2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

STAR WARS Jedi: Fallen Order (spoiler)

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Szerintem az EA érezte, hogy valamit virítani kellene csillapíthatatlan vágyú gamer-társadalom felé...

[ ÚJ TESZT ]

Talán nem túlzás azt kijelenteni, hogy a Force Unleashed második része óta nem jelent meg normális, sztoriorientált Star Wars játék, pedig igény az lenne rá, legalábbis elég sokfelé olvasni ilyesmit. Az új Battlefront második részének mondjuk volt egy kampány része, de én bevallom, annyira jellegtelen volt, hogy képtelen voltam befejezni, pár küldetés után meguntam. A multi szerintem vállalható, de az egy másik történet.
Szóval van egy lényegében végtelen univerzum és mégsem tudnak és nem is igazán akarnak mit kezdeni vele, legalábbis úgy tűnt eddig. Persze az ilyen játékokban, nem nagyon lehet megfejni a vásárlókat lootboxokkal meg mindenféle borzalmakkal (pl. új map DLC-k), amikkel manapság a játékosok lépten-nyomon találkoznak… Gondolom, valami ilyesmi oka van annak, hogy inkább a multikat erőltették, ugyanis a fentebb említett Battlefrontokból kettő is megjelent az utóbbi 4 évben.

Szerintem az EA is érezte, hogy valamit lassan virítani kellene az egyre hangosabban hőbörgő és csillapíthatatlan vággyal rendelkező gamer-társadalom felé. Nos ez többé-kevésbé sikerült is szerintem az új STAR WARS Jedi: Fallen Order című játékkal.

Hájp az persze hatalmas volt a játék körül, de mégis viszonylag kevés spoilerrel találkoztam szerencsére, így gyakorlatilag egy-két képkockán kívül szinte minden pillanat valamilyen új élménnyel gazdagodtam a kalandom során.

Nagyon kíváncsi voltam a grafikára első körben. Mivel a játékot az Unreal Engine hajtja, ezért előzetesen voltak olyan találgatások, hogy a grafika nem lesz elég jó, az előzetes videók alapján sem volt mindenki elégedett… nos, szerintem ez a része nagyon rendben van, kifejezetten jól néz ki a játék.

Egy EA játék lévén szó volt a Frostbite-engine-ről is, amit én személy szerint az egyik legszebb motornak tartok, viszont elvileg gondok vannak az optimalizációval, elég csak rápillantani az Anthemre. Oké, akkor legyen Unreal, viszont a játék nincs jól optimalizálva, nagyon sok az fps drop, pedig kb. 3 patchet felraktam már a játékhoz. Persze alapvetően szépen fut az adatlapomon látható konfiggal, de azért zavaróan sok helyen vannak technikai problémák sajnos.

Ha valaki jártas az olyan játékokban, mint a Dark Souls és társai, akkor viszonylag gyorsan kiderül, hogy kb. mire is lehet számítani, ami a fő játékmechanikákat illeti. Na persze nem arra gondolok, hogy soha a büdös életbe nem fogja befejezni az ember, mert olyan frusztráló és idegesítő. Ugyanis a játék normal (Jedi-knight) fokozaton sem nehéz, ráadásul van egy sztori nehézség, ami tényleg könnyedén végig játszhatóvá teszi egy kevésbé tapasztalatlan játékos számára is a kalandot.
De mégis a checkpoint rendszer, a mentések után újratermelődő ellenfelek , a rövidítések keresése, a targetelős harcrendszer és a boss-fightok is mind-mind nagyon hasonlítanak a souls-like játékokra.

Ezen kívül egyébként merít még egy nagy adagot az olyan kalandjátékokból mint a Tomb Raider vagy az Uncharted sorozat. Mászkálni kell a falakon, ugrálni kell vagy éppen indákon lendülgetni és elkapni a szemben lévő falat, vagy egyéb lógó gazokat. Kicsit olyan érzésem volt végig, hogy jó ez a játék, nagyon is élvezetes, de túlságosan biztosra mentek az alkotók. Nem nagyon mutat újat, csak összegyúr egy csomó már működő dolgot és a főhős kezébe ad egy fénykardot. A zenék, a látvány és a hangok tényleg nagyon egyben van, sokszor volt kellemes Star Wars-feelingem, voltak percek, ahol csak megálltam körbenézni és bólogattam, hogy na igen, ez azért rendben van!

