabíííí is nagy siker volt(ahogy az Itanic, csak kisebbet bukott vele
)
- Van még hálózati részleg (ha van még), de az is kevés az üdvösséghez, mert nagy tömegben olcsó IC-k.
- Bérgyártást is hogy, mikor pont most vállnak Fabless-szé. -
A csajom akar venni egy Cartier órát 10K+ EUR-ért. Szerinted azért, mert jó szerkezet van benne? A nagy lóf@szt. És ugyanez igaz a Nike cipőre, a Volkswagenre, de még a Danone joghurtra is.
A fogyasztók többsége nem tudatos vásárló (még ha ő annak is hiszi magát).
Ha tanultál volna marketinget (és nem markkomot, hanem termékmarketinget!), akkor ezt tudnád magadtól is.
-
válasz
E.Kaufmann #45 üzenetére
Az Accenture egy outsourcing cég, nem kimondottan kommunikációs tanácsadó. És messze nem ügynökség.
Amúgy az Intelnek nem IT tanácsadásra van szüksége. Igazándiból senki sem tudja, hogy mire lenne szüksége. Talán arra, hogy kikukázza a teljes x86 portfóliót. Egyszerűen a piac kifogy alóla technológiai-felhasználói okokból.
-
cucka
addikt
Mit jelent az, hogy jó termék, és mit jelent az, hogy jó áron?
Ha bemész a boltba cipőt venni, honnan tudod, hogy az a cipő ami tetszik az jó termék-e, és hogy jó áron van-e? Előveszed az excelt, készítesz egy költség-haszon elemzést? Mit írsz az oszlopokba?A vásárlások többsége érzelmi alapon dől el. Az ár-érték arány is.
-
E.Kaufmann
veterán
Rágugliztam a cégre, mert úgy beszélsz róla, mint én szoktam az asszonynak a filmes érdekességekről. Fingja sincs, miket mondok
"Az Accenture egy írországi székhelyű multinacionális szakmai szolgáltató vállalat, amely informatikai szolgáltatásokra és tanácsadásra szakosodott."
Naszóval, pont erre lenne szükségük -
válasz
E.Kaufmann #42 üzenetére
A cikk alapján simán csak kapkodnak, és az új CEO most ebben látja a szent grált. Amúgy tippre itt simán a kommunikációs részleget dobták ki (de pont az Accenture?).
-
-
válasz
kriszpontaz #35 üzenetére
Nekik jó a termékük, nem kell reklámozni (annyira)
-
-
Még egyszer: az, hogy olcsóbb, nem azt jelenti, hogy jó. Az emberek többsége a világon jó ár/érték arányra törekszik, nem arra, hogy olcsóbban kapjon valamit. Ez amúgy közgazdasági nonszensz is. Egyébként az eredeti kérdésemre még nem válaszoltál:
Te amúgy a fizetésed mekkora részéről mondasz le azért, hogy a cég, aminek dolgozol olcsóbban szolgáltasson?
Amúgy mi lenne, ha simán csak beismernéd(ismernétek), hogy sorry, semmit se tudok a témáról, ezt benéztem? -
kriszpontaz
veterán
Ezt amúgy az AMD is megléphetné
.
-
A jót, jó áron nem azt jelenti, hogy olcsóbb.
#28cucka
Van egy terméked, szolgáltatásod, és azt kell elérni, hogy a piacon a vevők ezt válasszák.
Megfordítom: a marketing része a termékfejlesztés is. Tehát megtalálni azt, amire a piacnak szüksége van.#31E.Kaufmann
nehogy belső nyomás hatására mondják meg, mit gyártsanak
Mi az, hogy belső nyomás hatására? Egy cég alapvetően autokratikus by definition (még a bevonó vezetői stílus esetén is). A termékstratégia minden esetben belső nyomást jelent, hiszen hogyan máshogyan lehetne érvényesíteni a vezetőség akaratát? A külső szakértő akkor kell, amikor a vezetőség felismeri, hogy nem tudja, mi kell a piaci sikerhez. De ezek a külső szakértők ilyenkor is csak egy tervet dolgoznak ki, amit a vezetőség fogad el és hajt végre. -
cucka
addikt
A marketing fogalma nagyon tág.
Szó szerint azt jelenti, hogy piacolás. Van egy terméked, szolgáltatásod, és azt kell elérni, hogy a piacon a vevők ezt válasszák.És nyugodtan le lehet hülyézni bárkit, azért elég ijesztő, hogy mekkora sötétség van a témával kapcsolatban itt a topikban.
-
VIC20
őstag
,,...szerinted a marketingtől hogyan lesz olcsóbb és jobb minőségűbb egy termék. - miért kéne olcsóbbnak lennie? Miért kéne jobb minőségűnek lennie?"
Mivel éppen te mondtad, hogy erre való:
HantekDSO: Jót kell, jó áron gyártani és akkor az egész marketing baromság mehet a levesbe!
Vision: Azt ugye tudod, hogy a marketing pont ezért van?Szóval akkor hogyan csinálják a marketingesek, hogy a cég jót gyártson, jó áron?
