2024. április 19., péntek

Tajvan másodszor

Négy éve voltam először, most ismét eljutottam Tajvanra. Videós kontent, költségek a varázslatos ázsiai országból, amit nem ismernek el.

Négy éve már jártam Tajvanon, akkor is, most is a Computex volt az ürügy, de ahogyan a kötelező köröknek vége lett, máris csak az érdekelt, hogy minél többet lássak, lássunk a sziget fantasztikus világából. Noha valami 1500 fotót csináltam, most mégis inkább videóban próbálom átadni a lényeget, az alant látható, 15 perces kisfilm megpróbál a lényegre szorítkozni, bár Tajvanról még rengeteg mesélni valója lehetne az embernek, kezdve az időjárástól (dög, meleg, párás, szauna) a nyelvi nehézségeken át a köztisztaságig (a városokban nincs az utcán szemetes, mert rontja a városképet, ezért mindenki cuccolja magával kis zacskóban a hulladékot).

15 percbe ennyi fért bele, ráadásul még most sem láttunk mindent, kimaradt a Sun Moon Lake, nem voltunk Kentingben, nem búvárkodtunk és ezúttal Tainant sem kerestük fel. De így is egy tartalmas és élménygazdag hetet töltöttünk el ebben az országban. Mert ez egy ország, akkor is , ha nem ismeri el annak a világ a Kínával történő jó viszony megtartása érdekében. Köszönöm, ha megnézted a videót, remélem tetszett. Bátran írjatok a fórumba kritikát és természetesen igyekszem a felmerülő kérdésekre is válaszolni, sőt egy picit elébe is mennék ezeknek, általában az ilyen utazós témáknál mindig előjönnek a költségek.

Nekem ugye könnyű dolgom volt, mert bizonyos tételek szponzoráció révén számomra nem voltak fájóak. De azért tisztában vagyok vele, egyébként mi mennyi, ahogyan azzal is, hogy nyilván mindenkinek más számít drágának. Maradjunk abban, hogy odautazni sok pénz, ott lenni viszont kevés, ezért érdemes hosszabb időre menni, úgy éri meg.

A repülőjegy ára nagyon változó, függ attól, hogy mikor, milyen társasággal és mennyire előre tud foglalni az ember. Mi az Emirates Dubai átszállással járó csomagját választottuk, de nem azért, mert az Emirates egy nem véletlenül híresen frankó légitársaság (turista osztályon is bőséges lábtér, korrekt kaja, vadonatúj gépek), hanem mert ez volt a legolcsóbb, körülbelül 180 ezer forintra jött ki egy oda-vissza jegy. A szállások árai változatosak, de mindenképpen kedvezők, 4 csillagos, jó értékeléssel rendelkező hoteleket meg lehet fogni két személyre olyan 20-25 ezer forintos éjszakánkénti árért Taipeiben, Kaohszingban ennek mondjuk a 60-70%-a, tényleg. Eggyel kevesebb csillagnál már 12-15 ezres árkategóriában mozoghatunk.

Autót nem érdemes, illetve a helyi közlekedési kultúra miatt nem is ajánlott bérelni, a tömegközlekedés gyors, olcsó, pontos és tiszta. A metrójegy attól függően drágul, hogy milyen messzire megyünk, 80-300 HUF között mozoghat. A különböző vezetett túrákat én a Klook.com nevű, kifejezetten erre a térségre specializálódott oldalon foglaltam, persze volt mellélövés (a videóból kiderül), de amikor pampogtam, akkor jóváírták egy jelentős részét a díjnak. A kajálást meg lehet úszni fillérekből, ha van bizodalmunk a különböző utcai bódék kínálatában, de a jobb éttermek sem kerülnek veszélyesen sokba, a legdurvább hely a hotpotos volt, ahol simán túlrendeltük magunkat merő tapasztalatlanságból, de 10 ezer forint alatt megállt a vége és ez a környék állítólag legjobb étterme volt. De mondjuk mondok másik példát, egy fél literes jeges tejes-tea egy 100-asért van.

Brutálisan olcsók a ruhák, cipők és elektronikai cuccok, komplett nyári ruhákat, szoknyákat lehet csípni 1500 forintnak megfelelő összegért, cipőt 2k-ért, zoknit egy százasért, az egyéb csecsebecsék is filléres tételek. Mondjuk főleg az éjszakai piacokon érdemes válogatni, ha bemész egy fancy plázába, akkor a Prada ott is Prada és pont annyit is kérnek érte. Persze sok-sok apróságból azért össze tud állni egy tetemesebb summa, de itt tényleg sok-sok fér bele, a komp Kaohsziungban például 150 HUF volt, egy mangós gofri, fagyival pedig 600 HUF. Ja, prepaid, 5 GB netet tartalmazó kártya egy hétre 2500 magyar pénznek megfelelő NTD-t kóstált és mindenhol volt térerő. A roamingot felejtsd el, ráadásul ezekről a helyi számok ingyen hívhatók, többször kellett is használnom, amikor nem találtuk meg egymást mondjuk az idegenvezetővel.

Angolul annál kevésbé tudnak, minél messzebb vagy Taipeitől. De ezt úgy kell érteni, hogy a belvárostól 5 metrómegállónyira már csak hebegés-habogás van. Sebaj, egy jó kis Google translate sokszor kihúzott a bajból, főleg éttermekben, viszont mindenki minden erejével azon van, hogy ha kézzel-lábbal is, de segítsen neked, oké, rajtunk mondjuk ott nagyon egyértelműen látszik, hogy messziről jöttünk. De épp ez volt benne a lényeg.