Új hozzászólás Aktív témák
-
tildy
nagyúr
Engem nem érdekel miért olcsóbb az auchan kút, egészen addig, amíg a verda az ott tankolt benzinből eszi a legkevesebbet...
Totyi: hyundai accent 1.3 as , full városi fogyi 8-8.5(télen inkább 8.5), vegyes: 7.2, csak országút 6.7. Shelltől általában fél literrel többet evett.
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
Totyi
őstag
Pedig elhiheted;hogy minden kútnak megvan a maga adalékja.Az OMV kivételével mindenhová a mol szállít benzint és minden kút ahogy kariib is írta saját recept szerint ad hozzá vmit.Mit gondolsz miért olcsóbb a tescos kút?Mert vmi nincs benne;vagy olcsóbb mint máshol.Lásd az én példámat.Évekig semmi bajom nem volt az agip-os benzinnel;de az utóbbi 2 tanknál vmi nem volt kóser.Most omv-s van benne;30 liter és 10 liter az agiposból.A múltkor 250-nél félig volt a mutató...pont félig...és most 270-nél járok;de még mindíg fölötte van a félnek.Akkor most álmodom?Nem hinném...vagy csalnak;vagy vizes vagy szarabb mint volt.
Kollégám mesélte hogy szerzett egyszer vmilyn 95-ös vagy ukrán vagy orosz benzint...na attól aztán füstölt és alig ment.Biztos hogy van különbség kút és kút között minőségre.
De erről dodit kéne kérdezni;Ő vmi üzemanyag;olajmágus vagy mi
[Szerkesztve] -
karib
addikt
Valóban, többnyire MOL benzint árul mindenki - aztán a házi recept szerint ''fűszerezik'' a saját adalékaikkal - ha jól tudom, ezt a kúton teszik, már ha épp nem sumákolják el.
Szerintem sokkal többet nyomhat a latba a kút tisztességessége - tiszta, karbantartott berendezések, helyesen mérő kutak, nem vizezik az üzemanyagot stb... Csak hát ezt kideríteni szinte lehetetlen.Department of Redundancy Department
-
Notes
senior tag
Én tök rendszertelenül tankolok (MOL, Esso, Tesco, Jet), de még sosem tapasztaltam változást a fogyasztásban. Pedig könnyű lenne észrevenni, mert 98%-ben ugyanazon az útvonalon használom a kocsit. Szerintem ez a kérdés kicsit túl van misztifikálva. Mindenki a MOL-tól veszi a benzint, és én nem tudok róla, hogy lenne olyan hely ahol utólag több ezer köbméter üzemanyagot adalékolnának Magyarországon. De aki tud ilyenről az szóljon.
Romanes eunt domus!
-
M@LC0LM
csendes tag
Citroen BX (1990 évjárat) 1.9 szívó dízel: 1200km/45 Liter gázolaj.
Ez 3,75L/100km-re jön ki.
Vidéken, hegyes terepen sok gurulással.Helyenként felgyusulok 90-re majd 2 km gurulás. Igyekszek minnél kevesebbet fékezni,kanyarokba ami kifér. Csodálkoznak is páran amikor 70 el tünyörgök elöttök,szinte letolnak,majd fékezés nékül be ennyivel a körforgalomba,na akkor le is maradnak : D .Max sebesség: 80-90km/h.
Igaz ezt spéci gázolajjal: ami a Shell-töl jön,és valami adalék van benne.
Nem nyilvános kuton tankolom hanem egy nagy szállítmányozási cég saját kútjánál.
Ugyan ezt mondjuk ESSO-s gázolajjal 1200 helyett csak 1070-et megyek, tehát 10%-al gyengébb.Ezzel nem az ESSO-t fikázom, annak is jo a minösége csak amit én veszek az a nagyon fasza : D -
Totyi
őstag
Az nem gond...de a 480 km/28 már igen;ha figyelembe vesszük azt;hogy eddig nem volt ennyi.Így némi nyugtalanságra ad okot.
