Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max

Hozzászólások

(#651) Menthirist


Menthirist
veterán

MEGLEEEETT a rutin

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#652) MUŁĐER válasza Menthirist (#651) üzenetére


MUŁĐER
addikt

most jön csak a java:DDD

Téged nem vitt ki rutin alatt forgalomba? Engem kivitt, dolga volt, én meg taxiztattam..eléggé szartam, csak 5 rutin órán voltam túl..:)

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#653) Menthirist


Menthirist
veterán

Szerencsére engem nem vitt, de több ismerősömet igen... Majd holnap megyek má én is :D... Azaz :( :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#654) RefeeZ válasza Menthirist (#651) üzenetére


RefeeZ
tag

grat;)

(#655) ko!


ko!
csendes tag

VAlaki nem tud mondani címeket ahol vannak tutorialok mer ki vagyok éhezve!!
Jha és Jó lenne ha olyanok lennének ahol valami szörnyet lehet csinálni meg bele csontokat h mozogjon!!!!!!!LÉCCCI:):):)

ko

(#656) ko!


ko!
csendes tag

Gondolkozom h 3ds max ról áttérjek mayara érdemes???:U

ko

(#657) MUŁĐER válasza ko! (#656) üzenetére


MUŁĐER
addikt

hát próbáld ki a maya-t aztán eldöntheted

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#658) ko!


ko!
csendes tag

de vélemenyt akarok!! MElyik tud többet ?? HHAA?
:U:F

ko

(#659) ko!


ko!
csendes tag

HA animálást akarok csinálni melyik a praktikusabb?? Mert igazán azzal akarok foglaltoskodni(pl:szörny animálás és csontok h mozogjon meg ilyesmi:R:DD

ko

(#660) Menthirist


Menthirist
veterán

Hát szerintem, legalábbis amit eddig olvastam szaklapokban illetve szakhelyeken, a Maya kicsit jobb talán az animációkra... De persze ezek lehet, sőt valószínű, hogy csak vérprofi alkalmazásban jön elő, illetve scriptelések segítségével...Szóval te még messze nem fogod egyhamar kihasználni egyik tudását sem... Tudásilag nagyon hasonlóak számunkra... Kinek mi... MAX-al csinálták anno a Warcraft 3 videókat, míg Maya-val a Gyűrűk urát :D De persze sok minden más is kellett ezekhez (A GYU-hoz még kompozitáló progik, a Massive meg hasonlók...). Szóval érdemes kipróbálni mindkettőt, de megszokás a lényeg... Én Maya-ról egyhamar nem váltok, mert ez a kényelmes... De ez nagyon :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#661) MUŁĐER


MUŁĐER
addikt

Csináltam egy BT-5 -ös tankot.
Bővebben: link

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#662) Szőrös  válasza MUŁĐER (#661) üzenetére


Szőrös 
veterán

Gratula szép munka ! :) Nem akarsz egy Tiger-t vagy Panther-t is csinálni ? Naaa :)

https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban

(#663) MUŁĐER válasza Szőrös  (#662) üzenetére


MUŁĐER
addikt

Meglássuk. Én is csípem a ww2 német tankokat:)
Tiger és Panther hányast?;)

[Szerkesztve]

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#664) Menthirist


Menthirist
veterán

csini, csak a shaderek illetve materialok nem jók annyira... Kicsit műanyag szerűek...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#665) MUŁĐER válasza Menthirist (#664) üzenetére


MUŁĐER
addikt

elég nehéz eltalálni hogy fémes legyen de ne műanyagos...meg hát először textúráztam valamit föl teljesen életemben:)

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#666) Szőrös  válasza MUŁĐER (#663) üzenetére


Szőrös 
veterán

Mindegy , amelyik Neked könnyebb. Ha megcsinálod és szép lesz beteszem háttérképnek . :)

https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban

(#667) MUŁĐER válasza Szőrös  (#666) üzenetére


MUŁĐER
addikt

ez a szépség jó lesz?:) Bővebben: link

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#668) Nyúltáp válasza MUŁĐER (#661) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

specular map hiánya miatt néz ki műanyagosnak. Heggesz hozzá egyett, egyből sokkal jobban fog kinézni. (meg kis kosz se ártana)

