2019. szeptember 22., vasárnap

Gyorskeresés

Moduláris cockpit építése PC-hez (1. rész)

Saját cockpit építésre adtam a fejem, ami egy soha véget nem érő folyamat...

[ ÚJ TESZT ]

Váltók, kézifék

Készítettem egy mechanikus szekvenciális váltót és egy kéziféket, de nem igazán hozták az elvártakat. A váltó és a kézifék is ugyanolyan fémdobozba kerültek, és mivel a pozíciójuk adott volt így útban voltak a G27 H váltójának…

A szekvenciális váltó egyébként érzetre hibátlanul működött, élmény volt vele ralizni. A kézifék legnagyobb hibája a rugós megoldás miatt akkor jelentkezett, amikor elengedtem a kéziféket. Konkrétan akkorát csattant, mintha felborítottam volna egy vasszekrényt. Továbbá, először csak egy kapcsoló volt rákötve, szóval nem úgy működött, mint egy kézifék, mivel csak két állása volt: vagy be volt húzva teljesen vagy sehogy. Ezt később egy potméteres-csuklópontos megoldással analóggá alakítottam, de a csattanás megmaradt. Másik megoldás kellett helyettük.

Hirdetés

Saját építésű kézifékkel kapcsolatban nagyon sok leírás található a neten.
Akit érdekel a téma itt nézelődhet:

DIY Hydraulic handbrake

Némely játék már kezeli az analóg kézifékeket is. Ez annyiból jobb, hogy amennyire behúzod, annyira fog. Én a hidraulikus megoldás mellett tettem le a voksom, egyrészt mert életszerű, másrészt nem csattog, mint a rugós. Ebben az esetben ugyanúgy olaj van a tartályban, mint egy rendes versenyautóban, egy nyomásérzékelő szenzor méri az erőt, annyi különbséggel, hogy itt nincsenek fékmunkahengerek, és ezt ugye szimulálni kell valamivel. Legtöbb esetben gumipogácsákat nyomnak össze féktárcsa és féknyereg híján. Az analóg kéziféket illik kiegészíteni egy sima kapcsolóval is, hogy azokban a játékokban is használható legyen, amik nem kezelik az analóg megoldást.

A váltók tekintetében igyekeztem úgy megtervezni az elhelyezést, hogy rövid idő alatt cserélni lehessen, ha más stílusú játékokkal játszom.

GT esetében a váltókarok a kormányon kaptak helyet, és a többi gombbal egyszerre egy kis Arduino Micro vezérli. A kormányt egy komplett játékvezérlőnek érzékeli a PC, és automatikusan fel is ismeri a legtöbb játékprogram. A pontos váltások miatt olyan mikrokapcsolóval szereltem, amit az egereknél is használnak, így bírni fogja a tartós igénybevételt is. (erről bővebben később)

Rali esetében a kormánytengely mellé van felcsavarozva a váltó, és pár csavarral gyorsan bontható. Ezt a váltót teljes mértékben én terveztem, a mechanizmus és a kinézet is replica. Neodímium mágnesek biztosítják a középállást és ugyanolyan mikrokapcsolókat kapott, mint a GT kormány váltói. 3D nyomtatóval és a CAD programmal elég sok időt eltöltöttem, mire a végleges verzió elkészült. Egyelőre meg vagyok vele elégedve, a váltások pontosak, hozza azt a szintet, mit elvártam tőle. Egyetlen hátránya a piacon kapható váltókkal szemben, hogy műanyag... Én biztosan nem töröm el, ha valamelyik ismerősnek még is sikerül, akkor is könnyen, olcsón reprodukálható.



Régebbi típusú autókhoz marad a G27 H-váltója, ami az ülés és a kézifék közt, fix helyen lesz rögzítve. Jelenleg a H-váltó és a kézifék közös konzolján dolgozom, rövidesen az is kész lesz.
A G27 váltója egyébként meg lett erősítve, mert gyárilag eléggé lötyögős, műanyag érzetű volt. Most szép határozottan, szorosan veszi a sebességeket. Kapott még egy alumínium váltógombot Kínából, így határozottan jobb vele váltani, mint a gyárival.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Hirdetés

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.