Hirdetés

2019. november 23., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Remnant: From The Ashes

A Darksiders játékokról ismert Gunfire Games szerelemgyereke a nyár, vagy talán az idei év legnagyobb meglepetése.

[ ÚJ TESZT ]

Hirdetés

Karakterfejlesztés, Trait-ek, COOP és Összegzés

Előrehaladásunk során nem csak a fegyvereink és páncéljaink fejleszthetőek, karakterünk tapasztalati pontokat szerez itt is, mint sok más egyéb játékban, de nincsenek képességfák és hasonló RPG elemek. Szintlépéskor és ha találunk a pályán kékkel jelzett Tome Of Knowledge könyvet, kapunk egy Trait pontot, amit különféle passzív képességekre oszthatunk el.
Kezdetben kevés ilyen képességünk van, a kezdőfelszerelésünktől függően kapunk egyet és mellé az Életerő (Vigor) és az Állóképesség (Endurance) mennyiségéért felelőset. Továbbiakért el kell érnünk bizonyos teljesítményeket (pl. halj meg 10-szer a társaid keze által), teljesítenünk kell bizonyos mellékküldetéseket és van, amit Boss legyőzéséért kapunk.
Minden frissen szerzett Trait 1-es szintről indul és maximálisan 20-as szintig lehet felfejleszteni, összesen több mint 30 darab van belőlük, így ha mindet ki akarod maxolni, akkor több mint 600 Trait pontot kell begyűjtened. Nekem közel 100 óra ment bele a játékba, mire meg lett a Platina trófea és 335-ös Trait szinten jártam, ekkor még "csak", de én nem vagyok veterán és csak átlagosak a játékos képességeim.


Nem teljes Trait lista

A kampány végére érve kapunk egy tárgyat, illetve vásárolhatunk később Ward13-ban is, amivel újra eloszthatóvá válnak a Trait pontjaink, azok a pontok is, amiket a képességek feloldásával együtt kaptunk, így lehetőségünk lesz 0-ra állítani azokat, amiket nem tartunk fontosnak és áttenni arra, amit viszont igen. Ha nagyobb kihívásra vágyunk, akkor Ward13-ban a fő World Stone-nál lehetőségünk van a nehézséget feljebb állítani, de ebben ez esetben az egész kampányt újra kell pörgettetni és kezdhetjük a legelejétől, viszont az addig megszerzett felszereléseink nem vesznek oda.


Ward13, World Stone

Online indíthatunk publikus és csak barátok számára elérhető játékot, maximum 3 fős kooperációra van lehetőségünk, a nyersanyagokat és a felszerelési tárgyakat mindenki megkapja függetlenül attól, hogy ki talált rá, vagy kinek a világában játszunk. A különféle quest itemek kilépés után viszont eltűnnek, amennyiben nem használtuk fel őket abban a játékban, amiben szereztük. A lőszerek sem osztódnak meg, így érdemes egymásra odafigyelni, ez publikus játék esetén okozhat fejfájást, ha van egy túlbuzgó a csapatban, aki mindent felszed ész nélkül a többiek elől és megjegyzem, egyes esetekben, ha nincs megfelelő kommunikáció, akkor máshol is érhet kellemetlen meglepetés.
A trófeákat is csak az kapja meg 1-1 Bossért, aki az adott világot indította, ez mondjuk nem túl fair szerintem, de az értük járó többi jutalmat megkapja mindenki, akinek nem volt már meg korábban. Aktívan becsatlakozni a játékba csak akkor tudunk, ha az életben lévő összes játékos megfogja a kristályt, gyorsutazni, vagy feltöltődni is csak ilyen módon lehet.


Rhomantikus égbolt

Összegzés:

A Remnant: From The Ashes nem való mindenkinek, kis kitartást igényel, de ha elkap a játékmenet, akkor nem ereszt könnyen. A random generált pályákkal, Event-ekkel, Dungeon-ökkel, Boss-okkal és a helyenként döntés elé állítással az újrajátszhatósági faktor nagy és az egészhez egy kifejezetten érdekes, változatos és atmoszferikus látvány társul még akkor is, ha helyenként lehetne szebb, jobban optimalizált is.
A hangok rendben vannak, néha megadják az alapot a hangulathoz és az a pár zenei betét is kifejezetten kellemes, egyáltalán nem tolakodóak a dallamok. A gunfight meg egyszerűen zseniális, a coop tökéletesen működik, lehetne ugyan egy kicsit okosabb a "szerverkereső". Olyan bugokkal nem találkoztam, amik megakasztották volna a játékmenetet, de akad 1-2 kisebb.
Az eleve nyomott piaci ár ($40) mellett nem kapunk mikrotranzakciót az arcunkba és a következő két frissítés (Adventure Mode és a Leto's Lab Dungeon) is ingyenes, igaz, csak digitálisan forgalmazzák a játékot. Ez a játék az idei év egyik legjobbja még akkor is, ha nem egy AAA játékról beszélünk, egy igazi "szerelemgyerek", ami nem talál fel semmi újat és nem ígéri le a csillagokat is az égről, viszont amit tud, azt szinte végletekig csiszoltan tudja és érezni rajta a törődést, hogy a fejlesztők valami olyat akartak alkotni, amivel ők maguk is szívesen töltenek el minél több időt.
Mindenkinek nyugodt szívvel tudom ajánlani, aki nem ijed meg egy kis kihívástól és pár apróbb bosszantó dolgon túl tud lépni, mert ha beszippant a játék, akkor azt akár hetekig is képes megtenni.

Pro:
- Remek gunplay
- Tökéletesen működő mechanikák
- A random generált világ sokszor újrajátszható
- Változatos Bossok
- COOP-ban is kiváló
- Nincsenek mikrotranzakciók, csapott ár

Kontra:
- A sztori kicsit karcsú
- Néhol optimalizálatlan
- A Bossok segítői frusztrálóak lehetnek


Le a kalappal

Pontszám: 88

A játékkal Playstation 4 Pro konzolon játszottam, de megjelent PC-re és Xbox One-ra is 2019.08.20.-án.

Hirdetés

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.