Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max

Hozzászólások

(#451) pweisz válasza PrinczA (#445) üzenetére


pweisz
senior tag

AutoCad. Abban lehet tervezni, de nem olyan egyszerű dolog.

(#452) #72042496


#72042496
törölt tag

Na, jó régen írtam ide. Szóval közben véget ért a viszgaidőszak, s folytathattam a Max-el való ismerkedésem. :)

A 7-es verzió egyik tutorial-jával kapcsolatban kérdeznék is. A majomfej kialakításáról lenne szó. (NURBS alapú.) Tehát megszerkesztem a kontúr görbéket, majd kihúzom őket térbe. Igen ám, de néhány helyen elég gyűrött lesz a fej. Mit lehet ezzel kezdeni? Van valami trükk, vagy ''csak'' sokat kell gyakorolni, s a 200-adik ilyen modell elkészítése után már tudja az ember, hogy melyik CV melyik koordinátája milyen értéket vegyen fel? :D :F

A másik kérdésem, ha beállítom a Symmetry módosítót, akkor a szimmetriatengely mentén kidudorodik a ''kész'' modell. Ezt hogy lehet kiküszöbölni? :F

(#453) TrollBalint válasza PrinczA (#445) üzenetére


TrollBalint
addikt

mint előbb emlitették AutoCad, de lehet még Catia, ha nagyon kemény gyerek van 3D Studioba lehet azzal is probálkozni, de jobb az előző két progi :)
(esetleg Autodesk Invertor, vagy SolidEdge, ezek mind a Catiához hasonlóak)

https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters

(#454) Menthirist


Menthirist
veterán

Nos akkor én is írkálok :D
Balika: Noha nem vagyok MAX-os , de azért sztem tudok segíteni... Vagy legalábbis elmondom, hogy hogy van Maya-ban, és akkor meglátod, tudsz-e belőle profitálni :D
Nos symmetry: Maya-ban egyszerű a megoldás. Egy felület akkor tangent (folyamatos tán a legjobb szó rá :D), ha az illesztésnél a végpont és az utolsó előtti pont (jelen esetben CV) egyvonalban van. Tehát adva van két vonal, amit egyesíteni szeretnél. ezt úgy teheted meg, hogy a két végpontot összehozod egy pontban, míg a két szomszédos CV-jét egyvonalba rendezed az előzővel. Tehát hogy a 3 pont egy képzeletbeli egyenesen helyezkedjen el. Ekkor lesz jó a vonal folytonossága. Felületek szimmetriájánál ugyanez a helyzet, csak ott a felezővonal (ami pont a fej közepénél húzódik), és a mellette lévő, vele párhuzamos vonalnak kell egyvonalba esnie. Ha ez megvan, akkor máris kidudorodás mentes lesz az illesztés (ha pedig ezzel csak szélesedne a kidudorodó rész, akkor a két vonal egyszerre való transzformálásával lehet segíteni). Huh, remélem érthető volt, ha nem, akkor írj, dobálok képet róla :D
Gyűrődés: Nálam akkor szokott előjönni, ha a két vonal, ami közt ki kell feszíteni a nurbs surface-t, vagy nem azonos CV számból áll, vagy pedig nem ugyanott van a kezdő pontja. Mindkettőre figyelni kell, mert egy vonal minden CV-je rendelkezik egy sorszámmal, és ha két vonal közt kell felületet csinálni, akkor az 1. CV-t köti össze a másik vonal 1. CV-jével... Na nálad nem ez volt a gond, akkor ez van :(

PrinczA: Én is inkább mondjuk az Inventort ajánlanám, vagy ha nehezebbet akarsz, akkor az AutoCad-et. Azért ezeket, mert ezekkel valóban pontosan el lehet mindent tervezni, miliméterre pontosan, ami azért a MAX-ban és a Maya-ban körülményesebb...
Semmilyen 3D-s programban nem egyszerű igazán jól és pontosan modellezni :D

3DS MAX rendere: Én anno főleg a Mental Ray-t használtam, de meg voltam elégedve a Scanline-nal is... Nem gondolom úgy, hogy csak prezentációra lenne jó. Jó anyagok és bevilágítás mellett gyönyörű eredményeket lehet elérni vele. Fotorealisztikusság meg nem csak ezen múlik.

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#455) #72042496 válasza Menthirist (#454) üzenetére


#72042496
törölt tag

Köszi, akkor nekiugrok mégegyszer, előbb-utóbb csak összejön. :)

[Szerkesztve]

(#456) RefeeZ


RefeeZ
tag

sztem ha csak papírra veted elképzelésedet bescanneled és megkéred vmelyik illetékes prőt fix h segítenek kivitelezni ha nem értesz hozzá annyira h összesikerüjjél:D

(#457) PrinczA válasza TrollBalint (#453) üzenetére


PrinczA
őstag

Ezek komoly progik, nem hinnem, hogy ismeretsegi koromben van vkinek ilyesni progija.
Nemi sörert nem tervezne nekem vki ? :B

(#458) Menthirist


Menthirist
veterán

Hát én kihagynám :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#459) TrollBalint válasza PrinczA (#457) üzenetére


TrollBalint
addikt

ha vannak méretek én szivesen teszek egy probát :)
vagy legalább valami elképzelés...:))

https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters

(#460) RefeeZ


RefeeZ
tag

juppy mondom én h vannak itt segítőkész emberek;) ajánlottam volna magamat is hidd el,csakhát ugye aki ilyet kérdez h mijaza scanline az....képzelheted mennyit tok;)

(#461) TrollBalint válasza RefeeZ (#460) üzenetére


TrollBalint
addikt

Én is inkább autocadbe tervezném meg, mert az azért jobb erre, és utánna raknám át Max-be és ott disziteném ki...:)

[Szerkesztve]

https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters

(#462) PrinczA válasza TrollBalint (#459) üzenetére


PrinczA
őstag

minden van, meret es elkepzeles is, irok mailt

(#463) RefeeZ


RefeeZ
tag

bazz...olvasgatom itt a régi hozzászólásaitokat és minden 1es mondattal egyre inkább távolinak tűnt a modellezésről alkotott fogalmam mint amit csinálok..:((

(#464) Menthirist


Menthirist
veterán

Mire gondoltál?

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#465) RefeeZ


RefeeZ
tag

hát,gondoltam olyan dolog mint a biciklizés hamar meg lehet tanulni csak gyakorolni kell egy keveset h alap szinten lehessen használni és mégtöbb és mégtöbb gyakorlással már flatlandezni is meg lehet tanulni,de ez vhogy nem így van mert rajzolni nemtok kreativitásom meg vhogy nem teljesedhet ki mert ugye nemtom megvalósítani amiket elképzelek amikkel meg gyakorolni lehetne elvileg azok meg totál alapok szal rá kellett jönnöm h a modellezésben sem a kéményt tanulom meg építeni először aztán a tetőt és csak utána a falakat:/ de kíváncsi vagyok rá hogyha eleget gyakorlom akkor meddig jutok,csak félek nem sokáig:/

[Szerkesztve]

(#466) Menthirist


Menthirist
veterán

Hát igen... Valóban erős alapok kellenek hozzá, amit viszont az ember egymagában szerintem nem tud elsajátítani. Sajna most nincs a baráti körömben senki olyan, akitől tanulhatnék... Mindenki tőlem akar :D De mindig, amikor elnézek egy 3d-s oldalra, összeszorul a szivem, hogy mennyit kell még tanulnom... Hihetetlen, hogy mennyire nem kezelem stabilan a Maya-t még... De jó lenne, ha valóban meg tudnám azt csinálni, amit szeretnék... És még jobb lenne, ha emellé kreativitásom is lenne... De sajna mindkettőnek híján vagyok.
Neked azt tudom mondani, hogy kitartás, tanulj sokat, fórumozz sokat, és ne akarj sietni nagyon... Stabil alapok kellenek. Keress egy olyan bandát, akik szívesen segítenek, és nagyon jók. Egy ideig lehetünk ezek mi neked, de mint mondtam, sajna én spec nem tudok még nagyon sok mindent, és azt is Maya-ban. Szal más progiban pedig nem is tudok segíteni neked... Szóval keress egy ilyen társaságot, és szerezz jó oktató anyagot. MAX-hoz nem ismerem a repertoárt, de Maya-hoz sajna magyar könyv talán csak egy van, a Maya 3D világa. Sokan azt mondják jó, én nem olvastam. Mindenesetre javaslom a tutorial videókat, az is sokat tanít. Igyekezz olyanokat szerezni, amik nem csak csinálják, hanem magyaráznak is. Ezért szeretem pl. a Gnomon videókat, mert ott az egész idő alatt nem csinálnak nagyon sok modellt, azok is alapszintűek, de végig magyaráznak. Minden menüt kitárgyalnak. Így nagyon sokat lehet tanulni belőlük...
És ami még fontos: ha úgy érzed, nincs kedved, sztem érdemes pihenni egy kicsit, mert azért nem az életed függ tőle. Én sajna néha olyankor is erőltettem, amikor nem kellett volna. Úgyhogy néha fogtam, és felhagytam az egésszel. De ezek pillanatnyi megingások voltak, most már idestova kb. 1,5 éve tolom a Maya-t :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#467) RefeeZ


RefeeZ
tag

nah hát jól esik hogy ''bíztatsz'' és köszi is:) remélem maxosok lassan visszatérnek és gyakorlati segítségért is tok kihez fordulni de ahogy olvastam te régi postjaidat elméletben sokat tudnál segíteni:) azonban egyenlőre még ami elmélet kell a mostani ''''''''munkáimhoz:DD'''''''''' ahhoz szükséges elmélet többé-kevésbé megvan:D remélem...;)

