Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2451) Sesy válasza Vrtboy (#2447) üzenetére


Sesy
aktív tag

quadro2000k van elég jól hasít... :) úgy is, hogy i5 2600k proci van mellette, pedig az már nem mai darab

a monitor, legalább olyan fontos mint a többi, fhd alatt semmi esetre sem, ha lehet akkor nagyobb felbontás!

Born stupid... Try again!

(#2452) Vrtboy válasza Sesy (#2451) üzenetére


Vrtboy
tag

Köszönöm a válaszaitokat...

(#2453) turit


turit
tag

Artlantis 5

A 2d-s fehér emberek színét mért nem engedi változtatni? Hiába kattintok rá a shader fülön állva.

Más:
Jól látom hogy nemsokára lesz Artlantis 6 ? :)
Legalább is a béta oldala már megvan csak jelszóval lehetne benézni:
http://help.artlantis.com/v6/Help/Artlantis_HelpBook_w_en/Content/QuickHelp/New_features_6.htm

[ Szerkesztve ]

(#2454) próbakocka válasza turit (#2453) üzenetére


próbakocka
senior tag

Én még múlthéten néztem a 6-ost, akkor nem volt még jelszavas:

Itt a béta doksija;

link

Engem nem győztek meg annyira a fejlesztések... persze meg kéne nézni egy működő demót, hogy mi a helyzet valójában.

[ Szerkesztve ]

/// DS918plus + Chromecast 1/2/Ultra

(#2455) L4mie válasza próbakocka (#2454) üzenetére


L4mie
veterán

Ha már artlantis, tudtok egy alapokat oktató magyar nyelvű oldalt vagy videót mutatni? :)

Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák

(#2456) daninet válasza próbakocka (#2454) üzenetére


daninet
veterán

ez a pár új feature inkább tűnik 5.1 verziónak mint új főverziónak.
Auto save - ez inkább szégyen volt, hogy eddig kimaradt
White model render - Ez jól jöhet, bár ezt a funkciót modellezők használják (c4d, 3dsmax) modellépítés közben gyors rendereléshez, a modell állapotának megtekintéséhez. Artlantisban ez nem nagyon játszik.
Fast engine - physical engine: Sajnos az artlantis 4-5 közötti hatalmas render minőségváltás sem volt olyan számottevő, mint a marketing írta.
Média kezelőt ahogy látom rendbe tették, ez elfért, voltak bajai.
Alpha mask editor - eddig ha psd-be mentettél meg volt ugyanez a lehetőség, most a programba is bekerült.
Laser line - ez jó

turit - A 2D emberke egy billboard, azaz egy kép. Artlantisban nem tudod jelenleg módosítani a kinézetét. Ahogy nézem a 6-osba kerül bele először:
"The texture of a billboard can be edited." 3. oldal alja.

[ Szerkesztve ]

Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

(#2457) Cheesy válasza daninet (#2456) üzenetére


Cheesy
őstag

fehér modell:
Nekem csak simán "kapcsoltunk" fejlesztésnek tűnik: ON/OFF textúra a renderen kapcsoló másnéven komolyabb rendermotorok ezt már évek óta tudják, bevilágításhoz hasznos funkció.
Illetve van olyan építész akinek a fétise a fehér modell (mert úgy néz ki mint a makett) :)

www.vakbelmutet.hu

(#2458) |AP| válasza daninet (#2456) üzenetére


|AP|
veterán

A fehér modell bekerült az AC18 Cinerender motorjába is, gondolom ezért jött ide is.
Egyébként így, hogy már Archicadbe integrált Cinerender motor is van, így nagyon fel kellene kötnie a gatyát az Artlantisnak, mert nem igazán maradt előnye.

Cheesy: fétis, nem fétis, ha valamit magamnak csinálok, és tényleg csak a tömegek/fények érdekelnek, akkor én is szeretem a fehér modellt, mert én el tudom képzelni, hogy milyen egy piros cserép, meg egy zöld fű, nem úgy, mint a legtöbb megrendelő :) Ráadásul időmegtakarítás

[ Szerkesztve ]

(#2459) copass válasza |AP| (#2458) üzenetére


copass
veterán

a cinerender nem ellenfele az artlantisnak, nem egy liga.
oké hogy integrált meg minden, de azért egy archicadet telepakolni növényzettel, nem egy életbiztosítás.
artlantis meg vígan elvan egy esőerdővel is.

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"

(#2460) Cheesy válasza |AP| (#2458) üzenetére


Cheesy
őstag

Kb ugyanazt írtuk le, de azért azt még hozzáfűzném, hogy a legtöbb -laikus- megrendelő az AC 3D-s motorjának egy screenjén is beszarik, hogy néddmá' látom háromdében. Cinerender meg marad a saját szórakozásra, mert ha már valóban be akarod népesíteni a színt tárgyakkal, növényekkel (ahogy copass is írta), akkor a CR elég kellemetlen renderidőket tud produkálni egy Artlantissal szemben... de ha rászánod az időt és kellően finomhangolod, akkor látványban übereli nem kicsit. Én azt tapasztaltam, hogy ittHUN közel sem fizetik meg a -számunkra- is tetsző látványrendert.

www.vakbelmutet.hu

(#2462) copass válasza Cheesy (#2460) üzenetére


copass
veterán

egy 4-5 nézetes látványt összesen nekem ne számoljon 10-15 percnél tovább 1024-ben, magas élsimításnál, medium radiosity egy i5ön. rohadt sokat kell módosítani egy látványon. nincs idő várni a renderre.
a nagyon dúrva vray-es látványtervek meg egészen más kategória. ott már egy végleges tervet dolgoznak ki látványra, agyament pénzekért. mondhatni ipar épült ki erre.

[ Szerkesztve ]

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"

(#2463) Cheesy válasza copass (#2462) üzenetére


Cheesy
őstag

Hehe, interiornál area light ablakokra pár összetettebb tárgy berendezésnek, és ha már 2-3 bounce van a fényeknél, akkor 4-5 kép esetében nem biztos, hogy beleférsz a 3-4 perc/kép-be. Vagy egy egyszerűbb épület 3D fákkal, autókkal, emberekkel. Nálam is gyorsan elér abba az idősávba, amit már nem szeretnék megvárni, itt is i5 van befogva... A vray szép és jó, de legyártogatni a jó materialokat (hacsak nem 3DsMax-ban nyomod, mert oda rengeteg van), rengeteg idő ment el vele, még amikor C4D+vray kombóval erőlködtem. De semmire nincs annyi határidő, hogy elég lenne...

www.vakbelmutet.hu

(#2464) daninet válasza Cheesy (#2463) üzenetére


daninet
veterán

Akinek vray látvány kell az látványtervezőt alkalmaz a cégnél, öcsém is ezt nyomja pesten egy építészirodában. 3dmax,vary plusz egy fél millás gép, 2 nap pár látvány.

Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

(#2465) Cheesy válasza daninet (#2464) üzenetére


Cheesy
őstag

Szívesen kipróbálnám, sajnos kevesebb energiám marad látvánnyal pepecselni, mint szeretném :(

www.vakbelmutet.hu

(#2466) copass válasza daninet (#2464) üzenetére


copass
veterán

az még annyira nem is erős, renderfarm az piszok kellemes tud lenni.
beküldöd batchba aztán egy kávészünet után ott a kép, amit egy munkaállomás számol félnapig!:D
dolgoztam 3dsmax,vray-el egy időben. proxy-kal olyan gyorsulást lehet elérni hogy iszonyat, más világ.

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"

(#2467) turit válasza copass (#2466) üzenetére


turit
tag

Az irodában én cinema4d-t kapcsoltam össze 4 db I7-es gépen, látványos volt a gyorsulás :D Mondjuk így is órákba telik összerakni a jelenetet : lecserélni az anyagokat, növényzet, tárgyak lehelyezése , fényirány beállítása. Persze egy épületről több nézet is készül, amiknél ugyanúgy jól kell kinéznie mindennek.
A renderidő ehhez képest még 1 gépen is elhanyagolható.

Egyszer eljutunk arra a szintre hogy már Archicad-ben 3d-ben az opengl helyett élethű anyagokkal látjuk az épületet valós időben :) Archicad 30? :DDD

(#2468) Cheesy válasza turit (#2467) üzenetére


Cheesy
őstag

Nem elrugaszkodott gondolat, szerintem lehetséges lenne összefűzni egy Archicad kezelőfelületet mondjuk egy Cryengine/Unity/Unreal Engine motorral. Baked textúrák persze, mert valós realtimetól még messze vagyunk, főleg fények terén. De amilyen gyorsan fejlődik a technika 10 év múlva érdekesebb lesz a kérdés :)

www.vakbelmutet.hu

(#2469) copass válasza Cheesy (#2468) üzenetére


copass
veterán

iszonyat optimalizálást kell csinálni a legmodernebb játék engine alatt is. bake, lightmaps,stbstb. ezt mind le kell számolni újra. ha változik a tömeg és túró minőségbe limitált felbontásnál. iszonyat vga-val.
egy ilyet megcsinálhatnának simán. ne kelljen állandóan mentegetni ezer fájlt, use reference,stbstb. mentés ac-ben ikonnal, atl-ben meg frissítés a megnyitott fájlnál.

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"

(#2470) gNAT_hu válasza Cheesy (#2468) üzenetére


gNAT_hu
tag

Ez:
http://www.renderlights.com/
valami ilyesmi, van AC-hez pluginje is.

(#2471) daninet válasza gNAT_hu (#2470) üzenetére


daninet
veterán

hát ez nagyon gyenge szvsz.. majdnem az a szint mint archicad opengl nézetben + fények :)

Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

(#2472) copass válasza daninet (#2471) üzenetére


copass
veterán

lumion 5.3
hyperlight nem rossz. nem tudom viszont az import mennyire lett jobb!:D

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"

(#2473) daninet válasza copass (#2472) üzenetére


daninet
veterán

most megcsináltam 4-el öt kis házat, egészen belejöttem a dologba. Szerintem a legnagyobb gondja a kezdetleges textúrázása, illetve vannak dolgok amik egyszerűen szarul importálódnak, de ott mást sejtek a dolog mögött. Konkrétan a kúpcserép, amit az éptáras cserepezők raknak a házra. Egy sor kúpcserépen a középső cserép átlátszó lesz valamiért. :D Aztán photoshopban javítgatom.

[link] [link]

Ezek is főverziót adtak három új (eddig szégyen mód hiányzó) funkciónak :) Normal map, batch render, kereshető katalógus, illetve a szemmagasság kamera, ezt inkább nem veszem számításba.

[ Szerkesztve ]

Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

(#2474) daninet válasza daninet (#2473) üzenetére


daninet
veterán

most látom az első képen nem javítottam ki a kúpcserepet, így meg is tekinthetitek :D

[ Szerkesztve ]

Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

(#2475) Cheesy válasza daninet (#2473) üzenetére


Cheesy
őstag

Egész jók :)
Ez Lumion 4? A növények és a fű beépített katalógusból?

www.vakbelmutet.hu

(#2476) daninet válasza Cheesy (#2475) üzenetére


daninet
veterán

Igen mind alap. Van benne billboard növény (X alakú) meg rendes 3d-s. Igazából növényből van legtöbb. Normális kanapé alig, de cseresznye fajtából legalább 9et tudsz választani :D

Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

(#2477) Cheesy válasza daninet (#2476) üzenetére


Cheesy
őstag

Lumiont még nem próbáltam. Textúrákat hogy viszi át AC-ből? Lumionban hogy textúrázol?

www.vakbelmutet.hu

(#2478) daninet válasza Cheesy (#2477) üzenetére


daninet
veterán

Átviszi egy az egyben, a tetőhöz pl hozzá se nyúlok, az az amit a bramac rádob.
Textúrázás ugyanúgy működik mint artlantisban kb. Azonos színeket azonos anyagnak vesz, és azokra húzol rá textúrát. [link]
A legjobb az irányítás, WASD-al kell menni mint az FPS játékokban :D

[ Szerkesztve ]

Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

(#2479) Sesy válasza daninet (#2473) üzenetére


Sesy
aktív tag

csak szólok, hogy kulturált ember pozitív sarkon nem vált burkolatot :D

a képek ettől függetlenül nem rosszak...

Born stupid... Try again!

(#2480) daninet válasza Sesy (#2479) üzenetére


daninet
veterán

:P
Nem így néz ki a ház, mire eljut a megépítésig, valszeg a burkolatot is megeszi a költségvetés :D

[ Szerkesztve ]

Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

(#2481) daninet


daninet
veterán

Hogy tudom tervlapra ráoktojálni a pausz nézetet is? Nyomtatásnál, pdf-be mentésnél van tervlap referencia kapcsoló, itt nem látok sehol.

Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

(#2482) daninet válasza daninet (#2481) üzenetére


daninet
veterán

Megint előbb kérdeztem mint gondolkoztam, a publikálás tulajdonságokban a PDF beállításaiban ott a pipa :)

Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

(#2483) FÖNÖK


FÖNÖK
tag

hi!
Használ valaki archicadet tisztán integrál videokártyával (intel HD 3000, HD 4000)??
tapasztalat, ha laptopra telepíteném az archicad-et mindenkép szükséges dedikált kártya?
a válaszokat köszönöm

''fekvenyomásnál a helytelenül megválasztott súly az este könnyen diszkóbalesethez vezethet''

(#2484) copass válasza FÖNÖK (#2483) üzenetére


copass
veterán

én használtam, lassabb de megy vele. megy bármivel.

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"

(#2485) Sesy válasza FÖNÖK (#2483) üzenetére


Sesy
aktív tag

én is használtam, hd3000-et asztali i5 proci mellett, addig amíg nem volt túl nagy a modell, addig ment gond nélkül, de csodát nem szabad várni tőle...

a laptop proci + hd3000 azért az nem lesz túl erős szerintem

működni fog, de nem lesz az igazi

Born stupid... Try again!

(#2486) FÖNÖK válasza Sesy (#2485) üzenetére


FÖNÖK
tag

köszönöm
i5 4210u, HD 4000 integrál video, 8gb rammal - erre gondoltam
kissebb-közepes modelnél még működhet nem?

''fekvenyomásnál a helytelenül megválasztott súly az este könnyen diszkóbalesethez vezethet''

(#2487) copass válasza FÖNÖK (#2486) üzenetére


copass
veterán

simán, ha odafigyelsz arra hogy optimalizálod a modellt. tehát a belső tárgyak térben nem mutatod, nem annyira részletesen mutatsz mindent, kilincsek,stbstb. akkor teljesen használhat lesz.
mert egy quadro 600-at is megfog, hogyha mindent xar bevankapcsolva!:D

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"

(#2488) copass válasza copass (#2487) üzenetére


copass
veterán

van egy olyan add-on, elég régóta, hogy poligon számláló.
szépen mutatja hogy mi mennyire részletes. hasznos tud lenni, főleg nagy épületeknél.

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"

(#2489) Sesy


Sesy
aktív tag

normális, használható lista sablont szeretnék csinálni, mert amit alapból tartalmaz az ac18, az szerintem használhatatlan...

elolvastam a listázási kézikönyvet, próbálkoztam, de ugató vadász kutya legyek, ha értem ami oda le van írva :D

gondolom, a lista sablonok mappában lévő szöveges fájlok definiálják magát a lista kinézetét! ezt itt meg is tudom változtatni, sok mindent kipróbáltam... de akkor mire való a lista séma készítésnél a grafikus varázsló? ha jól értelmezem a dolgot, akkor az is csak ezekből az előre megírt sablonokból tud dolgozni? ergó meg kell(ene) írni egy ilyen sablont... hol találok erre valamilyen ismertetőt? arra rájöttem, hogy ez valami nem túl bonyolult program nyelv, de a szintaxisokat, amit használhatok nem ártana ismerni ha akarok valamit csinálni :D

esetleg más megközelítése a dolognak? ötletek?

hogyan tudom kiszedni például az ablakoknál egyénileg megadott lista paramétereket?

Born stupid... Try again!

(#2490) Sesy válasza copass (#2488) üzenetére


Sesy
aktív tag

ezek a kiegészítők gondolom ac18-al nem használhatóak?

Born stupid... Try again!

(#2491) copass válasza Sesy (#2490) üzenetére


copass
veterán

kiegészítők vannak minden verzióra.
a konszignációk-ban lehet helyiségpecsétre is szűrni, meg bármire gyakorlatilag.
listát elfelejteni, iszonyat bonyolult. egy ideig bütyköltem, de rugalmatlan nagyon.
ugyanez csak helyiségre vagy amire akarod.

[ Szerkesztve ]

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"

(#2492) Sesy válasza copass (#2491) üzenetére


Sesy
aktív tag

ezt ismerem
gondoltam megoldom, a konszignációs lapokat automatikusan, hogy ne kelljen semmit csinálni vele pluszban, csak megnyomom a gombot és kész :D
de ami van az ac-ben az minden csak nem az...

Born stupid... Try again!

(#2493) copass válasza Sesy (#2492) üzenetére


copass
veterán

olyan konszignációt nem tudsz csinálni ami mindíg jó lesz!:D
olyan nincs!:D mert mindíg lesz amit nem lehet megoldani.

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"

(#2494) Sesy válasza copass (#2493) üzenetére


Sesy
aktív tag

akkor szar a program :DD

Born stupid... Try again!

(#2495) daninet


daninet
veterán

Építész téma OFF

Tudja valaki mennyibe kerül egy méter Schöck Isokorb hőhídmegszakító? Annyira titkolják az árát egyszerűen nem találom sehol. Construmán mintha 15e/m árat mondtak volna de már nem emlékszem.

Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

(#2496) próbakocka válasza daninet (#2495) üzenetére


próbakocka
senior tag

én is 12+áfa / fm árat tudok. minusz a kereskedői kedvezmény ...

/// DS918plus + Chromecast 1/2/Ultra

(#2497) Nixon18


Nixon18
senior tag

Hello! Tudtok olyasmit. hogy belső teret hogyan lehet archicadben tervezni? Nem egyedi tárgyakra gondolok, hanem inkább falkra akár valami strukturált tapétát vagy festést tenni.

(#2498) daninet válasza Nixon18 (#2497) üzenetére


daninet
veterán

A belső terek téma az ketté válik, mert belső tereket falnézetekkel ábrázolnak, ott pedig már akár képkitöltésként rátehetsz bármit a falra. A látvány más téma. Falra tapétát legegyszerűbben textúraként tehetsz, bár nem túl felhasználóbarát. Zalakerámiának van csempéző kiegészítője, azzal tehetsz díszítősort, stb. Van álmennyezet készítő és álpadló készítő kiegészítő is. Stukkókat profilból vagy alakzatból húzhatsz.
Festéshez a polifarbe kiegészítője csinál jó textúrát ral szín szerint.

[ Szerkesztve ]

Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

(#2499) copass válasza Nixon18 (#2497) üzenetére


copass
veterán

a leggyorsabb és legrugalmasabb nekem az hogy kimentem skp-be, majd sketchupban berendezem az egészet, a berendezésből csinálok artlantis tárgyat, majd az arhicadből kimentetett atl-be. behúzom.

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"

(#2500) Cheesy


Cheesy
őstag

Az utolsó két hozzászólásból többet lehet tanulni, mint az előtte lévő 100ból. Najó túloztam, de az ilyen trükköket jó megosztani (és orvul eltanulni ;] )

www.vakbelmutet.hu

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.