Hirdetés

2021. január 26., kedd

Gyorskeresés

Segédmotorkerékpár? Ez komoly?

Miért a lehető legidiótább, legelavultabb járműkategóriába próbálják besorolni az e-rollereket? Véleménycikk!

[ ÚJ TESZT ]

Hirdetés

Európa más részein tud ez működni?!

Szerintem a jövőben is fenntartható közúti közlekedés egyik alapja, hogy a nép egy része legalább jó időben válassza, választhassa az egy- vagy kétszemélyes autózás helyett a motort – szerintem sorolnom sem kell az előnyöket annak, aki próbálta már: soha többé nincs dugó, kicsi a fogyasztás, ingyenes a parkolás, nem utolsó sorban pedig lelki feltöltődést is tud okozni munka előtt vagy után némi kétkerekű szárnyalás. Nyilván, aki fél tőle, vagy a következményeitől, ne üljön rá, de én azt gondolom, hogy valamiféle belépőt jogi szinten is kell adni azoknak, akik nyitottak a változásra, és szeretnének belecsöppenni ebbe a világba, mielőtt autós jogosítványuk mellé újabb rubrikáért áldoznak fel pénzt és időt az életükből.

Optimális időjárás, belátható szabályzások: nem véletlenül néz ki így egy mediterrán motorpakoló, egyre kisebb SMKP-részaránnyal
Optimális időjárás, belátható szabályzások: nem véletlenül néz ki így egy mediterrán motorpakoló, egyre kisebb SMKP-részaránnyal [+]

Ám erre a célra nem az illegalitásba szorított SMKP-nak kéne szolgálnia. A mediterrán régióban van olyan európai állam, ahol autóra szóló jogosítvánnyal rendelkező sofőr kisebb-nagyobb megkötésekkel átülhet egy 125 köbcentis, rendszámmal és műszaki vizsgával rendelkező kétkerekűre, a rendszer pedig, láss csodát, működik. Csomó nyugati ország ismerte fel, hogy jobb lesz a végeredmény, ha köbcenti-lehetőségben elindulnak a múltból a jelen felé, hogy a forgalom, az egyéb és a környezeti terhelésszempontjából jót tegyenek, és persze nyomon követhetőbbé tegyék a saját motorparkjukat.

Az ikonikus 50-es Vespa - ma már inkább 125-ös 300-as motorokkal adnak el ezekből újat, nem véletlenül
Az ikonikus 50-es Vespa - Ma már inkább 125-ös 300-as motorokkal adnak el ezekből újat, nem véletlenül [+]

Ettől van a mi országunk borzasztóan messze. Mára abszolút alibi-döntésnek tűnik, hogy sajtónyomásra annak idején bevezették a B125-öt, személyes tapasztalataim alapján a tanulók jellemzően sem anyagilag, sem pedig edukációs szempontból nem járnak jobban a különbözeti 125-ös vizsgával, mintha nulláról kezdenék a motoros életüket, különbséget csupán az tesz, hogy a motoros leadózott bevételként tekinthet jogosítványára szánt forintjai jövőjére, vagy egy részét vizsgabiztosi zsebpénznek szánja-e inkább.

Tényleg ezeket a minikerekű gyöszöket akarjuk segédmotornak hívni? Egy közepes magyar kátyúban mindenestül elfér
Tényleg ezeket a minikerekű gyöszöket akarjuk segédmotornak hívni? Egy közepes magyar kátyúban mindenestül elfér [+]

És igen, egy szót sem beszéltünk még az elektromos rollerekről. Hiányzott bárkinek a kontextusból? Ha nem, az valószínűleg azt is jelenti, hogy borzasztóan más téma a motoros SMKP és a gyaloglást kiegészítő roller. Magyar útminőséggel és közlekedési morállal őszintén reméltem volna, hogy senki nem gondolja komolyan, hogy afféle motoros kategóriába sorolunk egyszerű, 8 col körüli bruttó kerékméretű (aminél a tengelyig érő kátyú még jó eséllyel egy kisebb fajta, ha a budapesti utakat vesszük alapul) elektromos rollereket. De így lett. Senkit nem zavar, hogy teljesen más felhasználásra, teljesen más jellegű utakra lettek kitalálva, és teljesen más az alapstruktúrájuk is.

Az elektromos rollereket lehet és kell is szabályozni, de a 21. századhoz méltó módon
Az elektromos rollereket lehet és kell is szabályozni, de a 21. századhoz méltó módon [+]

Van baj a bunkó, deviáns rolleresekkel, van baj a Lime-mal, van baj a szabályozatlansággal, de rossz hírem van az illetékeseknek: erre nem lesz megoldás addig, amíg valaki nem rak össze egy épkézláb szabályozást, rengeteg munkaórával. A kitiltás nem működik, az eszközök olcsók és csőstül jönnek, a felhasználók pedig anyagi és kényelmi szempontból is át fognak térni rájuk. Ennyire átgondolatlan nyilatkozatot egy miniszterelnök-helyettesnek szerintem nem szabad tennie, viszont a legszomorúbb, hogy mennyire visszhang nélkül tudott maradni ez az egész butaság. Szerintetek hogyan kéne definiálni, hány részre kéne bontani az új mikromobilitási eszközöket, illetve van ma bármi értelme a segédmotornak, mint 50 köbcentis ÉS 40 km/h-s kategóriának?

Azóta történt

  • 15 év egy Suzuki Swifttel

    Avagy hogyan tölti a családi autónk a napjait? 1 köbméter kőzetgyapot + 3 személy? Nem probléma!

Előzmények

  • Elektromos kínai nagymotor

    Kipróbáltam az Evoke Urban Classicot, közvetlenül egy 100 lóerős V4-es Hondáról átülve. Kell ez nekem?

  • Gogoro bemutató

    Éles körülmények között teszteltük a 2011-ben alapított tajvani elektromos robogó gyártó egyik termékét.

Hirdetés

Copyright © 2000-2021 PROHARDVER Informatikai Kft.