2017. május 24., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Tracer Zonda bemutató

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Kölyköknek szánt, olcsó, ultraminimális kormány. De vajon mennyire kompetens ilyen áron?

[ ÚJ TESZT ]

A doboz tartalma

A lengyel Tracert akkor ismertem meg, amikor keypadet keresve a sok 20.000 forintos tétel közt megtaláltam a mindössze 7.000-be fájó Avengert, ami azóta is jó szolgálatot tesz a háznál. A parányi cég pontosan erre szakosodott: bőven a többiek árai alatt, kevésbé minőségi, de az árukért nagyon jó értéket hordozó perifériákat állít elő.

A kormányomat is hasonló árvágással kívántam beszerezni. Mivel a Tracerrel csak jó tapasztalataim voltak, a sok drága tétel közül lefelé kilógó kínálatukat kezdtem el vizsgálni. Gombügyileg mindegyik hiányosnak tűnt, de a Zonda a legkevésbé, ezért esett rá a választás. 14.000 forintért nagyon örültem, hogy egyáltalán tudtam kormányt szerezni.


Így néz ki. Termékfotón teljesen korrekt. Mármint azon túl, hogy nem valami szép.

A specifikációk ilyen árcéduláért cserébe nagyon biztatóak: kormány, két pedál, kormány mögötti sebváltó, rendes sebváltó, D-Pad, PlayStation-mintás gombok, Select, Start, és egy másodlagos botkormány. A Tracer kormányai a Sony konzoljaihoz készültek (de PC-kompatibilisek), innen a kerék jobb oldalán található gombok díszítése. Két csatlakozó lóg ki belőle, az egyik a két régi PS-hez, a másik egy USB, PS3-hoz és PC-hez.

Első benyomások

Már a kicsomagolása csalódásként ért, a dizájn ugyanis több sebből vérzett. Egyrészt hihetetlenül kicsi volt, alig lehetett megfogni, másrészt a tapadókorongjai hasztalanok, a cucc előredől. Ez nem okozott volna gondot, úgyis a lábamra raktam volna, mivel nem asztalnál gépezek. És itt jött jól a kialakítása: combra simul, ennek örültem. A következő negatívum a forgathatóság. Hivatalos oldal: 270 fok. Valóság: 90 fok. Még akkor se megy ez el 270 foknak, ha a teljes bejárható utat vesszük, ami picivel van csak 180 felett.


A valódi méretei, amit sehol nem írtak.

Jár hozzá driveres mini-CD, ami csak a legegyszerűbb DirectInput vezérlésre képezi ki a gépet. És arra se jól. A bemenet ugyanis annyira szánalmas, amennyire csak lehet. PlayStation-ön konkrétan egy gombot és egy kart is mozgatnak a pedálok. PC-n a kormányra, a pedálokra, és a pici joyra jut összesen két tengely. Optimális esetben ez 5 lenne, és semmi baja nincs a DirectInput-nak, hogy ezt ne tudná kezelni.

Mire bekonfiguráltam az XInput emulátorom, szomorúan néztem szembe azzal a ténnyel, hogy a joystick (most esett le, hogy magyarul örömbot, összeomlott a gyerekkorom) létezése hülyeség, nem állíthatom be a második karnak, ugyanis felfelé gázpedálként működik (ami ugye az RT), lefelé pedig fék (LT), oldalra pedig ugyanazt műveli, mint a kormány. Akkor minek van a kormányon?

További érdekesség, hogy az amúgy benyomható duda nem gomb. Csak úgy van, úgy néz ki, mint egy gomb, úgy is viselkedik, csak éppen jelet nem ad. A pedálok pedig egy tengelyen mozognak, a gáz pozitívan, a fék negatívan befolyásolja. Oké, akkor Burnout Paradise-ban mégis hogy a fenébe indítsak el egy versenyt? Persze, lehetséges, csak nagy áldozatot kell érte hozni: feláldozhatnék egy gombot, hogy a fék legyen, csakhogy onnantól nincs pedálos fékem. Király.

Játékban

A Zonda tehát egy leegyszerűsített, zs-kategóriásan összeszerelt (említettem, hogy néhány gomb sincs bent jól a helyén, és a sebváltót be lehet trükközni egyszerre két állásba?) bolhapiacos kormány, de vajon az alapvető dolgokra - mint a kanyarodásra - képes-e? Hát nem igazán. A hülye tengelykiosztás miatt a menükben is csak úgy tudok mozogni, hogy a bal kicsi kacsó fel/le tengelyét be kellett állítanom a hagyományos sebváltóra. Az érzékenység szabályzása pedig annyit jelent, hogy a holtsáv a végén már a kitekerhetőség fele.

A lehető legnagyobb probléma, hogy a kormánykerék késik. Bizony, 60 FPS-en 2 képkockát is (120 FPS felvétellel teszteltem), ez annyit jelent, hogy a késés 33 milliszekundum! A másodperc harmincad része! Ez még a VSync-okozta késéseknél (1-17 ms) is minimum kétszer durvább. Sokszor azon vettem észre magam, hogy közepesen nagy sebességnél (értsd: 300 km/h) már automatikusan átálltam a kormány csiklójára (most miért, hogy néz már ki?), mert mire észbe kapna, és csinálná, amit a kerékkel akarok elérni, már négy különböző balesetben haltam meg.


Te voltál a kiválasztott!

Hogy kinek ajánlom? Aki kerti traktoros szimulátorokkal akar játszani, mert lényegében a szántómezőn semmibe nem lehet belelaggolni, és 30-nál gyorsabban se éri meg nagyon menni, mert elgázoljuk a búzát, mielőtt bedarálná a munkagép állkapcsa. A bátrabbak esetleg vezethetnek biciklit, persze ha a mikroszkopikus mérete miatt nem törik bele a kezük. A mazochisták már bepróbálkozhatnak akár 50 köbcentis motorokkal is, vagy a Traktor Racerrel. Minden másra ott a billentyűzet.

Azóta történt

  • Heavy Rain: út a platináig

    Ebben a kis szösszenetben Heavy Rain lesz egy kicsit másképp. Nem egy szokványos teszt, inkább egy fajta életérzés.

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.