Az űrugrás könnyű?
Az X-Prize eredetileg azért tűzte ki célul az űrugrást, mert könnyebben elérhető, mint a Föld körüli pálya. Ehhez képest a Virgin Galactic 2011-ig mintegy 400 millió dollárt költött, a Blue Origin 2014-ig legalább 500 millió dollárt. A SpaceShipTwo fejlesztése eleddig négy ember életébe és egy gép elvesztésébe került, a Blue Origin eleddig több kisebb balesetet élt meg, és a New Shepard 1 első rakétafokozatát vesztette el, de szerencsére emberéletet még egyik balesetük sem követelt.
Sir Richard Branson és mögötte a VSS Unity
Jeff Bezos és mögötte a New Shepard
Két milliárdos befektetése, és hosszú-hosszú eltelt évek után még mindig csak "hamarosan" a válasz arra a kérdésre, hogy mikor lehet relatíve olcsón (már amennyiben lehet ilyet mondani 250 000 dollárra, mai árfolyamon hozzávetőleg 69 millió forintra) ha csak pár percre is, de átlépni a világűr határát.
Elmondhatjuk tehát, hogy nem, az űrugrás sem egy könnyedén és se nem egyszerűen megvalósítható cél. Viszont remélhetőleg most már tényleg csak karnyújtásnyira van annak a lehetősége, hogy aztán még tovább léphessen a kereskedelmi űrhajózás...