Teszt #3: Bard's Tale IV
A Bard's Tale IV az egyik első független játék, amely az Unreal Engine 4-gyel készült, és bár többnyire jól néz ki, azt is jól demonstrálja, hogy a készítői nem kötöttek igazán mély ismeretséget a motorral, és ezért a gépigénye jelentősen magasabb, mint amit a látvány indokolna. A fentiek egyik mellékhatása, hogy a CPU-s beállításokban nem csökkentettem a felbontást 1280x720-ra, mert úgy kb. feleződött az FPS.
A GPU-s beállításokban a múltkori teszttől eltérően nem az Ultra presetet használtam, hanem a High-t, és a mindenféle postprocess effekteket kikapcsoltam. Ezt futotta a játék:
A tuningolt 1200 szinte brutális mértékben húz el alapórajeles önmagától, az 1600AF teljesítménye pedig még jobb, bár nem sokkal. Az első konfiguráción kívül mindegyik esetben szép folyékony a játék (emlékeztető: FreeSync-es a monitor).
Lássuk a CPU-s beállításokat:
Itt sokkal egyértelműbb a szituáció CPU-limitált volta, az 1600AF alaposan elhúz a négymagostól, különösen a minimumok terén - magas memória-órajel mellett 22-27% az előnye. Gyorsabb VGA mellett ennek a játéknak igencsak jót tesz a sok mag.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!