(#468) Menthirist


Menthirist
veterán

Hát önbizalom... Sajna nem jutottam sokra MAX-ban, de az alapokat tán ott is ismerem :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#469) TrollBalint válasza PrinczA (#462) üzenetére


TrollBalint
addikt

úgy tervezem, ma megrajzolom, vagy legalábbis valami alapot, azt átküldöm.
MIlyen formátumokat tudsz kezelni? mert autocad lenne a legjobb, 3D Studioba nem tudom hogy fog látszani a méretezés...

https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters

(#470) RefeeZ


RefeeZ
tag

nah hát akkor oy mindenkinek meghoztam a köv idióta kérdésemet;) szóval csomó tutorialt néztem és vannak olyanok amiknek a végén írják h na remek akkor kéne némi matéria is a dolgokra és serényen sorolják h mi merre meddig de ahol igazán igényesen néz ki a végén a tárgy ott a matériák vray matériák(de az a bibi h annyira nemtom mi az meg hol lelem maxban alapból van-e stb stb h félek ez az iménti vray matéria kijelentésem is irtó nagy hülyeség volt)....szóval kérdésem hogy ez pontosan mi is?merre találom?előre is köszönöm;)

(#471) Nyúltáp válasza RefeeZ (#470) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

a vray material a vray renderelő plugin beépített anyaga. Néhány dolgot csak ezzel az anyagtípussal tud lekezelni. plö: SSS, meg visszatükröződések + gyorsabb vele, mint a max alap anyagaival.
Először is of korsz fel kell telepíteni vray-t. Aztán anyagszerkesztőben (M gyorsbill.) bökj material slot-ok alatt lévő standard feliratra, listából meg válaszd ki a vraymtl-t.
Persze nem attól lesz fasza egy kép, hogy vray anyagokat használsz vagy sem. Hanem attól, hogy hogyan állítod be őket....az meg gondolom benne van tutorialokban.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#472) Menthirist


Menthirist
veterán

Hát igen... renderelő pluginek rulzanak. Én pl. szeretem az MR-t is a Maya-ban, csak nagyon bonyolult beállítani... Ja mellesleg SSS is rulz, csodaszép eredményeket lehet vele produkálni

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#473) Nyúltáp válasza Menthirist (#472) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

Én vray-t favorizálom. Sokkal egyszerűbb beállítani, mint MR-t, és a vray light-al eszméletlen szép fényeket lehet produkálni.
Allóképre úgy álltalában, szerintem a legjobb (direkt nem mondom, hogy abszolút jobb, mert olyan úgyse nincsen...MR SSS-e plö fényévekkel gyorsabb, nomeg egybe van építve max-el, így sokkal kompatibilisebb...van néhány maxos cucc ami nem műxik vray-el:( )

Sebaj, nemsokára gyün Maya-s változat, úgyhogy lesz aztán nálatok is kánaán:DDD

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#474) Menthirist


Menthirist
veterán

Az már most sem lenne túl nagy gond, hisz van átjárás a két program között. Szivesen kipróbálnám, de sajna nincs lehetőségem letölteni a v-ray-t, mert nagy :(

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#476) Nyúltáp válasza Menthirist (#474) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

naagy??...nekem 2mb-s verzió van.

RefeeZ: nm

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#478) Nyúltáp


Nyúltáp
senior tag

minnya megy....

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#480) MUŁĐER válasza Nyúltáp (#471) üzenetére


MUŁĐER
addikt

helló

tudnál tanácsot adni, én föltettem a vray free-t, de nincs vray material a választhatók között...mi lehet a probléma?

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#487) Bash


Bash
őstag

Nyúltáp, RefeeZ!

Nagyon eltévedtetek, szeretném figyelmetekbe ajánlani az Alapelveket (Bővebben: link), különös tekintettel az alábbi pontra:
''amit tiltunk fórumunkban:
''Wareztevékenység'', vagyis a szerzői és szomszédos jogok (vagy általában a hatályos magyar jogszabályok) által védett bárminemű szoftver/adat/hanganyag/filmanyag/stb. jogosulatlan
- használatának elősegítése (pl. regisztrációs szám közzététele, crack megosztása, linkelés ezeket tartalmazó weblapokra)
- használatára buzdítás,
- segítségkérés ezek beszerzésében, használatában;''

http://bashtravel.com/

(#488) Nyúltáp válasza Bash (#487) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

ühüm...akkor bocs

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#489) RefeeZ


RefeeZ
tag

eh,sry :/ részemről első volt meg uccsó is...nyúltáp vmi más elérhetőséged nincs esetleg?irc pl?

(#490) Nyúltáp válasza MUŁĐER (#480) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

MULDER: nem próbáltam még vray free-t, lehet csak át kell váltani vray-re a render/assign renderer-nél. Mental ray-nél plö csak ekkor látod a saját anyagait.
Bár normál (nem free) vray-nél láccódik amúgy is...

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#491) RefeeZ


RefeeZ
tag

újabb remek kérdésem volna:) tehát vannak ugye az objektumok és van a meshsmooth:)kérdésem pedig az hogy egy objektum 2 részére lehet-e alkalmazni különböző meshsmoothot úgy mint ahogy pl a textúráknál van ugye a matID és x id-jű anyag csak x id-jű részére kerül az objektumnak :) legalábbis elméletileg,szóval megoldható-e ez meshsmooth-al is.láttam pl nyúltáp a mecheidet,azokon hogy oldottad meg ezeket?meg úgy általában:) thx előre is,remélem érthető voltam;)

[Szerkesztve]

(#492) Menthirist


Menthirist
veterán

Szerintem neki is több elemből áll a modellje, nem csak egyből... Általában én úgy csinálom, hogy amire más smooth megy, az külön obj. Már ha lehetséges, mert nem mindig az. pl egy kocsinál nem jó, ha a fele smooth-os, a másik meg nem :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#493) TrollBalint


TrollBalint
addikt

Megcsináltam ezt a tutorialt Bővebben: link
de akadt egy kis problémám... Az első oldalon irja, hogy az oldalsó falat azt a megrajzolt fal széléből húzzuk ki. Én is így tettem, de ez lett az eredménye:
[kép]
valamiért elnyújtja ott a textúrákat, míg a tutorialba nem...
tud valaki valami megoldást? :)

szerk: (az ablakoknál azért nem látszik egyébként a hátsó fal, mert eleve csak két fala van a háznak)

[Szerkesztve]

https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters

(#494) RefeeZ


RefeeZ
tag

én is csináltam azt a tutorialt és azt nem csináltad jól h azt írja hogy húzzuk ki 3x szal 3x ismételte meg a kihúzást értelemszerűen 1/3át húzta egyszerre aztán megint és megint hogy meglegyenek a függőleges és a vízszintes szegmensek is,sztem ez lehet de ha nemtom textúráig nem jutottam el,kicsit elfogyott a türelmem a csereoeknél;)

Menthirist: thx;)

[Szerkesztve]

(#495) Menthirist


Menthirist
veterán

TrollBalint:
MAX? Vagy Maya?
Mindenesetre az a probléma, hogy az UV koordináták nincsennek jól meg azon az oldalon, ugyanazokat kapja, mint a jó oldal. A textúra ráhúzásának irányát kell megváltoztatni oldalirányú planarra. A MAX-os megoldás: Az alsó ház dobozt kijelölöd: Modifiers->UV Coordinates->UVW Mapping. Ezután az UVW Mappingnak van egy olyan értéke, hogy Planar vagy cylinderical... Na az legyen BOX... És meg is van oldva...
Ahhoz képest hogy nem vagyok MAX-os egész vágom még :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#496) TrollBalint válasza Menthirist (#495) üzenetére


TrollBalint
addikt

max volt igen :)
kösz refeez ;) mondjuk azóta megoldottam azzal a problémát, hogy inkább rajzoltam egyet újból :) De tervezem, hogy megrajzolom még egyszer, magamtól, hogy jól begyakoroljam, akkor szerintem jól fóg jönni a tipped;)

https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters

(#497) RefeeZ


RefeeZ
tag

okok,abszolút nincs mit,igyexem segíteni énis (már amennyire kitok majd bontakozni a sok pro előtt;)) ;) amugy vki innen nem jár pl irc-re v msn netán v nemtom szal h ne feltétlenül fórumon kelljen megbeszélni az ilyeneket mert vhogy real-time-ban kicsit jobb tán;) szal ha van plz írjátok meg,thx:)

(#498) #72042496 válasza TrollBalint (#493) üzenetére


#72042496
törölt tag

Házas tutorial, ez kell nekem!

Csak kerüljek már a jó kis PC-m közelébe, hogy ennek segítségével végre befejezzem a már ezer éve belinkelt házamat! :))

(#499) TrollBalint válasza RefeeZ (#497) üzenetére


TrollBalint
addikt

Én azért szoktam ide irni, mert ezt többen látják, ha valaki mégis privátba akarna velem dumálni, akkor az adatlapomnál talál egy csomó elérhetőséget :)

https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters

(#500) TrollBalint válasza RefeeZ (#491) üzenetére


TrollBalint
addikt

ha még aktuális, akkor lehet tudoma megoldást :)
ha editable poly-vá alakítod, akkor csak a kiválasztott element-ekre alkalmazza a smooth-ot. Ez pedig a panel alján van, MSmooth néven.

https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.