Hirdetés

2020. augusztus 5., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Akármi rovat

Villanyautóssá válásom története

Egy biztos: nekünk már nem lesz belsőégésű motorral hajtott autónk többé.

[ ÚJ TESZT ]

Villanyautó? Az meg mi?

A miértek

Mióta a lányom óvodába jár, a régi belsőégésű motorral szerelt autónkat folyamatosan sajnáltam: reggel beindítja a feleségem, elgurul 2-3 km távolságra, ott leállítja. 10 percen belül beindítja újra, majd hazagurul. Ugyanezt eljátssza még egyszer, délben vagy délután - attól függően, vajon mikor hozzuk haza a lányunk. Illetve két naponta hasonló táv a boltig. Ez így összesen hetente maximum 50 km, ami tartalmaz 16 beindítás / leállítás ciklust.

Hirdetés

Biztos nagyon élvezte a kocsi. Tuti.

Emiatt én a legtöbbször biciklivel vittem a kisasszonyt. Már ha én vittem. De én ritkán lehettem a taxis a családban, mivel én dolgozom most egyedül: a feleségem újra iskolába jár, és jobban ráér erre (vagy csak úgy érzi, hogy ezt kell tennie, míg az ura dolgozik? :) ) - szóval maradt az autó.
Budapesten élünk, a tömegközlekedés is játszik, hiszen itt könnyen eljutunk a szakadt BKV buszokon bárhova, épp csak 200 + 500 méter gyaloglást kell hozzátenni a reggeli tömegnyomorhoz, ami nagyon meggyőző számunkra, szóval maradt az autó.
Persze lábunk is van, pár kilométert bárki legyalogol reggel, oda-vissza, illetve délben ismét. Kivéve a 4-5 éves lányom, aki végtelen hisztit letol, hogy unja, és amúgy is elfáradt. Ja és az előbb említett szakadt BKV busz épp most terítette be fekete felhővel, maradt az autó.

Hosszasan gondolkodtunk azon, hogy ezt a nagyon nem ideális állapotot hogyan tudnánk javítani... Hibrid? Na igen, de abban is van belső égésű motor, az meg az egyik leglényegesebb pozitívumát nullázza le az elektromos hajtásnak, mégpedig azt, hogy nincs szerviz igénye.

Akkor marad az elektromos, de az meg drága, nagyon, használtan is. Ha el tudjuk adni a nem túl öreg autónkat 4 millióért, akkor rálocsolunk egyenletesen még 3 misit itt-ott, és ki is jönne, egy egészen friss, megkímélt, szinte új elektromos autó. Akkoriban még szó sem volt arról, hogy állami támogatás lesz hamarosan, rendes pénzzel. Így új autóban nem gondolkodtunk.

Próbáltam az e-Golfot. Nagyon jó autó, nagy belül, jól elfér benne a család. Szuper választás lenne... Épp csak az akkuja nem hűtött, így ha kicsit elmennénk mégis hosszabb távra, akkor a második - harmadik villámtöltésre már belassul, ami szinte az egyetlen hátránya a kocsinak.

A használt Leaf-ek akkuja nagyon degradálódott, idős korukra, A Zoét próbáltuk, az újat, nullkilométerest, de az meg kicsi, gagyi, műanyag.

Így a BMW i3-at választottuk, azt is Németországból hozatva. A kompromisszumokat pedig megkötjük vele.

Plusz első villanyautónak, tapasztalat szerzésre pont megfelel.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • 15 év egy Suzuki Swifttel

    Avagy hogyan tölti a családi autónk a napjait? 1 köbméter kőzetgyapot + 3 személy? Nem probléma!

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.