Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • csabi98

    tag

    Sziasztok.
    Otthoni szerelgetéshez keresek Autodata-hoz hasonló alternatívát.
    Létezik szerintetek olyan ami otthoni saját használatra ingyenes?
    Akár egy demo verzió is jó amíg lementem a családban lévő kocsikhoz az összes meghúzási nyomatékot,esetleg 1-2rajzot mert igazából ezekre lenne szükségem.
    De az sem baj ha tovább is működik mint mondjuk 1
    30napos próbaverziós cucc.
    Köszönöm,ha esetleg tudnátok valamit javasolni.

  • csabi98

    tag

    Sziasztok.
    Sajnos nem találok a közelemben megbízható autóklímást aki segítene a hibafeltárásban. Mindenki csak egy feltöltésre vagy esetleges nyomáspróbázásra ér rá,de a hibakeresésre nem. Ezért úgy döntöttem,hogy autós tudásommal rendelkezve lehet magam veszem kezelésbe a dolgot és a hiba kijavítása után elviszem majd valahova nyomáspróbázni és ha sikeres akkor feltöltetem és mindenki örül! (Az autó egy 2003-as Opel Astra G 1.7 dízel)
    Előzmények: kb. 2 éve vettem a kocsit és volt nyomás a klíma rendszerben(klímás géppel itt 370g-ot szedett le és eredetileg 600 járna bele) (előző tulaj elmondása szerint kilyukadt a vízhűtő,de a klímahűtő is elég tré állapotban volt ekkor lett cserélve mindkettő+feltöltve is,de ők nemnagyon használták a klímát!)
    de a klímakompresszor tengelyénél zöld uv-s szinezőanyagos volt ezért is mentem a klímáshoz,hogy nézzen rá,ő is megnézte aztmondta valóban enged a kompresszornál így ez csere,leszedte belőle a gázt én szereztem másik kompresszort+2db új tömítést oda a megbontott csőcsatlakozásokhoz és le lett cserélve egy keveset futott bontott,de jól működő kompresszorra a rossz.
    Nos az a helyzet,hogy azóta nemnagyon foglalkoztam a klíma résszel és nemrég megnézettem nyomáspróbával,de sajnos elengedi valahol. (Rajta lévő nyomáspróbával nézték a csőcsatlakozásokat és fújkálták is habbal+bent a műszerfal alatt is hallgatóztak a belső elpárologtató környékénél illetve a kompresszor tengely környékét és a klímahűtőt is fújták közben,de sehol semmi. Én arra gondolok lehet valami rejtettebb helyen lévő csatlakozás szivathat amit ők sem láthattak akkor!)
    Eddig nem engedett a régi kompresszorral sehol sem! A bontott kompresszor is olyan autóból jött ki amelyikben még bőven volt nyomás a bontós ott előttem szedte ki a kompresszort így ezt én is láttam/hallottam!
    Nos kérdés,ha eddig nem engedett sehol,akkor hol lenne érdemes kezdenem a hibakeresést? Cserélgessem ki az összes csőcsatlakozásnál a tömítéseket? Mert amúgy nem olyan nagy tétel.
    Klímást felhívtam ő sem nagyon tudott érdemleges választ adni csak annyit mondott,hogy lehet csak egy kis tömítés enged vagy esetleg még a hűtő oldalán lévő szárítószűrő is meghibásodhatott és még ott is elengedheti a nyomást!
    Nagyon köszönöm,ha valaki esetleg tud hasznos információval segíteni,hogy mit és hol lenne érdemes megnézni,ha én ezt házilag magam megtudom tenni,mert nagyon jó lenne működőképes klímát varázsolni az autóba idén nyáron! :)
    Ui: Bocsi,hogy kicsit hosszúra sikeredett!

  • csabi98

    tag

    Válasz az #1936-os hozzászólásomra:
    Javaslat alapján akkusaru levétel után az összes sarus csatlakozási pontot megtisztítottam ami a motortérben található! Nem változott a helyzet ezután sem!
    Viszont mivel elektrohidraulikus ezeknek a szervója ezért gondoltam rá,hogy a generátortól illetve akkutól kapja az áramot a szivattyú és mivel nagy áramot vesz fel illetve generátor meghibásodásnál ez az első fogyasztó amit lekapcsol ezért is gondoltam rá,hogy talán még ez kavarhat be. Ezért megkerestem a hozzátartozó biztosítékot a tábla rajzban,kiváncsiságból próbaképp kivettem amelyik hozzá tartozik és így hidegindításnál figyelve a multimétert 5mp mulva 14,3V a töltés,ha így rákapcsolom a tompítottat akkor lemegy 14,2V-ra,bekapcsolt fűtés 2.es fokozaton+tompított és így sem megy 14V alá alapjáraton!
    Nem lehet,hogy az elektrohidraulikus szervószivattyú körül lesz inkább mégis valami gubanc? Teljes vagy kezdődő meghibásodás esetén az produkálhat ilyen tünetet? De akkor ezt miért csak hidegen csinálja bizonyos ideig?
    Menetközben rendellenességet nem veszek észre a szervó működésében egyébként! (Hibajelzők sem világítanak!)
    Már kíváncsi vagyok erre ki-mit mond.. :D

  • csabi98

    tag

    Szia Gabe.
    Köszönöm a tanácsodat!
    Ez nekem is eszembejutott,hogy érdemes lenne egy akkusaru levétel után az összes létező sarus pozitív és negatív csatlakozásokat egyessével leszedni-átnézni és megtakarítani hátha csak valami kontakthiba szórakozik.
    Egyébként lemértem a generátornál is közvetlen ahova csatlakozik a vastag + vezeték,de max pár tized az eltérés a sarun való méréshez képest.
    Szia MasterMark.
    Neked is köszönöm a tanácsot!
    Az érdekesség,hogy van egy szivargyujtós telefontöltőm ami akkufeszültséget is ír üzem közben és 90%ban ott lóg a szivargyujtó aljzatban bedugva régebben ez által megfigyelve indítás után 2-3mp elteltével felment 14,4-14,5volt környékére a feszültség,de most ez is 1-2tizedni eltéréssel kb. Ugyanazt szokta mutatni mint méréseknél a multiméter úgyhogy én ebből gondoltam az elején,hogy talán valami nincs rendben,de akkor igaz lenne amit a villamosságszerelő is mondott és amíg nagyobb hiba nem lesz addig megnyugodhatok? :D

  • csabi98

    tag

    Sziasztok.
    Új vagyok még ebben a topikban és olyan embert keresnék tanácskéréssel kapcsolatban aki nagyon vágja az autóelektronikát,esetleg neadjisten autóvillamossági szerelő. (Sajnos autóvillamossági topikot nem találtam itt a Ph-n)
    Azért ide is kiírom a problémámat előzményekkel együtt,hátha éppen valaki más fog tudni nekem ebben segíteni. (Előre is bocsánat,ha hosszú lesz,de köszönöm,ha végigolvasod és mégjobban,ha hasznos tanáccsal is tudsz segíteni!)
    Nos adott az autóm: Opel Astra G 1.7d 2003
    Kb. 3-4napja kezdte el azt a jelenséget,hogy a reggeli hidegindítást követően alapjáraton járatva nincs töltés! Az akkumulátor saruknál multiméterrel 12.6voltot mérek ilyenkor.
    Viszont,ha adok neki egy kis gázt és ezzel 1000rpm környékére vagy picit felé emelem a fordulatot akkor a multiméter szerint 14.2volt lesz a töltésem! (Ha közben megterhelem tompított fényszóróval is akkor ezekhez a mérési eredményekhez képest csak 1-2tized az eltérés)
    Ami még érdekesebb: Ha egy picit melegszik az autó mondjuk megteszek 3-5Km távolságot akkor megállásnál alapjáraton járatva mégegyszer rámérve is 14.1voltot tud felkapcsolt tompított mellett.
    Töltés lámpa járó motor mellett egyszer sem világított vagy villant fel!
    Mi okozhat ilyen hibát? Mit lenne érdemes megnézni?
    Kb. 1 évvel ezelőtt újították fel a generátoromat 3hó garanciát vállaltak akkor rá. (Ekkor itt teljesen elment a töltésem és a visszajelzője is felvillant,szénkefe elkopása miatt teljes feszültségszabályzó,kommutátor és csapágyak cseréje volt!)
    Faternak van egy nagyon jó régi villamosságszerelő ismerőse és ő adta a tanácsot,hogy hívjam fel a hibajelenség elmondásával és tőle kérjek tanácsot. (Kb. 30+ éve ebben a szakmában van az ismerőse.)
    Ő aztmondta,ha hideg időben kezdte ezt (márpedig 3-4napja már voltak hidegek és akkor kezdte) akkor ez teljesen normális jelenség lehet a párás idő miatt és az is lehet hogy csak egy meggyengült belső forrasztás szórakozik,de használható így az autó és ez nem okoz károsodást illetve jelenlegi formánál nem igényel megbontást a generátor,viszont arra felhívta a figyelmemet,ha rosszabb lesz ez az állapot akkor mindenképp le kell szerelni és átellenőrizni.
    Szerintetek igaza lehet? Valóban nem fog gondot okozni és járhatok így vele?

    A hideg idők beállta előtt mint felkészült autós egy autósboltos ismerősömmel még az akkukapacitást is megmérettem,hogy ne érjen váratlan meglepetés télen egy hidegebb napon sem! (2éves 72Ah-s akku van benne jelenleg ami mérés szerint 91%ot tud)
    Mégegyszer nagyon köszönöm,ha végigolvasod és esetleges ötlettel/tanáccsal tudsz nekem segíteni! (Ezesetben akár privát üzenet is jöhet simán!) :)

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés