2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Zelda II: The Adventure of Link (1987) játékbemutató

Fekete bárányok a legjobb családban is előfordulnak, miért éppen a patinás Zelda-sorozat lenne kivétel?

[ ÚJ TESZT ]

A templomok visszafoglalása

Kalandozásaink gerincét a templomok meghódítása képezi, melyekben a hat drágakő egy-egy darabját kell elhelyeznünk. A "templom" elnevezés egyébként elég csalafinta a készítők részéről, mivel gyakorlatilag itt is a felszín alá kell lemerészkednünk, hasonlóan az első rész tömlöceihez. Legjobban egyébként itt érhetőek tetten a Marióból átszivárogtatott elemek, a széttörhető blokkok, a falak textúrája, de még sok platformelem is „stimmel”.

Nincs viszont olyan úri dolgunk, mint az első részben, és ez megint nem a játék jó hírét fogja öregbíteni. A tájékozódáshoz ugyanis itt nem kapunk térképet, kizárólag a memóriánkra támaszkodhatunk. Ha csak oldalirányban tudnánk csatangolni, ez még talán bocsánatos bűn is lehetne, ám itt a templomokban kissé komplikálódik a helyzet.

Bóklászásunk alatt lépten-nyomon felvonókba botlunk, melyekkel fel is, le is mehetünk, gyakran több szintet is. Ilyenformán ugyanúgy 2D mátrixban mozgunk, mint az első rész tömlöceiben, de itt gyakorlatilag vakon barangolunk. A leölt szörnyek némelyike nem tér vissza, de sokan újratermelődnek, ezt érdemes észben tartani.

A templomoknak két fontos helyisége van: a kijáratok, ahol a drágakövet el kell helyeznünk és egy jól őrzött másik szeglet, ahol egy-egy ereklyét kaparinthatunk meg. Ezek a tárgyak – hasonlóan az elődhöz – fontos részei a továbbjutásunknak, ezért mielőbb meg kell találnunk őket. Egy-egy templom kijátszása után nem térhetünk vissza még egyszer, ezért az ereklyék felkutatása élvez elsőbbséget.

Gyakran találkozunk kulccsal lezárt kapukkal, melyek a továbbjutást blokkolják, az ezekhez való kulcsokat is meg kell találnunk. Rendszerint egy vagy több erősebb lény őrzi ezeket, vagy valamilyen trükkösebben elérhető helyre pakolták, ahol inkább az ügyességünkre van szükségünk.

Csapdák is akadnak, például a termekben cikázó tűzlabdák vagy lövöldöző vízköpőfejek a falakon. Ezekkel különösebben nem tudunk mit csinálni, általában muszáj kikerülnünk őket. Néhány szobor vagy vízköpőfej gyógyitalokat rejthet, ezért érdemes próbálkozni a csapkodásukkal.

Egyébiránt minden tárgyat úgy tudunk csak felvenni, ha karddal rásuhintunk, annyi nem elég, hogy csak odasétálunk.

Hogy ne érjen véget a trükkök sora, egy-két templomban akadnak átjárható falak is, melyek további titkokat rejtenek. Ha különösen szerencsések és kitartóak vagyunk, egyszer csak eljutunk egy olyan helyiségbe, ahol függöny lóg a mennyezetről.

Ez nem másnak, mint a templom helyi főnökének a rezidenciája; mindegyik templom főoltárát védi egy-egy rossz arcú figura. Ha csak néhány lépést teszünk meg, akkor még visszafordulhatunk, például ha az ereklyét még nem szereztük meg.

Ha tovább merészkedünk, lezáródik előttünk-mögöttünk a szoba, majd megjelenik a főnök. A főnökök életerejét egy vörös színű skála jelöli a képernyő bal felső részén, amiből láthatjuk a küzdelem állását. Megölésük titka általában a jó időzítés, a támadásaik elől kell elugrani, majd még a következő előtt odasózni nekik egyet. Sokat segít, ha teli varázsponttal és életerővel jövünk, a "pajzs" varázslat és az "életerő-visszatöltés" nagy előnyt adhat nekünk.

Ha megöltük őt, egy mágikus kulcs hullik ölünkbe, amivel a főoltárhoz léphetünk. Itt Link automatikusan elhelyez egy drágakövet, jutalmul pedig minden erőnk visszatöltődik és tapasztalatpontjaink is elérik a legközelebbi szintlépési küszöböt. Érdemes úgy taktikázni, hogy a főnök előtt nem sokkal lépünk szintet, így rengeteg pluszpontot begyűjthetünk.

Miután mind a hat drágakövet elhelyeztük, mehetünk a Halál Völgyébe az utolsó templomba. Ez kicsit különbözik a többitől, például nincsenek kulcsos ajtók, szabadon felfedezhetjük a folyosóit. Annyiban nehezebb csak, hogy zegzugosabb a többinél, szóval nem árt az útvonalakat memorizálni. Az utolsó őrző legyőzéséhez egy speciális varázslatot kell használnunk, ami nagyon sok pontot igényel, ezért takarékoskodnunk kell az egyéb varázslatokkal.

Ha sikerül őt legyőznünk, szembeszállhatunk a legutolsó kihívóval, akinek kiléte legyen egyelőre titok. Újbóli győzelmünk jutalma a hiányzó Triforce-darab, amelyet hazavíve végre felébreszthetjük Zelda hercegnőt örök álmából.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Építsünk 486-os workstationt - 2. rész

    A főbb komponenseket sikerült működésre bírnom, mehet a munka és a játék a fullos kis 486-osomon.

  • The Darkest Dungeon

    Szépen valósítja meg a hentelést, a stresszmechanika pedig önmagában elég ahhoz, hogy kiemelje az átlagból.

  • Társasjátékok tableten

    Mire jók a társasok mobil eszközön? Melyik társast érdemes kipróbálni? Milyen a játékélmény egy ilyen kis kijelzőn?

  • '97-es belépőszint

    Egy olcsó gép 1998-ból: Acorp alaplap, 32 MB RAM, SIS 2 MB VGA, 6x86MX és ESS hangkártya.

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.