2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Thrustmaster T300 RS átépítése

Egyrészről ez egy nagyon jó kormány, mert modern, szíjas technológiát használ, de vannak problémái is...

[ ÚJ TESZT ]

Kezdjük a munkát

Kezdésnek kihúzzuk a kormányt mindenhonnan (fali 220-as csatlakozóból, USB-ből, pedál csatlakozót is kihúzzuk, ha a base-re van csatlakoztatva), fő a biztonság! Csakis ezután jöhet az összes többi lépés!

A következő lépés a kormánykerék leszerelése (1 csavar és a gyorscsati rögzíti). Ezután hozzáférhető lesz 4 csavar a perec mögött. Ezeket kitekerve és levéve a műanyag elemet újabb 3 csavar kerül szem elé, ezeket is kicsavarozzuk. A kormány aljáról kicsavarjuk az asztali rögzítőt ha ezt használnánk és itt még további 5 csavar lapul, ezeket szintén kitekerjük. Ekkor visszafordítjuk a base-t és megfogjuk a burkolat felső elemét és magunk felé (perec felé) nyomjuk. Így kipattan és levehetjük azt és ez a kép tárul elénk:

Kihúzzuk a fehér 4-es tápcsatlakozót az alaplapról, majd kicsavarozzuk a tápot a helyéről (jó pár csavar rögzíti). A tápegységen belül is van egy kis vezérlőpanel (ez vezérli a kimenő 25V-ot a bejövő 5V USB fesz alapján), ehhez is hozzá kell férnünk, hogy megfelelően el tudjuk csípni a vezetékeket. 4 csavar rögzíti a tápegység burkolatát, ezeket csavarjuk ki. A kis vezérlőpanelt további 2 kis csavar fogja, ezeket is kicsavarjuk, így már tényleg hozzáférhetünk mindenhez. Elvágjuk a bejövő vezetékeket (220 felől) és a gyengeáramú oldalt is. Érdemes nem tőből elvágni minden vezetéket, hogy később esetlegesen vissza lehessen állítani az eredeti állapotot. Ezennel kikerülhet véglegesen a gyári táp, elköszönhetünk tőle.

A gyengeáramú oldalon (a fehér 4-es csatlakozóban) 2 pár vezeték van: 1-1 piros és 1-1 fekete. Ezek közül az egyik vékonyabb, a másik vastagabb. A vékonyabb vezetékeket rövidre vágjuk (3-4 centi mondjuk), majd leszigeteljük. Ezek nem fognak kelleni ezentúl, csak a vastag piros és fekete hosszú vezetékek.

Itt láthatóak a beépítésre váró alkatrészek: a külső táp, DC zsinórkapcsoló, DC sorkapocs, biztosítékfoglalat, Noctua venti a fordulatszám csökkentővel és már a 3 pines csatija nélkül, 2 pines már levágott eredeti venticsati, és a 4 tűs tápcsatlakozó, amiről a 2 vékonyabb vezeték már le lett vágva.

Elkezdhetjük beépíteni az új alkatrészeket. Először DC sorkapocsnak kell egy 10-es furat. Ezt a külső burkolat alsó részébe tettem nem messze a az eredeti 220-as csatlakozótól. Arra kell figyelni, hogy mivel nem egyenes az oldalfala a base-nek, emiatt feljebb kell ezt fúrni, hogy probléma nélkül majd rá lehessen dugni a DC lengő kapcsolót. Ha túl alacsonyra tesszük, akkor már a base felfogatása is problémás lehet, mert a kilógó és kicsit lefelé néző csatlakozó miatt nem fog egyenesen állni a kormány, és a rögzítésekor valami nem kívánt esemény (törés, repedés, elmozdulás) biztosan történni fog. Valamint még ha nem is okoz problémát a kormány rögzítésénél, akkor is kell egy kis hely, hogy a DC lengő csatlakozót is rá tudjuk probléma nélkül dugni. Nálam ez csücskös lett picit, tehettem volna fél centivel feljebb is a DC sorkapcsot, de azért össze lehetett dugni készre szereléskor. Szóval figyeljünk erre, nem kellő odafigyeléssel ez sok bosszúságot okozhat.

A DC sorkapocs mellé mehet a biztosíték foglalat, nálam ehhez 14mm-es lyukat kellett fúrni a base-be. Itt is a fentiekre érdemes figyelni, hogy ez se okozzon gondot, majd amikor felszereljük a kormányt az asztalra, cockpit-re. Nem közvetlen mellé tettem ezt, mivel a base aljában vannak belső merevítők a base anyagból kialakítva. Ezeket nem akartam átfúrni.

Ha ezek meg vannak, akkor jöhet a vezetékezés, forrasztgatás. A 4-es tápcsatlakozó piros (pozitív) vezetékéből egy akkora szálat levágtam, amivel kényelmesen elérhető a DC sorkapocs "+" csatlakozója és biztosíték foglalat egyik forrasztási pontja. 4-5 centis darabról beszélünk kb. Forrasztó ónnal (cinnel) átfuttatjuk mindkét végét a vezetéknek, majd az egyik végét a sorkapocsba csavarozzuk, a másik végét a biztosíték foglalatra forrasztjuk. A 4-es tápcsatin lévő mindkét vezetéket blankoljuk, ónozzuk, majd a feketét a DC sorkapocs "-" csatlakozójába csavarozzuk, a pirosat pedig a biztosíték foglalat szabadon lévő csatlakozójához forrasztjuk.

Itt látható, hogy hogyan is néz ki összekötve minden, nem túl bonyolult történet (zöld-sárga villanyász szigszalag volt csak éppen kéznél, feketével esztétikusabb lehetett volna a műtét, de ez úgysem fog látszani). Ami érdekesség még, hogy a DC sorkapocs nem szerelhető fajta volt, emiatt szűk furatot csináltam hozzá, amin éppen csak átfért és ragasztópisztollyal ragasztottam a base-hez (a világos színű valami a sorkapcson az a ragasztó, nem sajnáltam tőle). Gyakorlatilag kirobbantani sem lehet a helyéről.

Ezután már elvileg működőképes és tesztelhető lesz a kormányunk, ha beletesszük a 3.15A-es biztosítót a foglalatba és a 4-es fehér tápcsatlakozót rádugjuk a kormány alaplapjára. És persze a külső tápot is csatlakoztatjuk a kormányhoz, valamint a működő PC-be dugjuk a kormány USB csatiját. Ha mindent jól csináltunk, akkor a DC lengőkapcsolót átbillentve életre kell kelljen a kormány: piros LED-nek ki kell gyulladnia az elején és el kell kezdenie kalibrálni magát.

Mivel a 220-as részt kivágtuk a kormányból, így már áramütéstől sem kell tartanunk, bátran ellenőrizhetünk mindent a base-en (pl, mekkora feszültség megy az alaplapra az átépítés után - nálam 24.4V-ot kap). Szépen elkezdett működni a kormány, ahogy kell neki. Itt már a tesztüzem megy:

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.