2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Mass Effect Andromeda - 50 óra után

Az utóbbi idők egyik legmegosztóbb játéka 50 órával a történet megkezdése után.

[ ÚJ TESZT ]

Összegzés

A játék az első pár órában felemás érzést kelt a játékosban, hiszen okkal vártunk többet a Bioware csapatától így öt év után. Valami nagy durranást, ami azonnal kiérdemelné a GOTY elnevezést, de az Epic érzés csak nem akart eljönni, hiába a látvány, hiába a játékmenet, tagadhatatlan, hogy a hibák és az összecsapottság érzése elkísért minket már az első percekben.

Noha ígéret volt a javításra, de olyan alapelemek nem stimmelnek, mint az emberi mimika, az Asari fejek egy kaptafára modellezése és az új HUD megközelítése aligha fog lecserélődni a következő pár javítás során. Így pedig az ember könnyen gondolhatja azt, hogy egy béta teszt résztvevője, csak ezért leperkált kemény 50-60 eurót, ami nincs rendben. Egy félkész terméket adtak nekünk meg egy csokor ígéretet a jövőre, ez pedig sehogy nincs rendben, akármennyire is jóindulattal próbálom nézni a dolgokat.

De ugyanakkor a játék szinte letehetetlen. Ha elkezdi az ember és komolyan ráfekszik a világ megismerésére, csak úgy repülnek az órák és mikor belefutunk a hibákba, csak kikerüljük vagy legyintünk, hisz úgy isszuk a történetet, az új információkat, mint kisborjú az anyatejet. Mert a történet élvezetes, a harcok kihívásokkal telik és nagyon látványosak a felfedezés és a fejlesztés vágya hamar magával ragad. A karakterek meg élnek. Peebee a hiperaktív, Remnant szakértő. Drack egy cinikus veterán, aki mindenkit "kölyök"-nek szólít, Liam, aki mindenből viccet csinál, együtt alkotnak egy nagy lélegző és élő világot. Órákat lehet eltölteni a Nexuson sétálgatva és belehallgatva a beszélgetésekbe minden komolyabb küldetés után.

Pro:
- Történet
- Mellékküldetések kifogyhatatlansága
- "Élő" karakterek és világ
- Elképesztő vizuális élmény a főbb bolygókon
- Harcok
- Képesség Profilok
- Nomaddal való furikázás

Kontra:
- Grafikai hibák tömkelege
- Küldetések kaotikus rendszerezése
- Szkenner fejlesztése, mint kihagyott ziccer
- Sok töltőképernyő

Sajnos sok lehetőséget úgy néz ki, nem ragadtak meg a készítők, amivel a játékot még addiktívabbá lehetne tenni. Vannak olyan pontjai, amik még finomításra és fejlesztésre szorulnak, de a történet, a látvány, harcok és a karakterfejlődés lehetőségei képesek elnyomni ezeket a hibákat, így a végeredmény egy élvezetes játék, ami csak néha késztet minket borongásra, mikor belefutunk a hibákba.

Én a játéknak jelenlegi formájában és így 50 óra után bátran adok 7,5/10-et. Ha javítják a hibákat, akkor lesz majd 8/10, DLC-kkel akár meglehet majd a 9/10-is, mert tényleg élmény játszani vele és óriási potenciált látok a folytatásokban.

Összehasonlításként a Witcher 3 GOTY-nek 10/10-et adnék, mert azzal már 110 órát is meghaladtam és az a játék mérföldkő véleményem szerint mindenben. A Mass Effect Andromeda pedig sok dologban le van maradva tőle ugyan, de mégis a közelében jár úgy összességében, mintha egy kistesó lenne, aki megpróbál a bátyja nyomdokaiban járni.

Azóta történt

Előzmények

  • Batman: Arkham Knight

    Az Arkham Knight jött, látott és akkorát bukott a legtöbb játékos szemében, ami nem volt méltó egy ilyen játéksorozat lezáró darabjához.

  • Unreal Engine 4 fejlesztői napló I. rész

    Játékfejlesztéshez használt gyári standard programok bemutatása, a projekt alapkoncepiójának és mechanikájának ismertetése.

  • Dirty Bomb - ingyenes multiplayer FPS

    Kipróbálás után nem tartottam kiemelkedőnek, de minél több időt töltöttem el vele, annál jobban megkedveltem.

  • A nagy indie lista

    Az emberek elsősorban a nagy kiadók AAA címeivel dobálóznak, pedig forradalom zajlott le a független játékok világában.

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.