Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Tomi_78


Tomi_78
tag

Sziasztok!
Nemrég sikerült a számítógépemen a Lazarust Android programok fejlesztéséhez alkalmassá tennem. Elsősorban kisebb játékokat szeretnék vele készíteni.
Igen ám, de erről, meg úgy általában a Lazaruson történő Android fejlesztésről semmit nem találni a világhálón, aminek segítségével a magamfajta kezdő androidos elindulhatna; én legalábbis nem találtam semmi leírást.
Ezért nyitottam ezt a témát, mert vannak jócskán kérdéseim a tisztelt szakértőkhöz, és ezek alapján talán mások is el tudnak indulni, illetve választ találhatnak kérdéseikre. Tehát ez afféle hiánypótló téma lenne.
Most, hogy a bevezetőn túl vagyunk, nem is vesztegetném tovább az időt, hanem fel is tenném a kérdésemet:
Hogyan rajzolhatok ki valamilyen képet az alkalmazásomban? Akár egy .bmp-t, akár .jpg-t (nem is tudom, miket támogat pontosan).
A sima Lazarusban ez ugyebár egyszerűen megoldható a canvas.draw(x,y,kep) utasítással az OnPaint eseményben, de itt ez nem megy, mert nem ismeri a draw parancsot. Ráadásul OnPaint-ot sem találtam, van viszont OnLayoutDraw és OnShow esemény. Netán ezek valamelyike lenne a rajzolás?
Akkor ez mégis hogyan oldható meg? Illetve az, hogy az alkalmazás kiterjedése akkora legyen, mint az azt futtató eszköz kijelzőjének mérete?
Mellékeltem a kezdeti kódomat is a jobb érthetőség végett:

type

{ TAndroidModule1 }

TAndroidModule1 = class(jForm)
vaszon: jCanvas;
procedure Rajzolas(Sender: TObject);
procedure Letrehozas(Sender: TObject);
procedure ProgVege(Sender: TObject);
private
{private declarations}
public
{public declarations}
end;

var
AndroidModule1: TAndroidModule1;
hatterkep: TBitmap;

implementation

{$R *.lfm}

{ TAndroidModule1 }

procedure TAndroidModule1.Rajzolas(Sender: TObject);
begin
vaszon.draw(0,0,hatterkep);
end;

procedure TAndroidModule1.Letrehozas(Sender: TObject);
begin
//width:=Screen.width; //Itt próbálom az alkalmazás méretét az
//height:=Screen.height; //eszköz kijelzőjének méretére állítani.
hatterkep:=TBitmap.create;
hatterkep.LoadFromFile('kepei\sziklahatter.bmp');
hatterkep.SetSize(width,height);
end;

procedure TAndroidModule1.ProgVege(Sender: TObject);
begin
hatterkep.Free;
end;

end.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.