Hirdetés

2021. június 17., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Marvel’s Spider-Man: Miles Morales Tech Review

Az Insomniac Games megint hatalmas technológiai bravúrt alkotott, ezúttal PS5-ön.

[ ÚJ TESZT ]

Amik még kimaradtak, végszó

Habár minden kétséget kizáróan a ray tracing a leglátványosabb és leghangzatosabb pontja a játéknak, számtalan egyéb aspektusból is érdemes megközelíteni a játékot, és fontosnak tartom, hogy beszéljek róluk. Az első ilyen a már PS4-en is top kategóriát képviselő per pixel motion blur tökéletes shutter speed-del. Gameplay közben úgy működik, hogy hálóingázás közben a kamera középpontjában lévő dolgok élesek maradnak, míg a kamera jobb és bal oldalán elsuhanó környezetet elhomályosítja. Ennek az erőssége természetesen állítható, vagy akár ki is kapcsolható. Egyéni preferencia, véleményem szerint hibátlan, nem is láttam olyan játékot, ahol ennél jobb motion blur lenne. Ugyanígy ki-és bekapcsolható a film grain effekt is. Szemcsésedés effektet alkalmazva igyekszik filmszerűbb élményt biztosítani, melyből elsősorban a cutscene-ek profitálnak.

Kivételesen magas texture detail, és tökéletes motion blur akció közben.

Külön kiemelendőek a rendkívül magas minőségű karaktermodellek. Az előző generációhoz képest rettentő sokat fejlődött a skin és eye shading, kidolgozottabb és élethűbb fogazatot alkottak nekik, melyek sokat hozzátesznek a cutscene-ek minőségéhez. Továbbá, új hair strand system került implementálásra a játékon belül, melynek köszönhetően többfajta hajtípust is képes hibátlanul megjeleníteni, a róla visszavetülő fények extra layert adnak a grafikai részletességhez, valamint a haj mozgás közbeni megjelenítése is páratlan. Ez a kidolgozottság ugyanúgy igaz az egyszerű járókelőkre is, akiket normál gameplay mellett sosem kellene ilyen közelről néznünk. A különböző anyagú ruházatok is eddig nem látott, páratlan minőségű textúrákat kaptak, melyekről a fény is természetes hatást keltve verődik vissza.

Figyeljük meg, mennyire sok részlet jelenik meg az arcán, az új skin-es eye shadingnek hála. Ugyanúgy megfigyelhető a kabát textúrájának részletessége.

Az új hair strand system az első, amivel a főmenüben találkozhatunk. Figyeljük meg a kabát bundájáról és Miles hajáról visszacsillanó neonfényt. És igen, a fejhallgatóról is visszatükröződik a külvilág .

Megint csak a rettentően részletes karaktermodellekre egy példa. Figyeljük meg Peter fülcimpáján lévő pehelyszőrökről visszaverődő holdfényt. Illetve ilyen élethű szemöldöke se volt még egy videojáték karakternek sem…

Nem szabad elfelejtenünk, hogy az új generáció nemcsak a grafikai minőségben lépett szintet, hanem egyéb quality of life szempontból is. Ilyen például a meglepően gyors töltési idő. Csupán 4,5 másodperc alatt a főmenüben találjuk magunkat, további 1,5 másodperc szükséges ahhoz, hogy onnan egyből a játékba dobjon be minket. Csak összehasonlításként PS4-en ehhez 34 másodpercre volt szükség. Újdonságként hat továbbá a kontrollerben található haptic feedback, illetve a játékon belüli implementációja. A DualSense kontrollerben nem egyszerű rezgőmotor található, hanem egy speciális programozható membrán, ami hihetetlenül nagy ellenállást tud biztosítani, valamint minden pontja programozható, nem csak egy-egy rezgőmotorja. Ez leírhatatlanul immerzív élményt biztosít, mintha az ujjunk nyomná meg a hálóvető gombját. Talán az Astro’s Playroom, illetve bármely FPS játékban ez szembeötlőbb és jobban kihasznált feature, de abszolút kellemes újítás. Továbbá minden hálólövés után hangot ad ki a kontroller, amelybe ezúttal minőségibb hangszóró került. Ezek nagyon sokat hozzáadnak a játékélményhez.

Végül, csupán a fun factor miatt szeretnék egy összehasonlító képet mutatni a játék PS4-es, illetve PS5-ös változatáról, csak hogy érezzük a generációnyi különbséget.

Így nézett ki PS4-en a játék

És így PS5-ön. Itt már befizették az áramszámlát

Összegezve az elhangzottakat, elmondható hogy az Insomniac Studio kitett magáért. Parádés technikai showcase-t szállítottak le PS5 nyitócímként, előrevetítve a konzol gaming jövőjét: hardver accelarated real time ray tracing, akár 4K felbontás, 60FPS, adaptív triggerek, szinte nem létező töltési idők. És mindez elérhető már az első napon. Bele se merek gondolni, mit fog kihozni ebből a hardverből a többi belsős stúdió (igen, rátok gondolok Naughty Dog és Santa Monica). Szerencsére nem kell sokáig várni az Insomniac következő nagy dobására, hiszen júniusban érkezik a következő játékuk, a Ratchet & Clank: Rift Apart.

Hirdetés

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2021 PROHARDVER Informatikai Kft.