Az eddigi legjobb fogyim 4.8 volt;nagyrészt országúton.
Szted milyen?1 literes gls swift.
Megnött a fogyi és némileg nyugatalított;de úgy látom a benzinnel volt a probléma. -
Totyi
őstag
Tapasztalat a következő(kicsit felrángatom a topicot
)
Eddig agip kútnál tankoltam;semmi baj nem volt;soha...simán ment 28 literrel az 540 km.Náyron felrakattam egy sport dobot és megnőtt a fogyasztás.DE nem azonnal;a második tankra kezdett többet enni.A szokásos 540 helyett 480 lett a megtett km.Pedig elvileg ilyen nem csinálhat egy sport dob.Tehát : szerelés után első tank:minden oké...atána lévő 2 tank benzin...rosszabb eredmény született.Megjegyeztem a legutóbbi fél tank állást.250 km-nél pont félig volt a mutató.Most 255-nél járok és a fél fölött van még jóval;pedig 30 litert tankoltam rá;elvileg maradt az agiposból is benne még egy jó tizes.Rosszabb lenne az agipos mint eddig?Semmi gondom nem volt vele;több mint 3 éve tankolok ott.De ha most többet megyek el az OMV-s nyálllal;akkor csak ott fogok benzint venni.
És mi ez a carrera?Változik tőle vmi?
Kicsit beszélgessünk erről is -
Robi_73
őstag
Ha nem megfelelő az üzemanyag minősége, akkor a tökéletlen égés miatt, több égéstermék (korom) marad az égéstérben, ami a hengerfalról az olajba kerül és emiatt, az hamarabb telítődik szenyeződéssel. Magyarúl romlik a hatásfoka (kenőképessége) az olajnak. Például a gázos autóknál ha megnézed az olaj színét 15000km után, az olyan tiszta mint amikor betőltötték. Ez azért van mert a gáz (szinte) égéstermék visszamaradása nélkül ég el, és így nem szennyezi az olajat. A gázos autóknál ezért kitolható az olajcsere periódus. Az más dolog, hogy a gázüzem a nem arra tervezett motoroknál élettartalom csökkenést eredményez.
Robi73
-
bambano
titán
válasz
Avicularia #165 üzenetére
Ennek lehet az az oka, hogy kevesen vesznek evo99-et, ezért elkoszolódott a kút tartályában, mire megkaptad. Ilyet csak nagyforgalmú kúton érdemes venni imho.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nemcso
őstag
Tegnap az RTL-en látva, ma reggel megnéztem a www.holtankoljak.hu oldalt, ahol átnézheted a benzinárakat megye, város, kerület, cég és benzinfajta szerint.
Persze nem teljes a lista mert pl. a bevásárlóközpontok üzemeltetésében lévő kutakról nem tudnak adatokat szerezni.Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
God Vazzeg
veterán
Kecskeméten találtam egy olcsó kutat, és eddig nagyon jónak tünik, fogyasztásilag is, menetteljesítmény szempontjából is
Igaz csak 95-öst árulnak, de legalább jó minőség
BMW 320i -
Dufresne
addikt
Nah legalább tudtad mit kell tenni. Nagyátlagban nemakarnak az emberek dolgozni úgy veszem észre. Ügyfélszolgálatok és hasonló helyeken is jobbesetben csak undort látsz kiszolgálás közben, hogy ''na még ezt a majmot is kiszolgálom, aztán2 óra és haza''. Ritka ahol jókedvvel szívélyesen szolgálnak ki...
