H​irdet​és​

2017. december 11., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Pixel Gun 3D

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Minecraft stílusú többjátékos FPS a zsebedben: bár nem forradalmi, de mégis viszonylag új ötlet.

[ ÚJ TESZT ]

Manapság rengeteg játék épül zombik elleni túlélésre vagy a Minecraft egyes elemeire, vegyük példának a DayZ és a Rust hatalmas sikerét. Ha alapnak tekintünk egy zombie survival Minecraftot, ami nem csak annyi, hogy 200 méterenként jön 1 zombi, hanem körökre osztott túlélés, és megtoldjuk a GunPak moddal, abból csak jó jöhet ki, ugye? Ez lenne a Pixel Gun 3D.

Singleplayer
A játék kétféle egyjátékos móddal rendelkezik, egy Kampánnyal és egy Túléléssel. A Campaign egy rövid történetet mesél el, mégpedig, hogy mi történt a pixelvilágban, és hogyan kerültek elő a zombik. Azaz csak mesélné, ugyanis nincs kész, bár fő-főnök van.

Hamarosan újabb szintek érkeznek frissítésként. A most elérhető két világ összesen 15 szintet vonultat fel, az első, a "Pixelated World" egy városban és környékén játszódik, utána pedig elutazhatunk a Minecraft világába, a "Block World"-be, majd megjárhatjuk a poklot is. Már-már a Borderlands szintjén utalgat mindenféle filmre és játékra, ahogy ott van Mad Mel és Underdome, itt van Slender Man erdője.

A Survival elég egyszerű recept: beugrasz az arénába, mész, oszt' lősz, és egy ideig talpon maradsz. Itt esik a legtöbb pénz és tapasztalat, viszont 10 perc után olyan kemény ellenségek jönnek, amik a Campaign módnak még a legvégén sem. Szerencsére adagolja az egyre erősebb pisztolyokat és puskákat, de kis idővel a szörnyek páncélja mellett eltörpül az erejük. Bár a körbe-körbe rohangálással könnyen ki lehet minden mobot játszani, ugyanis egy viszonylag hosszú időnek kell eltelnie, hogy közelharcban megüssenek. Vagyis addig lehet bírni, amíg körül nem vesznek, mert az ötödik hullám után már nem nehezednek semmit.

Multiplayer
Milyen jó is az, amikor egy mobil FPS-be többjátékos módot pakolnak. A lehetetlen irányítás (később kifejtem) miatt közel nem lesz annyira akciódús, mint PC-n, vagy még annyira sem, mint egy konzolon. Sokat javítana egy gamepad-támogatás, de a készítők irányításhoz való hozzáállását ismerve (szintén később kifejtem) ez nem mostanában fog megtörténni.

Láttunk már jó mobilos multis shootert, mégpedig a Modern Combat szériát, amit lehetett is irányítani. Eme játék erőssége a változatosságban rejlik. A szóló és csoportos haláljátszmától a zászlófoglaláson át az Éhezők Viadaláig (máshogy hívják, de a pálya is a filmből van, így tagadni nem lehet) van itt minden, mi szem-szájnak ingere.

A haláljátszma szabályait könnyű megtanulni: ölsz, vagy megölnek. Célod: ölések - halálok = célpontszám. Az első, aki teljesíti a feltételt, győz. Csapatosan már bonyolódnak a dolgok, ott bekerülhet néhány zászló is a játékba. Mint minden ingyenes többjátékos lövöldét, ezt is a tizenpáréves kisgyerekek vették uralmuk alá, ebből adódik, hogy ha egy bénább csapattal kerülsz szembe, az bizony lekempeli a zászlóját, így nagyon meg kell szenvedni, hogy ne döntetlen legyen. Rendszerint csapatmunka sincs, csak, ha viszed a barátokat is, üdv a multik világában.

A last-man-standing mód, a.k.a Deadly Games pedig nagyon adrenalinpumpáló meneteket képes összehozni. Mind közül ez tud a legnagyobb poén lenni, és néha elég magas pulzust is képes generálni. Sokkal nehezebb nyerni, mint egyszerű Deathmatch-en, a spawnrendszer hibái miatt az is könnyen megeshet, hogy a hátad mögé dob le valakit, ez bizony instant sok perces várakozás a következő körig.

No, de itt is megjelenik az a tizenéves fajta, aki nem igazán szeret tisztesen játszani. Hétköznapi értelemben vett csíterek szerencsére nincsenek nagyon mobilon (bár Modern Combattal eltöltött heteim alatt még masskillt is láttam), de azért a mindenki mindenki ellen módban ne bandázzunk már. A legviccesebb az, hogy ezt ott beszélik meg a cseten.

Nem túlzok, az összes meccsemen ez volt. A Futótűz társadalomépítő mondanivalójának célja rosszul sült el ez esetben. Van egy szinteződési rendszerünk, ami igazából nem jó semmire. Nem oldunk fel semmit, nem származik belőle előnyünk, csak kapunk elhanyagolható mennyiségű érmét szintlépéskor.

A többjátékos módban alkalmanként megjelenik egy nagyon durva bug, mint az a lenti videón is látszik. Néhány játékos a szerveren újra kap lőszert éledéskor, a többi pedig érje be azzal, amivel indul és amit talál. Elárulom, az utóbbi lesz a kisebb mennyiség, és az indulóadag sem tart soká.

