2017. január 23., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Az élet rovat

Még mindig a csalásokról (UPDATED: + 2 pont)

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Nincs ideje foglalkozni az eladónak a javíttatással vagy arra kér, hogy borítékba tegyél pénzt?

[ ÚJ TESZT ]

Jópár alkalommal írtunk már a témában...
Újabb csalási trükk: klónozott megbízható felhasználó
Újabb csalási trükk: személyes pénzátvétel
Új, szervezett csalássorozat a Hardveraprón
Vigyázat, csalók a Hardveraprón!

... de itt az ideje egy újabb körnek.

1. "nincs időm foglalkozni vele"
Hacsak nem a falvédő szerepel a lakcímkártyádon, ne vedd be, hogy valaki áron alul árulja a termékét, mert nincs kedve vagy ideje megcsináltatni vagy visszavinni garanciális ügyintézésre. Tipikus szöveg például azok részéről, akik beáztatták a készüléket, ami a garanciális ügyintézésnél kibukik, de már a figyelmetlen vevőnél... A legkisebb hibánál is ne vedd meg a készüléket, vigye szépen garanciáztatni az eladó!

1/b. "Hozzáértők szerint csak rootolni, kibelezni, falhozvágni, megtaposni kell a telefont, és jó lesz, de én sajnos nem értek hozzá"
Vess újabb pillantást a lakcímkártyádra.

2. "tedd egy borítékba a vételárat és küldd el nekem, és ajánlottan add fel, úgy védve leszel"
Az ajánlott feladás csak a küldemény visszakereshetőségére garancia, arra, hogy a borítékban mi volt, nem! Ha fel is jelented, nehéz lesz bizonyítani, hogy te beletetted. Zsákutca, ne tegyél borítékba pénzt! Átutalás, futár, utánvét, tanúzott átadási bizonylat, például ezeknek van nyoma.

3. "jajj, otthonhagytam a kábelét, a garancialevelét, az akkumulátorát, de majd holnap odaadom, oké?"
Helyes válasz: akkor menj haza érte, holnap találkozunk. Sok ilyen eset volt, amikor nem adta oda, és utána nehéz bármit is tenni, garancialeveleknél pedig sokszor kiderült: nem is létezik. A notebookok akkuja pedig azért szokott otthon maradni, hogy ne lehessen kipróbálni.

4. Észrevetted már, hogy a legjobb árú termékeket újoncok hirdetik az államhatár közelében?
Akkor itt az ideje felocsúdni és nem utalni előre nekik. Illetve senkinek sem...

5. "nincs időm tesztelni, de amikor eltettem, akkor jó volt"
Semmit az égegyadta világon nem fogsz tudni tenni, ha rossz a termék, mert nem mondta az illető, hogy jó. Az utca közepén önmagában ellenőrizhetetlen dolgot ne vegyél!

6. A gyanú elaltatása - régi lócsiszár trükk
Találkoztok, megnézed terméket és még az eladó szabadkozik mielőtt a szád nyitnád, hogy egy kicsit karcosabb a termék, nincs meg minden tartozéka, de ezért olcsóbban odaadja. Végülis neked így is megfelel, még örülsz is hogy olcsóbban megkapod, ezért a többi dolgot nem teszteled le megfelelően, így az igazi problémák később derülnek ki. Semmit se tehetsz, így is megvetted, hogy tudtál a bajairól. Hogy nem mindről? Az eladó úgy fog emlékezni, hogy mindről, így egy állítás, egy tagadás, viszont a terméket valóban megvetted és valóban olcsóbban...

És még két jótanács:
1. bármilyen terméket vásárolsz a hardveraprón, mindig nézz be a termék topikjába és az összetett keresésnél keress rá a felhasználó hozzászólásaira, majd azokban is tudsz terméknévre keresni.

Miután összeszedted az állad a földről, ha esetleg az eladó a "szalonállapotú, karcmentes termék" újraélesztésére kért segítséget pár napja a megfelelő topikban, nyugodtan jelentsd is az esetet a Jelentem gombbal, hadd nevessünk mi is...
2. Keress rá a megadott telefonszámra, számlaszámra, minden adatára a Google-ben, hátha vannak már korábbi tapasztalatok az illetővel, sokan meglepődtek már, de sokan csak utólag...

Ne légy áldozat! Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.