2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Az élet rovat

Kolbászból a kerítés?

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Külföld, ismét, újabb szemmel. Messziről indítandó kis mondókába vágtam a vágnivalót,...

[ ÚJ TESZT ]

Külföld, ismét, újabb szemmel.

Messziről indítandó kis mondókába vágtam a vágnivalót, remélem a mostanában megindult nagy összép dilemmáknak, hogy külföld, vagy belföld az árnyalására alkalmas lesz.

Először a miképpen kerültem a Lajtán túlra témakört kellene ecsetlenem, hogy a különböző indokok is könyebben megérthetőek legyenek. Szal perpillanat egyetemista vok, lassan kitöltöm már mandátumom valamilyen ofmrában, de egy ideje dolgozom is. eleinte megbízási szerződéssel alkalmazott egy cég, majd ugyanők felvettek állandóra. Előbb Érdre kellett kijárnom Budapestről, majd tavaly nyáron Veszprémbe tettem át a székhelyem hasonló módon. Ehhez megemlítendő, hogy tanulni Bp-n tanulok, "élni" meg Békéscsabán élek, éltem. Szal egy év Veszprém, ez idő alatt megismertem kedvesemet, aki a változatosság kedvéért pécsi, úgyhogy életem jelentős része a MÁV és Volán zRT-k bűvkörében telt. Bérmérnök vok így alakult ez a "cigányélet". pénz szerintem egész jó, diploma nélkül meg pláne, a lakást fizette nekem a cég, rezsivel, midnennel együtt. Ezért adódott, hogy épp kijöttem egyik hónapról a másikra. Jó, nem vacakoltam azzal, hogy mit eszem, mennyi újságot veszek, de pont elég volt. Ha a szállást, rezsit fizetnem kellett volna, akkor gebedhettem volna midnenre. Egyszer jött a lehetőség, hogy kipróbálhatnám magam cégen belül külföldö. Érdekes volt, csak sajnos nem jött össze különféle külső okok miatt. De az akkor aktuális munnkahelyen már meg lett beszélve, hogy eljövök onnan, ezért gyorsan körbenézett főnököm másfele, és találtak egy helyet. Burscheidben, ami kölntől saccperkábé 15-20 km-re van. Autóipari beszállító, igen komoly cég, világszerte száznegyvenezer embert alkalmaz.Volt egy elgaloppozott találkozó, amikor személyesen kellett volna jelen lennem, de kisebb bakik miatt csak telefonon ment volna. És innntől lett izgalmas a történet.

Pénteken délután repülőjegy foglalás következő hét keddre, szerda esti visszaúttal Budapest-köln viszonylat, Germanwings légitársaság A-319-es típusú gépével. Életem első légi kalandja. Ekkoriban Magyarországon a tanga is lerohadt a cisnos lányokról, olyan finom klíma volt, kiérkezve legalább 15 fok mínusz a jó kis hazaihoz viszonítva. Hűtés ventillátorok nélkül is remek volt, fordulatszámszabályzás nélkül. Sajna valaki mégis teljes tempóra tekerte, merto lyan szelet küldött,meg egy kissé lyukas vízhűtést a rendszernek, hogy az egész napos csöpörgés végképp elvette az életkedvemet. Szerda reggel irány a cég kölni központja, majd onnan a kapcsolattartó emberrel tovább a leendő munkahelyre.Megérkezünk, bemegyünk, hamarosan megjött a jövendő főnökeim egyike. A kantinban leültünk, befutott a közvetlen főnököm, és átvettük az önéletrajzomat. mit tanultam, korábban miket csináltam munka jelleggel, elektromosságtant, mechanizmusokat tanultam-e, elég jó véleménnyel voltak rólam. majd jött a nagy kérdés: meddig szándékoznék kinn maradni. Ezt olyan 3-5 évbe céloztam be, mondván ennyi elég lesz sokmindenre, és mégsem túl sok. nekik megfelelt, maradt a mikor tudok kezdeni. Augusztus közepe lett a kitűzött dátum, úgyhogy a megállapodást már a különféle papírmunkákra maradt.Az eltartott egy ideig, majd el is jött a nagy nap.

Augusztus 12, délután, egy kollégám társaságában elhagytukj budapestet, és nekivágtunk a szolid 1200 km-es útnak. menet közbne a létszám megnőtt egy fővel, hármasban érkeztünk meg. Munka elkezdődött, eleinte a kifuvarozó kollégánál laktam, ő amúgy ugyanannál a cégnél dolgozik helyileg is, mint én, és együtt tudtunk dolgozni járni. Ez egy hónapig volt így, utána átkölzötem Kölnbe. És innen kezdődött az igazi kaland a nagy megismeréssel.

Utazás tömegközlekedve, egy villamos-hév-metró jellegű valamivel, azátn Deutsche Bahn szolgáltatás igénybevétele, majd busz. És kész kaland. A tömeközlekedés szervezése kicsit másképp néz ki, mint otthon, komplett észak-Rajna-Wesztfália egy közlekedési körzet, zónákra osztva, és zónánként váltható jegyekkel. Egy jegy érvényes 4 megállóra, egy adott városra, környező szomszéd településekre, azokat övező településekre, még egy körrel kijjebb, és a maradékra. 5 zóna, ennyi érvényeségi idő és tarifa. Átszállni szabadon választott mennyiségben. jegyet lehet venni Kölnben a villamoson is- ami néha U-Bahn, azaz metró, bár nem azt kell érteni alatta, mint otthon, néha nyeregvasút, mert a második emeleten fut, néha villamos, majd lesző még hév is. Van olyan vonal, amelyik egész Bonnig jár. A logikus felépítés mellett az utasbarátság is érdekes. jegyet lehet venni vezetőnél, a villamoson automatából, és irodákban is. mindenhol ugyanaz az ára, nincs járműfelár, vezetőfelár, egyéb. És veszteséges. Nem értettem, de millió eurós nagyságrendű adóssága van az egyik közlekedési vállalatnak, ebben a csoportban, mert városonként vannak a társaságok. Szóval a fenék nem tejfeles. utastájékoztatás is akad. iírják mikor jön a következő jármű. Egy alkalommal a következő módon virított: 13-as vonali jármű jön: 4 perc múlva, 2 perc múlva, 7 perc múlva, 4 perc múlva, majd inkább 18-as jön nem 13-as, mejd olvassa a járművön a kiírást, majd mégis jön 13-as. Össze, vissza, menetrendet soha nem tartva. És nincs midnen megállóba ez kitéve. peron. Van alacosny peron, meg magas peron. Van jármű, aminek az alacsony peron a magas, és nincs lenyíló lépcsője, másoknak van.A nyeregvasutas részen a megűllók mozgólépcsőn közelíthetők meg. Egy személy széleseken. A tető beázik, és logikát magyaroktól kölcsönöztek az építéskor. Ahol magas a peron, oda nincs lift, ahol alacsony, oda van. A mozgólépcső a pinceszintről indul, előbb aluljáró, majd mozgólépcső, mire felér az ember. És ugyanolyan méretűnek tűnik alacsony és magas peronnál is a lépcső, mert alacosny peronos helyen előbb felfele kell sétálni hozzá. Lehet nem volt húsz centivel röviebb.

Előzmények

  • Külföldön dolgozni...

    Kedves Olvasók! Kis cikkemben szeretnék rávilágítani arra, hogy bizony az élet külföldön...

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.