Hirdetés
- Cybertruck Taipeiben
- Tomb Raider Remastered I-III
- A következő felhőd otthon lesz
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Puzzle-k. Hogy ejted ki?
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
#00809728
törölt tag
Én csak üzemanyagellátó rendszer esetében tudok nyilatkozni.
Tehát vettem ugy 6db azonos szállításu diesel pumpát.
Volt Agip,Castrol,Metabond,Prolong,Shell,Tesco gazdaságos olajak.
Mindegyik pumpát átjárattam velük 12v-on kb 1percig.
Majd után szárazon járattam őket.Alapban egy üzemanyagellátó diesel pumpa akár 50percig is elmegy de a sikló réz csapágyak utána kenés miatt és a meleg liatt beállnak.
Nos a teso olajtól igaz nem azonnal de ő volt az első ami kipurcant.Ez az olaj a felvásárolt elhasznált olaj+ásványi adalékokkal megtoldott valami.
A miőségi olajokkal még ugy ahogy elment akár 1.40perceket is de 2 óránál tobább csak a metabond ill a prolong ment.
Kb ugy 4órai gyilkolászás után mivel nem ment tőnkre egyik sem ugy dőntőttem mivel itt műszak vége,hogy szétszedem őket.
Metabondos pumpa sem volt rossz de voltak árulkodo jelek a csapágy körül pld elszineződés il la szénkefe körüli enyhe hangyaf*sznyi rendeleneség.
Prolon szabályosan tiszta és szép belső jó-jó itt is volt a csapágy körül egy enyhe de nem igazán jelemző.
Nem dicsérem egyik terméket sem de a tesztek alapján ugy dőntőttem kiprobálom a prolongot.Ennyi.
Aposomák cégénél szivo-diesel 2500cc Mitsu 6személyes kis haszongépjármüvek szalaladgálnak a maguk kis 300.000km.
50.000km ota metabond megy bele és a motor hibátlan mai napig.Jó nem azt mondom,hogy ha kompressziot kéne mérni akkor gyári értéket mutatna.De azért a haszgépjármüet ugyenem kimélik ill sok gazdája van. -
#00809728
törölt tag
válasz God Vazzeg #54 üzenetére
Nézd a két termék között van ugy 2000-2500ft különbség.Neked kell eldőnteni.De ha már a BMW szelepszárszimeringes akkor azon már nem fog segiteni.Ugyanugy nem fog kivételt tenni se a prolon ill a metabon között és mindegyikbe belekostál.
2000cc 6hengeres 1990-es 320.asom volt.Jó kis gép. -
karib
addikt
válasz #00809728 #59 üzenetére
Köszi a kimerítő választ - sok a hasznos infó benne. Az megnyugtató, hogy többszázezret is elmennek adalékolt motorok. Az egyik reális félelem ugyebár az, hogy a látványos javulás a hosszú távú megbízhatóság rovására mehet.
Turbó kenésére vajon milyen hatással vannak ezek a csodaszerek?Department of Redundancy Department
-
finest
addikt
válasz #00809728 #59 üzenetére
Dodi, kezdjük az alapoktól.
Mi a Prolong és a Metabond? Most a motorolajhoz vagy a benzinhez teszed?
Autót már régóta veztek, de adalékanyagokat még nem próbáltam ki. Néha látom a Tesco polcain ezeket, de még soha nem néztem meg őket tüzetesebben.
Citroen Xsara 1.4 benzinessel járok, afogyasztása 7-7,5 liter.
Nekem a fehérvári Auchan kút eddig bejött.
Gyakren tankolok Hódmezővásárhelyen a Tesco kúton, én is észrevettemm, h többet fogyaszt valamivel, de nem számottevően.
Viszont a legmeglepőbb dolog az Ausztriában ért, amikor Aral kútnűál tankoltam. Nem számolgattam, de látványosan lassabban fogyott a benzin, mint korábban, pedig autópályán mentem 130-cal...
Szóval nekem az Aral jön be eddig a kutak közül legjobban.“Don’t shoot, I’m Globish.”
-
oettinger01
őstag
hát fiúk én tankolok itt is ott is és bizony semmi külömbséget nem veszek észre az az igazság. egy 1.6 16V golf IV-et nyüzstölök már 6 éve 240.000-nél járok és semmi bajom se a tesco sem a óóóóóósssssssssssááájjjjnnnnnnn kutakkal. ha miskolcon járok shellnél tankolok, mert azon a környéken 15 forinttal is olcsóbb a benya, mint mondjuk kecsón vagy békéscsabán, pesten soha nem tankolok, mert rablás ami ott van
A széles mosoly titka, VTEC szelep nyitva!
