Verdikt
Az indulást követően be kellett látnunk, hogy a termék megbukott mint platform. A gyenge értékesítés adta magát, mivel a konkurens játékgépekhez képest drágább volt, és kisebb játékkínálattal is rendelkezett. Kétség kívül tudásban nem volt hiány, de mellette jó néhány olyan alapvető probléma volt, amik miatt nem állta meg a helyét mint játékgép. A memóriakártya csere, a kijelző, a fapados hardver és a nagyon hamar lemerülő akkumulátor okozták a legfőbb gondokat. A helyzetet tovább súlyosbította az egyik weboldalon megjelent hír, miszerint a megjelenés után néhány héttel sikeresen feltörték az N-Gage védelmét, emiatt a játékok más készülékeken is futtathatóvá váltak például a Siemens SX1-es telefonján.
MC Loran rappel az "N-gage Tour" egyik helyszínén.
2003. 09. 27. - Montpellier, Franciaország
Hirdetés
A finn cég nem hagyta annyiban a dolgot, felismerte hogy van mit javítani a készüléken, ez pedig látszott is a QD-n. A számos változtatás csupa jót hozott magával, sikerült néhány főbb problémán javítani és mellé kaptunk pár újítást is. Érdekes, hogy a fogyasztók többsége nem is tudott az új változatról, ami azt mutatja, hogy reklám tekintetében valahol félresiklott a dolog. Játék fronton már volt jó pár darab a kínálatban, a Pathway to Glory pedig az első Nokia játék ami igazán sikeres lett, de ez már természetesen sokat nem változtatott a helyzeten. Amikor az N-Gage már majdnem feledésbe merült, akkor találták ki, hogy szolgáltatásként viszik tovább a bejáratott nevet, a többit pedig már ismerjük.
Az N-Gage talán mondhatjuk így, megelőzte a korát. Akkoriban a Nokia meglépte azt, amire csak ők voltak képesek, a technológia viszont nem tartott ott, hogy egy ilyen hibrid játékos-féle érvényesülni tudjon a konkurenciával szemben.
Ötletes reklámokkal rukkoltak elő a Nokiánál
Mindezek ellenére egy kicsi, de masszív közösség verbuválódott a termék köré, ez pedig egyértelműen annak a felejthetetlen érzésnek az eredménye, amit kaptunk a készüléktől a hétköznapokban. Az idei Veletechen is láthattunk két példányt a retro telefonok között, külön öröm volt hogy az egyiket a kezünkbe is vehettük.
Természetesen ezt a lehetőséget én is kihasználtam, a meglepetés akkor történt, amikor leraktam a telefont, ugyanis nem telt el 3 másodperc és valaki fejvesztve odarohant a következő mondattal: Fú nekem is ilyenem volt, nagyon imádtam! Aztán elkezdtünk beszélgetni, majd ott hagytuk a telefont amit megállás nélkül rohamoztak a látogatók.
Kell ez nekünk?
Rohanó világban élünk ezt mindenki tudja, a napi rutin közben nem a játék áll teendőink prioritásának középpontjában, ezért csak akkor játszunk, amikor ténylegesen van szabadidőnk és ez főleg utazás közben fordult elő az én esetemben.
Sajnos az élményből ront az, ha dobál a busz, de volt MP3 funkció, ami mindenért kárpótolt. Van számítógép is, ami nagyobb teljesítménnyel bír és komolyabb játékok futtatása meg sem kottyan neki, akkor miért szórakozzak egy sokkal kisebb és élményben szegényebb eszközön? Igaz, a CRT monitort nem tudom a hónom alatt cipelni gépestül, de napi fél óra játékért se fizetek egy eszközért 90 ezret, amihez játék is alig van. Az, hogy néha otthon játszottam a készüléken csak azért volt mert szerettem volna befejezni egy már megkezdett küldetést, vagy elérni egy bizonyos célt amit a zötykölődő út során nem tudtam megcsinálni. Ráadásul nem minden játék volt jó, a többi pedig 1-2 hét alatt kijátszható szépen lassan és ezután valahogy elveszti értelmét az egész szerintem. Oké, mondhatjuk, hogy ott a multiplayer... ami tök jó dolog, de csak akkor, ha a baráti körödben valaki birtokol egy ilyen telefont. Számomra egy idő után elveszett a játékos oldal a telefonból, ennek ellenére azért nagyon is imádtam.
Ha nem magamból indulok ki ebben az esetben, akkor bizony egészen más a helyzet. Többen vannak azok, akik nem szeretnék egy játék kedvéért beindítani az otthoni monstrumukat, és a távollétük során több a szabadidejük, azoknak sokkal előnyösebb elővenni a zsebükben rejtőző kompakt eszközüket, ami állandóan készenlétben van és képes kielégíteni játékigényüket. Ehhez viszont felesleges egy drága játékgép, mert aki megelégszik egy telefon nyújtotta élménnyel, annak sok esetben elég egy kisebb játék is a Tomb Raider helyett, ergo ott tartunk hogy egy sima tapitelefon és Angry Birds páros megfelelő számára.
Nézzük meg a mai játékok többségét, olyanokat találunk közöttük, amik kisebb, könnyen elvégezhető célokat tartalmaznak, azonnal megszakíthatjuk vagy folytathatjuk, ha éppen ahhoz van kedvünk, mindezt mentés nélkül. A hardver lehetővé tehetné a komolyabb alkalmazások használatát, de ezek időt rabolnának tőlünk, ami a mostani rohanó életvitelünkkel nem férne össze.
Kube