2019. szeptember 16., hétfő

Gyorskeresés

Moduláris cockpit építése PC-hez (1. rész)

Saját cockpit építésre adtam a fejem, ami egy soha véget nem érő folyamat...

[ ÚJ TESZT ]

Tervek és elvárások

Úgy gondoltam, ha már egy csomó pénzt és időt beleölök, akkor legyenek elvárásaim a munkámmal szemben. Valahogy kinézzen, ne legyen idegen, ha játékot váltok, praktikus legyen. Ezeket szem előtt tartva a következő szempontok alapján kezdtem el tervezni:

• a lehető legjobban másolja a valóságot
• a játékból minden kiolvasható adatot meg tudjon jeleníteni a műszerfalon
• moduláris legyen, hogy több játékhoz is passzoljon
• fizikai gombokra lehessen tenni a főbb funkciókat (nézet, segítségek, ablaktörlő, PIT, stb.)
• olcsó legyen (ha elkezded, nem lesz az)
• szállítható legyen

Először azt kellett eldöntenem, hogy milyen autós játékokkal szeretnék játszani. Számomra sosem az volt az első szempont, hogy minden áron az első legyek a versenyen, hanem inkább az, hogy a szimulátor nyújtotta illúzió a lehető legjobb legyen. Lehetne dönthető háttámlás, párnázott üléssel és gyári kormánnyal is versenyezni, kirakni minden információt a kijelzőre, de az nem ugyanaz, mint a valóságban. Mindenképp azt szerettem volna, hogy a beltér valamilyen szinten adja egy versenyautó belsejét. Az open wheelt (F1 és társai) alapból kizártam, mivel kilóg a sorból, a teljesen más ülés, kormány és pedál elhelyezés miatt.

Hirdetés

Maradt a WRC, GT1-4, WTCC, stb. Ezek körülbelül hasonlóak belülről, és az utóbbi időben egyébként is ezekkel játszottam többet. Név szerint: DiRT Rally 1-2, Project Cars 1-2, Assetto Corsa, Assetto Corsa Competizione. Ezek a játékok megfelelő géppel gyönyörűen néznek ki, és adják az otthon elvárt szimulátor élményt.

Második körben el kellett kezdeni adatot gyűjteni, rengeteg belső képet megnézni:
• Mi, hol, merre van? Váltó, kézifék, kormány, ülés pozíciók
• Műszerfal és megjelenített adatok
• Kapcsolók a kormányon, pillangóváltók
• Pedálok

Néhány referencia kép és videó:


VW Polo R WRC


Porsche 911 GT3 R


BMW M3 DTM

WRC 2014 Volkswagen Polo R WRC Cockpit (Sébastien Ogier)
WRC 2016 TECH SPECIAL-Hyundai i20 WRC Cockpit (Hayden Paddon)
WRC 2016 TECH SPECIAL-VW Polo R WRC Launch Control (Jari-Matti Latvala)
Milyen a szimulátor igazi autóversenyzőként?-Lamborghini Huracán GT3 belülről

Egy kis kitérő:

Sok olyan képet látni a neten, ahol egy komplett autó belterét építik be, és az elé raknak monitort vagy monitorokat. Értem ezalatt azt, hogy elmegy az emberke a bontóba, és kibelez például egy BMW-t, és abból épít cockpitet. Eredeti kormány, eredeti műszerfal (még az is megoldható, hogy a gyári műszerek működjenek a játékban). Ez egyrészt nagyon nagy helyet foglal, másrészt pont emiatt nem igazán szállítható… Továbbá nem elhanyagolható az a szempont sem, hogy nem túl életszerű, hogy egy utcai BMW ülésben ülsz, BMW kormányt fogsz, és Ralizol egy Skoda WRC-vel… Khm.

Ezen szempontokat nézve a következő álláspontra jutottam: legyen gyorscsatlakozóval cserélhető a kormány, legyen egy jobb oldali buttonbox az általános beállításokhoz, legyen egy műszerfal cserélhető középrésszel és egy egyszerűen cserélhető váltókar a Ralihoz.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.