AutoCad. Abban lehet tervezni, de nem olyan egyszerű dolog.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [lezso6:] Miért veszünk SUV-okat?
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Adrian Mole:] Friss konfig, Win 11, gyere rám
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
pweisz
senior tag
#72042496
törölt tag
Na, jó régen írtam ide. Szóval közben véget ért a viszgaidőszak, s folytathattam a Max-el való ismerkedésem.
A 7-es verzió egyik tutorial-jával kapcsolatban kérdeznék is. A majomfej kialakításáról lenne szó. (NURBS alapú.) Tehát megszerkesztem a kontúr görbéket, majd kihúzom őket térbe. Igen ám, de néhány helyen elég gyűrött lesz a fej. Mit lehet ezzel kezdeni? Van valami trükk, vagy ''csak'' sokat kell gyakorolni, s a 200-adik ilyen modell elkészítése után már tudja az ember, hogy melyik CV melyik koordinátája milyen értéket vegyen fel?
A másik kérdésem, ha beállítom a Symmetry módosítót, akkor a szimmetriatengely mentén kidudorodik a ''kész'' modell. Ezt hogy lehet kiküszöbölni?
TrollBalint
addikt
mint előbb emlitették AutoCad, de lehet még Catia, ha nagyon kemény gyerek van 3D Studioba lehet azzal is probálkozni, de jobb az előző két progi
(esetleg Autodesk Invertor, vagy SolidEdge, ezek mind a Catiához hasonlóak)
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
Nos akkor én is írkálok
Balika: Noha nem vagyok MAX-os , de azért sztem tudok segíteni... Vagy legalábbis elmondom, hogy hogy van Maya-ban, és akkor meglátod, tudsz-e belőle profitálni
Nos symmetry: Maya-ban egyszerű a megoldás. Egy felület akkor tangent (folyamatos tán a legjobb szó rá ), ha az illesztésnél a végpont és az utolsó előtti pont (jelen esetben CV) egyvonalban van. Tehát adva van két vonal, amit egyesíteni szeretnél. ezt úgy teheted meg, hogy a két végpontot összehozod egy pontban, míg a két szomszédos CV-jét egyvonalba rendezed az előzővel. Tehát hogy a 3 pont egy képzeletbeli egyenesen helyezkedjen el. Ekkor lesz jó a vonal folytonossága. Felületek szimmetriájánál ugyanez a helyzet, csak ott a felezővonal (ami pont a fej közepénél húzódik), és a mellette lévő, vele párhuzamos vonalnak kell egyvonalba esnie. Ha ez megvan, akkor máris kidudorodás mentes lesz az illesztés (ha pedig ezzel csak szélesedne a kidudorodó rész, akkor a két vonal egyszerre való transzformálásával lehet segíteni). Huh, remélem érthető volt, ha nem, akkor írj, dobálok képet róla
Gyűrődés: Nálam akkor szokott előjönni, ha a két vonal, ami közt ki kell feszíteni a nurbs surface-t, vagy nem azonos CV számból áll, vagy pedig nem ugyanott van a kezdő pontja. Mindkettőre figyelni kell, mert egy vonal minden CV-je rendelkezik egy sorszámmal, és ha két vonal közt kell felületet csinálni, akkor az 1. CV-t köti össze a másik vonal 1. CV-jével... Na nálad nem ez volt a gond, akkor ez van
PrinczA: Én is inkább mondjuk az Inventort ajánlanám, vagy ha nehezebbet akarsz, akkor az AutoCad-et. Azért ezeket, mert ezekkel valóban pontosan el lehet mindent tervezni, miliméterre pontosan, ami azért a MAX-ban és a Maya-ban körülményesebb...
Semmilyen 3D-s programban nem egyszerű igazán jól és pontosan modellezni
3DS MAX rendere: Én anno főleg a Mental Ray-t használtam, de meg voltam elégedve a Scanline-nal is... Nem gondolom úgy, hogy csak prezentációra lenne jó. Jó anyagok és bevilágítás mellett gyönyörű eredményeket lehet elérni vele. Fotorealisztikusság meg nem csak ezen múlik.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
#72042496
törölt tag
Köszi, akkor nekiugrok mégegyszer, előbb-utóbb csak összejön.
[Szerkesztve]
RefeeZ
tag
sztem ha csak papírra veted elképzelésedet bescanneled és megkéred vmelyik illetékes prőt fix h segítenek kivitelezni ha nem értesz hozzá annyira h összesikerüjjél
PrinczA
őstag
Ezek komoly progik, nem hinnem, hogy ismeretsegi koromben van vkinek ilyesni progija.
Nemi sörert nem tervezne nekem vki ?
Hát én kihagynám
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
TrollBalint
addikt
ha vannak méretek én szivesen teszek egy probát
vagy legalább valami elképzelés...
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
RefeeZ
tag
juppy mondom én h vannak itt segítőkész emberek ajánlottam volna magamat is hidd el,csakhát ugye aki ilyet kérdez h mijaza scanline az....képzelheted mennyit tok;)
TrollBalint
addikt
Én is inkább autocadbe tervezném meg, mert az azért jobb erre, és utánna raknám át Max-be és ott disziteném ki...
[Szerkesztve]
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
PrinczA
őstag
minden van, meret es elkepzeles is, irok mailt
RefeeZ
tag
bazz...olvasgatom itt a régi hozzászólásaitokat és minden 1es mondattal egyre inkább távolinak tűnt a modellezésről alkotott fogalmam mint amit csinálok..
Mire gondoltál?
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
RefeeZ
tag
hát,gondoltam olyan dolog mint a biciklizés hamar meg lehet tanulni csak gyakorolni kell egy keveset h alap szinten lehessen használni és mégtöbb és mégtöbb gyakorlással már flatlandezni is meg lehet tanulni,de ez vhogy nem így van mert rajzolni nemtok kreativitásom meg vhogy nem teljesedhet ki mert ugye nemtom megvalósítani amiket elképzelek amikkel meg gyakorolni lehetne elvileg azok meg totál alapok szal rá kellett jönnöm h a modellezésben sem a kéményt tanulom meg építeni először aztán a tetőt és csak utána a falakat:/ de kíváncsi vagyok rá hogyha eleget gyakorlom akkor meddig jutok,csak félek nem sokáig:/
[Szerkesztve]
Hát igen... Valóban erős alapok kellenek hozzá, amit viszont az ember egymagában szerintem nem tud elsajátítani. Sajna most nincs a baráti körömben senki olyan, akitől tanulhatnék... Mindenki tőlem akar De mindig, amikor elnézek egy 3d-s oldalra, összeszorul a szivem, hogy mennyit kell még tanulnom... Hihetetlen, hogy mennyire nem kezelem stabilan a Maya-t még... De jó lenne, ha valóban meg tudnám azt csinálni, amit szeretnék... És még jobb lenne, ha emellé kreativitásom is lenne... De sajna mindkettőnek híján vagyok.
Neked azt tudom mondani, hogy kitartás, tanulj sokat, fórumozz sokat, és ne akarj sietni nagyon... Stabil alapok kellenek. Keress egy olyan bandát, akik szívesen segítenek, és nagyon jók. Egy ideig lehetünk ezek mi neked, de mint mondtam, sajna én spec nem tudok még nagyon sok mindent, és azt is Maya-ban. Szal más progiban pedig nem is tudok segíteni neked... Szóval keress egy ilyen társaságot, és szerezz jó oktató anyagot. MAX-hoz nem ismerem a repertoárt, de Maya-hoz sajna magyar könyv talán csak egy van, a Maya 3D világa. Sokan azt mondják jó, én nem olvastam. Mindenesetre javaslom a tutorial videókat, az is sokat tanít. Igyekezz olyanokat szerezni, amik nem csak csinálják, hanem magyaráznak is. Ezért szeretem pl. a Gnomon videókat, mert ott az egész idő alatt nem csinálnak nagyon sok modellt, azok is alapszintűek, de végig magyaráznak. Minden menüt kitárgyalnak. Így nagyon sokat lehet tanulni belőlük...
És ami még fontos: ha úgy érzed, nincs kedved, sztem érdemes pihenni egy kicsit, mert azért nem az életed függ tőle. Én sajna néha olyankor is erőltettem, amikor nem kellett volna. Úgyhogy néha fogtam, és felhagytam az egésszel. De ezek pillanatnyi megingások voltak, most már idestova kb. 1,5 éve tolom a Maya-t
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
RefeeZ
tag
nah hát jól esik hogy ''bíztatsz'' és köszi is remélem maxosok lassan visszatérnek és gyakorlati segítségért is tok kihez fordulni de ahogy olvastam te régi postjaidat elméletben sokat tudnál segíteni azonban egyenlőre még ami elmélet kell a mostani ''''''''munkáimhoz'''''''''' ahhoz szükséges elmélet többé-kevésbé megvan remélem...
Hát önbizalom... Sajna nem jutottam sokra MAX-ban, de az alapokat tán ott is ismerem
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
TrollBalint
addikt
úgy tervezem, ma megrajzolom, vagy legalábbis valami alapot, azt átküldöm.
MIlyen formátumokat tudsz kezelni? mert autocad lenne a legjobb, 3D Studioba nem tudom hogy fog látszani a méretezés...
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
RefeeZ
tag
nah hát akkor oy mindenkinek meghoztam a köv idióta kérdésemet szóval csomó tutorialt néztem és vannak olyanok amiknek a végén írják h na remek akkor kéne némi matéria is a dolgokra és serényen sorolják h mi merre meddig de ahol igazán igényesen néz ki a végén a tárgy ott a matériák vray matériák(de az a bibi h annyira nemtom mi az meg hol lelem maxban alapból van-e stb stb h félek ez az iménti vray matéria kijelentésem is irtó nagy hülyeség volt)....szóval kérdésem hogy ez pontosan mi is?merre találom?előre is köszönöm;)
Nyúltáp
senior tag
a vray material a vray renderelő plugin beépített anyaga. Néhány dolgot csak ezzel az anyagtípussal tud lekezelni. plö: SSS, meg visszatükröződések + gyorsabb vele, mint a max alap anyagaival.
Először is of korsz fel kell telepíteni vray-t. Aztán anyagszerkesztőben (M gyorsbill.) bökj material slot-ok alatt lévő standard feliratra, listából meg válaszd ki a vraymtl-t.
Persze nem attól lesz fasza egy kép, hogy vray anyagokat használsz vagy sem. Hanem attól, hogy hogyan állítod be őket....az meg gondolom benne van tutorialokban.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
Hát igen... renderelő pluginek rulzanak. Én pl. szeretem az MR-t is a Maya-ban, csak nagyon bonyolult beállítani... Ja mellesleg SSS is rulz, csodaszép eredményeket lehet vele produkálni
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Nyúltáp
senior tag
Én vray-t favorizálom. Sokkal egyszerűbb beállítani, mint MR-t, és a vray light-al eszméletlen szép fényeket lehet produkálni.
Allóképre úgy álltalában, szerintem a legjobb (direkt nem mondom, hogy abszolút jobb, mert olyan úgyse nincsen...MR SSS-e plö fényévekkel gyorsabb, nomeg egybe van építve max-el, így sokkal kompatibilisebb...van néhány maxos cucc ami nem műxik vray-el )
Sebaj, nemsokára gyün Maya-s változat, úgyhogy lesz aztán nálatok is kánaán
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
Az már most sem lenne túl nagy gond, hisz van átjárás a két program között. Szivesen kipróbálnám, de sajna nincs lehetőségem letölteni a v-ray-t, mert nagy
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Nyúltáp
senior tag
naagy??...nekem 2mb-s verzió van.
RefeeZ: nm
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
Nyúltáp
senior tag
minnya megy....
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
MUŁĐER
addikt
helló
tudnál tanácsot adni, én föltettem a vray free-t, de nincs vray material a választhatók között...mi lehet a probléma?
Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.
Bash
őstag
Nyúltáp, RefeeZ!
Nagyon eltévedtetek, szeretném figyelmetekbe ajánlani az Alapelveket (Bővebben: link), különös tekintettel az alábbi pontra:
''amit tiltunk fórumunkban:
''Wareztevékenység'', vagyis a szerzői és szomszédos jogok (vagy általában a hatályos magyar jogszabályok) által védett bárminemű szoftver/adat/hanganyag/filmanyag/stb. jogosulatlan
- használatának elősegítése (pl. regisztrációs szám közzététele, crack megosztása, linkelés ezeket tartalmazó weblapokra)
- használatára buzdítás,
- segítségkérés ezek beszerzésében, használatában;''
http://bashtravel.com/
Nyúltáp
senior tag
ühüm...akkor bocs
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
RefeeZ
tag
eh,sry :/ részemről első volt meg uccsó is...nyúltáp vmi más elérhetőséged nincs esetleg?irc pl?