-
sanyixXx
senior tag
szvsz belefér még a tescos benzin is
nekem soha nem volt semmilyen kúttal ingadozós problémám, pedig mi mindig olcsó benzinre pályázunk: tesco, castrol, autóklub kútjai
mostanában a merto benzinkútjánál tankolunk, és csak ellentmondani tudok annak, hogy jó benzinnel kevesebbet fogyaszt a kocsi
40-45 lityis a tankunk, abból általában 500km jön ki vegyesben, de most metro benzinnel 500-nál még volt egy 1/4 tank
viszont tény, hogy kevésbé kurrens kút benzinével nem húz úgy a kocsi
oettinger: külömbséget ez remélem csak elütés volt...
[Szerkesztve]Rumot minden pohárba! | https://rumnagykovet.hu/
-
sanyixXx
senior tag
válasz oettinger01 #68 üzenetére
ha már viktor0987098 nincs itt, legalább valaki figyeljen már oda, nem?
Rumot minden pohárba! | https://rumnagykovet.hu/
-
#00809728
törölt tag
Én nekem gázolajos csodáim voltak és inkább Omw kinti kamionos anyaggal jártam.Szó-szó 5liter felett egyik sem evett nagypapis temponál
Pug-206 2.0hdi 129le
Leon 19pdti 212le
Az igaz én szigoruan betartom,hogy ha megpörkölöm a gépet akkor még járatom mielőtt leállítanám és a 12.000 de a15.000km-nél tuti cseréltetem az alapvető dolgokat.
Minőségi olajat veszek pld most az Agip S2000.olaját ami 0-40w igaz drága de....
[Szerkesztve] -
#00809728
törölt tag
Ha Fehárváron vagy Bp-n járok akkor a volán telepeken tankolok gázolajat.Azért a volvo ill merci buszok csak nem járnak sz*r cuccokkal.
Másik kis meglepő:
Shell kék v-power ami nálunk a meleg üzemanyagos tesztkamrában lemarta az ezüstőt a szintérzekelőkhőz ami mutatja a tankodban hány lityko van.
Azota nálunk ilyen teszt nem megy.Omw,Shell ala nature benzineink vannak.
Igaz van pár érdekes más országokban hazsnált pld Brasil benzin=70% alkohol tőbbi cukornád származék. -
(Kolombusz)
veterán
A család alapvető tapasztalatai:
A JET kútnál valami Klacska nevű faszi hozza a benzint kitudjahonnan és mind a Primera dci-nk, mind a fiesta tdci-nk lomhább, hangosabb és többet fogyaszt.
A molnál csak óvatosan, nem egyszer homok volt a benzinben, amit vettünk.(még a régi autónál)
Az OMW-nek a sima , nem a premium dieseljét próbáltuk és vesszük, azzal érezhetően jobban húznak a kocsik.
Az ukrán gázolaj meg olyan, hogy az ukrán kisgyerek abban oltotta el a cigit.
[Szerkesztve] -
Kicker
őstag
ez a benzinkút dolog érdekes... eleve az árak, hévizen 20fttal olcsóbb volt a benzin, tapolcához, füredhez képest, ha nem többel... 30kmmel odébb... MOL kúton... fasz se érti ezeket... az hogy honnan szedik a benzint azt megint a franc se tudja, jön egy kamion, szállító levéllel, lecsapolják, azt helloka... DE a tesconál ki van irva EU szabvány... kérdem én ha valami szabványos, akkor hogy lehetnek eltérések? egyszer jobban húzz, stb...
a fordulatszám ingadozás az elég ijesztő lehetett, szerencsére ilyet még nem tapasztaltam...
lehúzás az megy, mi meg tömjük a zsebüket... jó lenne már egy közlekedési korszak váltás.... mert ez a olajipar nagyon eldurvult, lehet érzik a vesztüket...Arról ismerik futball körökben, hogy egyik meccsén kettőt bólintott, egy gólt és egy nézőt.... muhaha
-
spirit007
senior tag
Én pl. pont ennél a gazdaságosnál tankolok 3 éve és még nem volt velük problémám . Átlag 6,8 -at eszik az 1.1-es Punto-m városban (télen+1 liter) .
Néha tankolok a Bozsiknál lévő MOL kútnál és a Gyömrői úton lévő JET -nél . Nekem egyik helyen sem fogyasztott se többet se kevesebbet .
Egyszer vettem vizes benzint egy ESSO kútnál (Zuglóban) injektor tisztítás lett a vége , azóta ezeket kerülöm .
