Diagnosztika - Deep OBD
Itt az eredeti tervem az volt, hogy megvásárolom a Bimmerlink appot is (ez a Bimmercode párja), azonban közben teljesen véletlen szembejött egy érdekes és ingyenes app, ez pedig a Deep OBD amit egy Ulrich Holeschak nevű úriember fejleszt.
Maga az app ahogy már írtam egész sokat ígér (Theoretically all operations that are possible with ISTA-D, INPA or Tool32, could be also executed with this application
), nyílt forráskódú, 4.7-es értékelésű, és az AppBrain szerint 2015 óta elérhető a Google Playen, szóval olyan nagy baja nem lehet.
Gondoltam adok neki egy esélyt, főleg, hogy működik a Bimmercode-s OBD adapterrel, az app maga pedig ingyenes (és reklám mentes), szóval sok vesztenivalóm nem volt (ha nem működik, akkor jön a Bimmerlink).
Azonban meglepetésemre az app tökéletesen működik, nem csak a különböző modulok hibakódjait tudja olvasni, de rengeteg szerviz funkció is elérhető benne.
Amire figyeljünk, hogy első indításkor letölt egy kb. 2 GB-os adatbázist (erre figyelmeztet is), szóval még mielőtt kimennénk a kocsihoz, wifin töltsük le ezt.
Ami hátrány, hogy az app felülete egyáltalán nem felhasználóbarát (alapvetően látszik rajta, hogy autókhoz jobban értőknek készült) illetve kicsit fapados, erős angol tudás illetve hozzáértés szükséges, szóval ez már bőven nem az átlag felhasználó szintje. Számomra alapvetően hibakód olvasásra/törlésre kellett, ezt a tesztjeim alapján teljesíti, minden más már csak extra.
Természetesen itt is igaz (hatványozottan), hogy mindenki saját felelősségére használja az appot, én csak bemutatok pár lehetőséget a saját autómon keresztül.
Az első tesztem egyből hibakód kiolvasás volt. Tönkrement a TPMS szenzorom a kerékben, amit a kocsi jelzett is, és természetesen gumicsere szezon lévén, hetekre kaptam időpontot gumishoz.
De sebaj, ez pont jó alkalom arra hogy kiolvassuk a hibakód tárolót sőt, tulajdonképpen némileg "szerencsés" eset is, mert egyébként korábban profi műszerrel is át lett vizsgálva az autó és tudtam hogy amúgy hibakód mentes.
Összehasonlításképp a Torque appot használtam, ami csak a sima OBD2-t tudja, természetesen hibakód mentesnek jelezte a kocsit (függetlenül attól hogy a műszerfalon is világít a guminyomás hiba LED).
Ellenben a Deep OBD egyből jelezte, hogy a DSC modulban hiba van, a konkrét hiba mellett azt is megmondta hogy mikor jelentkezett a hiba idő és km szerint.
Ezek után már kíváncsi voltam a többi funkciójára is, és valóban látja a kocsi moduljait, ki tudja olvasni azok értékeit, és az Actuator névre hallgató funkcióval tesztelni is lehet őket:
Itt épp a szélvédőmosó pumpáját lehet kipróbálni, az Execute once gombra kattintva valóban spriccelni fog a szélvédő mosó.
Szúrópróbaszerűen kipróbáltam pár egyszerű és könnyen ellenőrizhető funkciót, és mindegyik működött.
Ezek egyébként meglehetősen hasznos funkciók, mert például az előző R50-es Minimnél nem kapcsolt a hűtőventilátor kisebb fokozata (típushiba) csak a nagyobb, és ezt menet közben nem annyira triviális észlelni (és akár hengerfejességhez is vezethet hosszabb távon).
Ellenben egy ehhez hasonló másik szoftverrel amikor végigteszteltük, akkor egyből kiesett a hiba (hibakód nem volt) és még azelőtt ki tudtam cseréltetni mielőtt komolyabb hibát okozott volna.
Hasonló funkció egyébként itt is elérhető:
Összességében azt gondolom, hogy amatőr/hobbi szinten ez már bőven több mint elég, szóval ennél részletesebben nem mentem bele az app működésébe.