Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#701) pilóta válasza BosX (#700) üzenetére


pilóta
nagyúr

Hát én ezen a térképen azt látom, hogy a max átlagos szélerő 4-5m körül van. Pont erről beszélek. 5m-es szél az nagyon-nagyon kevés ahhoz, hogy rentábilis legyen a cucc.

Mod.: Ja és ebben az átlagban benne van a hidegfront idején fújó viharos szél is, amikor ugye a szélerőműveket lekapcsolják....

[Szerkesztve]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#702) BosX válasza pilóta (#701) üzenetére


BosX
aktív tag

Ez országos átlag... és bőven jó...

mentality, tradition, history. these things never change.

(#703) pilóta válasza BosX (#702) üzenetére


pilóta
nagyúr

Akkor miért van az, hogy mondjuk norvégiában meg hollandiában, ahol dögivel van szél (nem 5m) egész évben, meg ezrével vannak a szélerőművek a tengerparton, mégis drágább a szélenergiával előállított áram, mint a szénerőműben előállított?

Aki él és nem boldog, az téved!

(#704) tildy válasza pilóta (#703) üzenetére


tildy
nagyúr

Norvégiában nincs olyan sok szélerőmű.Szén meg mégúgysem. Főképp vízerőművek vannak.
Bosx:
Ennek ellenére én ott már láttam literenkénti 300 forintos (vagy afeletti) benzinárat, hiába van sok olajuk.(ráadásul pont norvég olajtársaság kütjánál:U)

[Szerkesztve]

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#705) BosX válasza pilóta (#703) üzenetére


BosX
aktív tag

Nem az energia előállítása drága, hanem maga a beruházás. tehát 1mw teljesítmény beépítése nagyságrendekkel drágább szélenergiával,mint atom/szénnel, mivel ez egy új iparág, és most fejlődik, formálódik.
Ergo jelen szinten hoszabb lenne a megtérülési ideje, ha ugyanannyi lenne a felvásárlási ára. Aztán ott van az is, hogy a szél nem mindig akkor fúj, amikor kéne, a kazánt meg akkor gyújtod be amikor akarod éjszakai/nappali áram ára között jelentős a különbség, energiát tárolni meg necces.
( az Ardennekben van egy olyan vizíerőmű, aminél éjszaka szivattyúkkal olcsó német éjszakai árammal viszik fel a vizet a magastározóba, majd nappal sima vizierőműnek használják.. )
De Dániában pl, ahol a villamos-energia rendszert kellően felkészítették a visszatáplálásra, vannak olyan tanyasi/szövetkezeti szélkereker, hogy az áramszámla negatív, még ők kapnak pénzt...

tildy: meg sok olaj/gáz az északi-tengeren, hatalmas energiabőségben élnek..

[Szerkesztve]

[Szerkesztve]

mentality, tradition, history. these things never change.

(#706) pilóta válasza tildy (#704) üzenetére


pilóta
nagyúr

Akkor dánia. Lényegtelen. Ezzel csak arra céloztam, hogy azokon a helyeken, ahol sokkal-sokkal több a szél, mint nálunk, ott is drágább a szélenergiás áram, mint a hagyományos, akkor hogy a gyufába érné meg olyan helyen, ahol alig van szél? A hollandoknál is azért van csak annyi, mert kőgazdagok, és tudnak áldozni egy kis pluszt a környezetvédelemre...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#707) pilóta válasza BosX (#705) üzenetére


pilóta
nagyúr

Jajjj. :D Ne máááá...

Én is tudom, hogy ha már felépült egyszer, akkor onnantól kezdve tök olcsó. Csak nem épül fel magától. Ezért drága...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#708) BosX válasza pilóta (#706) üzenetére


BosX
aktív tag

Figy, ugy se foglak tudni meggyőzni, hogy megéri, ajánlom hogy néz körbe neten ilyen témában, ha nekem nem hiszel...

Ha tudod, akkor miért kérdezed?

[Szerkesztve]

mentality, tradition, history. these things never change.

(#709) pilóta válasza BosX (#708) üzenetére


pilóta
nagyúr

Akkor szerinted az nem számít, hogy mennyibe kerül a beruházás. Szerintem beleszámít... Pont ezért drága. Belekerül x összegbe a beruházás és kitermel y összeget. Ebből kiderül, hogy mennyibe kerül egységyni energia. Ez ma szélerőművel többe kerül, mint a szén/gáz/atomerőművel előállítottal, még azokban az országokban is, ahol lényegesen több a szél, mint nálunk. Ezért mondom én, hogy magyarországon nem érheti meg a szélerőmű gazdaságilag. Persze vannak más szempontok is a gazdaságosságon kívül, pl. környezetvédelem, függetlenség az araboktól stb.

Aki él és nem boldog, az téved!

(#710) BosX válasza pilóta (#709) üzenetére


BosX
aktív tag

Ki mondta, hogy olcsó:F
A legújabb ati/nvidia kártya intel/amd proc se olcsó amikor megjelenik
aztán ahogy terjed, úgy lesz egyre olcsóbb
de ez rossz példa, legyen pl a digifényképezők vagy a dvd, mint technológiák...

Egy jó helyre rakott szélerőmű jelenleg is kitermeli működése folyamán a költségeit. Csak utána a haszon nem lesz akkora, hogy pénzügyileg megérje.
Túl kevés haszon túl sok idő alatt. Ezért kell jelenleg az állami/EU támogatás,ami a jövőben valszeg csökken.

Aztán itt van ugye Kiotó is...

mentality, tradition, history. these things never change.

(#711) PumukliM


PumukliM
csendes tag

''Éljen a benzináremelés!'' - Kíváncsi lennék, hogy akinek tényleg ez a véleménye, az fel merné-e vállalni egy olyan ember előtt, akinek 15-20 éves, 8-10 litert fogyasztó kétütemű kocsija van. /Nyilván nem azért van neki ilyen járgánya mert felveti a pénz./ Ezeknek az autóknak a költségeit az is megdobhatja, hogy egyre kevesebb kúton árulnak keveréket, ha pedig maga keveri be egy nem túl jó ásványi olajból, az is hozzávetőleg 20 Ft-tal dobja meg a literenkénti árat. :(

''Egyszer majd annyit iszom, amennyit öregszem.. De most még annyit öregszem, amennyit iszom...''

(#712) BosX válasza PumukliM (#711) üzenetére


BosX
aktív tag

Senki nem mondta, hogy kötelező autóval járni. Kétüteművel, ami 15-20litert fogyaszt, meg pláne.:P

mentality, tradition, history. these things never change.

(#713) tildy válasza PumukliM (#711) üzenetére


tildy
nagyúr

Tudod az a baj, hogy a mai négyüteműek nagyrésze is simán eszik 8at:F

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#714) aesir válasza tildy (#713) üzenetére


aesir
veterán

Rendes autó fogyaszt minimum 15L-t. Az alatt csak matchbox.

Van saját életem...

(#715) tildy válasza aesir (#714) üzenetére


tildy
nagyúr

7L fölött meg pénznyelő automata;]

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#716) BosX válasza aesir (#714) üzenetére


BosX
aktív tag

Környezettudatos gondolat...:D

mentality, tradition, history. these things never change.

(#717) PumukliM válasza BosX (#712) üzenetére


PumukliM
csendes tag

#senki nem mondta, hogy kötelező autóval járni.
Jó, elhiszem, hogy neked nincs szükséged autóra, de ettől még el kell tudnod fogadni, hogy másoknak igenis van. Vannak dolgok, amiket nem lehet megoldani autó nélkül. /Pl. hogyan oldanád meg tömegközlekedéssel azt, hogy a kisebbik gyerek időben ott legyen az oviban, az elsős a suliban, te meg a munkahelyeden 07:45-re?/

#Kétüteművel..
Ezek mellett az alacsony árat leszámítva szinte semmi elfogadható érv nem szól, nyilván nem a tehetősebb családok sajátja, hanem azoké akik nem engedhetnek meg maguknak a jobbat.

Egyébként tudsz vezetni? :DDD

''Egyszer majd annyit iszom, amennyit öregszem.. De most még annyit öregszem, amennyit iszom...''

(#718) BosX válasza PumukliM (#717) üzenetére


BosX
aktív tag

Kétütemüt elad/forgalomból kivon, x hónap alatt összesprólható a benzin/szervízpénzből egy 1golf/régebbi colt vagy civic. 100-200k.
És rögtön nem 15-20liter a fogyasztas és nem kell a benzinnel sem csencselni.
Aki fenn tud tartani ma MO.n egy 15-20litert fogyasztó autót, az nem szegény.

A példát szerintem sokan megoldják kocsi nélkül is. ( közel lakik, házastárs, nagyszülő,siet stb.)

Nincs jogosítványom, és ha nagyon muszály, akkor tudok vezetni.

mentality, tradition, history. these things never change.

(#719) aesir válasza tildy (#715) üzenetére


aesir
veterán

Viszont milyen fílingje van:)

Van saját életem...

(#720) aesir válasza BosX (#716) üzenetére


aesir
veterán

A dezodorok több kárt okoznak:)

Van saját életem...

(#721) God Vazzeg válasza aesir (#719) üzenetére


God Vazzeg
veterán

BMW rulez ;)

(#722) #64791808 válasza BosX (#675) üzenetére


#64791808
törölt tag

Egy 55 méter magas, többtízmillás erőműről lett volna szó. Kőszeg és környékét ellátta volna vígan árammal, nem kis házi vackeráj.

(#723) #64791808 válasza pilóta (#676) üzenetére


#64791808
törölt tag

A leírtakra egy kérdés: te laktál ott 8 évet, vagy én? Az Alpokalja-tértség mikroklímájáról van szó. Igenis fejet letépő szél van.

(#724) fokukac válasza #64791808 (#723) üzenetére


fokukac
nagyúr

igen, nyugat-magyarországon tényleg sokkal többet fúj a szél, mint az alföldön...
tanusítom.. ;)
písz.

viszont közép- és kelet magyarországra meg inkább az igaz, amit Pilóta kolléga mondott.

Pleased to meet you - hope you guess my name

(#725) aesir válasza God Vazzeg (#721) üzenetére


aesir
veterán

Brit autókat szeretem:) Rover, Jaguar...

Van saját életem...

(#726) dannnnn válasza fokukac (#724) üzenetére


dannnnn
aktív tag

azért mert az osztrák hegyekről zúdul le a légáramlat? az alföldön szélcsend van? :F

██ сәгтеук ыекшлу™ ██

(#727) #64791808 válasza fokukac (#724) üzenetére


#64791808
törölt tag

Ez egyértelmű, igaza van, csak nem 100%-ban. Nagyrészt nyűgös a szélerőmű telepítés, de van egy-két olyan mikroklímával rendelkező hely az országban, ahol érdemes lenne szélerőművet építeni.

De az én mondandómban a lényeg nem ez. A lényeg az, hogy amikor jön egy vállalkozó nyugaton, hogy ő építene ilyet, akkor mindenki veri a seggét a földhöz örömében, hogy jééé, hát ez beruház egy ilyenbe, segít az energiaszektort fejleszteni, stb stb. Szenté nem avatják, de személyesen van szerencsém ismerni egy német üzletembert, aki hasonló cipőben járt, ő napkollektorokkal is foglalkozott. Díszpolgár lett Nürnbergben. Nálunk meg jóóól beleköt a ''hatalom''.

Ez kőszegre kifejezetten igaz. Anno a városvezetésnek felajánlottak 400 millió forintot, hogy tegyék rendbe a várat, csináljanak belőle túristaparadicsomot. Eddig is sok külföldi (és sok magyar) volt már rá kíváncsi, növeljük ezek számát, minekutánna kőszegen ipar, mint olyan nincs, valamiből meg kell élni. Mit mondott a városvezetés? Nem kell, mert ez kőszeg ügye, a városlakóknak rosszul esne, ezt önerőből kell megoldani, becsülettel. fogadjunk, kedves olvasó, hogy most az fordult meg a fejedben, hogy hazudok, mint a vízfolyás. Nem csodálom. Egy büdös szót sem hittem a sztoriból, míg nem az orrom alá nem nyomták az erről szóló nyilatkozatot.

Hány ilyen város van még...

(#728) biker


biker
nagyúr

az alföldön szélcsend van.

[fetrengveröhögősmiley]

voltatok már alföldön?

én csak 26évet éltem szegeden, kimész északra, az olajtelep felé, kb évi 10napot van enyhe szél, nem szélcsend, enyhe szél.
többi napokon folyamatosan ~15-20kmh vagy feletti szél fúj.
mesze nem tengerpart, de akkor is fúj folyamatosan.

kb 6évig bicikliztem arra...
tudom milyen érzés, odafelé 36-40km/h, vissza 25km/h, megszakadva...

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#729) biker


biker
nagyúr

amugy legjobb emlékeim szerint a dunántúl közepe fel valamerre akartak építeni egy telepet, de a [moderáltjelzőkkelilletett] környezetvédők leszavazták, mert ''rondítja a természetet''
igaz, hogy nem káros, de ronda.

nem normálisak...

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#730) gabe_


gabe_
őstag

Tiszta off...

Sovány szakácsban sose bízz!

(#731) pweisz válasza BosX (#718) üzenetére


pweisz
senior tag

15-20Litert max valami élére hegyezett 2ütemű warbi eszik. Gondolkodj el azon hogy mennyiért lehet eladni egy öreg kétötemű Trabit vagy Warbit, X hónap ami alatt egy szegényebb család összesporol egy ujabb autóra a pénzt, az nagyon sok lehet, főleg hogy ha 100-200vesz autót, abba még csomót bele tól alkatrészbe, mert annyiért igencsak szart lehet kapni. Nem ilyen egyszerű ez a dolog.

(#732) Szeke


Szeke
senior tag

Tetszik, hogy így félreértettétek az első kétüteműs hozzászólást :)
A hozzászóló azt mondta, hogy ''15-20 éves, 8-10 litert fogyasztó'' :D Senki nem mondott 15-20 literes fogyasztást ;)

[Szerkesztve]

A biztonsági öv lehet, hogy korlátoz a mozgásban, de még mindig nem annyira, mint a tolószék.

(#733) pweisz válasza Szeke (#732) üzenetére


pweisz
senior tag

BosX mondta a 15-20litert. Én nem értettem félre.

(#734) _Petya_ válasza biker (#729) üzenetére


_Petya_
őstag

Hát ez hihetetlek, a környezetvédőknek nem jó az atomerőmű, nem jó a szélerőmű, de bezzeg a szén, olaj, stb. az kell... egyszerűen besz*rás...

De a legjobban az tetszik, hogy ők is használnak otthon nem is kevés áramot, mit gondolnak, azt hol állítják elő? Iszonyatosan fel tudnak idegesíteni a zöldek...

mod: ja, és sz*rt se értenek egy atomerűmű működéséhez, csak azt tudják szajkózni, hogy fuuuj atom, majd jól felrobban, környezetszennyező stb, pedig a ma ismert legtisztább energiaforrás...

Petya

[Szerkesztve]

[Szerkesztve]

Fontos feladatot soha ne bízz olyan gépre, amit egyedül is fel tudsz emelni!

(#735) BosX válasza pweisz (#731) üzenetére


BosX
aktív tag

15-20litert nagyon sok (igaz nem kétütemű) 15-20éves autó eszik.
( Saját tapasztalat, pl. a Ladánk élete vége felé simán evett 20litert..)

A 8-10liter nem olyan sok, (tildy is írta hogy a mai autók is becuppantanal ennyit), hogy ne lehessen fenntartani.

Trabantot,Wartburgot meg el lehet adni rallysoknak/bontóba, esetleg kivonni a forgalomból (mintha ezért is járna pénz:F) kb 50k, bőven jó

Spórolni meg a szegény család is tud, főleg ha már nincs autója, és nem kell benzinre költeni.
Nem feltétlenül kell roncsot venni, nagyon jó japán kisautókat kapni ocsóért, alig esznek, jól mennek, oda kell vásárlásnál figyelni.

Szvsz ez a probléma jogos lett volna 10éve, de ma már...

De mind1, ejtek inkább egy könnyet a trabantosok/wartburgosok/volgások szociális helyzetéért.

mentality, tradition, history. these things never change.

(#736) Majstor


Majstor
senior tag

UP

http://www.youtube.com/watch?v=GVA20Wh0TY4&feature=channel

(#737) TéKrys válasza BosX (#735) üzenetére


TéKrys
senior tag

Nekünk Pözsó 405 van. Kb. 8-9 litert eszik százon. Bár lehet hogy enne többet is, de nem kap. :D

http://www.hackthat.net/df/ddos/13300/index.html - egy jó kis oldal, nem kell félni tőle :D

(#738) TéKrys válasza _Petya_ (#734) üzenetére


TéKrys
senior tag

Valahogy én is így vagyo a zöldekkel. Nekik semmi sem jó. De alternatívát azt bezzeg nem tudnak mondani.:(

http://www.hackthat.net/df/ddos/13300/index.html - egy jó kis oldal, nem kell félni tőle :D

(#739) fokukac válasza biker (#728) üzenetére


fokukac
nagyúr

hűt, ha nem is szélcsend van, de az biztos, hgoy sokkal kevesebbet fúj erősen a szél, mint pl. az északi tenger partján, vagy akár a kisalföldön.

BosX : milyen nagyon ócsó japán kisautóra gondolsz?


Ui. a 6 éves sswift-ünk 5,5-6 litert eszik országúton (ha anyám vezet - ha én, akkor 5 alatt megy :) a csúcsom 4,2 vele)

[Szerkesztve]

Pleased to meet you - hope you guess my name

(#740) ody42 válasza fokukac (#724) üzenetére


ody42
senior tag

nálunk Vas megyében most fognak szélerőműveket telepíteni, de a köteli faluban élők már most arról beszélnek, hogy biztos suhogni fog éjjel nappal, aztán majd hallgathatják életük végéig :) (hozzáteszem azért ilyen pesszimisták, mert van a közelben egy motorospálya, és baromira behallatszik, pedig anno azt hazudták nekik, hogy nem fog...)

benzinárak, mert az az eredeti téma. Nekem az a véleményem, hogy baromira nem baj az, hogy ilyen magas a benzin ára. Rohadtul irritál, h. itt pl. pesten is, de gondolom mindenhol általában csak egy ember pöfögteti a kocsit, ami nagyon szar kihasználtság, és odáig fajult ez a nagy kényelem, h. már a sarki fűszereshez is kocsival mennek. Ez így szarság. Használja az a kocsit, akinek tényleg életbevágóan fontos, szüksége van rá, de ennyire ne legyenek az emberek tohonyák, hogy 10-15 percet nem képesek sétálni, inkább szennyezik a környezetet...
Amúgy ez a budapestiekre fokozottan igaz, hogy lusták, inkább megtervezik két átszállással az utat, csak ne kelljen egy métert se gyalogolni feleslegesen...kész...

(#741) spirit007


spirit007
senior tag

Nálam most egy 190-es öngyújtós Merci van ami pesti dugóban eszik 6,5 l -t százon :DD

(#742) Szeke válasza ody42 (#740) üzenetére


Szeke
senior tag

Írták már itt előttem:
Nézd meg a másik oldalt: mit nyújt a BKV? Hajléktalanokat, koszos mocskos aluljárókat és közlekedési eszközöket, meg lehet fulladni a tömegben, satöbbi...
Aki megteheti, az nem fog BKV-val járni csak környezetvédelemből. Te sem tennéd minden valószínűség szerint.

A biztonsági öv lehet, hogy korlátoz a mozgásban, de még mindig nem annyira, mint a tolószék.

(#743) fokukac válasza Szeke (#742) üzenetére


fokukac
nagyúr

azért nem olyan rossz az a bkv.

Pleased to meet you - hope you guess my name

(#744) karyo


karyo
senior tag

Most tankoltam Szlovákiában: a két héttel ezelőtti 231FT/L helyett már 237FT/L
a benzin. Nyomtam is egy full tankot. Mondanom sem kell, jó nagy sor volt a benzinkútnál.
6 sor van, minden sornál folyamatosan 4 kocsi állt. Visszajöttem a határon,
OMV és MOL kutak teljesen üresek.

Ugye nem csak én látom ezt???

Az állam vak??????????????

Enjoy the silence.

(#745) karyo


karyo
senior tag

Itt ugye 259FT/L áron vehetünk benzint.
259-237=22 FT árkülönbség. Az még mindig jelentős.

Enjoy the silence.

(#746) Szeke válasza fokukac (#743) üzenetére


Szeke
senior tag

Kicsit túloztam. De ettől függetlenül az alap az megmarad: aki megteheti, az nem fog BKV-val menni. Aki pedig azt mondja, hogy ő akkor is BKV-val járna, ha lenne pénze kocsira és benzinre, az minden valószínűség szerint nem őszinte.

A biztonsági öv lehet, hogy korlátoz a mozgásban, de még mindig nem annyira, mint a tolószék.

(#747) fokukac válasza karyo (#745) üzenetére


fokukac
nagyúr

2002-ben nálunk 230-240 volt a benzin, a szlovákoknál meg 180, átszámolva.
azért most már feleakkora sincs a különbség.

de ezt csak az játszhatja meg, aki a határ közlében él...

Pleased to meet you - hope you guess my name

(#748) karyo válasza fokukac (#747) üzenetére


karyo
senior tag

Ukrajnában viszont még mindig 130 körül van. Na ott éri meg igazán tankolni!

Enjoy the silence.

(#749) PumukliM


PumukliM
csendes tag

Jól van, legyenek annyira magasak a benzinárak, hogy 150 méterre ne érje meg elmenni az embernek autóval. Azért 350 km-re csak nem mehet gyalog.. Luxusnak számít az, ha egy nyári fesztiválra motorral szeretném elvinni a kedvesemet, nem busszal, nem vonattal. (Oda-vissza 700 km, két személlyel min. 6l a fogyasztás 300 Ft-os benzinnel - 40Ft jön rá literenként a szint. olaj miatt). /Ez persze nem tűnik olyan vészesnek, de még tanulok, így ösztöndíjból kell megoldanom../ Hmm.. miért nem veszek egy új motort, ami kevesebbet fogyaszt? /És több a fenntartási költsége - adó, biztosítás, stb./Kösz a tippet, majd igyekszem félretenni. Biztos összejön x hónapon belül. :)

''Egyszer majd annyit iszom, amennyit öregszem.. De most még annyit öregszem, amennyit iszom...''

(#750) karyo válasza fokukac (#747) üzenetére


karyo
senior tag

Nézdd, nekem az a legfőbb bajom, hogy a környező országok államaihoz képest
a magyar a legkapzsibb. Nem elég, hogy a fizum közl 40%-át leadózom,
még lesz*ptanak a benzinnel, áfával, útadóval ( és cserébe kátyúrengeteg, évente centír...)
, és még mosolyogjak is hozzá???

Inkább én is kibújok minden fizetési kötelezettség alól, ott ahol csak lehet,
és inkább a szolvák államnak fizetek, aki kevésbé kapzsi.

És ha minél többen ezt tesszük, talán egy idő utánészhez térnek(?).

Legalábbis remélem.

Enjoy the silence.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.