Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) ddekany válasza ceia (#50) üzenetére


ddekany
veterán

0 nyomorítás kapcsán, valószínűleg onnan jön, hogy US billentyűzeten (és gondolom még sok másikon), a 0 a 9-es mellett van, és mi 0-ánk helyén egy ritkán használt billentyű van (` és ~). Enter elrontása is nyilván innen ered (US kiosztásban a lapos enter a szokványos). Tehát lényegében, nem fektettek be abba, hogy a magyar konvenciókhoz igazodjanak.

"ekkora felbontás teljesen felesleges volt, pláne ekkora kijelzőre. Úgyis mindenki zoomolva használja, akkor minek?"

Mert sokkal szebben néz ki, főleg az írás. Élesebb, részletesebb.

Illetve előbb-utóbb el kéne jutni oda, hogy mindenki a saját látásához igazított "zoomot" használhasson kompromisszumok nélkül. Ez viszont csak akkor működik jól, ha magas DPI-s a kijelző, és az alkalmazások helyesen működnek akármilyen skálázással. Az ehhez vezető rögös út az, hogy először elkezdjük általánossá tenni a magas DPI-t.

Többlet fogyasztást nem tudom mennyit okoz. Érdekes lenne tudni. A mindennapos "2D-s" terhelés a mai IGP-knek már nem nagy ügy, szóval lehet hogy sokat nem számít, hogy most 4x annyi pixelt kell kinyomni.

[ Szerkesztve ]

(#52) nyuszis


nyuszis
csendes tag

Én vettem S13-at. A fő szempont számomra a hordozhatóság. Eddig dell-eket használtam munkára, de most kipróbáltam az ASUS-t. Éppen ezért Dell usb-c dokkolóval használom a hétköznapokban (homeoffice), de van pár a legolcsóbb kínai dokkolóból is, amivel szintén elvagyok. Ami pozitív:, könnyű, a képernyője gyönyörű, a billentyűzet nyomáspontja nagyon szuper, maga a gép elég gyors. Ami negatív, a billentyűzet kiosztása, de azt sajnos minden más típusban is elrontják és a hőmérséklete, de azért nem vészes és a forrasztott memória, amit elfogadok, mert tudtam róla mikor erre esett a választás. Amivel nem volt tapasztalatom az a garancia. Dellnél sajnos ki kellett használjam a garanciaügyintézést, ami ott nagyon profi, de elegem lett abból, hogy 2 év után telefonálnom kell a dell-hez. Az utóbbi két választott modellnél előjöttek problémák. A kaput az tette be, hogy ugyanaz a hiba jelentkezett a 7400 esetében mint a 7490-nél és ugyanúgy két év után (időnkét, de sajnos elég nagy előfordulással lefagy ha a megemelem).
ÉS AKKOR A FŐ NEGATÍVUM AZ ASUS-NÁL: A dellnél az NBD garancia kitűnően működik, a baj az, hogy igénybe kellett ezt vennem, meglettem volna nélküle. Az ASUS pedig NEM NYÚJT ÜZLETI SZINTŰ GARANCIÁT! A konkrét eset ami miatt ezt rögtön az 5 napos laptopnál tapasztaltam:
Adtak a laptophoz egy ASUS PEN-t, amit nem sikerült működésre bírjak. Nem létszükség, de ha már adták akkor gondoltam kipróbálom. Mikor ezt jeleztem az ügyfélszolgálatnak, akkor több meglepetés is ért amit most nem részletezek, de ami fontos, két megoldást ajánlottak fel: Csomagoljam vissza a laptopot is a PEN-el és küldenek futárt érte, vagy fáradjak be Budapesten a szervízbe kétszer.
Ami a problémám ezzel: a laptopot elkezdtem használni miután kicsomagoltam. Telepítettem és beállítottam a VPN-eket, a fejlesztői környezeteket és átköltöztettem a kódjaim amikkel épp dolgoznom kell, mivel ez a munkám. Az amúgy rendben működő laptopot nem tudom nélkülözni hetekig de napokig sem. Nem áll szándékomban letörölni mindent a már beállított laptopon, de a kódokkal és dokumentációkkal teli gépet sem adhatom ki a kezeim közül. Megbontani sem akarom a laptopot, hogy kiszedjem az SSD-t belőle. A felviszem pestre megoldással azon kívül, hogy 2x kellene elmenni ami ~900km, szintén az a bajom, hogy azt sem tehetem meg, hogy valaki hátraviszi a laptopot a szervízbe úgy hogy én előtte arra belépek. Olyan programkódok és dokumentációk vannak rajta aminek a szerzői jogi státusza ezt nem teszi lehetővé.
A DELL NBD garanciában ezt úgy oldja meg, hogy eljön házhoz a szervizes, én hellyel és kávéval megkínálom és ott előttem kicseréli akár az alaplapot is.
Arról nem is beszélve, hogy ebben a konkrét esetben nem volt a laptopnak baja, csak egy ajándék PEN-t szerettem volna javíttatni (habár nem romlott el, hanem nem is működött) amihez márcsak azért sem kell a laptop, mert másik ASUS laptoppal is kipróbáltam és ott sem működött.
Volt jópár levélváltás az ASUS garanciával, de nem sikerült megoldást találni.
Röviden, MUNKÁRA NEM AJÁNLOM AZ ASUS LAPTOPOT, internetezéshez meg luxus egy ilyen árú gép, akkor már inkább chromebook

(#53) orbano válasza nyuszis (#52) üzenetére


orbano
félisten

Én pontosan ezért veszek csak üzleti laptopot. Mondjuk megvétel után nem árt egy alapos teszt mielőtt belakod a gépet. Jártam én is úgy, hogy mindent felraktam aztán kiderült hogy full kuka a gép, kérnem kell másikat :W

A vér nem válik VAZZE!™

(#54) nyuszis válasza orbano (#53) üzenetére


nyuszis
csendes tag

Mint írtam a laptopnak nincs baja. Körültekintően jártam el, az első pár napban még hagytam menekülőutat, ha a laptoppal lett volna baj, akkor visszaköltözöm a fagyós DELL-re, vagy elmegyek és veszek egy újat ezt meg visszaküldöm, van rá jogalapom, neten vettem az asus com -ról, jogszabály szerint elállhatok internetes vásárlás esetén 14 napon belül indoklás nélkül.
de itt az ajándék pen miatt kellett volna ezt mind megtennem?!

(#55) nkmedve válasza nyuszis (#52) üzenetére


nkmedve
őstag

Az ASUS Zenbook nem üzleti széria, ezért ha szempont a business support akkor máshol kell nézelődni. Ettől függetlenül nem látom, hogy rossz lenne a laptop arra amire tervezték (akár munkára is), csak vásárlás előtt érdemes meggondolni, hogy az embernek az adott szériával adott support megfelelő-e vagy sem, arra amire használni akarja.

Én a Zenbook-omat (ennek az elődjét) olyan áron vettem ami inkább egy jobbacska Chromebook-nak megfelő, és mindenfélét is csinálok rajta (időnként még munkát is). Nekem tökéletes, de itt nem is volt szempont a business support, tudom, hogy azért lényeges felárat kéllett volna fizessek.
A Zenbook előnye, hogy adott árért kb. a legjobb hardvert kapod ami létezik, beleértve az OLED kijelzőt is, ami még mindig ritkaság. Egy NBD-s Latitude-ot nem hinném, hogy hasonló áron be tudsz szerezni, vagy ha igen akkor az hardveresen sokkal spórlósabb lesz. Nem tudom mostanában mi a helyzet, de régebb legalábbis legendásan rossz kijelzőket raktak az olcsóbb Latitude-okba (a használható panel csak egy drága opció volt), így pl. bizonyos grafikai munkákra teljesen alkalmatlan volt (vagy hogyha valakinek igényesebb a szeme akkor átlag használatnál is nagyon zavaró). Szóval egyik oldalon ott van az NBD + gyengébb hardver, másikon pedig standard support és jobb hardver, mindenki eldöntheti, hogy inkább melyik felel meg neki.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.