2019. március 26., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Generációváltás: ugrás GTX 760-ról 1060-ra

GTX 760-ról 1060-ra upgrade Far Cry Primal és DOOM tükrében. De milyen processzorral érdemes meghajtani?

[ ÚJ TESZT ]

DOOM

A DOOM alatt lévő engine már nem csak egy magot terhel ki teljesen, hanem az alábbi nagyítható képen láthatóan elosztja azt a magok között. Memóriából megelégedett 6,9 GB-tal, amíg teszteltem. Természetesen a játék végéig ez változhat, de nem hiszem, hogy a gépnek ez gondot okozna.

A GTX 760-hez képest a 1060 megtáltosodott. Többször is megnéztem, hogy nem mértem-e el valamit, de megnyugodtam, hogy más teszteknél is hasonló eredmény született. 1080p-ben ultra beállítás mellett a minimum kb. 3x, míg az átlag 2,7x lett magasabb. Még 1440p-ben is szépen játszható a GTX 1060-nal a játék. A tuning hatása mérhető és 1440p-ben még kicsit érezhető is, de ekkora fps-nél nem létkérdés.

A CPU skálázódásnál egy több perces pályabejárással és harccal is feldobtam a mérést, hogy szubjektív véleményt is tudjak írni. Az látható, hogy ismét mérési határon belül van a HT-vel és nélküle (i7 és i5) mért átlag fps. A minimumoknál már van pár fps eltérés, de szemmel nem tudtam igazán különbséget tenni a kettő között. Ez azt jelenti, hogy a játékmenet megfelelőlen teljesen folyékony volt 2,5 GHZ-en. A leglassabb 2 GHz-es beállítással már kisebb sebességugrásokat láttam a játék közben. Két mag + HT felállásban (i3) már jobban érzékelhető volt szemmel a CPU limit 2 GHz-en. Szigorúan nézve egyetlen i3 sem képes "kihajtani" a GTX 1060-at. Tudom, hogy csak azért tűnt fel, mert hozzászoktam a "jóhoz" de érdemesnek tartom megemlíteni, hogy a játék betöltéséhez szükséges idő i3 mellett már 3 GHz-en is érezhetően tovább tartott, mint 4 fizikai (i5) maggal. Ez a frekvencia csökkentésével egyre nyilvánvalóbb lett, de simán ki lehet bírni.

A késleltetési görbe itt is nagyítható. Két pár görbe került fel. Bár a késleltetés minden esetben messze van a bűvös 30 ms-tól (33 ms=30 fps), kis figyelemmel észre lehet szabad szemmel is venni a különbséget játék közben a különböző CPU beállítások között. Az első páros a 4 GHz-en futó i3 és i5. Az i5 jól láthatóan sokkal simább. Ezek között akkor lehet észrevenni a különbséget, amikor a játék éppen valamit betölt, de hentelésnél teljesen mindegy.

A második páros a 2,5 GHz-es i3 és 2 GHz-es i5. Hasonlóan az előző pároshoz, lövöldözés közben nincs igazi különbség közöttük, de az i5 sokkal gyorsabban tölti be a pályát egy elhalálozás után. Érdekes, hogy bár sokak szerint 30 fps fölött nem látható a különbség én mégis észrevettem az ingadozást. Láthatóan nem fut olyan simán a játék, mint magasabb órajelen. Kb. hasonló érzés, mint amikor autóban néha ki-kihagy egy henger. A sebesség állandó, de egy jó vezető érzi, hallja, hogy nem 100%-os a gépezet.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.