Ja , évente 20 ezer körül megyek - amit fizetnek - úgyhogy azért is figyelek a fogyasztásra ... -
Rebirth
tag
Hát az is volt, amikor kivettem üresbe és 500-ra leesett a fordulat... Mondom most mivan? Vége az autónak, vagy mi? Aztán eszembe jutott, hogy lehet nem kellett volna Mendén tankolnom. Remélem nem viselte meg szegény autót ez a kis baleset és nem kell motorfelújításra vinni. Az utánfutásos hiba, amikor gázelvételre nem esett le a fordulat, hanem még pörgött egy ideig az a Tápióbicskei benzintől volt ettől a benzintől a haver a vizet engedte a Kawasaki karburátorból
Tényleg Dodi, ne vigyek egy kis mintát kielemezni?
Ilyenkor vissza lehet menni a kúthoz, hogy kenje a hajára ezt a sz@rt, vagy sem? Van valami lehetőség, vagy örüljünk a drága és rossz benzinnek?„A mindennapi élet tudata az Út.''
-
ZCoyote
őstag
Érdekesek ezek a fordszám ingadozó tapasztalatok.
Már vagy 10 éve vezetek, ezer féle benzinkúton tankoltam de max teljesítmény csökkenést vettem észre. Ennyire szerencsés lennék?Romani ite domum.
-
helkis
veterán
nem írtál hülyeséget sőt! szerintem sem szabad elmenni a műszaki dolgok mellett, akármilyen benzint raksz a gépbe!! a modern kocsiknál az alapjárat elektromosan van beállítva egy alapjárati motoron keresztül, amit egy számítógép vezérel a kibocsátott kipufogógáz minőségének fügvényében, nem vagyok autószerelő, de nemrég volt ilyen problémám és utanaolvastam ill megkérdeztem okos embereket! tehát egy 16szeleps kocsinál aminek elektromosan van vezérelve az alapjárati fordulatszáma nem hibája az ingadozás, hanem tulajdonsága! ez kb melegen 700-800 1/min, hidegen 650-1500-1/min-ig normális. (ugyanis szivató már nincs.) a lambdaszonda végzi a mérést a kipufogórendszer elején és a méréi adatok alapján a comp. beállítja a pillanatnyilag optimális égéshez szükséges befecskendezési benzinmennyiséget, ill a beáramló levegőmennyiséget a légtömegmérőn keresztül. ha mégis sok károsanyag menne ki a szabadba, akkor az EGR (néhol AGR) szelep a kipufogógázt visszavezeti az égéstérbe, hogy újra elégesse a motor, na ez gondolhatjátok mennyire fojtja a motort. az első szériás 16v-s opelekben (F-szeria) még le lehetett dugózni a szelepet mindennemű hátrány nélkül és a problémák megszüntek, de a mostaniakban már egyből jelez a compuer, hogy valami gáz van! néhány tipusnál lehet tisztítani az EGR szelepet, átmenetileg megoldja a problémát, de mivel kopik is a szelep egy idő után használhatatlanná válik, ezzel a húzással egy újabb rendszeres költségforrást biztosítanak az autógyárak az autóstársadalomnak. néha elég ha egy autópályán megküldöd a gépet, akkor kiéghetnek a lerakódott kokszok a motorból. nekem G-astrám van és a fent megnevezett dolgok közül csak tippeléssel lehet megállapítani, hogy melyik a rossz ledugózni nem lehet, vagyis mák kell hozzá hogy ''olcsón'' megússza az ember, ha efféle problémába ütközik, és akkor még a benzinekről nem is beszéltünk!
általában esso-kúton tankolok, a kocsi szereti...
[Szerkesztve]"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
#00809728
törölt tag
Szasz!
Azt az üzemanyagot egy Veszprémi teljesen független Labor cégnél bevizsgáltatod és kérsz egy szakértői véleményt.
Majd vissza mész vele a kutra és a fönökkel megbeszéled a dolgot és elméletileg kérheted a ''okoskakönyvet'' amiben fel van jegyezve mikor ki takaritotta a földben lévő tartályokat.Ha ez nem tőrtén meg akkor nyert ügyed van és írsz a nnk a cégnek egy levelet+ a számlát mellékeled.
Egyébként mivel mostani üzemyanagot érdemes mindeféle ''jóval'' feltőlteni én igy arra kérlek benneteket,hogy érdemes egy + süzemanyagszürőt berakni a kocsiba ez kb 220ft jelent pluszban és még te is meg tudod csinálni.
Dieseles kollégák főleg a nagynyomásu rendzsereknél nagyon ajánlom ugyanis apró pici kosz hihetetlen kárt tud tenni a nagynyomásu szivatyuban. -
#00809728
törölt tag
válasz God Vazzeg #84 üzenetére
Ajánlott.
-
Balinov
titán
Saját negatív tapasztalat,igaz nem magyar,hanem szlovák kutról van szó. 1SVK-val olcsóbban adták (még a 220Ft-os gázolajos időben) a gázolajt,gyorsba telinyomtam ~46littyóval a reugeot-ot majd megpróbáltam győr környékén közlekedni. Aznap du. haver ment mögöttem kocsival,felhívott,hogy mi a szart taknyoltál,úgy kormol az xrd,mintha terpentines higítót tankoltál volna. Ellenőriz,tényleg. Nosza,meleg motorral autópályateszt,hátha csak ki kell kormolni. 85-ös felhajtótól a győri metró lehajtóig alig-alig bírtam 120felé tornászni,pedig magyar (akármilyen,mol,agip,omw,shell,stb.) gázolajjal 5öd annyi idő alatt lazán megy 140-150-et a sárkány. Egy hétig majd' szó szerint még szarni is kocsival mentem,hogy foggyon ki a kinti gázolaj.kivillant a sárga üz.jelző a műszerfal,irány molkut ,38l.aztán győrt elkerülő autópályaszakasz.üveghangig. na utána már minden OK volt.
üdv
Bali6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/
-
#00809728
törölt tag
Figyi 220ft egy + szürő én valahogy nyugodtab vagyok azota.
Nekem egy Seat leon cupra 19pdti-m van 4*4 és 212le.
Gyári szürő a modul aljában+egy gyári szürő a tank aljában.
Majd a gázolaj szürő ami gyári.Nos én a tank ill a gyári gázolaj szürő közé tettem egy ilyen kis egyszerü müanyga szürőt amit kb 2 perc alatt és ugy 10.000km mulva tépem is ki.Vagy ha látom ,hogy jóbban bekoszolodott akkor már cserélem is.
Nem ér annyit. -
Azazello-
senior tag
14. es a 16. kerulet hataran van egy Shell benzinkut. senkinek sem ajanlanam, tobben is panaskodtak mar, hogy valamilyen oknal fogva kevesebb benzint kapnak a penzukert
Egy jó nőt meghódítani, és nem elmesélni olyan, mint titokban átúszni a Csendes-óceánt.
-
#00809728
törölt tag
Hát ha nincs más lehetőséged akkor cső elvág majd abwa bilincs 2db + szürő.Lehetőleg szem előtt legyen amit egyszerüen meg tudsz tekinteni.Persze en ma motorháztető kivágására gondoltam.
Egyébként egy ilyen ''szörnyeteg'' ha 130-140km/h-val megyek akkor 5.5liter
Ha nagypapis tempoval 60-90km/h akkor 5liter
Ha 150-200között akkor 7,2liter
Egy kutról és egy állomásról tankoltam + csurdig raktam amig én nem láttam az üzemanyagot..Minden esetben 100km felett utaztam és azt osztottam vissza. -
Rebirth
tag
Nekem Nagykátán jött be a kis Shell kút a vasúti átjárónál! Azzal a benzinnel 6,4-et evett
„A mindennapi élet tudata az Út.''
-
God Vazzeg
veterán
Kiskőrös - Soltvadkert közt van egy nagyon jó diszkont kút, azon kívül hogy olcsó a benzinjük, jóval többet megy el az autó vele mint más kutakéval. Nem szoktam sokat benzinről járni (LPG rulez ), de ez feltűnő volt
-
Kokog
tag
-
#00809728
törölt tag
Egyébként most néztem a Metabond oldalán az olajait.Hát lehet kiprobáok közülük egynéhányat.
-
Vigneau
félisten
válasz God Vazzeg #97 üzenetére
Nem is tudtam, hogy LPG-s a Bömcid.
Ami az 52-esen, a lehajtótok közelében lévő volt AGIP kút, az milyen sorsra vár? Ki veszi át?Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy S10 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Új Lenovo Thinkpad P14s Profi Tervező Vágó Notebook -50% Ryzen 7 Pro 7840U 32/1TB 780M Graphics 4GB!
- -60% Új, bontatlan Soflow SO X elektromos roller
- A középkategória királya: Intel 1235U 10C/12T passzív barebone
- HP Pavilion x360 14-dy Érintős hajtogatós Laptop Tab 14" -50% i7-1195G7 16/512 FHD Intel Iris Xe
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest