Hirdetés

2019. október 18., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#501) daninet


daninet
(addikt)

Itt egy kérdés:
AC14-ben hogy lehet legegyszerűbben egy ilyen tárgyat (vagy bármit ami így néz ki) megcsinálni?
Fontos hogy 14-ben, mert tudom, hogy héjszerkezettel 1 perc

Trust me.. I'm from the internet. ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

(#502) daninet válasza daninet (#501) üzenetére


daninet
(addikt)

azt kihagytam, hogy van-e valami mód amikor nem lesz tárgy, hogy a pontjai alakíthatók maradjanak

Trust me.. I'm from the internet. ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

(#503) copass válasza daninet (#501) üzenetére


copass
(veterán)

profilos fal

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis."

(#504) daninet válasza copass (#503) üzenetére


daninet
(addikt)

profiler.. :W 1000 éve nem használtam.. köszi... :R

[ Szerkesztve ]

Trust me.. I'm from the internet. ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

(#505) copass válasza daninet (#504) üzenetére


copass
(veterán)

olvasd el megint amit írtam és gondolkozz.
megrajzolod kitöltésből ezt vmit egy profilba, majd húzol vele egy 5cm hosszú falat.

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis."

(#506) daninet válasza copass (#505) üzenetére


daninet
(addikt)

arra gondoltam, már megcsináltam - "custom profile".. csak ez nálam egy régi berögződés, hogy profilernek hívom, régi CAD-ben azt használtam annó rengeteget :) bocs ha összezavart :B

[ Szerkesztve ]

Trust me.. I'm from the internet. ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

(#507) copass válasza daninet (#506) üzenetére


copass
(veterán)

vágom, én marha rég nem használtam, asszem ac7óta, tárgyat csinált, kínlódás módosítani.
profilos fal sokmindenre jó.

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis."

(#508) daninet


daninet
(addikt)

Random terepre szintvonalakat hogyan generálhatnék legegyszerűbben alaprajzi nézetben? :U

Trust me.. I'm from the internet. ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

(#509) copass válasza daninet (#508) üzenetére


copass
(veterán)

van egy olyan kiegészítő hogy meshtoroof, ez a súgóból elérhető.
azzal tudsz a terepből, tetőt csinálni, a tetőre meg tudsz szintvonalakat rakni.

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis."

(#510) daninet válasza copass (#509) üzenetére


daninet
(addikt)

megnézem kösz

Trust me.. I'm from the internet. ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

(#511) nagyt0m válasza daninet (#508) üzenetére


nagyt0m
(tag)

felveszel födémeket olyan sűrűn ahogyan a szintvonalakat szeretnéd, összemetszed a síkkal és készen vannak a szintvonalak.

más:
egy görbevonal mentén hullámzó 3D-s formát a 15ös AC-vel még nem egyszerű megoldani, jól gondolom? a 16osban már lesz valami erre is ha jól láttam.

[ Szerkesztve ]

(#512) daninet válasza nagyt0m (#511) üzenetére


daninet
(addikt)

igen, gaudi féle guell park kéményeket csinálta a csávó videón, lesz line to mesh.. hogy mióta várok valami hasonlót :)
17-esben jön a poligonal edit és akár lehet is váltani 3D maxról :D na jó, nem..

amúgy, rajzolsz egy görbevonalas kontúrt vonalból és kitöltöd varázspálcával héjszerkezettel, majd 3D-ben elforgatod.. én így csináltam tetőt elég jól használható..

mod:
Födémekre gondoltam először, de hatalmas meló lett volna nagyon nagy a telek és nagyon nagy a szintkülönbség :K

[ Szerkesztve ]

Trust me.. I'm from the internet. ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

(#513) daninet


daninet
(addikt)

Félve megkérdezem, mivel nincs másik építész totyik, Revittel kapcsolatban tudna valaki privátban vagy skypen pár sorban segíteni?
Nincs mese, diktál a pénz tanulni kell :) :(

Trust me.. I'm from the internet. ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

(#514) daninet


daninet
(addikt)

7-es magyar AC könyvtárat tud valaki szerezni? Egy 2002-es tervhez kellene, 6.5-ben rajzolták 7es könyvtárral, és ugye akkor még nem volt ez a könyvtárkompatibilitás mint az új verzióknál.
Bezippelve 13 mega körül van, ha valaki el tudna egyet küldeni, vagy egy linket ahol fennvannak ezek megköszönném :R

Trust me.. I'm from the internet. ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

(#515) juhasz.p válasza daninet (#514) üzenetére


juhasz.p
(aktív tag)

Nekem megvan, mindjárt tömörítem.

...ha a szar felkerül a polcra, máris azt hiszi lekvár lett belőle...

(#516) daninet válasza juhasz.p (#515) üzenetére


daninet
(addikt)

Köszi szépen neked is, időközben megkaptam nagyt0m kollégától :) :R

[ Szerkesztve ]

Trust me.. I'm from the internet. ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

(#517) juhasz.p válasza daninet (#516) üzenetére


juhasz.p
(aktív tag)

Akkor én már nem küldöm. :))

[ Szerkesztve ]

...ha a szar felkerül a polcra, máris azt hiszi lekvár lett belőle...

(#518) ML320


ML320
(aktív tag)

Sziasztok!
Érdekes hibával találkoztam: Adott egy FSC Celsius W410 (i7/8GB/SSD/Win7 Pro 64bit) gép, Quadro 600 kártyával. ArchiCAD 15 programnál a 3D nézetet megnyitva mozgatom az ablakot. Az ablak kerete eltűnik! Keret méretállításnál visszajön.
A szervíz már kétszer cserélte a VGA vezérlőt, most visszahozva ez a hiba dettó fennáll. A régi gép FX540-ével a keret jó, csakhát lassabb... :(
A driver a legfrissebb nVidia referencia, a két kari ugyanazt használja.
Ötlet? Nem hinném, hogy 3 VGA-nál is dettó ugyanaz a hiba lenne, holott minden más jó. Inkább bugnak tűnik, mintsem HW hibának...

Ember tervez, Isten perverz...

(#519) copass válasza ML320 (#518) üzenetére


copass
(veterán)

milyek ablak keret? takarólécregondolsz? homlokzaton megjelenik a keret rendesen?
ac 15 melyik build?
képernyőmentés?
milyen könyvtárkörnyezet?
ac15 alapsablonjával is csinálja?

[ Szerkesztve ]

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis."

(#520) ML320 válasza copass (#519) üzenetére


ML320
(aktív tag)

bakke, mennyi kérdés... :D
Na, akkor: ügyfél gépe, nem az enyém. Screenshotot próbálok szerezni. A homlokzaton a keret jó, F3-ra az új ablak bejön, az is jó. Mozgatásra ennek a keretnek a széle (kb 1mm) tűnik el. Nem is eltűnés, hanem a mögötte lévő képből kivágott - a kerettel megegyező vastagságú - részlet lesz látható. A benne lévő 3D-s nézet teljesen jó.
Amennyire tudom, full alap telepítés...

Ember tervez, Isten perverz...

(#521) copass válasza ML320 (#520) üzenetére


copass
(veterán)

jah hogy a rendszerablak kerete hiányzik... oprendszer,driver, bármi lehet.

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis."

(#522) sgyuri23


sgyuri23
(csendes tag)

Sziasztok!
Artlantis studio 3. ba hogyan lehet a több kameraállást egymás utráni renderelésre küldeni? NE keljen mindig megvárni még az ekőző elkészül és mindig figyelni a gépet! Tudom ez a fonkció régebbi verziónál megoldható volt, de az újabb (3 as) verzióbvan nem találom.
Előre is kössz a segítséget!

(#523) copass válasza sgyuri23 (#522) üzenetére


copass
(veterán)

inspector menü fent, batch render, add all views

[ Szerkesztve ]

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis."

(#524) sgyuri23 válasza copass (#523) üzenetére


sgyuri23
(csendes tag)

Kössz, ideág megvan, de hogyan tovább? Elfogadom, kijelölöm, hogy melyik kameraállásokat akarom renderelni és simán elindítom a renderelést?

(#525) copass válasza sgyuri23 (#524) üzenetére


copass
(veterán)

van egy külön progi hogy ArtlantisBatchRender, az fogja leszámolni neked.

[ Szerkesztve ]

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis."

(#526) sgyuri23 válasza copass (#525) üzenetére


sgyuri23
(csendes tag)

kösz

(#527) daninet


daninet
(addikt)

Találtam egy lépcsőt amit vagy az AC vagy én nem tudok megrajzolni, egyelőre 50% esélyt adok mindkettőre.

Tehát egy pihenőre érkezik ami már az alsó fok felett van, és két helyen húzott, többek között a végén is.
Alap lépcsők között ilyen nincs, ez ugye egyedi lépcső kell legyen, de mikor meg szeretném csinálni, valami olyat ír, hogy nem metszheti el a járóvonal a lépcső oldalát (itt a lépcső alsó felére gondol, illetve az utolsó érkezőfokra amik alaprajzi vetületben összeérnek. Ez itt most vonalból van félig. Vetülete ilyen:

Itt az eredeti. Azon kívül, hogy födémből megcsinálom, hogy csinálhatom meg másképp? Most a méretek nem nagyon érdekesek, de ha valaki szeretné a lépcsőkar 85, a lépcső teljes széle 180, hossza 240, és 330 a szintkülönbség.

Itt a probléma szülője: :)

[ Szerkesztve ]

Trust me.. I'm from the internet. ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

(#528) copass válasza daninet (#527) üzenetére


copass
(veterán)

én 2 két húzottkarú lépcsőböl csinálnám.

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis."

(#529) daninet válasza copass (#528) üzenetére


daninet
(addikt)

Erre gondoltam én is, viszont alaprajzi jelek nem jók, a járóvonal stb. Szóval ugyanúgy vonallal kell megrajzolnom 2d-ben, modellnél meg lesz a két lépcső :K
:R

Trust me.. I'm from the internet. ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

(#530) copass válasza daninet (#529) üzenetére


copass
(veterán)

azért meglehetne azt csinálni ügyesen hogy a 2d is jó legyen, az alaplépcsőkkel is, csak játszani kell a megjelenéssel, pl a felső húzott karú lépcsőt csak az emeleti szintre raknám,stbstb.

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis."

(#531) nagyt0m válasza daninet (#529) üzenetére


nagyt0m
(tag)

A lépcsőnél be tudod állítani, hogy 2D-ben mit mutasson, nyilat, induló jelet, járóvonalat. Az alsónál lehet csak az indulójelet, a felsőnél pedig csak a nyilat láttatni.

(#532) zajacza


zajacza
(csendes tag)

Sziasztok!

Segítene valaki, hogy AC13-ban hogyan kell egy mezei "süllyesztett spotlámpát" úgy megfordítani, hogy felfelé világítson?
Biztos nagyon egyszerű a megoldás, csak én vagyok béna (vagy türelmetlen :P)

Előre is köszönöm!

Üdv!

(#533) daninet válasza zajacza (#532) üzenetére


daninet
(addikt)

Egyelőre AC egyik verziójában sem forgathatod tetszőlegesen a tárgyakat, azaz egy módszerrel igen, de akkor azt hiszem elveszti a tárgy tulajdonságait, tehát, hogy világítson. De utólag tehetsz bele fényforrást.
Axonometrikus nézetben a tárgy aljára nézel párhuzamos nézetben, majd GDL tárgyként elmented a fájl menüben. Majd újra berakod a tervbe, ekkor már fejjel lefelé lesz.

[ Szerkesztve ]

Trust me.. I'm from the internet. ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

(#534) zajacza válasza daninet (#533) üzenetére


zajacza
(csendes tag)

Köszönöm a gyors választ.
Hát igen, ezen a téren előrébb jár az Allplan, ott öröm 3D-ben dolgozni. Néha legszívesebben összegyúrnám a két programot :)

Megpróbálom összebohóckodni, bár elég noob vagyok.

Még egyszer köszi!

(#535) zajacza válasza daninet (#533) üzenetére


zajacza
(csendes tag)

Huh, bocsi, hogy telefirkálom itt a fórumot, de kiderült, hogy csak türelmetlen voltam, mert találtam fénykúpokat és ott van fölfelé világító... lámpatestet meg én is tudok csinálni, de lehet tróger leszek, mert úgysem látszódik :P

(#536) daninet válasza zajacza (#534) üzenetére


daninet
(addikt)

Most már nagyon húz az AC is a 3D rajzolás felé, igazából az számomra sem érthető miért nem lehet egy tárgyat megforgatni bármely tengelyen mint egy héjszerkezetet, ugyanis ezt már tudja a program, ki kellene terjeszteni a tárgyak felé is.

Trust me.. I'm from the internet. ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

(#537) copass válasza daninet (#536) üzenetére


copass
(veterán)

ac16-ot láttad már?morph tool?

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis."

(#538) darvak válasza copass (#537) üzenetére


darvak
(senior tag)

Phúú ezt a MORPH-Tool-t én már a 11-ből is hiányoltam. Végre megjött az eszük....

A Profiler kiegészítővel bohóckodni elég szánalmas volt. :W

A Shell+MORPH Tool-lal végre lehet már hatékonyan is dolgozni. :C

(#539) zajacza


zajacza
(csendes tag)

Hát igen, neki kéne esni a 16-nak, csak hát senki nem vág hozzám egy gépet amin el is futna :) Habár lehet hogy ilyen egyszerű modelleknél még elmenne...

Az csak nekem furcsa, hogy amikor artlantis (*.atl)-be mentek, akkor ott szerepel az exportálandó stuff-ok között a fény, de soha nem aktív? (még mindig a 13-as CAD-el)
Olvastam olyasmit, hogy az AC fényforrásoknak csak a helyét exportálja és utána majd artlantisba kell fényforrást beállítani oda. Erről tud valaki valami jó leírást, vagy infót?

(#540) copass válasza zajacza (#539) üzenetére


copass
(veterán)

3 éves intel 2mag 2.1ghz 3gb ram xp alatt nekem használhatóan megy ac15,ac16 is.
atl-be fény nélkül nem exportál, tehát egy nap kell neki,de ha leraksz még fényforrást akkor aktív lesz. ugyanazokat a fényeket teszi be atl-ben amiket beállítasz ac-ben.

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis."

(#541) zajacza válasza copass (#540) üzenetére


zajacza
(csendes tag)

1.5 GHz proci, 512 RAM, ugyanennyi memória a Geforce 6200-ben :) asszem én nyertem :)
Tudom ez szánalmas 2012-ben, de szerencsére szüleimnél van egy izmosabb játékszer, majd azon gyakorolgatok, ha odaférek :)

Ezek szerint nem kell aggódnom a fények miatt? Juhééé :) De ez azt jelenti, hogy valamit elszúrtam, amikor délután próbálgattam, mert teljesen sötét volt a próbamodell belseje...

Köszönöm a segítséget!

(#542) copass válasza zajacza (#541) üzenetére


copass
(veterán)

határeset!:D az ac mostmár nem érzékeny annyira a vasra mint ac12 előtt.gyakorolgatni új fícsöröket elég rá.
beltérben kell külön fényforrás, vagyis nem árt.

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis."

(#543) nagyt0m válasza zajacza (#541) üzenetére


nagyt0m
(tag)

A z Artlantisba átmentek a fényforrások elméletileg mind, csak sokszor nem aktívak. A Lightwave-es napot pl 10-nél is több lámpánál viszi át. De szerintem a fényeket Artlantisban érdemes beállítani ott azonnal látod, hogy kell e rajta még változtatni.

Egyik ismerősöm 9es AC-ról váltott 15-re korabeli gépen és le volt döbbenve, hogy a 15-ös mennyivel gyorsabban fut. A gépigényt sikerült leszorítani szerencsére.
Muszájból c2d -s laptopon integrált inteles vga-val is el lehet dolgozgatni. :)

[ Szerkesztve ]

(#544) daninet válasza copass (#537) üzenetére


daninet
(addikt)

még nem küldték el a dobozt, ha megjön postán felrakom.. gépem most megvan hozzá, múltkor nyírtam ki artlantissal a laptopom most invesztálnom kellett egy új i7 notira :D

Trust me.. I'm from the internet. ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

(#545) copass válasza daninet (#544) üzenetére


copass
(veterán)

magyar még nincs kint...az english is pár napos...

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis."

(#546) zajacza


zajacza
(csendes tag)

Szerintetek ha saját tárgyat akarok készíteni, akkor 3DSM-ot, vagy Cinema 4D-t használjak? Ha jól tudom, akkor a 4D-t a graphisoft csinálja, de azt még nem próbáltam soha.

Szóval a kérdés lényege az, hogy 3DSM-al készült modelleket lehet-e könnyen berakni AC-be, vagy kezdjem el a Cinema-t is megtanulni?

Ráadásul azt is nehezen tudom elképzelni, hogy ha csinálok egy modellt és valahogyan beleimádkozom AC-be, akkor azt hogyan tudom mozgatni, forgatni stb.? Magyarul megadhatom-e a tárgynak a jellegzetes pontjait, vagy automatice egy befoglaló hasáb csúcspontjai fognak megjelenni?

(#547) nagyt0m válasza zajacza (#546) üzenetére


nagyt0m
(tag)

Ha hajlandó vagy nekiállni tanulni akkor a GDL programozás a legtutibb AC tárgyak gyártásához, de nem legegyszerűbb. Igazából azt kell mérlegelni, hogy mit is szeretnél elérni. Ha nem kell paraméterezhető tárgy akkor szerintem az AC is alkalmas a feladatra, talán a leg jobb választás is. A C4D tudomásom szerint a Maxon-é és csak kiegészítő modulja volt egy régebbi AC verzióhoz (ha nem majd valaki kijavít). A 3DS-sel az lehet a baj, hogy az importált tárgyak nem könnyen módosíthatók késöbb AC-ben.
Ha .3ds-t importálsz AC-be akkor a kapott tárgyat ugyanúgy tudod forgatni az alaprajzon, mint bármi mást. Hogy ne csak z tengely körül tudd elforgatni ahhoz már a gdl leírásába kell beszúrni kb 2 sort (azért ennél kicsit több de nem sokkal).

(#548) zajacza válasza nagyt0m (#547) üzenetére


zajacza
(csendes tag)

Szívesen megtanulnám, csak nekiállni nehéz, per pill. azt sem tudom hol kezdjem (na jó elkezdtem a google-el, csak messzire nem jutottam :) )
Jó lenne ha ilyesmit tanítanának egyetemen és nem azzal menne el pár év, hogy nyakig technokolosan kartonnal modelleznek és vonalzó+ceruzával/csőtollal rajzoltatnak, ahol a keret helye néha fontosabb magánál a rajznál... de hát sajnos a világ nem tökéletes, én meg ne panaszkodjak, mert ezért jöttem át építőmérnökire :)

C4D-vel kapcsolatban én írtam hülyeséget, nem tudom miért :)

Igazság szerint nem akarok semmi komolyat, ami megérné a szenvedést, csak egy saját vázát, benne azzal az undorító száraz kóróval, ami a modern (minimalista???) stílusban nagyon közkedvelt ( és mellékesen 3D-ben marha jól néz ki, csak a valóságban gagyi).
Egy ilyen modellt csináltam már POV-Ray-el, és 3DSM-ben sem esne nehezemre, de ha problémás a beimportálása és az utólagos méretezése/igazítása AC-ben, akkor végülis mind1...

Ez a GDL meg annyira kínai nekem, hogy eltart egy ideig, míg megtanulom, de ezek szerint ez lesz a járható út.

(#549) copass válasza zajacza (#546) üzenetére


copass
(veterán)

c4d bonyolúlt, akár a 3dsmax is, az ingyenes blender-t tudom ajánlani egyszerű tárgy modellezésre, az tud 3ds-t exportálni és tele van a net oktató anyagokkal.
vagy van a google sketchup, aminek van tárgy adatbázisa ( warehouse).
vagy van archive3d.net itt már gsm-be van rakva a 3ds tárgy. használthatóak.

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis."

(#550) zajacza válasza copass (#549) üzenetére


zajacza
(csendes tag)

Blendert próbáltam már egyszer régen, de valamiért nem jutottam vele messzire.
Azért gondolkoztam 3DSM, meg C4D irányába, mert úgyis meg kéne tanulni (ki tudja mit hoz a jövő alapon), másrészt meg a Wings 3D-vel már dolgozgatam, ami nagyon hasonlít a fent említett két progira (persze lényegesen lebutítva, de maga a modellezés az nagyon hasonlónak tűnik).

Megnéztem az archive3d.net-et, és úgy döntöttem, hogy inkább nem találom fel a spanyol viaszt :) Örök hála :)

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.