Nyúltáp
senior tag
MULDER: nem próbáltam még vray free-t, lehet csak át kell váltani vray-re a render/assign renderer-nél. Mental ray-nél plö csak ekkor látod a saját anyagait.
Bár normál (nem free) vray-nél láccódik amúgy is...
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
RefeeZ
tag
újabb remek kérdésem volna tehát vannak ugye az objektumok és van a meshsmoothkérdésem pedig az hogy egy objektum 2 részére lehet-e alkalmazni különböző meshsmoothot úgy mint ahogy pl a textúráknál van ugye a matID és x id-jű anyag csak x id-jű részére kerül az objektumnak legalábbis elméletileg,szóval megoldható-e ez meshsmooth-al is.láttam pl nyúltáp a mecheidet,azokon hogy oldottad meg ezeket?meg úgy általában thx előre is,remélem érthető voltam
[Szerkesztve]
Szerintem neki is több elemből áll a modellje, nem csak egyből... Általában én úgy csinálom, hogy amire más smooth megy, az külön obj. Már ha lehetséges, mert nem mindig az. pl egy kocsinál nem jó, ha a fele smooth-os, a másik meg nem
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
TrollBalint
addikt
Megcsináltam ezt a tutorialt Bővebben: link
de akadt egy kis problémám... Az első oldalon irja, hogy az oldalsó falat azt a megrajzolt fal széléből húzzuk ki. Én is így tettem, de ez lett az eredménye:
valamiért elnyújtja ott a textúrákat, míg a tutorialba nem...
tud valaki valami megoldást?
szerk: (az ablakoknál azért nem látszik egyébként a hátsó fal, mert eleve csak két fala van a háznak)
[Szerkesztve]
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
RefeeZ
tag
én is csináltam azt a tutorialt és azt nem csináltad jól h azt írja hogy húzzuk ki 3x szal 3x ismételte meg a kihúzást értelemszerűen 1/3át húzta egyszerre aztán megint és megint hogy meglegyenek a függőleges és a vízszintes szegmensek is,sztem ez lehet de ha nemtom textúráig nem jutottam el,kicsit elfogyott a türelmem a csereoeknél
Menthirist: thx;)
[Szerkesztve]
TrollBalint:
MAX? Vagy Maya?
Mindenesetre az a probléma, hogy az UV koordináták nincsennek jól meg azon az oldalon, ugyanazokat kapja, mint a jó oldal. A textúra ráhúzásának irányát kell megváltoztatni oldalirányú planarra. A MAX-os megoldás: Az alsó ház dobozt kijelölöd: Modifiers->UV Coordinates->UVW Mapping. Ezután az UVW Mappingnak van egy olyan értéke, hogy Planar vagy cylinderical... Na az legyen BOX... És meg is van oldva...
Ahhoz képest hogy nem vagyok MAX-os egész vágom még
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
(#496) TrollBalint válasza Menthirist (#495) üzenetére
TrollBalint
addikt
max volt igen
kösz refeez mondjuk azóta megoldottam azzal a problémát, hogy inkább rajzoltam egyet újból De tervezem, hogy megrajzolom még egyszer, magamtól, hogy jól begyakoroljam, akkor szerintem jól fóg jönni a tipped
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
RefeeZ
tag
okok,abszolút nincs mit,igyexem segíteni énis (már amennyire kitok majd bontakozni a sok pro előtt) ;) amugy vki innen nem jár pl irc-re v msn netán v nemtom szal h ne feltétlenül fórumon kelljen megbeszélni az ilyeneket mert vhogy real-time-ban kicsit jobb tán szal ha van plz írjátok meg,thx
#72042496
törölt tag
Házas tutorial, ez kell nekem!
Csak kerüljek már a jó kis PC-m közelébe, hogy ennek segítségével végre befejezzem a már ezer éve belinkelt házamat!
TrollBalint
addikt
Én azért szoktam ide irni, mert ezt többen látják, ha valaki mégis privátba akarna velem dumálni, akkor az adatlapomnál talál egy csomó elérhetőséget
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
TrollBalint
addikt
ha még aktuális, akkor lehet tudoma megoldást
ha editable poly-vá alakítod, akkor csak a kiválasztott element-ekre alkalmazza a smooth-ot. Ez pedig a panel alján van, MSmooth néven.
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters