2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Sommerticket '09. VII. 16-20.

3 ember - 3 nap - 3000 km című eposz egy évvel későbbi folytatása - from V63019

[ ÚJ TESZT ]

Első nap (első rész)

2009. július 17. @ Az 1. nap...

Eljött a nagy nap. 3:30-ra állítottuk be az órákat. Reggeli gyors mosdás, majd pakolás, 4:10-kor már el is indultunk. A Monorról 4:43-kor induló 2719 sz. személlyel mentünk fel Zuglóig. A vonatot V43 2275 húzta, majd szintén 5 Bhv, végén egy BDt, ha jól emlékszem, a 431-es volt. Zuglóba 5:21-kor érkeztünk, átbékávéztunk a Keletiig (természetesen jeggyel... "HÖ-HÖ-HÖ-HÖ-HÖ..." ), Ahol már várt M63-003 barátunk minket, ezután felcuccoltunk a Daciara. Még mielőtt azt hinné bárki is, hogy pontosan jött volna Bukarest felől, akkor mondhatjuk azt is, hogy ja, csak hiányzik róla a román rész... :) Kocsiösszeállítás: MÁV Dms + MÁV Apmz + MÁV Bpmz. Ez utóbbiban foglaltunk be egy fülkét. Többiek elmentek megvenni a csatlakozójegyet, én addig foglaltam. Közben CB-rádión kapcsolatban álltunk egymással. :)
Keletiből pontosan indultunk el, 5:50-kor. Tatabányáig eseménymentes volt az utunk, ott viszont 5 percre megfogtak minket, mivel Tata környékén egy vágány ki volt zárva, PFT-sek dolgoztak. Egy FLIRT-et vártunk be. Ezt a +5-öt is viszont simán be tudtuk hozni. Győrbe így pontosan érkeztünk meg. Itt csatlakozott hozzánk Csabi is. Tőle tudtuk meg, hogy a kijárat hívójelzéssel lesz, mivel a kedvenc győri szintbeni kereszteződésemnél kábelt loptak. Őszintén szólva, ezen nem lepődök meg. Hegyeshalomig +5 perces késésünk volt. Kb. 5 percet időztünk el itt, a szerelvény ennyi idő alatt át is lett adva az osztrákoknak. 8 óra után 1-2 perccel menesztettek is, irány Ausztria! :)

A Daciaval csak Bruck a. d. Leitháig utaztunk, itt eltöltöttünk egy 15 percet. Sajnos a kölcsönbe kapott aksik nem akartak működni a fényképezőmben, szerintem Uri Geller se tudott volna vele mit kezdeni. :) Így inkább gyorsan elfutottunk Kandúrral a közeli Billába, ahol 4 €-ért vettem egy doboz 4 db-os Varta elemeket. Vissza sprint az állomásra, a Neusidl am See felől érkező Talent előtt 2 perccel vágódtunk be az állomásra. :) Vonatra fel, a szerelvény kalauz nélkül közlekedik, tehát jegyvizsgálót se nagyon kell várnunk. Südbahnhofig utaztunk vele, a menetidő olyan 20-25 perc volt. Vonaton beraktam az elemeket, működtek, kezdődhet a fotózás. :)

KN-es Talenton... :)

A klederingi teherpályaudvar

Wien Südbahnhof Bstg. 11-19

Kb. 25 perc múlva meg is érkeztünk Wien Südbahnhof Bstg. 1-9-re. Csabi €-t váltott, Kandúr kávézott, mi meg a cuccokra vigyáztunk. Következő vonatunk a Villach felé közlekedő OIC533 sz. ÖBB InterCity vonat. Legalábbis csak lett volna. Ugyanis Kandúr a mellette álló vágányon kiszúrt egy ÖBB Bmz 1.0-ás személykocsit, ami valójában a személykocsik királya. :D A kocsi egy, a Mariborba tartó EuroCitybe volt besorozva. Menetrendek böngészése után végül arra jutottunk, hogy az EC-vel megyünk el Bruck. a.d. Murig, ott meg majd átszállunk a villachi IC-re. Megtörtént a fülkebefoglalás, közben a szerelvényünkre rájárt az 1116 250-0 pályaszámú Taurus mozdony, ami az osztrák tűzoltókat reklámozza (kép lentebb). Végül 9:53-kor el is indultunk. Wien-Meidlingen sok felszálló utas volt, szóval a folyosón egy kis tömeg is kialakult. Még Wiener Neustadt előtt jött a jegyvizsgáló, a 3 napos túra alatt egyedül csak ő k*cs*gösködött a VorteilsCard hiánya miatt. De aztán meg lett oldva az ügy, felhívta a főnökét, aki tisztázott mindent. Wiener Neustadtnál már nem voltak a folyosókon, így nyugodtan ki lehetett menni oda is fényképezni. Wiener Neustadt után nem sokkal kezdődött el a Semmering, talán az egyik kedvenc vonalam. Tele ívekkel, 50-60-70-es lassújelekkel, alagutakkal, viaduktokkal. A Bmz 1.0 előnye, hogy az ablakokat le lehet húzni, így könnyebben megy a fotózás. :) Képek:

