2018. szeptember 21., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Utazás rovat

Így készültek: Kyushu vasútjai

A legdélebbi és egyben a legérdekesebb gördülőállományt felvonultató JR vasúttársaság bemutatója.

[ ÚJ TESZT ]

Bevezető

A japán vasútra gondolván a legtöbben vélhetően először Tokyo zsúfolt ingavonataira, az állomásokon az utasokat kegyetlenül tuszkoló vasutasokra illetve egyfajta vasúti káoszra asszociálnak, ám a szigetország legdélebbi prefektúráinak vasúti képe nem is állhatna távolabb ezen körülményektől.

A lankás, hegyekkel, völgyekkel tarkított Kyushu (九州) a vasúti járművek egészen látványos hadával csalogatja az utazóközönséget, kirándulóvonatai pedig országszerte nagy népszerűségnek örvendenek. Az országrész korábban az éjszakai vonatok Mekkájaként is ismertté vált olyan híres járatok révén mint a Tokyo és Oita (大分) között közlekedő Fuji (富士), a Kyoto (京都) és Kumamoto (熊本) között közlekedő Naha (なは) vagy éppen a Hakata (博多) és Nishi-Kagoshima (西鹿児島) között közlekedő Nichinan (日南), melyek a Sanyo és Kyushu shinkansen (山陽、九州新幹線) átadása előtti időkben az egyetlen vasúti összeköttetést jelentették Kansai (関西地方) és Kanto (関東地方) régiók valamint Kyushu lakói számára. Mára a hagyományos, „Blue Train”-re keresztelt járatok eltűntek a japán sínekről, helyüket a luxus kirándulóvonatok és a shinkansen vette át, melyek teljesen átrajzolták az emberek vonatozásról alkotott képét.

A JR Kyushu luxus kirándulóvonata, a Seven Stars in Kyushu (ななつ星IN九州) várakozik Yufuin (由布院) állomáson.

A JR Kyushu luxus kirándulóvonata, a Seven Stars in Kyushu (ななつ星IN九州) várakozik Yufuin (由布院) állomáson.

A kyushui és gyakorlatilag az egész japán vasúti közlekedés megjelenését Keio (később, 1868-től Meiji) császár uralkodásának kezdetére, 1865-re tehetjük, mikor Thomas Blake Glover, skót kereskedő demonstrációs jelleggel közel 13 kilométernyi vasútvonalat létesített a nagasaki prefektúrában (長崎県) lévő Oura-parton (大浦海岸, ōura kaigan), mely csupán alig egy hónapig üzemelt. A bemutató azonban így is a japán vasúti történelem meghatározó momentumaként került be a köztudatba, melyről egy, a nagasaki „Chinatown” közelében található emlékmű is tanúskodik. A Kyushu Railway Co. 1888. június 27-én kezdte meg működését, míg az első vasútvonal 1889. december 11-én nyílt meg az utasok előtt Hakata és Chitosegawa (千歳川) (ma Kurume (久留米) ) állomások között.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.