Hirdetés

Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar

Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.

Kényelem és verdikt

Egy pár szó a kényelemről és az ezeket segítő funkciókról. A legfontosabb talán, hogy az ülések kényelmesek legalábbis elől abszolút. Ezt nem csak én mondom, hanem bárki, aki már ült a kocsiban. Jól tartanak, kellően kemények, a szövet borítás miatt kevésbé izzad beléjük az ember.

Hátul már kicsit vegyes a kép. Alapvetően ezek sem rosszak, de azért nem a kényelmes szót aggatnám rájuk, de egy hosszabb utat is bőven ki lehet bírni bennük. Én a 183 centimmel is vígan elvagyok és nem verem be a fejemet és még némi lábhely is jut, bár a bécsi keringőt nem itt fogjuk megtanulni.

A két állásos ülésfűtés nagyon kellemes, a vezeték nélküli Carplay pedig maga a megváltás. Sajnos a vezetékmentes töltő használhatatlan helyre lett rakva, alig lehet kibányászni a telefont mivel gyakorlatilag a motortérbe sikerült bemélyeszteni. Ráadásul itt érezhetően rosszabb is a térerő így azt sohasem használom.

Az automata ablaktörlő 80 százalékban eltalálja a legjobb sebességet, a vezetéstámogató rendszerek pedig kitűnően teszik a dolgukat. Sohasem lépnek váratlant, nem rángatnak, egyenletesen viszik az autót.

Hirdetés

Egyetlen óriási negatívumot tudnék felhozni, az pedig az ablakmosó folyadékszint jelző hiánya. Én ezen teljesen kiakadtam, hogy ebből a szériából miért került ki. Bezzeg az Executive modellben van. Érthetetlen és bosszantó amikor télen a pályán fogy ki a folyadék és ott kell hóban fagyban szórakozni, nem beszélve arról, hogy plusz négy kilót emiatt folyton hordok magamnál, vész esetére...

A hangszórók jók, hat darab van belőlük. Rendben van a dinamikatartomány, vannak mélyek, a magasak nem tolakodók. Még talán a színpad is megjelenik. Kifejezetten szeretek benne zenét hallgatni, már amikor a szélzaj nem öli meg a bulit. Az infotainment tudja azt, amit kell (Carplay és Android Auto) és végre pokoli gyors is.

Külön hála a Toyotának, hogy megmaradtak a fizikai gomboknál és a klímát nem a huszonharmadik almenüben kell keresgélni egy hegyi szerpentinen. Ugyanígy tudjuk gombokkal irányítani a rádiót és szabályozni a hangerőt. Óriási plusz pont. Van hozzá telefonos applikáció is, ami szépen teszi a dolgát, és értesítéseket tud küldeni az autó állapotáról. Sőt nyitni és zárni is lehet vele a kocsit, valamint be lehet indítani a hűtést/fűtést, vagy a parkolóban lehet villogtatni, ha esetleg elfelejtettük volna, hogy hova álltunk.

A kocsi csomagtere bőven elég nagy ahhoz, hogy egy négytagú család akár másfél-két hétre is elutazzon. Nem egy betölthetetlen mindent elnyelő űr, de nem is kicsi.

Sok tesztelő felrója a kocsinak, hogy kicsit klausztrofób érzés benne utazni. Én ebből a vezető ülésben semmit nem érzékelek viszont hátul utazva van benne valami. Szerintem nem a kocsi kicsi, hanem egyszerűen túl sötét és színtelen az anyaghasználat, meg talán kicsit néhol túl sok a műanyag. De legalább nem a nyekergős fajta.

Az előző kocsimba kb. 110 000 kilométert tettem, utána vettünk könnyes búcsút. A jelenlegivel, amit 2023 májusa óta nyúzok 25 000 kilométert tettem meg. Azt kell hogy mondjam, hogy óriási ugrás volt minőségben ez a generáció és az erősebb modell no meg a "tech" felszereltség. Ég és föld a kettő autó, mintha kategóriát váltottam volna.
A feleségem nem hisz nekem és bevallom én is kételkedem, de ki merem jelenteni, hogy ha ez a kocsi lenne életem végéig a társam, akkor is boldog és elégedett lennék ezen a téren. Egyszerűen nem kell jobb. Persze lehetne kicsit csendesebb, sőt nem is kicsit, meg azt a fránya ablakmosó szintjelzőt is vissza lehetne csempészni, illetve a tank is lehetne nagyobb, de ezeken felül nem igazán tudok belekötni. Aki egy rendes, megbízható családi autót szeretne, amiben van kraft, ami kényelmes, amibe lehet pakolni ne keressen tovább. A Toyota legendás szervízhálózata pedig garancia arra, hogy egy ilyen autó jó pár százezer kilométeren lesz hű társunk.

Előzmények