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#669) MUŁĐER válasza Nyúltáp (#668) üzenetére


MUŁĐER
addikt

hm, erről a specular maprl nem tudok sokat...:) Meg koszt hogy kéne? (amúgy a textúrán van kosz,csak annyira nem látszik)

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#670) MUŁĐER válasza MUŁĐER (#669) üzenetére


MUŁĐER
addikt

áh, de jó tutorialt találtam erről Bővebben: link

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#671) RefeeZ


RefeeZ
tag

tényleg jól néz ki,grat!

(#672) Szőrös  válasza MUŁĐER (#667) üzenetére


Szőrös 
veterán

hohóóó gyönyörűűűű . meg is tudod csinálni ? :)

https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban

(#673) MUŁĐER válasza Szőrös  (#672) üzenetére


MUŁĐER
addikt

A formája nem nehéz, elég szögletes:)

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#674) ko!


ko!
csendes tag

Akkor letöltöm a maya-t!!! Hányas verziószám ami a legújjbb az ingyenes letöltések közül??:F

ko

(#675) Szőrös  válasza MUŁĐER (#673) üzenetére


Szőrös 
veterán

No igen szögeletes de gondolom az anyagminta a nehéz vagy mi. Télleg van most ebből vmi kipróbálható verzió ? Virágboltit meg sem merem említeni. Régebben próbálkoztam vele még a 3.0-ás verzióval jópofa dolog ez.

https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban

(#676) Menthirist válasza ko! (#674) üzenetére


Menthirist
veterán

Hát az a Maya PLE, ami letölthető és ingyenes, az a Maya 6-ból készült... Ez valamelyest csökkentett tudású tudtommal a Complete-hez képest is, illetve vízjeleket pakol be sok helyre, plussz olyan fileformátumot használ, amit csak PLE-vel lehet olvasni... Én Személy szerint Maya 6.5 Unlimitedet használok

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#677) MUŁĐER válasza Szőrös  (#675) üzenetére


MUŁĐER
addikt

30 napos trial-ja van a maxnak...
Anyag sem nehéz, utána kell olvasgatni kicsit, próbálkozni, és megvan az eredmény...pl.: élethű emberi bőrt sokkal nehezebb lenne csinálni szerintem.

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#678) Menthirist


Menthirist
veterán

A leveles tutor tényleg nagyon jó és részletes, csak az a baj, hogy MAX-os :( Szóval innen max az elméletet vehetem át :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#679) Szőrös  válasza MUŁĐER (#677) üzenetére


Szőrös 
veterán

erről a trialról tudsz vmni linket adni ? kerestem de nem nagyon találtam semmit.

https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban

(#680) MUŁĐER válasza Menthirist (#678) üzenetére


MUŁĐER
addikt

jah, hát aki különcködik maya-val, annak nehezebb az élete:D

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#681) MUŁĐER válasza Szőrös  (#679) üzenetére


MUŁĐER
addikt

mél ment

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#682) Nyúltáp válasza MUŁĐER (#670) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

huhúú, naggyon jó tutorial, hogyhogy eddig nem vettem észre:F
pont ilyesmire van szükségem épp, kösz:R

Menthirist: Azért nem sok 3dsmax specifikus cucc van benne....szinte semmi, esetleg a különböző map-oknak más a neve maya-ban. Keresgélj
:DDD

ui.: MULDER, akkor specular map gondolom már világos..

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#683) Menthirist


Menthirist
veterán

Hát jóvan, de máshogy kell generálni abban a gradient készítés is (okés, ez meg megoldható szemmérték alapján), mert maga a shaderek összepakolása... Szóval neki annyi, hogy ide meg oda pakolgatja, de nekem a connection editorban meg kell ''szőni'' a shader csatornák felépítését.,..

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#684) Nyúltáp válasza Menthirist (#683) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

Az gyakorlatilag ugyanaz, csak max-ban slotokba pakolod, mayaban meg összekötögeted.
plö ha maxban rá akarsz rakni modellre egy textúrát, akkor berakod a képet a diffuse slotba, maya-ban meg bekötöd a shader diffuse inputjába(vagy hogy híjjátok ti aztat:D )...nem?..de lehet én tom rosszul (életemben nem mayaztam még, csak innen onnan csipegetek infokat)

ui.: ha már bőr shaderek szóba kerültek:
''Hűha bazze'' link: Bővebben: link
érdemes megnézni munkáit is. Szegénynek most vagy az a mániája, hogy lemodellezgeti a híressebb cg karaktereket csak úgy hobbiból, vagy nagyon nem tud portfóliót szerkeszteni, ugyanis arról egy szó sincs sehol, hogy dolgozott volna ezeken a filmekben:F

Menthirist, ez direkt neked linkelem:) Bővebben: link
hátha nem ismered még.
ill. mégegy: Bővebben: link

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#685) ko!


ko!
csendes tag

VAlaki nemtud egy linket adni ahonnan letölthetem a MAYA valamelyik verzióját???

ko

(#686) Menthirist


Menthirist
veterán

Nos igen Nyúltáp, részben igazad is van... Részben... Ugyanis ha megnézed ezt a képet:
Bővebben: link
Akkor megláthatod, hogy az egyik oldalon van a sima Cloud procedural map (aki nem tudná, olyan textúra, amit a gép generál, és állíthatod az értékeit, szóval nem a gépen lévő kép textúra), a másikon pedig egy Phong shader. Na és alatta pedig a csatornái. Ahol kis plussz van mellette, ott az még le is nyitható (általában akkor van, ha a csatornában RGB vagy xyz összetevő is van még...) Tehát így be lehet tenni a textúra kék értékeit (minden gép rgb, és csak a kék csatornát nézzük) a test kék colorjának kék csatornájára. Szóval alapvetően nem feltétlen kell mindig ezzel foglalkozni, van automata összekötés is, de hidd el, lehet, hogy ha nekikezdenék annak, ami a tutorban van, sőt biztos, akkor már elég mélyen bele kellene menni a csatornákba (a levél textúrájának az alfa csatornáját kössük össze ezzel a gradient milyen csatornájával is, hogy utána rá lehessen akasztani a fő shader mittomén milyen csatornájára... ). Szóval még egyszer mondom, nem biztos, hogy kellene, de elég nagy rá az esély... Szóval máshogy megy a dolog :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#687) Menthirist válasza Nyúltáp (#684) üzenetére


Menthirist
veterán

Ja a linkeket meg köszi, letöltöttem a skin shadert :D Jól néz ki, majd lehet, hogy az lesz a játékban az embereken :D A csávó meg profi, ezen már fenn sem akadok :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#688) Menthirist válasza ko! (#685) üzenetére


Menthirist
veterán

passzolom, warez...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#689) MUŁĐER válasza ko! (#685) üzenetére


MUŁĐER
addikt

Bővebben: link próbáld ki ezt;)

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#690) #72042496


#72042496
törölt tag

Hali!

Na, visszatértem! :D

Jóval korábban írtam, hogy elkezdtem egy low-poly manusz modellezését, ám ez sajnos félbemaradt: Sikerült olyan szinten elszúrni a fejét, hogy inkább egy újbóli nekifutás mellett döntöttem. Nehézségek ezúttal is akadtak, tehát valószínű lesz néhány lúzer kérdésem, addig is: Bővebben: link (Ruházat majd lesz rá.)

Ebből a karakterből ki akarom hozni a maximumot, tehát a kész változatban lesz SSS Shader, meg csonti alapú animáció.
Ez utóbbiról kérdezném, hogyan lehet megoldani, hogy a krapek keze ne lógjón bele a testébe? (Mint anno a Gaaboot-nál.) A reactor tud ilyet, vagy modellezéssel kell(ene) mindezt biztosítani?

A World3D-s épület tutorial: Bővebben: link A modell kész, már ''csak'' textúrázni kellene. :)
Úgy érzem, ez alapján már lassan elkezdhetem a házikóm megépítését, elméletileg már mennie kéne. :))

A NURBS majomfej: Bővebben: link (Majd újramodellezem, ráfér. :D)

Ez meg egy régi render, kb. fél óra alatt alkottam meg, s marha büszke voltam rá, mindenkinek ezt mutogattam: Bővebben: link :D

Ezen kívül tervbe van véve egy komplett sakk szett, sőt, egy komplett sakk játszma leanimálása is. (Suszter matt 6 lépésből. :D)

Ha pedig mindezzel megleszek, nekiállok az A3-as Audinak, de az ütemtervből azért látszik, hogy ez nem a jövő héten lesz... :D

(#691) RefeeZ


RefeeZ
tag

sztem a metál ica felirat süt,ha meg elkezded az audit akkor meg nyilván pakold majd a képeket :D én is pakolnám de leálltam vele... -beleuntam hogy az alap hibáimat javítgatom:( ,úgyhogy elkezdtem egy rx8at ami rohadtul bonyolultnak tűnik egyenlőre dehát lesz ami lesz,ezt mindenképpen megcsinálom... -:D

(#692) #72042496 válasza RefeeZ (#641) üzenetére


#72042496
törölt tag

Na, akkor töltöm tovább, jön, amennyivel jön.

Nyúltáp: Köszi a segítséget! :R

szerk: RefeeZ: Azért az az autó elég nagy falat, de majd igyekszem... :)
Az RX-8 sokkal bonyolultabb formájú, nem tudom, mennyire volt szerencsés döntés átnyergelned arra. :F

[Szerkesztve]

(#693) #72042496 válasza RefeeZ (#691) üzenetére


#72042496
törölt tag

E felett meg átsiklottam: ''metál ica'' LOL! :D :C
Örülök, hogy tetszik.

(#694) RefeeZ


RefeeZ
tag

;) örülök hogy örülsz:D
hát semennyire nem volt szerencsés,de amikor döntöttem akkor még nem így gondoltam,illetve nem gondoltam sehogy...szal külsőre döntöttem,nem gondoltam végig hogy mit is fogok kezdeni vele.mostmár lényegtelen,eldöntöttem ,megcsinálom ahogy tudom..ha azt mondjátok a végeredményre hogy egy szépen textúrázott kocka jobban nézhet ki mint az rx8-am akkor max tom hogy tényleg qrvára szerencsétlenül döntöttem,és feleslegesen toltam az arcom:D de addigis csinálgatom;)

(#695) ko!


ko!
csendes tag

NA asszem emgmaradok a jó öreg 3ds nél:Caz már berögzült!!:DDE thx a segítséget!!

Jha és h lehet olyan linket csinálni(Bövebb link:):))

ko

(#696) RefeeZ


RefeeZ
tag

beírod hogy szögletes zárójel,ell betű,szögleteszárójel bezár linket és megint szögletes jobbraper ell betű szögletes bezár és voálá:DD

[Szerkesztve]

(#697) Nyúltáp válasza #72042496 (#690) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

''Ebből a karakterből ki akarom hozni a maximumot, tehát a kész változatban lesz SSS Shader, meg csonti alapú animáció.
Ez utóbbiról kérdezném, hogyan lehet megoldani, hogy a krapek keze ne lógjón bele a testébe? (Mint anno a Gaaboot-nál.) A reactor tud ilyet, vagy modellezéssel kell(ene) mindezt biztosítani?''
:F

Ezt most nem értem...miért is lógna bele keze a testébe?....és hogy jön ide a reactor?...

Az SSS+animáció nem a legjobb ötlet...kivéve ha nagyon sok időd van...vagy egy min. közepes renderfarmod:DDD

Menthirist: ok, végülis te vagy a maya-s:DDD mondtam, hogy csak nagyjából sejtem mi és hogy van. Sejtéseim alapján meg úgy tűnt, hogy nagyjából univerzális a tut.

ui.: Balika911 alakulnak ezek, házhoz annyit, hogy picit vastagok a cserepek, és az éleket kerekítsd le, úgy sokkal természetesebben fognak hatni.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#698) ko! válasza Nyúltáp (#361) üzenetére


ko!
csendes tag

[l]link[l]

ko

(#699) Menthirist


Menthirist
veterán

Én úgy gondolom, megéri nehéz célt kitűzni magunk elé. Persze nem túl nehezet, de azért mindenképp
nagy kihívást. Ezek során merülnek fel olyan létrehozási és menedzselési gondok, amiket meg lehet
bátran kérdezni. Ez alatt azt értem, hogy ígyis-úgyis az a lényeg, hogy az ember elsajátítsa a modellezés
GONDOLATMENETÉT. Persze jó, hogy én mondom, én a nagyonprofi :D, de azért csak mondom ;) Szóval elsősorban
a gondolkodásmenet megtanulása a legfontosabb, illetve annak felismerése, hogy milyen részeket milyen eljárással
célszerű megcsinálni. Persze ez nem megy mindig, még a profiknak sem, de egy kis idő után ki lehet szűrni azokat
a megoldásokat, amikkel túl macerás lenne megcsinálni azt az elemet... Persze ehhez hozzátartozik az is, hogy az
ember megismerjen modellezési eljárásokat is. Itt nem NURBS-ra meg poly-ra gondoltam, hanem poly és NURBS-on belül
is vannak eljárások illetve irányok, amik alapján lehet modellezni. Ezt a modell témája illetve alakja határozza
meg. NA abbahagyom ezt a nagy ''műprofi'' dumát. :D Lényeg az, hogy modellezni kell, modellezni, modellezni, és
egyre könnyebben fog menni. Mindig legyen a közeletekben valaki, aki tud segíteni. Nekem annak idején Shades volt az
a Gamestar fórumán, tőle tanultam sok sok mindent. Modellezési eljárásokat illetve hibák kijavítását. Sajnos nem
vagyok valami kitartó ember olyan szempontból, hogy ha belekezdek egy projektbe, és megcsinálom, általában
nincs már kedvem a végére, illetve a végén kijavítani a hibákat. MNost is a BMW-t inkább újrakezdtem... No persze
sajnos nem is haladok vele valami gyorsan, mindig elveszi valami más a figylelmemet. A másik nagyon ösztönző dolog
a határidő illetve a haverok. Ha egy határidő rákényszerít, hogy csináld, akkor többet foglalkozol vele, illetve
gyorsabban és eredményesebben is haladsz, mindig ösztönösen keresed a gyors megoldásokat. Haverok meg ''csak''
bíztatnak, nálunk a szakdoga alatt(a határidő) csinált videóm azért lett olyan, amilyen, mert meg akartam annak a
színvonalnak felelni, amit a haverok nyújtottak a programozás terén (persze mai szemmel édeskevés a videó, de akkor
még csak vagy 2 hónapja foglalkoztam vele, 0 előismerettel illetve 0 igazi tananyaggal). No szóval kitartás kell
Ref: te csináld az RX8-at, ha nem hasonlít majd rá, akkor elnevezzük sportkocsinak, és kész. Ha tudunk segítünk, és
tényleg abbahagyom már ezt a felesleges, többször elmondott, nem is tudom minek leírt, de remélem segítő szándékú
és semmiképp sem nagyképűnek szánt, sőt nagyon szerénynek akart hozzászólást :D Csinálni, csinálni, csinálni

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#700) ko!


ko!
csendes tag

[l]C:\Documents and Settings\Peti\Dokumentumok\Peti\képek\3ds max\hal kamerával2.avi[l]

ko

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.