Wien Südbahnhof elhagyása után 1 perccel...

Érkezés Wien Meidlingre...

Kezdődik a Semmering...

...majd pár perc múlva be is értünk. :)

Viadukton, közben Csabi fotóz. :)

Szép látvány. :)

1116 250-0

Összesen 4 kocsis a vonat, a Taurusnak cseppet sem megerőltető.

Érkezés Mürzzuschlagra, a Semmering végéhez értünk.

A mürzzuschlagi fűtőház

Mürzzuschlagnál a Semmering véget ért, innentől a pálya végig dombokon halad. A tempó olyan 110-120 km/h-körüli. Bruck a.d. Mur állomáson leszálltunk, mögöttünk 20 perc múlva jött az IC. Kandúr elment vizet venni, szokásához híven a vonat érkezése előtt 5 perccel vágódott be. (csönd legyen, az állomás mögötti Sparba mentem) 2 részre szakadtunk, a vonat végéhez ment Kandúr és 003, mi ketten Csabival a vonat elejéhez mentünk. 1044 026 vontatásával megérkezett az IC. Az első 2 kocsi két, az elővárosi forgalomban használt CityShuttle kocsi volt, ami kocsihiány miatt közlekedik néha-néha IC-kben. A vonat amúgy olyan 8 kocsi volt, a többi kocsi viszont teljesen tele volt, így a legelső CityShuttle kocsiba ültünk. A menetidő 2 óra körüli volt, söröztünk, ettünk, röhögtünk. Bejártuk a szerelvényt az elejétől a végéig, felírtunk pár UIC-számot. Képek:

Bruck a.d. Mur, a CityShuttle-szerelvény hamarosan távozik...

Épülő autópálya. Magán a képen nem látszik a magassága, nézzétek inkább a mellette álló darut, hogy beazonosítsátok a magasságot... :)

Leoben környékén...

Kandúr fotóz... :)

003 is fotóz... :)

Tudom, koszos az optika... :D

Villach Hbf.

Megérkeztünk Villachba, pontosan. A következő vonatunk az R4616 számú RegionalZug volt, ami Lienz állomásig közlekedik. A szerelvény tolt ingamenetként közlekedett, 1 CityShuttle vezérlőkocsiból, 3 CityShuttle betétkocsiból, valamint a vonat végén levő 4 áramnemű 1216 024-es pályaszámú Taurusból állt. Villachban 10 percünk volt az átszállásra, ennyi idő alatt simán be is foglaltuk a vezérlőkocsiban található kerékpárszállító részt. Menesztés után pár perccel jött a jegyvizsgáló, aki beküldött minket az ülőhelyes részbe, indok nem ismert. A vonat sebessége 80-120 km/h között váltakozott. A pálya Lienz felé inkább emelkedett, egyes megállóhelyeken a vezér figyelmetlensége miatt néha-néha el is indult hátrafelé a szerelvény. A villachi IC-zés viszonylag kimerítette a társaságot, néhányan be-bealudtunk 10-20 percekre. Maga a vonal nem volt az a "húúúdejó" vonal, azért van egy pár szép tárgy itt is. :) Nézd:

Elhagytuk Villachot, elindultunk Lienz felé...

A szerelvényünk...

ÖBB 1064 002-7 rövidke tehervonatával...

003 bealudt... :D

Kandúr se bírja a kiképzést... :D

Versenyben a Nappal...

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.