2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Ryzen 3 1200 vs. Ryzen 5 1600AF

Úgy tűnik, a játékok világában a négymagos CPU-k korszaka lassan a végéhez közeledik. De mennyire?

[ ÚJ TESZT ]

Teszt #3: Bard's Tale IV

A Bard's Tale IV az egyik első független játék, amely az Unreal Engine 4-gyel készült, és bár többnyire jól néz ki, azt is jól demonstrálja, hogy a készítői nem kötöttek igazán mély ismeretséget a motorral, és ezért a gépigénye jelentősen magasabb, mint amit a látvány indokolna. A fentiek egyik mellékhatása, hogy a CPU-s beállításokban nem csökkentettem a felbontást 1280x720-ra, mert úgy kb. feleződött az FPS.

A GPU-s beállításokban a múltkori teszttől eltérően nem az Ultra presetet használtam, hanem a High-t, és a mindenféle postprocess effekteket kikapcsoltam. Ezt futotta a játék:

A tuningolt 1200 szinte brutális mértékben húz el alapórajeles önmagától, az 1600AF teljesítménye pedig még jobb, bár nem sokkal. Az első konfiguráción kívül mindegyik esetben szép folyékony a játék (emlékeztető: FreeSync-es a monitor).

Lássuk a CPU-s beállításokat:

Itt sokkal egyértelműbb a szituáció CPU-limitált volta, az 1600AF alaposan elhúz a négymagostól, különösen a minimumok terén - magas memória-órajel mellett 22-27% az előnye. Gyorsabb VGA mellett ennek a játéknak igencsak jót tesz a sok mag.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Ryzen 3 1200 VS RX 570

    A Ryzen 3 1200 (vagy a hasonló i3-ak) nem elegendő egy RX 570 szintű VGA kihajtásához. Vagy mégis?

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.