Hirdetés

2020. július 14., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

New World

  • (f)
  • (p)
Írta: |

A New World az Amazon stúdiójának első többjátékos túlélő szerepjátéka (Survival MMO RPG), de nem az utolsó.

[ ÚJ TESZT ]

Az előzetes információk szerint az Amazon stúdióban már készítik a feltehetően ingyenes Gyűrűk Ura többjátékos szerepjátékát (MMO RPG) is, de most ne kanyarodjunk el ennyire… A New World a [Steamen] és az [Amazonon] 40 és 50 euróért vásárolható meg. Hogy lesz-e benne mikrotranzakció, még nem tudni, de az információim szerint a jelenleg is futó alfában ennek még se híre, se hamva, de nem kizárt, hogy egyedi kinézetet tudunk majd valós pénzért is vásárolni a megjelenés után.

A New World egy fantasy MMO, amely kissé hajaz a feudális korszakra és nem csak a páncélok és fegyverek tekintetében. Sajnos még most is nagy a titkolózás (NDA) a játék körül, és a játék fejlesztői apránként csöpögtetik az információt, nagyon keveset tudunk a játék végkifejletét (endgame) illetően. Nem csak a magam részéről, hanem más elővásárlók (pre-order) és érdeklődők részéről hallottam rossz visszajelzéseket a kommunikációért és marketing részéért felelős részlegre. Bár mostanában mintha kezdenének felélénkülni... A Twitteren és Facebook közösségi oldalakon most lehet nyerni esetenként tíz-tíz kulcsot az alfába, de a bétához való garantált hozzáféréshez elővásárlás szükséges.

Hirdetés

Elöljáróban annyit, hogy a New World egy főként PVP alapú játék, de a visszhangok miatt a PVE részén is sokat gyúrtak. Én a Warhammer online, Guild Wars 2, Elder Scrolls online játékokhoz tudnám hasonlítani a PVP részét, mivel a játékban erős hangsúlyt kap a városok ostroma, illetve védelme is. A három frakció küzd (Marauders, Syndicate, Covenant) a területi elsőbbségért (buffokért, nyersanyagokért, tárgyakért) egymás ellen.

A játékban egyébként nincsenek hagyományos karakterosztályok. A játék során, ahogy tapasztalatokat szerzünk, különböző képességpontokat kapunk, amiket szabadon szétoszthatunk. Ezért könnyebb lehet a fejlesztőknek megtartani a karakterek közötti egyensúlyt. A játékban nincsenek hagyományos értelemben vett gyógyítók (healer) vagy ügyességi harcos (dps) kasztok. Amik nagyon hatnak a karaktereink képességeire, az a páncél és a fegyvernem. Ha valaki például teljes nehézpáncélt visel, sokkal lassabb lesz a harcban, de ha ötvözi egy mágikus kesztyűvel, képes lesz varázsolni, gyógyítani is.

A New Worldben a szintek előrehaladásával egyre jobban érthetünk egy adott fegyvertípushoz, mesterévé válhatunk, és gyárthatunk, kereskedhetünk is vele. Természetesen több fegyvert is használhatunk egyszerre, amiket kombinálva győztesen jöhetünk ki a harcból, amit például a Black Desert, a Dark Souls és hasonló játékok rendszeréhez tudnám hasonlítani.

A New World világa Aeternumban zajlik, egy természetfeletti szigeten, amely egy sötét hatalom otthona. Ez a sötét erő az, ami miatt nem tudunk végleg meghalni és fel tudunk támadni. A 17. századi és még korábbi felfedezők hajótörést szenvedtek a sziget közelében, ahol is partra szállva megtapasztalhatták e sötét erők hatalmát, ami átsző mindent. A felfedezők a szigeten nem csak vadállatokkal, hanem természetfeletti teremtményekkel is találkozhatnak. Ezek a természetfeletti lények az előző felfedezők holttesteiből feltámadt élőholt lények, amik mindhárom frakció ellenségei. Vadászni, gyűjtögetni kell, hogy életben maradhassunk vagy jobb kondícióba kerüljünk. Vizet kell gyűjtenünk, gyümölcsösöket fosztani és háziállatokat tartani.

Mivel a játék terület alapú, ezért mindig lesz, aki a várat vagy erődöt vezeti, kormányozza, más játékokban ezeket céhek irányítják – itt hívjuk inkább társaságoknak, akik közös erővel átvehetik más tartományok felett az uralkodást. Ezeken az elfoglalt területeken kisebb állást, erődöt, majd az erődből várost lehet csinálni, ahol adót szedhetünk, és a befolyt összegből még tovább fejleszthetjük a városunkat. Saját házat is vehetünk a városban, de adót kell fizetnünk, és ki kell vennünk a háborúból a részünk. A házak nem csak berendezhetők lesznek, hanem komoly szereppel bírnak a városok életében. A városokat nem csak az ellenséges frakciók, hanem az élőholtak inváziója is fenyegeti. Minél jobb a város társadalmi, politikai és anyagi helyzete, annál jobban védekezhet egy-egy ilyen invázió ellen. Minél erősebb a város, annál erősebb invázióra számíthatunk.

A frakciók közti háborúk során 50 főnyi hadsereggel szállhatunk harcba, ha akarunk, ugyanis az ellenséges erődöt ki kell hívnunk egy csatára, megakadályozván, hogy harmadik fél beleszólhasson. A háborúk alatt a támadók és védők pontokat szerezhetnek, amiket felhasználhatnak a városuk építéséhez és az invázió elleni védekezésre. A háború alatt el kell jutni az erőd vagy vár faláig, és betörni azt, csakhogy az ellenség is használhat különböző ostromgépet vagy ágyút, forró olajat.

A társaságok tekintetében akár állhat egy vagy két főből is, hiszen a frakción belül mindenki azért küzd, hogy a város ne szenvedjen kárt az inváziók, ostromok során. Frakcióválasztás a 10. szinten történik egy küldetéssorozat során, melyből megtudhatjuk, melyik frakció is áll hozzánk a legközelebb. Noha nincsenek kasztok, a frakcióknak vannak különlegességeik. Mindhárom frakció egymástól eltérő felszerelést, jutalmat kap.

Az inváziókban is csak 50 játékos vehet részt, amelyből a terület kormányzója választ ki 10 főt. Egy inváziós hullám (event) 8 egyre erősödő ciklusból áll majd, de ez a játékosok számára csak az 50. szinttől lesz elérhető. A szervereken a tervezettek szerint 1000 játékos foglalhat helyet egyszerre.

Röviden ennyit a játékról, de ha további érdekességekre vágysz, akkor látogass el az [Amazon] weboldalára, és ha a játék felkeltette a figyelmed, és szeretnél a magyar [Facebook] közösséghez tartozni, akkor ne habozz! A játék tervezett megjelenése májusban lett volna, de a korona természetesen itt is közbeszólt, így a béta júliusban, a megjelenés augusztusban esedékes.

Köszönöm a figyelmet!

Hirdetés

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.