-
Egyrészt, amiket írtál, azok dagályos lózungok gyülekezete. Lásd:
Ahogy 100+ éve minden propaganda mindig is az állampolgárok érdekeit szolgálta, a maga rendkívül intellektuális és szofisztikált módján.
- mi köze ennek a konkrét témához?
...szerinted a marketingtől hogyan lesz olcsóbb és jobb minőségűbb egy termék. - miért kéne olcsóbbnak lennie? Miért kéne jobb minőségűnek lennie?
A marketing általában szükséges dolog
Ott tartasz, hogy marketing = marketing kommunikáció / pr. Pedig nem. A marketing mix pont arról szól, hogy mit/hogyan/mennyiért gyártsunk. Marketing nélkül nincs termék, mert maga a termékfejlesztés is része a marketingnek.
Az meg tényleg abszurd, hogy bármilyen terméket olcsóbban akarsz megvenni, ezt prioritásnak tekinted, sőt, ezt tartod jónak. Pedig ez nem így van. Te amúgy a fizetésed mekkora részéről mondasz le azért, hogy a cég, aminek dolgozol olcsóbban szolgáltasson?
#18HantekDSO
Akkor az egy 1-személyes szolgáltató mikrovállalkozás volt, nem egy komoly cég. És igen, a helyi villanyszerelőnek nem kell marketing (kommunikáció), de innentől fölfelé nélkülözhetetlen. -
-
joysefke
veterán
Bölcs döntés. Több pénz marad az OEM-ek kenésére, ami az intel marketingjének alappillére.
-
Hát én kíváncsi lennék, hogy szerinted a marketingtől hogyan lesz olcsóbb és jobb minőségűbb egy termék. Legfeljebb arra képes, hogy azt hiszed, hogy olcsóbb és jobb a termék, mint valójában.
A marketing általában szükséges dolog, lehet jó is meg rossz is, de utóbbi nem egészen vág egybe azzal hogy etikus-e vagy sem, ugye ezzel szokott lenni a probléma.
-
laed
aktív tag
Közeleg a CSŐD.
-
ricsip
addikt
úgy hogy ez sosem arról szól h. mi történik tényleg. Hanem h. a marketing meg egyéb felsővezetők hogyan tudnak kitalicskázni egy szakajtónyi pénzt a cég pénztárából az igazgatótanács jóváhagyásával, hogy abból aztán a havercégeken keresztüli visszaosztással el tudjanak lopni egy szép nagy hányadot.
Az h. hatékonyság meg kőccségcsökkentéssel mi lesz, az csak a naív hiszékeny hülyéket érdekli ilyen cégekben, meg ezzel lehet kábítani az alsó szinten robotolókat a havi all-hands hívásokban. Soha az írott történelem folyamán nem volt még kimutatható hatékonyságnövelés ilyen faszságokból, csak elverték rá minden évben számolatlanul a cég pénzét. Mivel hatékonyságot nem lehet olyan egzaktul mérni, mint mondjuk hőmérsékletet vagy tömeget. -
válasz
Depression #8 üzenetére
Hogy sikerült kihozni mindkét esetben azt, hogy az új megoldás az olcsóbb?
-
Depression
veterán
Egy korábbi munkahelyemen ez úgy volt, hogy kiszervezés miatt kimutatták egy csomó megtakarítást, és felvették a nagy bónuszt, majd 2 év múlva költségcsökkentés volt, hogy nem külsősök csinàlják, és ismét járt a nagy bónusz.
-
joysefke
veterán
Érdemes megemlíteni, hogy az Accenture nincs tapasztalata marketinggel.
-
tibaimp
nagyúr
Két dolgot tudok elképzelni: az egyik, hogy a jól menő évek alatt jól fel lett fújva a részleg, így fölösleges egy csomó dolgozó, a másik meg, külsős cég esetén lehet reklamációval élni, ha egy marketing kampány nem úgy működik, ahogy elképzelték, így lehet árat alkudni (mert a reklamációk 90% arról szól).
-
És felfogadni egy külsős céget olcsóbb, mint belsőleg üzemeltetni egy ilyen részleget?
-
joysefke
veterán
Majd befogják az AI-t!
-
HantekDSO
tag
Jót kell, jó áron gyártani és akkor az egész marketing baromság mehet a levesbe!
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen SSD-t vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Zenless Zone Zero (ZZZ)
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- HP notebook topic
- Nagyon érzékeny lett a játékok archiválására a Nintendo
- Napelem
- Futás, futópályák
- Egyesítené a ChromeOS-t és az Androidot a Google
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- DELL PowerEdge R630 rack szerver barebone - 2xSocket 2011v4 , 24x DDR4 DIMM, H330 RAID, 39369Ft+ÁFA
- AKCÓÓÓ!!! Panasonic CF-XZ6 AIO all-in-one laptop tablet 2k touch i5-7300u speciális ütésálló
- Új! HP 230 Vezetéknélküli USB-s Billentyűzet
- Bomba ár! HP EliteBook 2560P - i5-2GEN I 4GB I 320GB I 12,5" HD I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest