Hirdetés

2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max

Hozzászólások

(#951) Nyúltáp válasza #72042496 (#932) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

felesleges polykat, ahogy írtad is, ki köll lőni. Az lenne az igaz, ha az egész emberke egy összefüggő mesh-ből állna. Nem lennének ilyen ''átlógós'' problémák, és deformáció is biztos jobb lenne néhány helyen.
attach: amit op9 írt.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#952) RefeeZ


RefeeZ
tag

nah megérkeztek a hozzáértő szemek,s lássatok csodát,szegény op még szophat darabig a modellel miatta:D:D mind1 azért vszínű érdemes megfogadni ezeket a tanácsokat habár én pölö ha egy ezred ilyen kocsit tudnék fabrikálni örülnék neki:D

(#953) Nyúltáp válasza RefeeZ (#952) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

miért is?...:DDD....kocsival szinte semmi baj sincs, inkább környezeten kéne finomítani, azon látszik, hogy miután befejezte autót, nagy katarzisztikus örömében, nem szánt rá elég időt.:D

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#954) op9 válasza Nyúltáp (#949) üzenetére


op9
aktív tag

Hali!

Köszi a hozzászólást!
Nos.. a ''rendezői'' egyik oldalnál sem lóg bele a kasztniba a lámpa, amit látsz, az a HDRI-lámpabúra-lökhárító tükröződése. Ha jobban megnézed, akkor valamennyire látszik a lámpabúrán is az az árnyalat különbség. De megnéztem a MAX-ben is, és ott sem lóg bele.
A gumi 2 Bump-ból van, sajna csak kis felbontású kép, így nehéz lesz belőle éleset csinálni. A 2. renderen látszik már, hogy visszább vettem a Speculart.
Render:
Már én is kerestem a Bounce-ot a Brazilban, de sajna nem találtam sehol. A Skylight egymagában nem segített rajta.
A környezet találkozásánál én is gondoltam, hogy kellene vmit, de nem ez volt a fő szempontom.
Az útat pedig, ha jobban megnézed, akkor a vonalak alapján állítottam be a kocsihoz, ami egy sávot jelent. Ez nem igazán csatornafedő akar lenni, de majd arrébb tolom a textúrát, hogy ne látszódjon. Bump sajna nem volt kifejezetten ehhez a texturához, de majd csinálok belőle bump map-et, aztán megnézem, mennyivel lesz jobb.
A kipufogó meg így néz ki, majd a belső krómot befeketítem, mert így tényleg csak ide-oda verődnek a fotonok.

Üdv!

How Bad Do You Want It?

(#955) Nyúltáp válasza op9 (#954) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

Ha nem lóg bele kasztniba, akkor viszont szerintem jobb lenne ha retusálnád, mert szúrja az ember szemét:D

Második renderen amúgy tényleg jobban néznek ki gumik, csak én azt hittem, hogy mivál más szögben áll a kamera, a fény sem úgy éri, és azért nem olyan erős a specular...de akkor ok.
Nem is kocsin kéne szerintem javítani, mert az:R , hanem inkább környezetet kéne picit jobban kidolgoznod, hogy igazán utős legyen kép.

ui.: Nyomasd szerintem külön pass-ba kocsit és a környezeted, úgy nem kéne folyton autót is renderelni, ha beraksz plö vmi biszbaszt környezetbe

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#956) op9 válasza Nyúltáp (#955) üzenetére


op9
aktív tag

Hali!

Leírnád, hogy ez a külön pass hogyan zajlik? Lehet, nem vagyok 1edül, aki ezt nem tudná (remélem :) ). Lehet, h megérteném valahonnan a netről is, de ez így egyszerűbb, és hatékonyabb lenne.
A Bounces megvan.. rossz helyen kerestem. Most renderel.

THX!
Üdv!

How Bad Do You Want It?

(#957) Menthirist


Menthirist
veterán

Tudom, hogy már mutattam, de aki nem látta volna:
Gnomon rendering II by Jeremy Engelman

Bővebben: link
Bővebben: link

És amiért igazából megint megadom a linket:
Bővebben: link
Én biza a multkor nem néztem végig a bemutatkozásait, mert annyira röhögtem, és szaladtam vissza ide belinkelni a képeket :D ÉS ez utóbbit kihagytam (ez volt az utolsó, szám szerint asszem 8. ''Hello, I'm Jeremy Engelman'' :D)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#958) Menthirist


Menthirist
veterán

Huh, de elfáradt a szám :D De már megvan 35 perc az új tutorból :D Ez nagy lesz (Bevezetés a Maya használatába). Még vágni kell egy kicsit, mert darabokban mondom fel, eddig ez 75 mega, 1280-ban 10 FPS-sel. Ebből majd 1024x819 lesz, agy kb 4 MB/seccel lehet számolni... Mivel szerencsére a Maya nem egy színes pogi alapból, így a színeken sokat spórolok (a bevezető szövegem 22 mega, és 1 perc :D na ezen még változtatok :D De utána 11 perces szövegem aktív progikezelés mellett is csak vagy 15 mega). Szóval 75 mega eddig, 35 perc, és még elég sok hátra van.
Amiről eddig szól: bevezető, menük, shelfek (létrehozás is), oldalsó ikonok, kamerakezelés, nézetek, elég sok dolog a nézetekben
És amiről még nem, de fog: Time Slider illetve minden, ami lent van, Command line és Script editor is, atribute editor, hypergraph, outliner, hypershade, meg olyan dolgok, amiket kihagytam nézeteknél, menüknél stb... meg layerek is lesznek benne, meg a channel editort is bemutatom... Szal még ugyanennyi hátra van :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#959) kovsol


kovsol
titán

sziasztok én még igen csak kezdő vagyok.
az lenne a gondom hogy az egyik CD én mellékkelt tutoriálokat szeretném életre csikarni de nem tudom, hogy kell. előre is köszi

May the Force be with you!

(#960) Menthirist


Menthirist
veterán

Milyen program alatt? És milyen tutoriál? Videó, Szöveges vagy mi? Milyen CD-n volt?

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#961) kovsol válasza Menthirist (#960) üzenetére


kovsol
titán

3D Studio Max 7 3cd a progi és az egyik CD az tele van tutoriallal
esetleg tudtok valami linket ahol kezdőknek is van valami leírás ?

May the Force be with you!

(#962) Menthirist


Menthirist
veterán

Nos amíg nem tudom, hogy milyen az a tutor, addig nem nagyon tudom, hogy niről van szó... Mégs milyen formátum? milyen file? Szerintem mintha (nekem még anno tán a 6-os volt 3 cd-s) úgy lett volna, hogy a 3. cd-n tán html tutor volt, de az biztos, hogy a 2. -on pluginek triáljai voltak... A tutoroson meg tán videók meg .max fileok voltak, amik viszont tudod, jelenetfileok (MAX alatt open...)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#963) op9 válasza kovsol (#961) üzenetére


op9
aktív tag

Ha elindítod a Max-et, akkor a Help menüpontban találsz egy olyat, hogy Tutorials...
Ha nem jön be egy súgó féle ablak, esetleg ki is írja, hogy mi a baja, akkor megeteted a géped az 1-es CD-vel, és az Install menünél találsz egy ''reference'' feliratot, azt bepipálod (vagy az Add feliratra kattintasz, már nem tom pontosan), majd a Modify-ra kattintasz, és felteszi neked. Ezek után már működni fog a Help=>Tutorials...
A hozzá való fájlokat pedig a 2-es CD-n találod. A legjobb, ha átmásolod az egész Tutorials könyvtárat a 3dsmax7 könyvtáradba, hogy mindig kéznél legyenek.

Üdv!

How Bad Do You Want It?

(#964) Nyúltáp válasza op9 (#956) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

Elírtam, nem pass-t akartam írni, hanem layert...de végülis mindegy, egy egyszerű hide-al is meg lehet oldani a dolgot:B
Arra gondoltam amúgy, hogy talajra nyomsz egy matte/shadow anyagot(nemtom brazilba hogy hívják..de lehet műxik max alap matte anyagával is), és lerendereled csak a kocsit (megugye akkor matte miatt az árnyékait) és akkor nem kell pöcsölni a hosszú renderidőkkel, ha változgatgatod a környezetet, mert kocsit, ami ugye a sok idő, már nem kell renderelni, elég a végén fotosopba összeheggeszteni a végleges környezettel.
Nadehogy pass-okról is írjak vmit...konyhanyelven...máshogy uccse tom:DDD
A renderelők, különböző rétegekből(tudományosul csatornának híjják őket) rakják össze a végleges képet. Külön kiszámolják csak az árnyékokat, z-depth-et, tükröződéseket, GI árnyékot, diffúz színeket, sötöbö, mindegyiket eltárolják egy képként, és a render végén összeheggesztik a végleges képpé...tökre mintha fotosopba csinálnád. Egy pass csak az adott csatornák álltal a jelenetre gyakorolt hatásokat tartalmazza. Tehát plö a diffuse pass csak a modellek alapszínét/textúráját tárolja, mindenféle árnyékok nélkül (mintha felnyomnád a self-illumját 100-ra), az árnyék pass meg csak a direkt fények álltal vetett árnyékokat(a gi álltal számoltak külön vannak).
A külön passokba való renderelést álltalában kompozitálás miatt szokták használni. Ha mondjuk egy élő jelenetre raknak rá vmi CG dolgot, és az csak simán lenne rápakolva, a kompozitornak szinte semmi kontrolálhatósága nem lenne....állítgathatná átlátszóságot oszt nagyjából ki is fújt. Viszont ha külön van renderelve árnyék, tükröződés, anyámkínnya, akkor máris állítgathatja ezek színét/intenzitását sötöbö. Plö elkészítenél egy animot, amin piros árnyékok vannak, megrendelő meg kitalálná, hogy neki márpedig kék kell, akkor nyomathatnád újra rendert, míg ha lenyomtad külön az árnyékokat, akkor pár klikkeléssel meg is van az egész.
Ezek persze elég egyszerű példák, sokkal bonyolultab dolgokat is lehet passok segítségével utómunkába megvalósítani..plö z-depth segítségével utólagos DOF és hasonlók.

ui.:
néhány példa:
diffúz csatorna:Bővebben: link
direkt fények:Bővebben: link
GI fények:Bővebben: link
árnyékok:Bővebben: link (végső kép összerakásakor invertálja a renderer)
tükröződések:Bővebben: link
fénytörés:Bővebben: link
...még van pár, de annyit nem linkelgetek:DDD
végül a végleges összeheggesztett kép:Bővebben: link

...remélem sikerült felhomályosítani néhány emberkét:D

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#965) #72042496 válasza op9 (#933) üzenetére


#72042496
törölt tag

Köszi, köszi, akkor mégsem haluztam... :D

A második bekezdésben, amit írtál, az sajnos nem működik, mert a pasas szimmetrikus, s a tengely mentén balról is, jobbról is csak egy olyan poligon áll, ami nem látszik. Ha ezek valamelyikére rányomok egy Grow-t, akkor az az adott poligon szomszédaira is hatással lesz, elrontja a modellt.
Ezért hát elszánt vertex és edge irtásba kezdtem, igaz, hogy smooth után ezek a részek csúnyák, de úgyis takarásban vannak. :D

Elkezdtem attach-olni az object-eket, ill. a low poly modell hibáit javítani, hát, volt belőlük dögivel... :( Cserébe úgy veszem észre, nagyon meghálálja a gép: Gyorsan kezeli a Viewport-ot, s elég egyszer rátenni a MeshSmooth-ot, az egész karakteren látszódik az eredmény, nem kell végigszenvedni a bakancstalptól a hajáig. Mennyei. :D
Jövő héten biztosan elkészül a végső változat, újra lelkes vagyok. (Picit ugyanis elszontyolodtam legutóbb, hogy egy csomót szenvedtem vele, s szar lett az egész. Szóval a héten inkább filmet néztem, illetve GTA-ztam. :) )

Akad néhány object, amire nem szeretnék MeshSmooth-t tenni, mert csak lassítaná a gépet. (fogak, bakancs fűzője...) Még az nem tiszta, hogy ezt hogyan lehet megoldani, hogy attach-olom a részeket, ám ezeket nem simítja, csak a többit, amit kell. Láttam az Element alatt Smoothing Groups opciót, de az - ha jól tudom - NURMS-re vonatkozik, nekem viszont az nem felel meg. :D
Magyarul lehet-e egy Object-hez úgy MeshSmooth-t rendelni, hogy az nem minden Element-re lesz hatással?

op9: Az autó fantasztikus lett, melóhelyen is koppant néhány áll a padlón, mikor megláttuk... :R :))

Ez kicsit más, de még csak beírom. :D Haversrácnál belenéztem a Sky Captain című filmbe, s kis híján megállt bennem az ütö, mikor fél perc után megemlítette, hogy amit látok, az ez egy az egyben számítógép által generált kép... :Y

Hú, basszus ezt a hsz.-t sem fogtam rövidre... :D

[Szerkesztve]

(#966) Menthirist


Menthirist
veterán

Francba... Megint lefáradt a szám... :D Már vagy 3 órája mondom fel a szövegeket, ez a tutor elég nagy lesz :D Most olyan 200 mega, de ebből persze sok lejön majd, ha leveszem 1024-re meg 16 bitre... Mindenesetre hosszában tuti, hogy egy óra felett van :D

Ja és a Sky Captainra én is hajazok, nagyon durván néz ki, és nagyon varázslatos a világa is... Majd remélem mihamarabb megnézhetem :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#967) Menthirist


Menthirist
veterán

Eddig olyan 93 és fél perc az új tutorom :D
Ehhez még jön egy rész, továbbá lehet, hogy egy-két rész
újra lesz mondva...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#968) kovsol válasza Menthirist (#967) üzenetére


kovsol
titán

esetleg tudsz adni egy linket ahol magyar nyelvű tutorokat tudok leszedni ? köszi

May the Force be with you!

(#969) op9 válasza Nyúltáp (#964) üzenetére


op9
aktív tag

Áááá.. köszi, így már értem ezt a pass-os dolgot!
Layereket már alkalmaztam, mert rendesen megfogja a Viewportban a munkát, ha minden be van kapcsolva.
A Brazil-nál is működik a Matte/Shadows, azt használtam a Citroennél is. De így viszont nem tükröződne a kocsin körülötte lévő tárgyak (pl. a betonon a csíkok, mert a diffuse-a Matte/Shadow lenne.
1ébként annyira nem zavar a sok render idő, ez van... ha jó képet szeretne az ember, viszont ez a Secondary Bounce annál inkább.
Bár most jutott eszembe, hogy a SkyLight a ''nap'' fényerejéhez képest sztem jóval kevesebb (értékeket nézve viszont a Skylight 1.4 világoskék, a target directional light pedig 0.8 sárga), és ezért hiába nyomtam neki a Bounce-ot, nem vettem észre semmit.
Majd megnézem... de lehet, h csak vasárnap.

How Bad Do You Want It?

(#970) op9 válasza #72042496 (#965) üzenetére


op9
aktív tag

Az autó fantasztikus lett, melóhelyen is koppant néhány áll a padlón, mikor megláttuk... :R :))

Ennek örülök, és köszi!
A MeshSmooth-ra nem tudok sajna megoldást, de sztem azért jó lenne, ha azokat a részeket külön kezelnéd, amiket nem akarsz Smooth-olni. Bár akkor lehet, h a csontozásnál lesznek gondok, de van egy ilyen opció, hogy Group, azton belül Open, Close meg természetesen Ungroup is. Pontosan nem tom, h mire való, de el tudom képzelni, hogy ezzel (mondjuk a csontozásnál) különböző részeket tudsz egy bizonyos szinten együtt kezelni. Nem biztos!!! De lehet.

How Bad Do You Want It?

(#971) #72042496 válasza op9 (#970) üzenetére


#72042496
törölt tag

Okés, köszi szépen, kipróbálom!

[Szerkesztve]

(#972) Nyúltáp válasza op9 (#969) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

ja, azt tom, hogy alap matte/shadow nem kezeli visszatükröződéseket, de plö vray-es hasonszőrű anyagnál lehet külön pipálgatni, hogy visszatükröződjön-e más tárgyakon, meg hasonlók...gondoltam csak van brazilban is.

Ha van brazilba vmi olyasmi, hogy dark/light multiplier (vray-ben így híjják), azzal is eljáccogathacc, nem muszály secondary bounce-al. Ennek az a lényege, hogy a világos/sötét részeket egy adott függvény szerint világosíccsa, én alapból nyomok a dark multiplierre egy 2-őt köbö, álltalában jót tesz a képeknek.

Menthirist: hajrá-hajrá, jártasd csak a szád:DDD 1024es felbontás amúgy nem túlzás egy picit?

Balika911:
Ha javított részeken szarul néz ki smooth, az általában azér van, mer nem resetelted a smoothing groupokat, és a már törölt élek alapján számolja a smooth-ot. Nyomj rá modellre egy smooth módosítót, elvileg akkor ok lesz.

A Group logikai kapcsolatot jelent az objectek közt, olyasmi, mintha összelinkelnéd őket (csak épp nincs szülő-gyermek viszony). Lényegében hatása ugyanaz, mint attachnak, csak nem vállnak egy objektummá a modellek, megmarad mindegyiken külön a saját módosító verme sötöbö...egyszerre tod őket kijelölni és mozgatni..erre jó....azt nemtom mennyire működne animációban...soha nem próbáltam...(anim-ot se nagyon)

Meshsmoothnál meg van olyasmi, hogy csak a kijelölt poly-kat smootholja, csak ki kell szedni a pipát az apply to whole mesh elől...bár nem épp ez a legjobb megoldás...biztos lehet máshogy is.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#973) Menthirist


Menthirist
veterán

Ja és mindenkitől bocs, akinek azt tanítottam, hogy NURBS jó organikusra... Most épp egy beszélgetés folyt pár sráccal (az egyik a Panzers-hez csinált modelleket biggrin.gif), és ők poly-t mondanak organikusra és nurbs-or nem organikusra (persze ők mindenre poly-t használnak)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#974) #72042496 válasza Menthirist (#973) üzenetére


#72042496
törölt tag

A max beépített tutorja meg azt írja, hogy milyen frankó a NURBS, könnyebb így organikus dolgokat modellezni, mint poly alapon. :D

Nyúltáp: Köszi! :R

(#975) RefeeZ


RefeeZ
tag

a 3dben nem az a szép hogy minden jó mindenre ha elég ügyes vagy?:D

(#976) Menthirist


Menthirist
veterán

A Maya3d.hu-n látható most két cikk arról, hogy mi is az új a 7-es verzióban

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#977) Menthirist


Menthirist
veterán

Nem gáz, hogy a tutor 415 mega eddig, és 2 h 25 min hosszú? :D
Van benne szó a felépítésről, kamerakezelés, status line, move rotate scale, selection lehetőségek (vagy 5 fajta, benne a paint selection tool is), pivot pont, snap-ek, kis hypershade, kis outliner, kis hypergraph, attribute editor, channel editor, layer editor, layerek, kis animáció...stb... szóval nagyon kezdőknek nagyon alap dolgok... Az első olyan 1-1,5 órát átnéztem, azt nem kell újravennem, nem mondtam egetverő baromságokat ( :D ) illetve felesleges dolgokat, a többit meg megnézem holnap, hátha újra kell venni... 13 darabból áll egyenlőre...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#978) #72042496 válasza Menthirist (#977) üzenetére


#72042496
törölt tag

Frankó lesz ez, már alig várom, hogy láthassam! :C :R
Ha nagyollod a méretét, miért nem veszed kisebbre a felbontást? Mondjuk 768x576? :)

RefeeZ: De. :D Csak bizonyos technikával egyszerűbb lehet elérni ugyanazt az eredményt, mint egy másikkal. Persze, embere is válogatja. Én még jó ideig maradok a poly mellett. :))

Amúgy ma ugrik a majom a vízbe, este újra csontozok. Megnéztem a Group-ot is, de ez sajnos nem az, amire nekem szükségem van. :(

[Szerkesztve]

(#979) Menthirist


Menthirist
veterán

PH:
Nem a 415 megával vagyok gondban (ez úgyis csökken, ha leteszem 1280
x1024-ből a videót 1024x819-be, illetve valszeg 16 bitbe), hanem a majd
2,5 órával. Azaz azzal se persze, mert inkább legyen érthetőbb egy kicsit
(bár néhol nem tudom mennyire lett az :D), mint hogy siessek. Szóval majd
meglátjuk, csak kicsit gázban van a maya3d.hu, fizetni kellene az éves
díjat a kapcsolatért meg a szerverért...stb, csak haldoklik az oldal
és gondolkodnak, megtegyék-e. Kérdeztem összeget, hátha be tudok kicsit
segíteni, hát majd meglátom. Addigis aki innen akar segíteni egy kicsit,
most megteheti. Nem csak maya-sok pénze alkalmas rá :D :D :D

Ref: Valóban meg lehet sokmindennel csinálni sokmindent, csak mint említette
tanult Balika barátunk is, nem mindegy, mennyi idő alatt. Most olvasgatva a
CGTalkot is, ők is eléggé azon a véleményen vannak, hogy NURBS házakra, kocsikra,
eleve unnatural cuccokra jó, bár pl a Gnomon videókban gyakran Organikust modelleznek
vele. Szóval persze nincs kivétel. Ami inkább szerintem igaz, az az, hogy ha poly,
akkor sokan átkonvertálják a modellt SubD-be mert azzal még rá lehet fejelni a
gömbölyű formákra... Hát mondom, nem tudom, persze minden jó szinte mindenre, de
ha ezt mondják a profik (fáj a szívem, mióta láttam a CGTalk WIP részlegét), akkor
lehet benne valami :D

Balika: Sok sikert, és csak 5. alkalomra add fel, hamarabb ne :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#980) RefeeZ


RefeeZ
tag

jólvanjólvan,megkaptam a beosztásom:(( :D:D:D:D:D:D nadeizéhozé Balika sok sikert,reméljük jów lesz és sütni fog;)

hát ya mutogatott pár fura dolgot Menthirist barátunk a wip-jéből és igencsak ámulatos dolgok forrnak a boszorkánykonyhájában néhány embernek...

sok sikert mindenkinek a prodzsektjéhez,hamár egyszer én 2hete quakelek:D:D

(#981) #72042496


#72042496
törölt tag

Nos, holnapra kiderül, milyen lesz az új csontozat.
Azért bízom benne, hogy nem fog szétcsesződni a modell, mint legutóbb. :D
Köszi a bíztatást!

Benéztem a WIP részlegbe, hát...döbbenetes! :Y

(#982) Menthirist válasza #72042496 (#981) üzenetére


Menthirist
veterán

Mások műve valóban az... Ezek mellett az enyém... :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#983) Menthirist


Menthirist
veterán

Ha a WIP részleg tetszett, nézzétek a kész 3d-s műveket, mint pl
Bővebben: link-ez

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#984) Nyúltáp


Nyúltáp
senior tag

befutott néhány meló, úgyhogy nemvót sok időm saját dolgokkal szórakozni..NADEMOST!:DDD...nekiálltam textúrázásnak...munkatempómat ismerve pár hónap és meg is vagyok vele:D

ui.: cgtalk télleg nagyon üt....de érdemes is óvasgatni néha, mert sokszor találni hasznos tut-okat fórumban eldugdosva.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#985) RefeeZ


RefeeZ
tag

üdv ismét:) csináltam egy ilyen kép szerűséget Bővebben: link plz véleményezzétek:) egy bögre akar lenni a fogantyúja nem látszik,csak azért mondom:) 3dtotals.com-on akartam beugrani vele a 62. heti modellezős versenyre,csak vhogy fotosopot nemtuttam szerezni mással meg nem tököltem hogy összerakjam nekik egy képbe kultúráltan wire meg modellezés stb stb időket szal ti látjátok,remélem jövő héten betom már adni amit kell;) első ilyen jellegű próbálkozás,számomra új módszerrel;)PPP ennyi köbö,várom a véleményeket,akár milyen jellegűek:D

(#986) Menthirist


Menthirist
veterán

Én mondtam, hogy nekem bejövős :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#987) Nyúltáp válasza RefeeZ (#985) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

télleg szép, bár az oldalából kilógó izéket nem vágom

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#988) #72042496


#72042496
törölt tag

A csontozás sajnos nem hozta meg a kívánt eredményt. :(
Igaz, sokkal jobban sikerült, mint korábban, de még mindig elfogadhatatlan. Ennek ellenére nem tragikus a helyzet, hiszen maga a modell egész tűrhető lett (mihez képest, persze :D), s a készítése során sokmindent megtanultam. Az animációra is tudok egy módszert: Nem az envelope-ok állítgatásával fogom csinálni, hanem a vertex-ek linkelgetésével. (Találtam hozzá tutorialt.) Azonban erre majd később térek vissza, hiszen a fő cél mégiscsak az autó... :D

Ennek szellemében elkezdtem az Audis tutorialt, s már meg is született...a hét tanulsága: ''Blueprint setupnál soha ne kapcsold be a Force 2-Sided pciót!'' :DDD

Hogy én ezzel mekkora orbitálisat szívtam! Nem értettem, miért van az, hogy bármit is rajzolok, a blueprint kitakarja azt.

Amit a probléma orvoslására bevetettem:
- Preferences menübeli állítgatások
- Transparency állítgatása
- See-Through állítgatása
- Layer Manager átnyálazása, majd állítgatása
- Ezek ismétlés nélküli kombinációinak, variációinak, majd permutációinak kipróbálása
- Imádkozás
- OpenGl állítgatása, Direct3D és Software-es (HEIDI) megjelenítéssel való kísérletezés
- Szitkozódás
- Mentő ötlet: Régi halászhálós tutorial beugrása -> bitmap Opacity channelbe pakolása. Eredmény negatív.
- Opacity értékének állítgatása. Annak konstatálása, hogy ez sem az, amit én keresek.
- (Ezen a ponton már elgondolkodás azon, hogy meg kellene kérdezni itt a Ph!-n, ilyenkor mégis mi a #@&* van. :D)
- De előtte kajálás
- Majd gondolkodás, hogy mit csináltam máshogy, mint a srác¸ (= modellező félisten :D) a tutorialban
- Force 2-Sided észbe ötlése (szeretem, ha be van kapcsolva), lekapcsolása
- Fej falba verése, utána kötözése
- Majd az élmény Ph!-n való megosztása

Uff! :D

Jelenlegi státusz: A felni és abroncs elkészült, de op9 után szabadon nem linkelnék képet :D, csak majd ha az egész autót meg tudom mutatni. Bár lehet, hogy jobban fogok járni, ha a végeredményt megtartom magamnak. :DDD
(A tutorial viszont büntet, de nagyon! Már ott tartok, hogy sokkal jobban élvezem, mint az UT2K4-et, meg a GTA: SA-t együttvéve! :D)

Mindenesetre, ha nagyon gáz lesz a végső modell, nevezzük már A3 helyett sportos autónak... ;)
Ha viszont nem lesz gáz, akkor sem jártok jobban, mert jönnek majd a fejfájdítóan hülye VRay-es kérdéseim... De ez még úgyis a jövő zenéje. :DDD

(#989) #72042496 válasza RefeeZ (#985) üzenetére


#72042496
törölt tag

''De mégis, mi ez az izé?''
Ez a mondat fogalmazódott meg bennem, másodszor, miután megláttam a képet. Az első a ''Bazze, de állat!'' volt. :D :C

Gratulálok!

(#990) RefeeZ


RefeeZ
tag

lolomfgwtf?!:D köszi és az a 2 kilógó izé az elvileg egy ilyen arcból kinőtt kéz:D csakmer poén pl;) illetve ezexerint csak nekem poén:D igazából egy ilyen alap bögrét nem tudtam elképzelni felturbózva és ahova a kezem mozgatta az egeret oda kattintgattam és ez meg is látszik rajta;) szal gagyi lett nem is gyengén;) deh tervbe van véve egy másik bögre aminek az absztraktsága durva az alapötlet talán vicces és a kivitelezés meg gázos lesz;)P;]

(#991) RefeeZ


RefeeZ
tag

most jut eszembe,megtartottam egy képet az a3mamról ,pont ott ahol abbahagytam;) Bővebben: link ,szal ne ijedj meg,ezt nemnaon lehet alulmúlni:D

[Szerkesztve]

(#992) Menthirist


Menthirist
veterán

Basszus, LOL...
Már sokadszorra látom a Discovery-n a sportautós részt, de még mindig megnevettet az,
amikor a McLaren F1-ről beszélnek, és egy német vezető a sebességrekordjáról dumál.
370-nél elkezdett táncolni a kocsi, gondoltam fel kellene adni, de inkább rágyorsítottam egy kicsit
és így elmúlt :D 370-re még gyorsítsunk rá :D

Ref: mit akarsz... a tutor alapján szépen haladtál...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#993) #72042496 válasza RefeeZ (#991) üzenetére


#72042496
törölt tag

Szerintem is jól néz ki az A3-ad, csak be kellene fejezni. Már úgysincs sok hátra... :)
Felvettelek MSN-re. :)

Menthirist: A McLaren-ekről úgy tudom, hogy miután páran elszálltak vele 300 kmh+ sebességnél, visszahívták az összeset, s leszabályozták 250-re. :D Meg aztán az összes szaklapban azt írják, hogy híresen szar az egyenesfutásuk...
A fickó egy állat! 370-el hajt, s még odalép neki...mondjuk teljesen mindegy, hogy ha fejreáll, az 330-nál vagy 372-nél történik (ennyi a vége). :))
Téged is felvettelek MSN-re. :)

(#994) Menthirist


Menthirist
veterán

hát fene tudja... 1 milláért ezt kapni :D Mellesleg ide persze nem kellene :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#995) op9


op9
aktív tag

Hali!

Nyúltáp:
Köszi a segítségeket, végül sikerült beizzítanom a Bounces-t, annyi volt a hiba, hogy full fekete (0,0,0) volt, és gondolom matematikailag nem sikerült neki rajta világosítani, mivel nem volt mit. Most kicsit világosabb (40,40,40), és így már okés. Bár a képeket még csak most látom CRT-n, és nagyon fel kell tekernem a Brigtness-t, hogy olyanok legyenek a képek, mint a notin.
Biztosan van Brazilban is ilyen pipa funkció (csak el ne szívjuk :) ), de már nem akarok foglalkozni a háttérrel :). Egyszerűen nem köt le :D. Persze tom, h csak jó szándékból mondjátok, de így legalább nincs mit kritizálni... az autón kívül :P.

RefeeZ:
Bár nagyon absztraktnak kell lenni ahhoz, h valaki rájöjjön mégis mik azok a bögrén, de attól függetlenül (-meg azzal együtt is-) a modellezés sztem nagyon jó lett. De még az anyagok is! :C
Az Audival meg nem tom, mi a bajod... nekem fix, h több idő kellett, míg így nézett ki a Seat. Folytasd csak!!!

Balika911:
Te nyugodtan lökjed csak a kocsiról a képeket, ez csak az én szórakozásom, h nem mutatok addig képet, amíg kész nincs... De így lehet a legnagyobbakat ''ütni'' :). Pedig közben jópárszor megfordult a fejemben, h na most linkelek egyet, de erőt vettem magamon :).

Menthirist:
Bár még nem néztem meg 1 videódat sem (ezzel nem is büszkélkedek..), de várom, h végezz velük, mert akkor egybe megnézném, h mit is tud a ''konkurencia'' :).

És hogy ne csak OFF legyek, bővült a galériám: Bővebben: link

Üdv!

How Bad Do You Want It?

(#996) #72042496 válasza op9 (#995) üzenetére


#72042496
törölt tag

Á, majd akkor lesz kép, ha elkészültem a modellel, előbb nem. :D
Aztán majd nem kímélni a kritikákkal! :))

Huh, holnap (vagyis ma, csak valami emberi dőpontban :D) még lenne néhány ''szakmai'' kérdésem a felnikkel kapcsolatban...

(#997) #72042496 válasza #72042496 (#996) üzenetére


#72042496
törölt tag

Tehát, az lenne a kérdés, hogy:
A felni küllője és a perem része külön object. A küllők azonban így túl meredeken találkoznak a perem résszel. Hogyan lehet ezt a részt lekerekíteni? :B
Valami olyasmi kellene, ami a két object alálkozási pontjára betesz egy új élt, de úgy, hogy közben a módosítók megmaradnak. (A Boolean ezért nem jó.) Utána már meg tudnám oldani a lekerekítést.

(Ezzel a Tubby modellem is rengeteget nyerne, az összes nem látható face-t le tudnám irtani...)

Még azt nem vágom, hogy mi a különbség a MeshSmooth, a TurboSmooth és a Smooth között?
A könyvem szerint a TS olyan, mint a MS, csak gyorsabb. De akkor miért az utóbbit használják mindenhol? :F A sima Smooth-t pedig nem értem... még a MS után is ráteszi a srác a küllőkre, pedig a hatása zéró... Az abroncs oldalát viszont szép kerekké tette. (AutoSmooth pipa után.) Akkor, mi is ez, és mire jó...

op9: Ezt kimondottan Tőled kérdezném. :) A féknyreg és az abroncsok mintázata az úgy le van modellezve, ahogy a képen látom, vagy a textúra teszi dögössé?

(#998) Menthirist


Menthirist
veterán

Én továbbra is ontom majd a képeket, mihelyst van akármi változás :D Ez azért van, mert nem szeretek illetve nem nagyon tudok utólagosan nagyobb hibákat kijavítani. Most is leszedtem a tuning légbeömlőket a kocsiról CGTalk-os javaslat miatt... Na visszaalakítani nem volt egyszerű, annál is inkább, hogy ugyanolyan vonalvezetést megint elérni nem könnyű. De asszem sikerült... Nekem se jött annyira be, kitalálok rá majd valami ütősebbet :D Mondjuk nem tudom, mennyi idő van a kocsimban eddig, mármint az új BMW-ben, de asszem én dolgozok a leglassabban :D Nem is azért, mert a Maya lassú, hanem a leglassabb eljárással dolgozok :D Szóval szeretem, ha van valami hiba és nem látom, mások rámszólnak :D Meg bíztatnak :D
OP9: ráérsz megnézni... Mondjuk azalapján az új 2,5 órás videóm alapján annyira nem látsz majd bele a progiba, egyrészt mert nem vagyok jó tanár, másrészt pedig annyira alap dolgokkal foglalkozok, ami sztem annyira nem más, mint a MAX alatt... de ki tudja :D

Balika:
Én úgy csináltam, hogy a belső résznél a küllő vége (ahol találkozik a külső peremmel), ott elszélesítettem egy kicsit... Nem foglalkoztam azzal, hogy összemodellezzem a peremet az aggyal, így most átmegy rajta, de nem zavar... javaslom, a végénél csinálj egy extra élt körbe a küllőn, és a vertexeknél ott szélesíts, gyakorlatilag kézi bevellel :D
Bővebben: link

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#999) RefeeZ


RefeeZ
tag

wow hát köcce a bíztatást,akkor asszem folytatom a bögrék után a tütü-t aztán ha épeszű sebességgel tok haladni akkor nyomok majd képeket,ha van rá igény bár ha jól sejtem van mert mások hibájából is tanulunk és mások örömének is örülönk......<-igen ezt én,most,csak önöknek! :DDD

Balika:elvileg fox kapni egy ilyen elfogacc-e partnernek v sem-es üzenetet mert felvettelek én is ,mert trillianban ez a felvevősdi kicsit másképp van és amíg nem írsz nem lettél volna másképp a partnerlistán vagy miafene ez;)

Menthirist:nem vagy jów tanár?nanananaaa......dehogynem!pont ezt mondtam,sztem korrekt módon magyarázol,még a hülye is megérti és még azt is érdekelheti aki esetleg már tudja,szal sztem nagyon is jól csinálod;)

[Szerkesztve]

(#1000) #72042496 válasza RefeeZ (#999) üzenetére


#72042496
törölt tag

Képekre simán van igény, engem is látod, kis híján esöpört a népharag, mikor bejelentettem, hogy csak a végső modellről tervezek linkelni. :)
Üzenetet még nem kaptam...

Menthirist: Akkor egyelőre azt hiszem, a felni marad ilyen, max. egy picikét igazítok rajt.
Amúgy mi volt a bajuk a légbeömlővel? Maga a modellezés igencsak törpös volt, más kérdés, hogy a formája nekem sem tetszett. :)

#1000 :D

[Szerkesztve]

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.