2018. június 18., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

ShadowPlay 2.0

  • (f)
  • (p)
Írta: |

A képernyőrögzítő teljesítménye már a megjelenésekor sárba döngölte a konkurenciát, de most még jobb lett.

[ ÚJ TESZT ]

A ShadowPlay teljesítménye már a megjelenésekor sárba döngölte a konkurenciát, máig nincs olyan szoftver, ami versenybe tudna szállni vele. Legyen az Fraps, Mirillis Action, Bandicam, vagy bármi, a semminél nem lehet kisebb teljesítményveszteséget produkálni, márpedig az imént felsorolt programokon lehetne még hova optimalizálni.

A ShadowPlay nemhogy nem csökkenti a képkockasebességet, néhány helyzetben még valamiféle véletlen folytán növekedést is hozott. Bejáratott kártyán két 3DMark tesztet futtattam le (nélküle, vele), és ShadowPlay mellett nagyobb lett a pontszám. Nem is kicsit, az Ice Storm teszten 7000-en túl volt a különbség, egyedül a legkeményebb, Fire Strike nevű próbán bukott meg, ott 6 pontot veszített.


A saját korlátozásainak kell megállítania, különben elszabadul.

Egy gond volt az egésszel: itt megállt a tudomány. A ShadowPlay ugyanis a kép rögzítésén kívül nem tudott semmit. A legfrissebb verzióban mindent pótoltak, ami eddig hiányzott. A legszükségesebb a mikrofonhang felvételének implementálása volt, ezt a fejlesztők is jól tudták, így még a 2.0 előtt elérhetővé tették ezt az opciót. A hangfelvételhez jelenleg 3 lehetőségünk van: játék, játék+mikrofon, és a semmi. Ráadásul a beszédfelvétel egy külön gomb segítségével ki-be kapcsolható.

Gyakori szokás a webkamera képét is mellékelni egy-egy videóhoz, vegyük csak példának svéd barátunkat, vagy az egérmozgást feltüntető FPS gameplay-eket. Szintén kapunk hozzá egy power gombot, valamint bármelyik sarokba odaküldhetjük, és méretezhetjük is.

A minőség beállítása is ráncfelvarráson esett át, már nem csak annyit kapunk, hogy alacsony, közepes, magas, tessék, találd ki. Ezek még mindig jelen vannak, de legalább kiírták, hogy pontosan mit is jelentenek. Személy szerint a magas opciót ajánlom, mert az ezáltal generált adatmennyiség is eltörpül a társai mellett, másfél óra majdnem tökéletes minőségű felvétel elfért 30 GB-on.

A ShadowPlay 2.0 felülete.
A ShadowPlay 2.0 felülete.

De tudták a mérnökök is jól, hogy minden játék más-más szín- és részletgazdagsággal rendelkezik, extrém példákon szemléltetve: a Super Hexagonnak elég 2.5 Mbps a hibátlan minőséghez, és ezt még YouTube-on is tartja, a Crysis sorozat két utolsó része alacsony élénksége miatt megelégszik 22-vel, azaz a közepes minőséggel, ha azonban videómegosztásra kerül sor, már akadnak gondok, és sok esetben négyzetesít még kétszeri átvizsgálással végbevitt VBR módban is.

Néhány játék nagyobb bitrátát igényel, mint a ShadowPlay 50 Mbps-os határa, például a Crysis trópusi epizódjai. A gazdag növényzet és a teljes 24 bites színmélység miatt egy képkockán előfordulhat annyi szín, ahány pixel, beleértve kiégett eget és árnyékot is egyszerre, a szemfülesek ezért találhatnak némi hibát egyes felvételeken. A világhálóra feltöltve pedig a megtestesült ocsmányság lesz.

A legjobbat hagytam a legvégére: eddig csak DirectX támogatás volt, és a konkurencia úgy, ahogy (pl. a Bandicam 20 FPS mellett sem), de fel tudott venni OpenGL-t, vagy Windows asztalt. A ShadowPlay mostantól asztali kártyáknál képes a teljes videókimenetet rögzíteni, ugyanolyan sebességgel, és nem létező erőforrás-veszteséggel, mint a DirectX-es játékokat.

És hogy még ugráljon is a versenytársak sírjain: egyedülálló módon ingyen van. De csak zöld kártyákhoz, ami magától értetődő, jól ismerjük már ezt a céget.

Szóval ha legalább GTX 650-es nVidia kártyád van, és szoktad a monitorod rögzíteni, ne fizess FPS beesésekért, használj inkább ShadowPlay-t! A GeForce Experience legfrissebb verziója hozza magával.

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.