na ez nem tiszta.. szóval tervezési extrákban roof maker van, ott mindenféle faszerkezet varázsló van.
rájöttem, hiányzik egy kiegészítőm
[ Szerkesztve ]
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
na ez nem tiszta.. szóval tervezési extrákban roof maker van, ott mindenféle faszerkezet varázsló van.
rájöttem, hiányzik egy kiegészítőm
[ Szerkesztve ]
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
Copass, kellene egy kis segítség.
Van egy fedélszék tervem. Hogyan tudom a legegyszerűbben a faanyagot ki listázni?
(darabszám, méretek)
Köszi
...ha a szar felkerül a polcra, máris azt hiszi lekvár lett belőle...
legegyszerűbben a listáknál tudod.
bonyibban meg a konszignációs listáknál.
[ Szerkesztve ]
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
Ühüm. Ott próbálkozom.
Az új ablakból bemásoltam a tervlapra, de a betűméretet 257-esre állította valamiért.
...ha a szar felkerül a polcra, máris azt hiszi lekvár lett belőle...
Felétek is ez megy
Minden kurvasürgős, pályázati határidő, beadás, juj megcsúszunk...... Komolyan sokszor már kurvára elegem van ebből az egész szakmából Mondjuk legalább nálunk munka van most jelenleg, "csak" a fizetés akadozik
Ha már külföldi téma. Nekünk angliában lévő épitésziroda felől jött olyan infó, hogy ott is nagy gáz van, kevés a munka, építik le az embereket. Szóval nem mindenhol van kolbászból a kerités külföldön sem. Persze az ittentől csak jobb lehet a helyzet.
[ Szerkesztve ]
Nemetsek-ből terv átmentését kellett már megoldanod?
Nekem most kellene családi házakat átmozgatni, de nagyon nincs hozzá hangulatom, hogy dwg-ből átrajzoljam. 3ds-ben küldték, de úgy meg ugye GDL tárgyként megy a hát. Volt már ilyennel dolgod?
[ Szerkesztve ]
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
illetve mennyire járható ha van benne tapasztalatod az IFC?
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
mind a kettő xar, tegyük hozzá így kapásból.
a 3ds a legrosszabb, mert az ugye torgy!
ifc legalább az elemek típusa szerint hozza át: tető az tető,fal az fal.
de tárgyaknál mindent megcsinál tárgyból, hiába ugyanaz 30 van belőle de más helyen akkor 30 lesz, nem 1.
statikánál próbáltam még, az elég faja volt, igaz mindent profilokból csinált, meg tárgyakból.büdös nagy mennyiség.
ifc-t kell próbálgatni, az a legjobb szerintem.
teklabimsight ez egy remek kis ifc nézegető.
[ Szerkesztve ]
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
2d dwg ben csináltam újra tervet, de ott kapásból rossz volt már az eredeti is , jobban megérte megcsinálni ac-ben vmi hasonló alapján.
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
Ok, kösz
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
vedd visszább kicsit az rajzolási szintet, kevesebb teher legyen a vga-n.
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
majd' 100 fokos volt a vga, tettem alá hűtést és elmúlt
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
Hasonló szépséget a kollegina gépe is produkált.
Hűtés javításával ventilátor alatti terület kitisztításával megoldódott a probléma.
Az ilyen szemetelések emlékeim szerint vga memória gondokra engednek következtetni.
nem kéne így melegednie, lehet ratyi a hűtés vagy vmi.
nekem akkor csinált ilyet amikor a gyársi hűtőborda "levált" a gpu-ról. 5 perc alatt felugrott 91-re. megkell nézni furmark-al, hogy milyen a melegedési görbéje, ha nagyon meredek akkor gáz van. garit neki.
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
igen az már a melegedés hozadéka, megfingatja memóriát elkezd összeomlani!
ez okból csavartam rá a gyári zalman hűtőbordára egy 12cm ventit!
nagy gány,de jól hűt.
[ Szerkesztve ]
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
3 éves notebook
Egyébként is gondjaim vannak a hűtéssel, rendszeresen takarítom, újrapasztázom stb.
Nagyon-nagyon érik a csere.
az szép.. annó vízhűtést gányoltam a régi gépemre középsulis koromban egy lada hűtőből meg némi szilikon csőből, annak volt ilyen hatása Itt PH!-n osztottuk az igét a vízhűtés topikban, akkor mindenki azt csinálta egy időben
[ Szerkesztve ]
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
Sziasztok!
Találkozott valaki már olyannal, hogy adott egy terv. Tervlapokat készítek épp, összesen 9 db-ot bár ez lényegtelen. Az összes szintet le tudom helyezni a 0-ás szint kivételével tervlapra. Csak ctrl+c-ctrl+v módszerrel sikerült lerakni a lapra. Végignéztem a beállításokat de nem találtam magyarázatot, hogy miért nem megy.
Minden ötletet szívesen veszek.
Még annyi, hogy a tervlapnál ott van mint szereplő rajz, de még kijelölni sem lehet.
[ Szerkesztve ]
nem igazán értem.
próbáld meg azt hogy az előző tervlapot cakkpakk lemásolod, kijellöd a lerakott rajzot és a 0 szintet kapcsolod hozzá a helyimenüből.
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
A "terv térkép"-ből szoktam direktbe lehelyezni a rajzokat a tervlapokra, az így létrejön a "nézet térkép"-ben is egy rajz automatikusan itt látszik az amit használni szeretnék, de a tervlapoknál már nem.
Kipróbáltam amit mondtál pinyót átmásoltam, célt lecseréltem és a rajz eltűnt
Átrakom egy szűz tervbe az egészet hátha.
keret igazítása kézi vagy automatikus, vagy lehet más a lépték.
elég sok összetevős a dolog.
ha nem boldogúlsz dobd át emailre.ránézek.
[ Szerkesztve ]
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
mindkét kerettel próbáltam már, léptékkel is többfélével, a rajz méretét is próbáltam manuálisan átállítani, de 0 a kiterjedése és nem engedi átállítani.
Üdv!
Makettozáshoz egy tetőt kellene valós méreteiben elemekre bontva kinyomtatnom. Tehát nem csak a vetületét, hanem mintha merőlegesen néznénk rá, maradjanak a szögek is. Nem egy egyszerű sátortető, szóval egy sima "számold ki szögfüggvénnyel" nem jó, vagyis inkább kényelmetlen. Ezt hogy oldanátok meg?
Gondolkozom egy ideje de nincs ötletem. Ferde metszősíkot nem lehet felvenni ugye, forgatni a tetőelemeket szintén nem lehet azon a tengelyen így most egyelőre csak agyalok hátha valamit kitalálok.
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pepakura designer
3ds elemből csinál papírmodellt.
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
Ha AC-ben szeretnéd megoldani, akkor pedig van olyan, hogy 3D-s nézetben Nézetek-> 3D Navigációs extrák -> Merőleges nézet a ...
Az így beforgatott nézetet pedig át kell rakni lapra és máris mérethelyes lesz a cucc.
Bár a 3D-s papírmodellező sokkal elegánsabb
[ Szerkesztve ]
megnézem
A merőleges nézeten én is gondolkodtam, de ez így nem méretarányos.
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
De méretarányos.
Csak a 3D-s nézetet át kell állítani belső motorra és akkor lehet méretarányosan és vonalasan elmenteni a rajzot.
Hello!
Azt szeretném megtudni, mit kell beállítani az Artlantisba, milyen név alatt fut a következő effekt:
[link]
Én csak HDR-ként ismerem az effektet. Arra gondolok, ahogyan a videóban pl. kültéren, vagy akár beltérben is 1:00-nál a fény vakít, kicsit homályossá teszi a kép egészét, a fényforrás és a csillogások szikrázó megjelenését imitálja.
Ezt én játékokból HDR-ként ismerem. Remélem érthető, ha valaki megtudná mondani hogyan kell ezt elővarázsolni Artlantisban..
ahoj
kameránál a van egy zöldpiroskék ferdevonal ikon, ott tudod beállítani, post process
exposure
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
kösz!
Ezzel azt akarod mndai, hogy az egész annyi lenne, h túlexponálod? Én nem pont erre gondoltam.
Inkább valami ilyesmire:
[link]
Vagy ez is csak egyszerűen klasszikus HDR lenne Egy alul, egy normál és egy túlexponált kép összeolvasztása?
[ Szerkesztve ]
artlantisban az exposure-t túlhúzod akkor glow lesz belőle.
a videón amit mutattál viszont sima glow volt.
hdr ahogy mondod alul,normál,túlexponált kép. viszont animációban ez nehézkes.
de utólag egyszerűbb hdr képet csinálni lightroomban vagy ps-ben.
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
Az új PS-ban van egy olyan, hogy HDR fájl készítése, és 3 lépésben lehet készíteni egyszerűen. Bár ez az egész ott bukik, hogy artlantis lerendereli a felhőket ahogy vannak, nem úgy működik mint egy fényképező, ahol azért készítenek alulexponált képet, hogy a fényes részek, adott esetben a felhők kontrasztosan látsszanak. Szvsz szerintem használhatatlan. Lensflare effektet esetleg egy kis bloom-ot tehetsz rá PS-ban, esetleg a depth of view beállítással játssz még, de ez már az Artlantis maximuma. Inkább ehhez már lehet Lumion 3D-t kellene használni.. Komolyan irigylem azt a programot az Autodesk-et használóktól.
Valahogy meg kellene oldani, hogy AC-ből abba exportáljuk a házakat, lenne különbség a látványtervek között
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
a Lumion 3D egy játék engine, nem összehasonlítási alap radiosity-t használó engine-el.
a lumionnak is megvannak a hátrányai, hogy frissíted az épületedet ha menetközben megváltozik?
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
Nem használtam még, csak tátott szájjal néztük a videót amit azzal készítettek.
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
erre gondolsz?
van egy hasonló cucc, twinmotion a neve, az bonyibb, de szebb is.
az a baj ezekkel hogy nincs megoldva az hogy lekövesd az épületed változását.
3dsmax,cinema,maxwell,stbstbstb mindegyiknek ugyanaz a hiányossága, változtatnak akkor kezdhetsz mindent elölről, artlantisban ez kezdetek óta megvan oldva.
Din3d ebben viszont van ráció, kb ugyanazt hozza mint az artlantis use reference opciója.
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
azért artlantis sem olyan szuperjó ha változtatsz... tárgyak megmaradnak, de shadereket összeokádja.. legalábbis nekem nem sikerült megoldanom 100%-osan régóta.
És tele van hibákkal, bődületes baromságokkal:
-5x5 pixeles színválasztó panel amivel lehetetlen átszínezni normálisan egy shadert.
-Helidon sky színeinek megváltoztatása (alsó fekete rész elfedéséhez ugye mindenféle plane objecteket kell bedobálni)
-Shaderek nem maradnak meg ha frissíted a tervet.
-Egy csomó dolog csúszkával állítható, ami ugye véges. Ha rádobok egy fűtextúrát egy 2km-es plane-re szétnyújtja még legkisebbre állíva is.
-Nincs benne terep készítéséhez semmi. Konkrétan egy olyan kellene mint a lumion-ban vagy a Sims játékban (kb ugyan az a kettő) Terep készítése a látványterv készítésének fázisában lenne logikus, ehelyett az AC béna terepjét textúrázgatjuk, kb minden program továbblépett már.
és még lehet sorolni..
Régóta várok bármire amivel ki lehetne váltani, nagyon nem szeretem, de sajnos rá vagyok kényszerülve mint mások
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
menjünk sorba:
-ha nem változtatod meg a fóliákat vagy az anyag nevét archicad-ben(ac) akkor átveszi use reference-el, exportálásnál érdemes unique layer-hez egy pipát nyomni így nem lesz soksokfóliád artlantis-ban (ar)
-5x5 pixeles színválasztó panel amivel lehetetlen átszínezni normálisan egy shadert.
jobb klikk és bejön a win színválasztója
-Helidon sky színeinek megváltoztatása (alsó fekete rész elfedéséhez ugye mindenféle plane objecteket kell bedobálni)
az eget miért kéne színezni? napszaktól függően beállítja magának az aktuális égszínt.
az alsó fekete rész: ez mindenhol így van 3dsmax,cinema4d, beraknak egy végtelen síkot.
-Shaderek nem maradnak meg ha frissíted a tervet.
megmarad, fentébb kifejtettem.
-Egy csomó dolog csúszkával állítható, ami ugye véges. Ha rádobok egy fűtextúrát egy 2km-es plane-re szétnyújtja még legkisebbre állíva is.
paramétereket is tudsz megadni
-Nincs benne terep készítéséhez semmi. Konkrétan egy olyan kellene mint a lumion-ban vagy a Sims játékban (kb ugyan az a kettő) Terep készítése a látványterv készítésének fázisában lenne logikus, ehelyett az AC béna terepjét textúrázgatjuk, kb minden program továbblépett már.
a terep az alapja mindennek, azt kapod a geodétától, az határoz meg mindent,főleg ha hegyvidéken épül. ha az rossz akkor hiába a csillivilli látványterv, nem leszel kifezetve mert hibás a terved, mert lehet hogy a valóságban nem is olyan lesz.ügyfél meg mindenbe beleköt.
A lumion, meg a sims(viccnek is rossz egy játékot ide keverni) fix dolgokból építkezik és a képminősége is hagy némi kívánni valót maga után. animációra tökéletes, arra lett kitalálva.
Az "artlantis baromságai és hibái" amiket leírtál, tükrözik a tapasztalatlanságodat.
Mielőtt szétfikázol egy programot, előtte tanuld meg használni rendesen.
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
Én nem rajzolok házakat kész tervekre, sok közte a típusterv aminek telke sincs, a maradék pedig koncepció stb. kifejezetten jól jönne egy terep készítő. AC-ben nyűg elkészíteni a terepet, főleg egy lankásat, igenis igény lenne egy "kattintgatós" terepkészítőre. Attól, hogy neked nincs rá szükséged, másnak lehet. Nem mindenki kiviteli terveket készít. Konkurencia programjában is megvan, nem példa nélküli.
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
Nekem tökéletesen megfelel az ac terep készítője, főleg hogy tudok itr-ből is importálni terepet. oda húzom ahová kell.szerintem egyszerű.
Én csináltam már jó pár macerás épületet hegyvidéken, strandkomplexumokat, nem mindegy hogy most 1méter vagy 2méter a difi. engtervhez sem árt ha a terep tükrözi a valóságot, nem mindegy mennyi lesz a tereprendezés becsült költsége.
én engedélyes,kiviteli terveket,látványterveket,kamera animációkat készítek amiket általában fel is építenek a tervek szerint, hellyel közzel ugye, mert mindíg van kavarás és ezért jó az artlantis.
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
Sziasztok
Létezik olyan program ami egy alaprajz alapján megcsinálja az épület költségvetését?
Köszi.
AZ ArchiCAD listázója alkalmas anyagok, helységek, elemek listájának elkészítésére, költségvetéshez nem.
Költségvetéshez a TERC szoftverét használják (régebben king, most vip néven fut) és ha egyszer elkezded összerakni a költségvetésed, rájössz, hogy az alaprajz alapján egy ilyen program maximum 5-10 tételt tudna elkészíteni, míg egy családi háznak általában 50-60 tételből áll a költségvetése. pl előkészítő munkákat, melléképítményeket, közműveket magától hogyan találja ki
Neked kell összekattintgatni a tételeket egyesével, beírni az árat, beírni a menyiséget. Akik ezzel keresik a pénzük is így csinálják
[ Szerkesztve ]
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
Köszi a választ.
Leginkább a szerkezeti munkákra gondoltam, hogy azt hátha kitudja listázni, hogy hogyan is épülne fel a ház de hát nem.
A fő gond az, hogy egy AC-es vagy akármilyen tervben nincs valóságos szerkezet, falból, födémből és még 1-2 elemből készül minden. Pl födém rétegei sem "léteznek" hanem egy födémnek ad egy réteges textúrát. Ezért max normák alapján valami sablon szerint készíthetné egy ilyen program a költségvetést, de ugye nem minden épület egyforma, marad a kézzel összekattintgatás. Pár óra alatt megcsinálható egyébként ha csináltál már hasonlót.
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
ac-vel egy meglévő épületből, ha az szerkezet helyesen van felépítve, kitudod nyerni az adatokat amivel könnyeb lesz a költségvetést készíteni.
pl: helyiségek falfelülete ,nyílászárók darabszám, szigetelés,stbstb.
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
Fuuu az pl. jó lenne befejező munkákhoz.
De ezt hol tudom kilistázni?
navigátorban-konszignációk-elem
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
Köszi szépen.
Legalább nem kell majd számolgatni.
Üdv!
Érdeklődni szeretnék, hogy az ArchiCAD 15 gond nélkül elfutna-e a következő laptopon:
Intel Core i3-2350M
6GB memoria
AMD Radeon HD 6650M (2GB)
Lenovo márkájú
Pontos típusa: Lenovo Ideapad G770AH 59-324744 notebook
Segítségeteket előre is köszönöm.
Szia!
Igen, bár felhasználás függő. Nem bonyolult 3D-re 2D-re teljesen alkalmas.
Üdv