Skinezzük ki Steve-et
Ha már a grafika a Minecraftra ütött, nem maradhatott ki a karakter festegetése sem. Rengeteg gyári skin érhető el, 25 pénzecskéért pedig szuperhősöket és más játékok karaktereit oldhatjuk fel (Gordon is van, mondjam még?), 75 könnyen megszerezhető aranytallérért pedig elérhetővé válik az egyéni karakterdizájn, amiből annyit tárolunk, amennyit akarunk.

Az egész rendszer viszont megtévesztő és logikátlan: a főmenüből a profilunkhoz navigálva cserélhetjük le a stílusunkat, de akkor mi is az a Skins Maker gomb a nyitóképernyőn? Hát ugyanez, csak más skinekkel, amiket fel lehet tölteni Minecrafthoz. Ráadásul csak az ott szerkesztett kinézetekkel lehet ezt megcsinálni, de onnan legalább lehet a profilba küldeni. Fordítva nem.

Tovább pimpelhetjük karakterünket a limitált kalap-és cipőkollekcióból, és választhatunk köpenyt is. Utóbbi esetében elérhetővé válik a már említett textúraszerkesztő, de ez esetben csak négyzet alakú lehet a köpeny.

Mindjárt eldurranok.
Mindjárt eldurranok.

Fegyverraktár
A mai általánosan elfogadott FPS dizájnterv része, hogy pakoljunk bele annyi fegyvert, amennyit lehet. Ennek az elvnek a Pixel Gun 3D is eleget tesz, kedvünkre választhatunk 5 kategóriában, és minden fegyvernek 2 fejlesztése is van (ezek majdnem teljesen átalakítják), kivételt képeznek a történetért járó (általában ideiglenes) jutalmak.

A felszerelésünk egy elsődleges fegyverből, egy tartalékból, egy közelharci tárgyból, egy speciális eszközből, és egy prémium csodából áll. Az elsődleges fegyver lehet shotgun, gépfegyver, vagy egy minigun, azaz az Automata Békecsináló M1. A tartalékok pisztolyok, amik keveset tudnak tüzelni, lassan, de ha találnak, akkor majdnem halálosak.

Ezek után következnek a viccesebb darabok. Közelharcra bármit cipelhetünk, és ezek rendszerint nagyon is erősek. Gyakori az a multis játékosfajta, aki a karácsonyfájával vág agyon mindenkit, és elegendő esélye is van rá, ugyanis 3 találat elég egy jól kiválasztott tárggyal. Speciálisnak minősül az, ami máshova nem fért be. Ide tartozik az íj (Bow-only Deadly Games, valaki?), a Dead Space-ből ismert Ripper (a skinnel együtt teljes az Isaac-hangulat), a lángszóró, a villámszóró, és valamiért a mesterlövész-puska is.

Amiket még ide sem tudtak begyömöszölni, azokból hozták létre a legjobb és legváltozatosabb prémium kategóriát. Lézerkard, varázspálca, Gravity Gun, gránátvető, rakétavető, és lézerpisztoly is van. Rendszerint valami megnevettető és/vagy túlzó neve van mindennek, pl. Powerful Gift (Erőteljes Ajándék), ez a kispisztolyok legjobbika, és egy fél karácsonyfa áll ki a torkolata alatt.

Irányítás
Mobilon mindig is problémás volt az FPS játékok irányítása, még a feature phone-korszakban is, amikor csak vízszintesen lehetett nézelődni. Léteznek jó megoldások, de a többség szerint máig nincs semmi olyan módszer, ami felérne az egér-billentyűzet párossal. Olyan jó valóban nincs, de kísérletezni lehet.

A virtuális ablak nevű megoldás (forgatod a telefont, és a karakter is arra mozog, mint az Oculus Riftnél) az egéréhez közelítő sebességet és pontosságot hozhat jópár óra gyakorlás után, de elterjedtebb a swipe-olós módszer, a kijelző egyik oldala a mozgás, a másik a célzás. Meg lehet ezt jól is oldani, lásd Dead Trigger, de lehet rosszul is, mint ahogy a Pixel Gun 3D örömmel be is mutatja nekünk.

Amíg máshol vagy hatalmas, vagy pedig kötetlen mozgatókart kapunk, itt az kicsi, fix, és kellemetlen helyen van. Az összes gomb szintén fix, pedig ezeket jobb lenne áthelyezni. Főleg úgy, hogy ez a játék balkezesekre lett szabva, és még csak jobbkezesmód-kapcsoló sincs, ami alapvető kötelessége lenne egy mobilos lövöldének.

Szóval, ha balkezes vagy, és az aprócska félcentis gombokra esküszöl (nem, a képernyő méretével nem skálázódik, mindig ugyanannyi pixelt foglal el, így egy Galaxy S5-ön már a helyzet enyhén reménytelen), továbbá szereted folyamatosan 180 fokban behajlítva tartani a hüvelykujjaid, ez a te játékod. Az efféle kontroll különösen akkor rossz, ha többjátékos harcra kerül sor, ahol mindenki minden irányba véletlenszerűen fut és ugrál.

Verdikt
Szép (értsd: a 8-bites textúrákat és blokkokat leszámítva, mert az koncepció volt, az effektek brutálisan jók, kevés az ilyen mobilon), jól el lehet vele tölteni az időt, bár nem forradalmi, de mégis viszonylag új ötlet, csak az irányítás lenne személyre szabható.

Amilyen kevés hibája van, akkora azok hatása, de ennek ellenére szerethető a csomag, és nem tántorít el attól sem, hogy az érdeklődőket figyelemre buzdítsam. Ingyen elérhető iOS-re, Windows Phone-ra (1 GB RAM-tól), és Androidra is.

H​ird​et​és

Azóta történt

Hi​r​detés​

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.