A főhős egyébként egy egészen tehetséges fiatal színész, akit pl. a Gotham-sorozat Jokereként is ismerhetünk, szerintem jópofa volt. Hallottam olyan véleményeket, hogy nem volt szimpatikus a főszereplő, nekem ilyen problémám nem volt, persze ez rendkívül szubjektív dolog. Szóval hősünk, relatíve gyorsan kiderül, hogy erő-használó, sőt egyenesen egy Jedi, aki egy először háromfős csapat élére áll, hogy megmentse a világot (ami amúgy jelenleg a Jedi-rendet jelenti kb.) A karakterek nem rosszak, van pár jópofa poén is, de kiemelkedőnek igazából a színészi alakításokat sem mondanám. A sztori nekem tetszett, a végén van egy közepesen váratlan csavar is, de maradt hiányérzetem itt is azért. Van egy tök menő hajónk, amit amúgy színezgetni is tudunk, a kis robotunkkal és később a fénykardunkkal együtt.

A játék nem túl hosszú. Az Origin 18 órát mutatott a befejezéskor, ebben azért volt főmenüben afk-olás is, úgyhogy szerintem kényelmes tempóban 16-17 óra alatt ki lehet pörgetni. Összesen van 5 + 1 bolygó. Ebből az első az ilyen tutorial szintű bevezető elég gyorsan kivégezhető. Három olyan, ami viszonylag hosszú, változatos és jól össze van rakva és van egy, amin kb. semmi nincsen. A plusz egy az csak a végjátékban elérhető, ahol van egy meglepetés vendégszereplő is. Az utolsó bossfight, meg úgy általában ezek a harcok szerintem inkább unalmasak és sablonosak, maximum idegesítőek nehezebb fokozaton, semmint élvezetesek. Aztán a legvégén beköszön Vader, aki elől menekülni kell, az kicsit kozmetikázza az amúgy rémgyenge utolsó harcot.

Ez alatt a 16-17 óra alatt 80% körüliekre sikerült felfedeznem a bolygókat, tehát nagyjából láttam mindent. A maradék kb. 20 % rejtett ládákból, emlékfoszlányokat tartalmazó echókból, meg esetleg 1-2 rejtett bossból áll, amivel őszintén szólva nem veszít sokat az ember, ha esetleg nem látja. Én mondjuk a játékokban sosem voltam maximalista, nem szokott érdekelni, ha valami kimarad. Ráadásul a hiányzó részeket a holomap segítségével lehet csak megtalálni, ami szerintem nem sikerült túl fényesre. Nehezen átlátható és kezelhető, nem egyértelmű, szintén inkább frusztráló mintsem élvezetes, vagy mondjuk kihívásokkal teli.

Most, a tesztet írva és végiggondolva mindent kicsit negatív szájízzel gondolok vissza a játékra, amit csak részben tud kárpótolni az, hogy végre kaptunk egy összességében jó Star Wars játékot. Ugyanis sokkal többet is ki lehetett volna belőle hozni. Lehetett volna több bolygó, csavarosabb sztori, több maradandó karakter, kevesebb mászkálás és unalmas vagy éppen idegesítő fejtörő. A harcrendszere a skillek megszerzése után összességében szerintem nem rossz, de a játék nagy részében lehet hiányérzete az embernek, hogy ugyan egy Jedi miért kell, hogy megszenvedjen két közönséges rohamosztagossal, akik áramos pálcával bohóckodnak.

Szerintem kaptunk egy tisztességes iparosmunkát, aminek kiváló a grafikája és több játék ötleteiből van összegyúrva, majd rá van adva egy SW köntös. Az irány szerintem jó, a következő körben lehetne komolyabb sztori, akár lassabban, hosszabban kibontott történetszállal, több bolygóval és érdekes karakterrel. A teszt írásának nekifutásakor 7.5-öt akartam adni, de leírva a negatívumokat, 7-nél nem tudok rá többet adni.
Én egyébként Origin Premier Access-szel játszottam ki a játékot, ami 15 euró 30 napra, ráadásul egy rakás másik EA játékkal játszhatunk, ennyit mindenképpen megér.

Pozitívumok: gyönyörű grafika, SW-hangulat, látványos skillek

Negatívumok: a sztori egyszerű és rövid, kevés karakter, kevés új ötlet

Pontszám: 7

Azóta történt

  • Star Wars Galaxies

    Réges-régen, egy messzi-messzi galaxisban létezett egy MMO, amely máig képtelen kihalni...

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.