-
Viszlát
addikt
Magyar mentalitásról. Munkába jövet mint minden reggel be akartam menni a székesfehérvári tecsó benzinkúthoz, hogy üdítőt és reggelit vegyek. Ki volt írva, hogy 6-7-ig áramszünet miatt zárva, szinte teljesen eltorlaszolva a bejárat, mindez 5:32-kor... Megálltam a parkolóban és átsétáltam, mire a shopban mondják, hogy zárva vannak, merthogy áramszünet van. Kérdezem, hogy előbb kezdődött mint tervezték? Nem, de mindjárt 6 óra és már bezártak. De miért zártak be, mikor még csak fél 6 van? Hát mert már mindjárt 6 óra... lényeg a lényeg, nem akartak kiszolgálni, de a vásárlói könyv emlegetésére azért csak sikerült
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
nRu3
addikt
nos mivel 1hónapja pöcs voltam és olcsob benzin tankoltam ,aminek az eredménye az volt hogy a motor egy kicsit furcsán járt vagy le is akart fuladni, egy kisss prolong rendszertisztitó lötyel minden megjavault,
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
tusi74
őstag
Kerüljétek Szegeden az M5-ről a Szeged-Észak lejárótól befelé Szeged felé, a Bajai úton levő AGIP kutat! Nem elég, hogy baromi büdös lett az autóban, de hazafelé elment Pestig majdnem egy tank benzin. Hogy mit tettek bele?
-
karib
addikt
Másfelől pedig itt egy érdekes site:
www.bobistheoilguy.com [link]
Vannak pl. olajadalék tesztek is, elég érdekes eredményekkel.
Dodi?Department of Redundancy Department
-
karib
addikt
Kicsit felhozom a témát
Egyrész szeretnék felháborodni a brutálisan dráguló benzinenDepartment of Redundancy Department
-
karib
addikt
automoso.lap.hu [link] Továbbá: [link]
IMO mosó a Hamzsabégi úton? A vasúti töltés mellett, a BKV buszgarázsnál.
Nemtom, másokhoz viszonyítva milyen az IMO, nekem eddig bevált - korrektül, normális áron dolgoznak, és mivel ez a profiljuk, talán rendben is tartják a berendezéseiket.Department of Redundancy Department
-
PapaMaci
őstag
Nem olvastam végig a totyikot...
Múlt nyáron tankoltam egy shell kútnál, és kb 20km után megállt a kocsi. Egy hét alatt kétszer kellett gázolajszűrőt cserélni. Aztán átlyukadt a a kéziszivattyú membránja. Szóval azóta nagyívben kerülöm a shell-t... A mol sem volt sokkal jobb.
Ami eddig nagyon tetszett, az elözö kocsimmal, az ÖMV 98-as benzinje.
Most vagy ESSO gázolajat, vagy jó kis orosz anyagot LUKOIL-t tankolok a kocsiba.
A fogyasztásom teljesen változó. Még sosem tudtam ''labor körülmények közt'' letesztelni, de valahol 7 és 11 között van, attól függöen, mennyit vagyok a dugóban....mint az közismert...
-
Andie
őstag
Azlenne a kérdésem a T. nagyérdeműhöz, hogy hol érdemes mosatni 11-12 ker környékén? Fontos lenne, hogy a mosó minnél jobban kimélje a kocsit, de lehetöleg azért csillogjon utánna.
Eddig a bocskai úti agiphoz jártam, de ott annyira koszos és dúrvának tünik a szőrmóc, hogy az új verdát nem merem odavinni.
Tudom, kézimosó. Világos, ha van rá 2 órám, odamegyek.Samsung Galaxy A50 - Samsung UE46D6100 - BNet Tag: Andie#2999
-
-
Rebirth
tag
Kerozin? A kerozin nem más mint egy magas forrpontú, silány, de olcsó üzemanyag, a sugárhajtőmű nagy előnye, hogy ilyen olcsó üzemanyaggal is elmegy a nagy légfelesleg és égési hőmérséklet miatt ezt is jó hatásfokkal égeti el. Másik nevén: petróleum
„A mindennapi élet tudata az Út.''
-
Avicularia
veterán
vicces ,de nekem a mol evo 99-től rángatott az autó
motorindítás után pár másodperccel gázadásra fulladt
aztán kifogyott (tele tank volt) azóta minden rendben
Punto 2 1.216V -
SAMYka
senior tag
Jártam már egy pár verdával de ennyire egyik sem volt válogatós mint ez. Anyám astrája meg vízzel is elmegy.Volt egy Golf-om az sem volt válogatós, szerette a jó benzint de elment a szarral is. A trabi meg csak jó benzinnel hajlandó menni, amúgy rángat nehezen indul nem megy leáll.
PH! Tábor - ...mert megérdemlem...
-
spirit007
senior tag
Mikor 1.1-es trabi kombim volt kizárólag 91-es benyával tankoltam . Azzal is ment 140-et
-
nRu3
addikt
Az az érdekes amikor olyan szituban fulad le a motor amikor épp egy kerszteződésben kanyarodnál,de a motor szépen lafulad, a kormányt pedig szeretnéd még tekerni hogy meg legyen az ív különben a járdára érhetsz fel és embereket kaszálhatsz el a szervot pedig nem tudod használni igy kormányozni sem, szembe pedig már jönn a forgalom
na ilyenkor jönn egy kiss para hogy még átérek-e és az inditás gátlot gyorsan ki tudom-e kapcsolni
utána pedig szidom azt a qurva benzint
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
Rebirth
tag
A ''rossz'' benzin után megtankoltam én is V-Power 95-tel és megszűnt az alapjárati ingadozás!
Ja és nem csak ingadozott, hanem 2x le is állt a pirosnál...„A mindennapi élet tudata az Út.''
-
DigitXT
nagyúr
Szvsz régebbi kocsikra értette (mivel feláras a cucc erősen - értem a profitorientált megjegyzést is
): amikor még megvolt a Daciánk, nekem is mondta a faszi, hogy érdemes kipróbálni, mert ''kitisztítja a motort''. Aztán a franc tudja. (Mindenesetre amikor ott maradtam egy ködös téli estén egy villanyoszlop barátságtalan társaságában, sajnáltam azt az 5K-ért beletankolt V-Power 98-ast.
Ez még 2002-ben volt.
) Céges Vectrán érezni a különbséget a sima, és a V-Power 95-ös közt.
https://hardverapro.hu/apro/zotac_gtx_1080_arcticstorm_elado/friss.html
-
SAMYka
senior tag
Én csak a shelnél tankolok csak V-power95-öt. Ettől megy a legjobban és ebből eszik a legkevesebbet. De most hallottam hogy a shel is csak 3-4 tankolásonként ajánlja, és hogy az ezüstöt is megolja ez félig jó félig rossz hír. Azért rossz mert ugye az alkatrészeket is bánthatja de azért jó mert ez biztos felszedi a lerakódást és letisztítja a szelepeket. (ha jól sejtem) Nekem jobb tőlle a autóm ami egy nagyon válogatós Trabant 1.1
PH! Tábor - ...mert megérdemlem...
-
ovecs
senior tag
Na most akkor a faternak 1,9d citroen xsara kombija van. Ukránban tankol, mert keleten élünk.(kb 150pénz 1 lityó dízel)
Ha ügyesen tankolsz(levegőztetőszelep kinyom), akkor az 50 lityós tankba(ami tágul az évek alatt) akkor bemegy 60 lityó is.
Na most az ő vezetési stílusában ez kb 1000km-re elég...
Tankoljunk ügyesen UkránbanAquincumi Football Kedvelők - FC Panelprolik
-
-
Rebirth
tag
Jó a két üteműekbe is! Legalábbis a benzinadalék mindenképpen: Metabond Megalene. Szerintem az olajba ne tegyél semmit, mivel különolajzásos. (egyébként lehet, hogy rakhatsz abba is, de passz) Esetleg, ha gondolod a váltóolajba tehetsz még Metabond GT-t.
„A mindennapi élet tudata az Út.''
-
neduddki
nagyúr
HI!
Tudio hogy mejjik ez a motor???:- )))
amugy a 1905-os pozso dileknel sem szoktak volt az esmerosok tulzasbavinni az olacsereket es meg ketyegnek:- )))
udv
neduddkihttps://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
neduddki
nagyúr
HI!
Vagy 10eveel eleobb egy w124-es 3000-es turnyos dizel merciben a bp visco dizel elfeltodott lecserelni vagy ~50e km ern keresztul az a motro utanan mg mindel gondok nelkul futott majd 30-at mielott elloptak volna, pedgi tulaj nem volt egy kulonosebben igenyes hogy hol taknyol /na jo egy kiserelt ne mkiserlet, de leglabb adat:- ))/
udv
neduddki
mod: Dodi72: oncse hozza karbidot is mert ugy jatekonyabb:- )))
[Szerkesztve]https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
#00809728
törölt tag
Agip BluDiesel Probálta már valaki?
-
Vigneau
félisten
válasz
God Vazzeg #134 üzenetére
No, egyszer majd megkérdezek egy kútszakértőt, hátha...
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
bambano
titán
Beáll a moltranszos tanker Battára a finomítóba, beleöntik azt az adalékanyagot, amit a megrendelő kúthálózat ad át (ők keverik, csomagolják, adagolják, a finomítói munkaerőtől csak az az elvárás, hogy a megfelelő feliratú műanyagflakonból a teljes anyagot beleöntse a tankerbe). Ezután a finomítóból rátöltik a szabvány alapbenzint (95,98, vagy amit megrendeltek) és kiviszik a kutakra.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
karib
addikt
Az egy dolog, hogy a legtöbb itthoni kutat MOL-eredetű benzinnel látják el, de azért társaságonként változik az adalékolás. Hogy pontosan hol tekernek rajta - a MOL külön recpetek szerint szállít, vagy utólag a tankerben vagy máshol pancsolnak, nemtom. Szóval a közös eredet ellenére lehetnek eltérések. Bár valszeg többet számít, hogy mennyire tartják karban a kutat (illetve a teljes üzemanagyszállítási láncot...), illetve mennyire átverősek az adott kútnál
Department of Redundancy Department
-
Vigneau
félisten
válasz
God Vazzeg #129 üzenetére
Agip, vagy Avanti... Az egy és ugyanaz, vagy különböző cég?
Most valami szintén sárga - Petrol? - vette át a csárdához közelebbit, ami a lehajtótokon túl van, ha Solt felé megyünk.Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
Vigneau
félisten
válasz
God Vazzeg #126 üzenetére
Úgy látszik, olyan gyorsan megyek, hogy már el sem tudom olvasni. Vagy rossz a szemem?
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
God Vazzeg
veterán
Nemtom hol rakták be, az autóval vettem, itt felénk szerelnek be, olyan 120-150k. Lovato szett van benne, nagyon jól műxik, kézi kapcsolású (nem automata), de már fel kéne újítani a reduktorom, eddig olyan 10-11l-t evett gázból, mostmár olyan 13-14l bekapkod, és nem indul róla hideg motorral. Ezért kell a benzin
Benzinből 8-9l amúgy, viszont a gáz 166Ft errefelé, sőt okosban még olcsóbb is lehet
Azért egy 6 hengeres BMW-nél nem hátrány a gáz
-
finest
addikt
Alighogy itt elolvastam a kipufogógázt visszavezető szelep meghibásodásáról szóló hozzászólásokat, ma felhívott a feleségem, h a Corsájában pont ez a szelep (vagy mi) ment tönkre, a szervíz szerint tisztítani nem lehet és ki kell cserélni. Na tessék...
“Don’t shoot, I’m Globish.”
-
bambano
titán
Az nem igaz, hogy minden magyar üzemanyag egy forrásból kerül ki. Az biztos, hogy a Shell V-power racing németektől jön és hallani olyat is, hogy az OMV benzinek egy része is a schwehati finomítóból jön. Számomra nem világos, hogy miért kell 5000 km után olajat cserélni, ha állítólag a benzin rossz, és ugyanez a motorolaj miért bír ki 50 ekm-t egy külföldi autóban. Engem nem győzött meg ez a cikk, hogy mérvadó legyen számomra.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz
God Vazzeg #97 üzenetére
Mesélhetnél bővebben az lpg-ről. Hol szerelték be, milyen márka, hogy változott a fogyasztás?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Nem tudok olyanról, hogy alapjárati motor. Pillangószelep van, amit léptető motor forgat. Ha az alapjárat ingadozása nem hiba, akkor az alapjárat nem ingadozása hiba? Most vigyem szervizbe az autóimat, hogy egyiken se ingadozik soha az alapjárat? Ja, nem 800 az alapjáratom, csak 500. Remélem, ezért nem kell szervízbe mennem. Az injektor a rendesebb autókban két helyen mér, a leömlők után nem sokkal illetve a katalizátor után. Emiatt nem egyszerű mostanában kivenni a katalizátort. Az egr nem igazán folytja le a motort, mert amikor működik, akkor nem nagyon kergeted, amikor meg forgatod a motort, akkor relatíve tisztább.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Vigneau
félisten
válasz
God Vazzeg #118 üzenetére
Ez ciki. Azt hittem, ugyanaz a Petrol (vagy mi?) veszi át, ami a Csárdához közelit is üzemelteti.
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
KMan
őstag
Holnap este utazok el es tele kene tankolni. Most jo ha van benne ~4-5 lityi. Akkor hol?
Csak a balekok alszanak [SAS]
-
acer_
aktív tag
Polo 1.2 ~6,8l. 5000km-nyi benzin nyugtakat literei osszeadva, es leoszva. Fokent varosi hasznalattal. Molos rossz tapaszatatok utan ez az auto meg csak shell benzint kapott.. (Molos anyagbol fika ment a karburatorba, meg a 90es evek elejen-kozepen, aztan azota inkabb hanyagoljuk az egeszet.)
-
^Bundi^
őstag
nekem most shell v-power van benne és úgy szar ahogy van...sokat is fogyaszt és ingadozik is...megyek vissza a mol hoz eddig azzal mentem a legtöbbet
még az omv 100as benzine nagyon tuti
amúgy az auchan benzinjével se volt eddig semmi baj azon kívül hogy kiesik a mozgástérbőlNos Omnes Una Manet
-
Steve-S
tag
Nálunk a MOL kútnál csalnak mint állat. Egyszer tankolt fater 3 litert egy kannába (a számláló annyit mutatott) és kb 3-4 deci hiányzott belőle! A q*va annyukat!
Set The World On Fire!!!
-
Kicker
őstag
oké, azt tudtam, hogy a nagy a konkurencia, de miért nem lehet egységesítenni? ígyis mocsok nagy nyereségük van.... iszonyat biznisz, és még csak annyi sincs ebnnük, hogy na...
Arról ismerik futball körökben, hogy egyik meccsén kettőt bólintott, egy gólt és egy nézőt.... muhaha
-
róland
veterán
Hévízre tudok magyarázatot adni. Ők a nyári német turistákból élnek. Keszthelyen van 2 MOL, 1 Shell, 1 Jet kút. Emellett 5 km-es körön belül télen nehéz megélnie mégegy MOL kútnak. Télen a hévízi kútnál tankolok, nyáron Keszthely, Zalaegerszeg (sokat járok arra).
http://logout.hu/cikk/mi_is_az_a_htpc/teljes.html; Három emeleten át egy teljes liftrapszódiát játszik!
-
csibor
addikt
Ugy tudom a Magyarországi kutak 95%-át a mol látja el üzemanyaggal nem?Akkor olyan nagy külömbség nem lehetne 2 kút között.
Új hozzászólás Aktív témák
- Projektor topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Futás, futópályák
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Ukrajnai háború
- Tudományos Pandémia Klub
- Visszafogott árazású, 300 Hz-es monitor az AOC gondozásában
- Házi hangfal építés
- Házimozi belépő szinten
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest